Bitcoin Fakeout Tidak Mengejutkan Menggegarkan Pasaran Cryptocurrency – Crypto Market Daily

Pasaran cryptocurrency mengalami penjualan selama 24 jam terakhir – dengan setiap 10 cryptocurrency kapitalisasi besar berwarna merah. Harga Bitcoin (BTC) turun 3.65%, turun dari $ 12.300 hingga serendah $ 11.617, menurut Harga Indeks BTC OKEx. Namun, cryptocurrency yang terkemuka di pasaran sebenarnya mengatasi kebanyakan altcoin kapitalisasi besar, yang pada amnya turun 4% –8%. 

Sebagai contoh, Chainlink (LINK), yang menarik perhatian semua minggu lalu, turun sebanyak 7% semalam. Ini adalah hari ketiga penurunan berturut-turut untuk LINK, jatuh dari $ 17 hingga $ 15 sebelum stabil. Dominasi Chainlink DeFi menurun dari 51% pada hari Ahad menjadi 46.85%, per Data Debank.

Sementara itu, kami melihat harga kenaikan YFI malam tadi. Ia telah diperdagangkan sekitar $ 11,000 setelah keuntungan selama lima hari berturut-turut – yang menjadikan penguasaan DeFi ke tempat kesembilan, pada 2.56%.

TRON (TRX) menimbulkan kekacauan setelah bergegas melancarkan projek alternatif Uniswap, JUSTSwap, semalam. Ia turun 12% semalaman. Sebilangan pemaju projek ekosistem TRON melakukan kesalahan dengan mengunci TRX bernilai 200,000 USD secara salah dalam alamat kontrak, yang mengakibatkan kegagalan menambahkan dana ke kumpulan kecairan.

Semalam pada jam 4:39 pm UTC, token asli rangkaian Polkadot, DOT, secara rasmi mendarat di mainnet – membolehkan fungsi pemindahan dalam rangkaian. Pengaktifan fungsi ini serupa dengan membuka pintu banjir untuk DOT dan, akibatnya, harga DOT jatuh dari $ 373 menjadi $ 290 dalam satu jam.

Altcoin pertengahan cap umumnya menyaksikan penurunan 8% –10%, seperti Kyber Network (KNC) dan QTUM – dengan satu-satunya pengecualian adalah THETA, yang menguatkan trend dengan meningkat 9%.

Jumlah permodalan pasaran cryptocurrency jatuh 3.7% jatuh di bawah $ 380 bilion. Sementara itu, dominasi BTC kekal pada 57.8%, berdasarkan data dari CoinGecko.

Papan harga cryptocurrency teratasPapan Indeks Token OKEx pada 8:00 pagi UTC pada 8/19. Sumber: OKEx

Penurunan selama 24 jam terakhir sebenarnya mempunyai beberapa petunjuk awal bahawa ia mungkin berlaku. Pertama, seperti yang kita perhatikan di Crypto Market Daily semalam, minat terbuka agregat niaga hadapan BTC mencapai paras tertinggi sepanjang masa $ 5.8 bilion. Kedua, kos pendanaan pertukaran BTC yang berterusan mencapai lebih dari 100% tahunan – menunjukkan bahawa, jika harga tidak naik dengan cepat, rindu akan membayar yuran yang sangat tinggi untuk mengekalkan kedudukan mereka. Sekarang, kita mungkin melihat harga BTC berada di bawah tahap kritikal $ 12,500 untuk jangka masa yang panjang. 

Walaupun potensi pemalsuan semalam sebanyak $ 12,000 sekali lagi menggegarkan sentimen bullish para peserta pasaran, jumlah Bitcoin yang dapat dilemparkan dengan mudah sebenarnya tidak begitu besar, menurut jumlah BTC yang ada di dompet semua bursa, seperti data yang diperoleh dari CryptoQuant.

BTC diadakan di semua dompet pertukaranJumlah BTC yang dipegang di semua dompet pertukaran. Sumber: CryptoQuant

Untung dan rugi altcoin teratas

  • KCASH / USDT + 49.55%
  • CRV / USDT + 40.81%
  • DIA / USDT + 28.48%
  • JALAN / USDT -15.50%
  • DOT / USDT -15.54%
  • ZIP / USDT -15.60%

Untuk hari ketiga berturut-turut, KCASH membuat senarai pemenang altcoin teratas. Ia meningkat 49.55% dalam tempoh 24 jam terakhir dan mencapai paras tertinggi baru-baru ini pada $ 0,048.

Kerugian terbesar semalam, Curve (CRV), membuat pembalikan semalam. Ia naik 40.81%.

Aset Maklumat Desentralisasi (DIA) yang baru disenaraikan merealisasikan kenaikan 28.48% sejak penyenaraiannya.

Kami belum melihat penurunan yang sangat besar di kalangan altcoin setakat ini, dengan semua yang paling rugi – ROAD, DOT, dan Zipper Network (ZIP) – turun sekitar 15%.

Penyenaraian Baru di OKEx

Aset Maklumat Desentralisasi (DIA) disenaraikan di OKEx untuk perdagangan spot semalam.

Selain itu, Kleros (PNK) disenaraikan di OKEx untuk perdagangan spot PNK / USDT dan PNK / ETH hari ini. PNK meningkat lebih daripada 80% selepas penyenaraiannya.

Analisis teknikal BTC

Breakout palsu semalam memberi impak besar kepada semangat trader. Ini paling memudaratkan corak jangka pendek hingga pertengahan. Tahap rintangan pada $ 12,080 adalah ambang intraday. Sekiranya harga BTC tidak dapat menembusi tahap ini, $ 11,650 boleh menjadi tahap sokongan seterusnya untuk ditonton. Ambang jangka pertengahan yang lain adalah sekitar $ 11,200. 

Carta 1h Pertukaran Kekal OKEx BTC – 8/19. Sumber: OKEx, TradingView

Analisis teknikal ETH

Sokongan ETH sebelumnya pada $ 416 melambung ke tahap rintangan intraday. Terdapat sokongan yang lebih kuat di bawah ini, iaitu $ 400. Sekiranya harga ETH dapat mengatasi rintangan intraday, halangan seterusnya terletak pada $ 430.

Carta harga Ethereum - 19 OgosCarta 4h OKEx ETH Perpetual Swap – 8/19. Sumber: OKEx, TradingView

OKEx Insights menyajikan analisis pasaran, ciri mendalam, penyelidikan asli & berita yang disusun daripada profesional crypto.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map