Peserta Pasaran Membincangkan Tindakan Harga Terkini Bitcoin dan Apa Masa Depan Yang Boleh Dipegang untuk Pasaran Crypto – Fireside Chat Recap

Pada 31 Julai, OKEx menganjurkan sembang api bertajuk "Kebuntuan atau Pergeseran Daya: Meneroka kemungkinan gelombang pertumbuhan & penumpuan yang lebih besar dengan pasaran tradisional."

Apabila ruang aset digital berkembang, semakin banyak pemain melompat ke pasaran untuk menawarkan penyelesaian yang boleh diakses untuk penggunaan dan perdagangan kripto. Sebaliknya, tindakan harga Bitcoin baru-baru ini – ditambah dengan ledakan DeFi – menimbulkan persoalan baru untuk pertumbuhan pasaran masa depan dan berterusan.

Adakah fasa baru peruntukan modal mungkin akan muncul atau akan semuanya berlaku "dipulihkan mengikut urutan"? Bagaimana perubahan arah mempengaruhi tingkah laku perdagangan crypto dan hubungan industri yang lebih luas dengan "tradisional" dunia itu sendiri? Kami membincangkan semua ini dalam perbincangan di luar rumah, ringkasannya ada di bawah.

Tetamu

Sembang perapian dimoderatori oleh Selim Baek, pengurus pengembangan perniagaan OKEx untuk APAC. Ahli panel tetamu termasuk Benjamin Roth, ketua perdagangan global di Kenetic Tradings; Jae-Hong Kim, pedagang kuantitatif utama di WaveBridge; Danny Yuan, pengasas bersama 8 Blocks Capital; dan Justin d’Anethan, pengurus jualan untuk Diginex.

Tonton perbincangan di sini.

Petikan ringkas

Selim: Kami akan memulakan dengan apa yang berlaku dengan harga Bitcoin. Sejak hari ini kami mencecah $ 11,000, saya hanya ingin mendengar pendapat anda mengenai lonjakan mendadak ini dan turun naik harga yang kami lihat minggu ini dan terakhir.

Adakah akhirnya kita akan melihat corak yang berbeza muncul atau adakah pasaran akan kembali menemui jalan buntu? Jay, saya tahu bahawa anda adalah peniaga kuantiti utama di WaveBridge, adakah anda mempunyai pendapat mengenai keadaan semasa? Apa pendapat anda mengenai tahap harga BTC pada masa ini? 

Jay: Seperti yang anda nyatakan, baru-baru ini kami melihat turun naik dan tahap volum yang rendah secara historis sejak kemerosotan korona yang menggegarkan pasaran sehingga seminggu yang lalu – ketika kami mula melihat kenaikan tajam.

Kenaikan terbaru, seperti yang dilakukan oleh analisis kami, dapat dikaitkan dengan peningkatan kumulatif wang yang mengalir ke bursa serta kenaikan DeFi eksponensial, yang pada gilirannya telah meningkatkan permintaan untuk token Ethereum dan ERC.

Dari segi derivatif crypto, kami telah melihat bahawa jumlah dagangan hampir dua kali ganda sejak tahun lalu, dan kami melihat ini sebagai tanda positif bahawa pasaran semakin matang.

Kami juga melihat pengumuman peraturan yang baik baru-baru ini, yang hanya boleh menjadi berita baik untuk crypto. Dari segi apa yang dimaksudkan untuk masa depan, peningkatan turun naik membawa kepada peningkatan jumlah – oleh itu, ini hanya bermaksud lebih banyak peluang untuk pendatang baru di pasaran. Pada pendapat kami, secara keseluruhan, peningkatan turun naik tidak boleh dianggap sebagai masalah tetapi peluang untuk matang.

Selim: Ben, sebagai ketua perdagangan global untuk syarikat perdagangan frekuensi tinggi, apa pendapat anda mengenai corak keseluruhan di pasaran setakat ini?


Ben: Saya akan bersetuju dengan Jay! Adalah baik untuk berada di luar jangkauan yang sepertinya kita terjebak – sekurang-kurangnya dari segi Bitcoin.

Ia semacam dipimpin, saya rasa, oleh Ethereum, yang sendiri agak dipimpin oleh kebangkitan DeFi, yang saya rasa kita akan bincangkan nanti di panel. Ia cukup menarik. Saya mempunyai banyak pemikiran mengenai perkara itu.

Untuk Bitcoin, terdapat penyatuan yang signifikan dalam julat itu, dan orang secara luas melihat kawasan itu $ 10,000– $ 10,400 sebagai rintangan. Setelah berjaya melakukannya, kami mengejutkan meningkat 10% lagi.

Secara keseluruhan, saya menaik. Tetapi satu peringatan adalah bahawa setiap orang yakin. Apa yang biasanya berlaku dalam persekitaran seperti ini adalah, walaupun anda mendapat lebih banyak wang masuk ke ruang tersebut, anda akan mendapat pembalikan yang agak tajam – kerana banyak orang mungkin agak lewat ke perhimpunan dan anda tahu banyak tangan lemah.

Kami sebenarnya telah melihatnya dalam beberapa hari terakhir, dengan pasaran semakin tinggi dan tiba-tiba jatuh 5% dalam satu lilin lima minit. Saya menjangkakan lebih banyak yang akan maju, yang bagi kita adalah yang hebat, sebagai syarikat frekuensi tinggi. Inilah syarat-syarat yang kami nikmati, dan saya rasa pasaran yang meningkat dengan jumlah yang lebih tinggi dan turun naik yang lebih tinggi adalah ribut yang sempurna untuk semua orang. Sebilangan besar orang menjana wang, anda melihat jumlah yang lebih tinggi dan itu membawa lebih banyak orang ke ruang tersebut.

Anda juga melihat iklim peraturan yang baik yang disebutkan oleh Jay. Saya fikir ada banyak angin kencang di sana, tetapi saya akan berhati-hati dan berhati-hati dengan jumlah leverage kerana mungkin akan berubah-ubah.

Selim: Apa pendapat umum anda mengenai perdagangan derivatif crypto minggu ini? Apa yang anda jangkakan?

Danny:  Sebagai firma perdagangan frekuensi tinggi juga, kita seperti apa yang Ben katakan. Sepanjang sebulan kebelakangan ini, kami telah melihat harga BTC cukup stabil di sekitar tahap $ 9,000. Kami telah melihat di Twitter bahawa orang mengatakan "oh, turun naik tersirat pada tahap rendah sepanjang masa, turun naik sedar berada pada tahap rendah sepanjang masa." Tetapi selama seminggu terakhir, BTC naik 20%, jadi turun naik juga 20-30 mata dari julat 30-40 yang rendah. Selama satu atau dua bulan berikutnya, saya rasa turun naik akan sesuai dengan apa yang saya harapkan, dan saya tidak menjangkakan ia akan meningkat lebih tinggi.  

Sekiranya anda melihat pasaran pilihan di OKEx, misalnya, anda tahu turun naik satu bulan hampir dengan apa yang direalisasikan dalam tempoh tiga bulan. Kadang-kadang saya tidak fikir turun naik akan meningkat pada ketika ini.

Ben: Saya akan masuk – Saya setuju, Danny! Saya berpendapat bahawa struktur pasaran cenderung menghasilkan ledakan turun naik yang lebih tinggi. Kelemahannya, banyak produk derivatif dipinggirkan dengan duit syiling, jadi anda mendapat situasi cembung ini di sisi bawah di mana nilai cagaran orang turun.

Pada masa yang sama bahawa pasaran sedang turun, cenderung menonjolkan pergerakan turun yang ekstrem. Oleh itu, dalam pasaran yang menaik, saya akan menjangkakan apa yang Danny katakan, walaupun kita telah bergerak sedikit sekarang, tidak mungkin sangat berubah-ubah kecuali kita mencapai tahap tertinggi sepanjang masa pada $ 20,000. Saya tidak menahan nafas untuk ini selama beberapa bulan akan datang, tetapi semoga – saya optimis – kami mungkin akan mengujinya pada tahun 2021.

Ringkasan ini telah diedit untuk penjelasan.

Ikuti OKEx

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map