Masha dan Xenia Vyazemskaya, Pengasas ValueTokenized – Siri Temubual

Masha dan Xenia Vyazemskaya dikenali sebagai Crypto Twins. Mereka menganjurkan podcast yang popular NilaiTokenized yang menyediakan kandungan pendidikan percuma untuk menolong perniagaan memberi token kepada dunia.

Bagaimana anda pertama kali menemui blockchain dan cryptocurrency?

Secara kebetulan! Kami selalu berkomunikasi, dan seorang rakan baik pernah meminta bantuan dan nasihat PR kami untuk projek blockchain pada tahun 2017. Dengan cepat beberapa bulan, blockchain telah menarik perhatian kami sepenuhnya, dan kami telah membantu projek blockchain dengan pemasaran kandungan dan PR sejak itu, membantu ahli teknologi menceritakan kisah mereka dan mendidik khalayak.

Token pertama yang anda beli dan apa yang mendorong anda membeli token ini?

Saya percaya ia adalah XRP. Xenia menyukai idea itu dan mengabaikan prinsip “beli rendah, jual tinggi”, yang ternyata merupakan pelaburan yang sangat buruk. Walau bagaimanapun, jumlahnya tidak signifikan.

Bitcoin adalah pelaburan kripto kedua kami. Dan ia menjadi lebih cepat. Kami mengambil masa lebih dari setahun untuk memahami keindahan sebenar bitcoin dan nilai-nilai di baliknya. Kami sangat mempercayai mata wang bitcoin berbanding mata wang fiat, dan kami melakukan yang terbaik untuk memudahkan penggunaannya.

Apa yang memberi inspirasi kepada anda untuk terlibat dalam ruang tersebut?

Sangat menarik untuk menyaksikan industri baru muncul dan matang. Bagi kami, ini bermula dengan rasa ingin tahu dan kegembiraan untuk ruang baru, yang kemudian berubah menjadi pemahaman yang jelas tentang permintaan untuk kandungan ahli yang tidak berat sebelah dan nilai yang dapat kita bawa dalam hal ini. Perkara yang paling memberi inspirasi buat kami sekarang adalah apabila pakar menghubungi kami untuk mengatur temu ramah atau perbincangan panel, dan menerima maklum balas daripada penonton.

Anda telah membuat banyak video YouTube, termasuk membincangkan beberapa trend industri terkini seperti IEO menggantikan ICO. Bagaimana perasaan anda secara peribadi mengenai IEO?

Podcast kami NilaiTokenized dikhaskan untuk tokenisasi aset dan aplikasi praktikal untuk teknologi blockchain di pasaran modal. Semasa trend IEO berkembang setengah tahun yang lalu, kami tidak dapat menahannya.

Pendapat kami mengenai IEO hampir selaras dengan pendapat penceramah kami – termasuk pelabur awal dalam Bitcoin, Uber dan Airbnb Jeffrey Wernick. IEOs sepertinya merupakan usaha untuk memanjangkan usia ICO yang semakin pudar – yang tidak mempunyai konsep buruk, tetapi pelaksanaannya meninggalkan banyak yang diinginkan.

Walau apa pun, kami sangat yakin bahawa masa depan untuk blockchain dan cryptocurrency terletak pada:

1) token yang disokong aset dan;

2) Bitcoin.

Anda juga telah melakukan beberapa wawancara yang mempunyai bidang kuasa yang berbeza untuk melancarkan STO. Bidang kuasa ini merangkumi Singapura, Amerika Syarikat, Israel dan Liechtenstein. Berdasarkan wawancara ini dan pengetahuan anda mengenai ruang tersebut, bidang kuasa mana yang akan anda pilih untuk melancarkan STO dan mengapa?

Pilihan bidang kuasa untuk menjalankan STO bergantung pada banyak perkara: sama ada anda ingin menyasarkan pelabur runcit (tidak bertauliah), di wilayah mana anda ingin menjual sekuriti anda, dan sebagainya.

Switzerland dan Liechtenstein mungkin menjadi kegemaran kami di Eropah kerana peraturan yang jelas dan peraturan khusus industri yang tidak memerlukan penyelesaian undang-undang. Amerika Syarikat, bagaimanapun, menarik banyak perhatian sebagai bidang kuasa kerana terdapat banyak pelabur berteknologi tinggi yang pada masa ini mungkin lebih terbuka untuk membeli instrumen kewangan baru dalam bentuk token. Perkara penting yang perlu diingat: jika anda ingin melakukan STO dan menjual token anda di Eropah dan AS, anda mesti mematuhi kedua-duanya.

Anda juga telah membincangkan tokenisasi pelbagai aset. Apa saja kelas aset ini dan kelas aset mana yang anda sendiri percayai berpotensi untuk dibuat skala?

Harta tanah menawarkan kes penggunaan terbesar dengan faedah jelas untuk tokenisasi. Pada bulan Oktober, kami telah melihat banyak kes termasuk pembangunan harta tanah Lead Real Estate yang berpusat di Tokyo untuk pembangunan kondominium dan hotel menjelang Sukan Olimpik Jepun 2020 dengan mengeluarkan token keselamatan; sebuah konsortium keluarga Teluk merancang untuk menambah aset harta tanah bernilai AS $ 1 bilion dan projek menarik yang lain.

Terdapat beberapa sebab: pemilikan pecahan yang ditawarkan oleh tokenisasi adalah wajar untuk harta tanah. Lebih-lebih lagi, kebolehrograman token membolehkan struktur mewakili pelbagai kepentingan ekonomi – hak pemilikan, hak pendapatan yang berbeza. Selain itu, harta tanah adalah sesuatu yang difahami oleh pelabur, ini adalah kelas aset pendapatan tetap dan pelaburan yang berisiko rendah.

Dari perspektif penerbit, tokenisasi dapat menawarkan cara yang lebih efektif untuk menjana dana dengan pengurangan kos dan geseran yang signifikan untuk pengurusan sekuriti selanjutnya.

Kami juga percaya dana teroka menjadi bidang yang menjanjikan untuk tokenisasi. Hari ini, ia membolehkan pengurusan dana yang lebih mudah dan menjimatkan kos, pemindahan pemilikan yang mudah, dan sebagainya. Berpotensi, tokenisasi dapat memberikan pendemokrasian pasaran VC, membukanya kepada berjuta-juta pelabur dengan cek kecil. Namun, untuk yang terakhir, teknologi itu tidak mencukupi – ia memerlukan pindaan yang sesuai dalam peraturan. Sama ada kita akan melihatnya atau tidak akan tetap diperdebatkan. Walaupun begitu, faedah yang ada sudah mengasyikkan.

Apakah beberapa syarikat di ruang yang secara peribadi menggembirakan anda?

Tokeny, Rivver, Securitize

Di mana anda melihat industri ini berada dalam 5 tahun?

Kami berkongsi visi bahawa pasaran modal di blockchain adalah persoalan kapan, bukan jika. Dalam 5 tahun, kemungkinan besar kita tidak akan membincangkan blockchain sebagai industri yang terpisah, kerana ia akan menjadi bahagian penting dalam pasaran kewangan global.

Sama ada tokenisasi akan membuka mudah tunai untuk aset tidak likuid sebelumnya, mendemokrasikan akses ke modal teroka dan memenuhi janji-janji lain yang banyak dibincangkan hari ini, masih perlu dilihat.

Bagaimanapun, komunikasi dan pendidikan adalah keperluan industri untuk berkembang dan matang. Semakin kita fokus pada hari ini, hasil yang lebih cemerlang akan kita lihat dalam 5 tahun.

Adakah perkara lain yang ingin anda kongsikan kepada pembaca kami?

Hanya satu perkara: jangan ragu untuk menghubungi kami bila-bila masa dengan idea podcast dan kolaborasi.

Mari buat sesuatu yang hebat bersama-sama &# 128578;

[email protected]

[email protected]

Untuk menonton beberapa podcast mereka, lawati ValueTokenized

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map