George Waller, Ketua Pegawai Eksekutif Blocksafe Technologies – Interview Series

George berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Eksekutif BlockSafe Technologies. George adalah pengasas bersama StrikeForce Technologies, Inc., dan merupakan usahawan dan teknolog dengan lebih dari 30 tahun dalam industri komputer. George memainkan peranan penting dalam memperkenalkan dua teknologi keselamatan siber terkemuka, iaitu pengesahan di luar jalur dan penyulitan keystroke ke pasaran. Kini, teknologi ini banyak digunakan di sektor Perbankan, Kesihatan, Pendidikan, pembuatan dan kerajaan.

Sebelum mendirikan StrikeForce, George berkhidmat sebagai Wakil Presiden Eksekutif dan Ketua Strategi di: Connexus Corporation, RxRemedy, TeachMeIT, Sistem Inkubasi, dan KesihatanSCOUT.

George belajar kejuruteraan aeroangkasa di Akademi Aeronautik.

AT: Tidak syak lagi bahawa penggodaman dan pencurian cryptocurrency adalah masalah besar dalam industri ini. Apa yang membuat anda memutuskan untuk menangani cabaran ini?

GW: Sebagai peminat blockchain dan cryptocurrency, masuk akal untuk menggunakan pengalaman bertahun-tahun kami dalam membangunkan perisian keselamatan siber untuk masalah yang jelas yang melanda industri cryptocurrency. Sudah jelas bahawa ini adalah masalah yang perlu diselesaikan sebelum pasaran dan teknologi dapat matang hingga mencapai tahap adopsi massal.

AT: CryptoDefender ™ nampaknya merupakan produk unggulan anda yang direka untuk membantu pengguna masuk dengan selamat ke dompet crypto mereka dan untuk mengelakkan keylogging, clickjacking, dan lain-lain. Saya ingin memperincikan beberapa fungsi ini. Sebagai permulaan, bolehkah anda memberitahu kami mengenai penyulitan ketukan kekunci dan bagaimana ini berfungsi?

GW: Penyulitan penekanan kekunci segera melindungi setiap penekanan kekunci, yang ditaip pada komputer atau papan kekunci peranti mudah alih. Teknologi ini melewati rute tradisional yang diambil oleh sistem operasi telefon ketika memasukkan kunci yang ditekan ke layar. Biasanya ini memungkinkan data yang dimasukkan dapat dilihat oleh siapa pun yang menggunakan malware untuk memantau apa yang diketik. Penyulitan keystroke sebaliknya menyulitkan maklumat yang ditaip dan memasukkannya terus ke medan yang diinginkan, mencegah malware memantau apa yang ditulis.

AT: Pengubahsuaian Papan Klip adalah ciri lain dari CryptoDefender ™. Apa sebenarnya ini?

GW: Anti-Clipboard Modification melindungi mekanisme salin dan tampal pada komputer desktop. Rampasan Papan Klip adalah ketika program malware menunggu alamat kiriman bitcoin disalin ke penyangga papan keratan, ia kemudian menggantikan alamat dompet kirim ke dompet dengan alamat dompet penggodam, sebaik sahaja anda menekan “kirim transaksi” token anda secara automatik dihantar kepada orang lain, dan apabila itu berlaku tidak ada cara untuk mendapatkan kembali token anda.

AT: Anda menawarkan Penyemak Imbas Selamat sebagai salah satu ciri produk CryptoDefender ™. Adakah penyemak imbas ini direka untuk penggunaan desktop atau mudah alih?

GW: Produk ini hanya untuk peranti mudah alih, ia adalah selamat & penyemak imbas yang mengeras yang menghalang serangan Man-in-the-Browser.

AT: Anti-Clickjacking dan Anti-Screen Capture agak mudah difahami oleh pengguna biasa. Nampaknya ini adalah sesuatu yang ditawarkan oleh produk anti-virus arus perdana yang lain, mengapa pengguna harus memilih BlockSafe Technologies ™?

GW: Selalunya ini bukan ciri yang ditawarkan dalam perlindungan virus yang lebih utama. Banyak aplikasi anti-virus arus utama bertindak secara reaktif, memfokuskan pada pemantauan apa yang dimuat atau dipasang ke dalam peranti dan kemudian merujuknya dengan pangkalan data mengenai ancaman yang diketahui. Mereka sering tidak mempunyai fungsi untuk memantau semua yang berlaku secara dalaman, jika layar dipantau, jika ini adalah penggunaan yang dibenarkan, dll. BlockSafe Technologies membuat penyelesaian perisian yang direka untuk tujuan tertentu di mana kita mengenal pasti ancaman malware terbesar dan kemudian merancang penyelesaian yang memenuhi keperluan khusus ekosistem cryptocurrency dan blockchain.

AT: Anda merancang untuk menawarkan perisian perusahaan untuk mendapatkan pertukaran. Berapakah jangkaan tarikh keluaran perisian ini?


GW: ExchangeDefender ver 1.0 tersedia sekarang.

AT: Bagaimana anda merancang untuk terus berada di hadapan pelakon jahat di luar angkasa?

GW: Salah satu peranan paling penting yang kami miliki sebagai profesional keselamatan siber adalah sentiasa mengetahui alat dan kaedah yang terus berkembang yang digunakan untuk mendapatkan akses tanpa izin ke akaun peribadi dan akhirnya mencuri cryptocurrency dan aset digital lain. Pada masa ini, alat yang digunakan oleh penggodam terus berkembang dengan canggih. Kami memantau lanskap keselamatan siber 24 jam sehari, membedah serangan dan menyerang vektor sehingga kita selalu dapat selangkah lebih maju.

AT: Anda memutuskan untuk melancarkan STO, dan dari pengetahuan saya, anda adalah syarikat perisian pertama yang melakukannya. Apa yang membuat anda memutuskan untuk menempuh jalan ini?

GW: Pada masa ini, ada yang lain yang telah melancarkan STO. Sebab kami melancarkan STO adalah kerana kami percaya pada blockchain. Kami tidak hanya melihat peluang untuk memanfaatkan kaedah penggalangan dana baru, kami adalah peminat dan orang percaya bagaimana blockchain dapat mengubah dunia. Kami sangat menyukai idea untuk menjadi salah satu syarikat perisian pertama yang memperoleh pembiayaan dengan cara ini, sama seperti kami mempelopori bidang keselamatan siber blockchain, kami juga ingin mempelopori cara kami menyusun syarikat juga.

Kami percaya bahawa sebagai syarikat yang menerobos jalan hari ini, kami menetapkan preseden untuk hari esok. Dengan berpegang pada standard kepatuhan peraturan yang setinggi mungkin, kami dapat membantu menetapkan bar untuk STO dan permulaan blockchain masa depan.

AT: Syarikat apa yang membantu proses STO?

GW: Kumpulan Penasihat PCG membantu kami.

AT: Apa topi keras anda?

GW: Kami sudah mencapai soft cap, topi keras kami adalah $ 27 juta.

AT: Apa-apa lagi yang anda ingin beritahu kami mengenai BlockSafe Technologies ™?

GW: Keselamatan siber, atau kekurangannya, dan ancaman penggodaman adalah satu-satunya halangan terbesar yang mengancam pertumbuhan crypto dan blockchains. Peretasan, pencurian, dan jenayah telah menjadi identik dengan industri ini. Pelabur di seluruh dunia akan teragak-agak untuk melabur dalam kripto & ruang blockchain jika tidak ada keyakinan. Ini adalah infrastruktur keselamatan siber dan pembangun perisian yang menanamkan keyakinan yang diperlukan bagi institusi, perusahaan, dan pelabur untuk sepenuhnya menggunakan teknologi yang muncul ini.

AT: Terima kasih kerana bersetuju dengan temu ramah ini, kami mengucapkan semoga berjaya dengan STO anda. 

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai STO ini, sila lihat halaman butiran token Blocksafe.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map