Laura Shin – Tidak Bercantum Dan Tidak Disahkan

Kami telah meliput pengaruh cryptocurrency sepanjang minggu. Anda mungkin menyedari bahawa kebanyakan dari mereka adalah pengasas syarikat yang berkaitan dengan crypto. Hari ini akan sedikit berbeza. Sejak cryptocurrency pertama kali diperkenalkan ke dunia, persepsi masyarakat dan liputan media telah berubah secara drastik. Komuniti cryptocurrency dan blockchain kebanyakannya dikuasai oleh lelaki. Walau bagaimanapun, wanita perlahan-lahan mendapat daya tarikan. Malah ada sebilangan kecil yang berjaya Telegraf SyilingSenarai Orang Teratas dalam Blockchain. Salah satunya ialah Laura Shin.

Dalam artikel ini, kita akan melihat Laura Shin dan bagaimana dia membentuk perbualan di sekitar crypto dan blockchain.

Seorang Freelancer

Laura Shin adalah wartawan yang berpusat di San Francisco, California yang pakar dalam liputan cryptocurrency, blockchain, teknologi kewangan, inovasi perniagaan, dan kewangan peribadi. Dia pernah menjadi editor kanan di Forbes, dan juga wartawan bersama senarai Forbes Fintech 50.

Dalam kerjayanya sebagai wartawan, dia adalah wartawan pertama yang menjadikannya misi untuk merangkumi aset kripto sepenuh masa. Karyanya telah diedarkan dalam berbagai penerbitan terkemuka termasuk Newsweek, The New York Times, Wall Street Journal, dan The Los Angeles Times.

Kini, dia adalah pekerja bebas yang masih menyumbang artikel cryptocurrency kepada Forbes. Dia menganjurkan dua podcast crypto dan blockchain – Tidak Terikat dan Tidak disahkan. Mengikut profil Muck Rack, dia juga mengusahakan buku mengenai crypto.

Sebelum kita masuk ke dalam kerjanya mengenai crypto dan mengapa dia dianggap pakar dalam bidang ini, siapa sebenarnya Laura Shin dan bagaimana dia memasuki bidang cryptocurrency dan blockchain?

Kanak-kanak Laura Shin

Laura Shin dibesarkan di persekitaran yang bebas dari peraturan. Ibu bapa helikopter? Mereka mungkin yang paling jauh dari mereka. Dalam Tedx Talk, dia menceritakan masa kecil di mana dia dapat makan apa sahaja yang diinginkan dan menonton TV sebanyak yang diinginkan hatinya. Bayangkan membesar tanpa ada batasan pada anda.

Ini selalu mempengaruhi bagaimana dia membesar, melihat dunia, dan menjalani kehidupannya.

Pendidikannya

Laura menghabiskan tahun kuliahnya di Universiti Stanford, di mana dia memperoleh Sarjana Muda Sastera dalam Pemikiran dan Sastera Moden. Walaupun sebagai pelajar, hadiahnya untuk menulis kelihatan jelas. Dia menulis sebagai kakitangan, dan kemudian kakitangan kanan untuk akhbar harian bebas universiti, The Stanford Daily. Pada tahun seniornya, sebuah kisah yang dia tulis mengatasi grafiti di Bay Area memenangi anugerah “Artikel Intermisi Terbaik”.

Sebelas tahun kemudian pada tahun 2008, dia menamatkan Sarjana Sasteranya dari Columbia University Graduate School of Journalism. Semasa program kewartawanan pertengahan kerjaya, dia memberi tumpuan kepada sains dan kelestarian.

Kerjaya Dia

Setelah sedekad dihabiskan sebagai penulis bebas, dia memutuskan untuk bergabung dengan LearnVest Inc. – sebuah syarikat perancang kewangan yang telah ditutup. Kerana sifat syarikat, dia menulis berita perniagaan dan kewangan.

Pada masa yang sama, dia adalah penyunting ciri di CBS Interactive. Sebahagian dari tugasnya adalah mengawasi karya 25 penulis mengenai perniagaan global. Dia menjadi penyumbang Forbes pada tahun 2013. Setelah empat tahun, dia dinaikkan pangkat menjadi Editor Senior. Di sinilah dia menulis terutamanya mengenai ruang crypto, blockchain, dan aset digital. Tidak sampai setahun setelah dipromosikan, dia pergi untuk sekali lagi menjadi freelancer.

Keunikan dan kualiti kerjanya sebagai wartawan crypto ditambah dengan pandangan yang dibawanya ke hadapan, telah diakui oleh masyarakat. Sudah terbukti bahawa dia tidak hanya mengeluarkan kandungan dan pada tahun 2016, dia dianugerahkan Wartawan Paling Berwawasan oleh Blockchain Award.

Untuk sebahagian besar kehidupan profesionalnya, Laura Shin telah menjadi pekerja lepas dan dia mengaitkannya dengan asuhannya. Dia tidak biasa dengan seseorang yang memberitahunya apa yang harus dilakukan. Jadual kerjanya yang fleksibel lebih disukai daripada sekadar menjadi “roda gigi” dari syarikat besar. ”

Sebagai wartawan yang bekerja sendiri, dia adalah bos dan pekerja sendiri. Dia membayar dirinya secara langsung dengan hasilnya, tanpa harus melalui entiti besar yang harus memberikan sebahagian keuntungan kepada pihak lain seperti pemilik dan pemegang saham.

Ini adalah tren yang semakin berleluasa selama bertahun-tahun, yang menunjukkan perubahan cara kita mendapatkan wang kita, dan bagaimana perniagaan menjalankan perniagaan mereka.

Adakah keadaan itu terdengar samar-samar? Ini memberi sokongan kepada kami untuk crypto dan bagaimana dia menjumpai tempatnya

Sokongan pada Crypto

“Oh, jadi dia pakar crypto. Dia pasti melabur satu tan! ” Sekiranya itu yang anda fikirkan, maka anda salah. Dia sebenarnya bukan penyokong – seseorang yang tidak memiliki bitcoin. Namun, dia menyedari nilai crypto dan bagaimana ia dapat mengubah masa depan.

Pada tahun 2018, dia bahkan memberikan Ceramah Tedx mengenai bagaimana memperkasakan crypto, membuka kemungkinan orang menjalankan perniagaan mereka sendiri dan menjadi bos mereka sendiri. Dia menyamakan pengalaman bekerja sendiri dengan cryptocurrency; terutamanya bagaimana pekerjaan sendiri boleh mengganggu bagaimana syarikat besar menjalankan perniagaan mereka, sama seperti cryptocurrency.

Laura Shin mungkin bukan pengasas syarikat yang berkaitan dengan crypto. Walau bagaimanapun, pelaporan di barisan hadapan teknologi blockchain, dapat berbicara secara langsung dengan minda terbaik dan inovator crypto, telah memungkinkannya untuk memiliki perspektif unik mengenai ruang kripto ketika pengembangan semakin banyak. Podcastnya dengan pemain utama industri telah membincangkan beberapa isu. Mereka telah berperanan dalam mendidik orang dan seterusnya membawa crypto ke arus perdana.

Sebagai contoh, pandangannya tentang masa depan di mana jaringan peer-to-peer milik pengguna tanpa pemimpin ada, tidak dapat diabaikan. Dia bercakap dengan orang yang memimpin arah gelombang crypto. Kemungkinan rangkaian ini untuk menggantikan gergasi teknologi dan bank tidak boleh dikesampingkan.

Sudah tentu, kerana syarikat-syarikat ini juga melihat bagaimana mereka dapat menggunakan teknologi blockchain, kita tidak dapat memastikan bagaimana semuanya akan berjalan lancar. Terdapat juga masalah bagaimana dan kapan peraturan akan dimainkan, kerana ini menjadi perhatian masyarakat yang semakin meningkat.

Bagaimana Anda Boleh Menghubunginya?

Sekiranya anda ingin belajar lebih banyak daripada Laura, dia mempunyai akaun twitter anda boleh mengikuti untuk kemas kini dan pemikiran. Dia juga mempunyai buletin bulanan yang boleh anda daftarkan unchainedpodcast.com. Sekiranya itu bukan secawan teh anda, anda boleh mendengar salah satu daripada podcast mingguannya:

Salah satu podcast mingguannya, berjudul Unchained: Sumber Tanpa Hype Anda untuk Semua Perkara Crypto mengetengahkan idea dari pelbagai orang di ruang crypto. Dia berbual dengan

pemaju – beberapa yang baru keluar sekolah, dan beberapa putus sekolah – mengenai dunia kewangan yang terdesentralisasi.

Podcast mingguannya yang lain, Tidak disahkan: Wawasan dan Analisis dari Minda Teratas di Crypto, membolehkannya mengemukakan analisis masalah semasa dari pakar yang berlainan dalam bidang Fintech.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map