Ysis analisis Bitcoin | Corak Candlestick 4-Bearish

Terdapat trend naik dan turun, membaca bahasa harga;

Terdapat isyarat untuk membeli dan menjual, dan mengucapkan selamat tinggal untuk merasakan kesepakatan itu.

Hari ini, kita akan belajar mengenai Corak Candlestick Bearish.

Kemunculan bintang malam menunjukkan bahawa trend bull telah berakhir dan penyesuaian akan datang. Mari kita mulakan dengan Evening Star.

Apa itu Bintang Petang? Seperti yang ditunjukkan dalam garis merah.

Bintang malam adalah corak candlestick bearish yang terdiri daripada tiga lilin: candlestick putih besar, lilin bertubuh kecil, dan lilin merah. Bintang malam menunjukkan ciri unik: harga tutup lilin terakhir mestilah lebih rendah daripada lilin pertama sekurang-kurangnya 50%.

Kita bahkan dapat menentukan tahap penurunan pasaran dengan melihat harga penutupan lilin terakhir. Seperti yang anda lihat dalam carta, harga penutupan lilin merah baru sahaja melebihi tahap 50%. Ini menunjukkan bahawa trend penurunan agak lemah. Sekiranya harga penutupan lilin merah mendekati atau sama dengan harga pembukaan lilin putih, ini bermaksud trend penurunan harga agak kuat; harga penutupan lilin merah jauh lebih rendah daripada harga pembukaan lilin putih, ini bermaksud trend menurun sangat kuat.

Di pasar perdagangan sehari-hari, bintang malam mungkin tidak begitu jelas seperti yang anda kenali dari buku teks. Berikut adalah beberapa contoh yang kami dapati pada masa lalu:

Pada rajah pertama, anda dapat melihat bahagian tengah dibentuk oleh dua batang lilin kecil. Mari kita kembali ke carta perdagangan kehidupan sebenar. Setelah lonjakan harga yang kuat, bintang malam dilihat pada tahap tinggi, maka kami segera melihat corak pembetulan harga.

Angka kedua diambil dari OKEx – carta BTC / USD 2 jam. Ini mungkin bukan contoh sempurna kerana lilin tengah tidak terlalu kecil. Walau bagaimanapun, kita masih dapat melihat corak bintang malam dan harganya jatuh sebaik sahaja corak itu terbentuk.

Pada gambar ketiga, dua lilin bertubuh kecil membentuk bahagian tengah. Kita juga dapat melihat bahawa harga penutupan lilin merah jauh lebih rendah daripada harga pembukaan lilin putih. Harganya jatuh selepas ayunan berterusan. Kadang kala, bintang malam mungkin muncul berkali-kali dalam masa yang singkat. Dalam tren penurunan harga BTC / USDT ini, kami melihat dua bintang malam ketika harga naik dan turun sejurus selepas.

Yang kedua akan kita pelajari ialah Bearish Engulfing.

Corak menelan bearish terdiri daripada candlestick putih diikuti oleh candlestick merah besar yang “melanda” candle putih yang lebih kecil.

Tetapi bagaimana kita dapat menentukan tahap penurunan jika kita melihat corak tersebut?

Pada rajah pertama, lilin merah hampir tidak menelan lilin putih, yang bermaksud trend penurunan lemah. Pada rajah kedua, harga penutupan lilin merah jauh lebih rendah daripada harga pembukaan lilin putih, panjang lilin merah hampir dua kali ganda dari lilin putih, yang bermaksud bahawa trend penurunan kuat. Dalam angka ketiga, lilin merah melapisi banyak lilin putih sekaligus, menunjukkan bahawa trend penurunan sangat kuat.


Sekarang, mari kita lihat beberapa contoh kehidupan sebenar.

Seperti yang ditunjukkan dalam carta.

Angka pertama adalah carta hari LTC / USDT dari OKEx. Selepas kenaikan harga, kita dapat melihat lilin merah besar menelan banyak lilin putih, dan trend penurunan harga yang kuat mengikuti.

Angka kedua ialah carta 2 jam ETH / USDT dari OKEx. Selepas kenaikan harga ETH kembali ke tahap tinggi baru, corak penindasan menurun dilihat, dan trend penurunan berterusan.

Angka ketiga adalah carta 6 jam EOS / USDT dari OKEx. Setelah lonjakan harga yang berterusan, corak penurunan harga terbentuk, dan trend penurunan harga yang kuat muncul.

Yang terakhir yang akan kita pelajari ialah Tower Top.

Corak puncak menara terdiri daripada lilin putih biasa atau besar di sebelah kiri, beberapa lilin kecil, biasanya lebih dari 5, di tengah, dan lilin merah biasa atau besar di sebelah kanan. Seperti yang anda lihat, ia kelihatan seperti puncak menara dalam carta.

Bahagian atas menara sering terbentuk setelah harga penutupan lilin merah terakhir lebih rendah daripada badan lilin putih pertama sebanyak 50%. Bahagian atas menara adalah corak pembalikan, ia menunjukkan pembalikan arah aliran menurun. Ini mencerminkan keletihan pembeli secara beransur-ansur sebelum penjual kembali berkuasa.

Kita juga dapat menentukan tahap penurunan pasaran dengan melihat harga penutupan lilin merah terakhir. Seperti yang ditunjukkan dalam gambar, jika harga penutupan lilin merah hampir melebihi tahap 50%, trend penurunan akan lemah. Tetapi jika harga penutupan hampir dengan harga pembukaan lilin putih, trend penurunan akan lebih kuat. Dan sekiranya harga penutupan jauh lebih rendah daripada harga pembukaan lilin putih, trend penurunan akan sangat kuat.

Mari kita lihat beberapa contoh kehidupan sebenar.

Angka ini diambil dari carta 6 jam BTC / USDT di OKEx. Kita dapat melihat bayang-bayang panjang yang melekat pada kandil kecil. Tetapi fenomena ini tidak mempengaruhi struktur puncak menara, pasaran BTC melihat corak penurunan harga yang kuat selepas itu, harga jatuh ke paras rendah baru.

Angka kedua menunjukkan carta 12 / jam ACC / USDT di OKEx. Bahagian tengah puncak menara tidak dibentuk oleh lilin kecil yang luar biasa, dan kita dapat melihat tahap turun naik yang lebih besar. Setelah corak dibentuk, harga ACC jatuh tajam.

Mari kita tinjau apa yang kita pelajari hari ini:

Yang pertama adalah bintang malam, yang bermaksud bahawa kegelapan menimpa kita. Yang kedua adalah penurunan harga, menunjukkan bear bear datang. Yang terakhir adalah puncak menara, yang mencerminkan keletihan pembeli secara beransur-ansur.

Di sinilah akhir bahagian kami, kami akan menunjukkan kepada anda kepentingan kedudukan kombinasi Candlestick Line

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map