Dompet Cryptocurrency: Mengapa Anda Memerlukan Dompet?

Sebilangan pautan dalam catatan ini adalah dari penaja kami. Kami memberi anda maklumat yang tepat dan boleh dipercayai. Baca Pendedahan Iklan kami.

Dompet cryptocurrency

Tinjauan Artikel: Ini adalah panduan komprehensif untuk dompet cryptocurrency yang mesti diketahui oleh semua orang. Kami telah menyusun senarai pelbagai jenis dompet crypto dan menjelaskan keperluan anda memilikinya.

Tujuan utama penciptaan Bitcoin sebagai mata wang terdesentralisasi adalah untuk memberi massa kekuatan untuk mengawal dan mengurus wang mereka sendiri. Anda mungkin bertanya kepada diri sendiri:

“Baiklah, adakah saya tidak dapat mengawal sepenuhnya wang saya?”

Oleh kerana wang yang anda simpan di bank biasanya digunakan untuk meminjamkannya kepada orang lain, secara teknikal anda tidak mempunyai kawalan penuh ke atasnya.

Yang anda miliki hanyalah IOU, atau janji oleh bank untuk membayar anda. Mungkin kelihatan gila, tetapi sistem kewangan kita sekarang mempunyai banyak kelemahan asas yang melarikan diri dari kebanyakan kita.

Bitcoin – dan cryptocurrency – menawarkan anda kekuatan untuk mempunyai kawalan mutlak dan menyeluruh terhadap wang anda.

Dan kerana fakta bahawa Bitcoin dan cryptocurrency lain telah meningkat, sangat penting untuk memiliki dompet cryptocurrency anda sendiri untuk menyimpan dan mengurus duit syiling anda.

Pelajari Cara Membuat Pulangan Lebih 100% Melabur dalam Crypto

LATIHAN PERCUMA Navigasi Pantas Apa itu Crypto Wallet?Bagaimanakah ia berfungsi?

Apa itu Crypto Wallet?

Definisi Ringkas: Ini adalah program perisian yang menyimpan wang anda

Definisi Teknikal: Ini adalah program perisian yang menyimpan kunci peribadi dan awam anda (mereka berpasangan), membolehkan anda menghantar dan menerima duit syiling melalui blockchain, serta memantau baki anda.

Bagaimanakah ia berfungsi?

Pertama, dompet digital agak berbeza dengan dompet fizikal anda. Daripada menyimpan wang, dompet digital menyimpan kunci peribadi dan awam.

Kunci peribadi adalah seperti nombor PIN anda untuk mengakses akaun bank anda, sementara kunci awam serupa dengan nombor akaun bank anda. Semasa anda menghantar Bitcoin, anda akan mengirim NILAI dalam bentuk transaksi, memindahkan hak milik syiling anda kepada penerima.

Agar penerima menghabiskan Bitcoin yang baru ditransfer, kunci peribadinya mesti sepadan dengan alamat awam yang anda kirimkan kepada Bitcoin. (Baca juga: Panduan untuk Garpu: Semua yang Perlu Anda Ketahui Mengenai Garpu, Hard Fork dan Soft Fork)

Pemilikan kunci peribadi anda memberi anda kawalan sepenuhnya terhadap dana yang berkaitan dengan kunci awam yang sesuai. Itulah sebabnya sangat mustahak untuk memastikan anda menyimpan kunci peribadi anda secara sembunyi-sembunyi HANYA KAMU ketahui kunci peribadi anda.

Sekiranya ada orang lain yang memegang kunci peribadi anda, mereka akan dapat mengawal wang anda. Sama pentingnya mempunyai sandaran kunci peribadi anda, untuk melindungi diri anda dari kehilangan yang tidak disengajakan.

Anda juga akan kehilangan dana jika tidak dapat memulihkan kunci peribadi anda yang hilang.

(Baca juga: Panduan Syiling Privasi: Perbandingan Cryptocurrency Tanpa Nama)

Minta Panduan IRA Crypto PERCUMA anda dan terima DVD PERCUMA “The Rise of Bitcoin”

MEMINTA PANDUAN PERCUMA ANDA Kebangkitan DVD Bitcoin

Bolehkah Saya Menyimpannya di Bursa untuk Menghindari Kerumitan?

Anda boleh, tetapi anda tidak mahu. Walaupun anda akan memiliki dompet secara automatik semasa anda membuka akaun pertukaran cryptocurrency (dompet yang dihoskan pertukaran), anda tidak mempunyai kawalan kunci peribadi dan awam.

Memiliki kawalan kunci anda bermaksud mengawal syiling anda. Pertukaran berfungsi seperti bank; ini adalah penyedia perkhidmatan pihak ketiga yang anda percayai untuk menjaga keselamatan syiling anda.

Namun, selalu ada kemungkinan pertukaran ditutup atau digodam, mengakibatkan kehilangan syiling (contohnya: Mount Gox Exchange).

Memandangkan kurangnya kerangka peraturan mengenai pertukaran dan cryptocurrency secara keseluruhan, serta tahap awal industri, cara terbaik untuk menjaga keselamatan syiling anda adalah dengan mengawal sepenuhnya syiling anda. Anda hanya dapat mengawal sepenuhnya dengan memiliki dompet anda sendiri.

Di samping itu, mengambil bahagian dalam ICO memerlukan anda memiliki dompet peribadi anda, dari mana anda boleh melabur. Anda tidak boleh melabur dalam ICO melalui akaun pertukaran anda.

Inilah Panduan Permulaan untuk Pelaburan ICO: Cara Menyertai ICO.

(Lihat lebih banyak: Panduan Pertukaran Desentralisasi: Perbandingan DEX Popular)

Mari kita mulakan!

Ini boleh menakutkan memilih dompet yang tepat, tetapi jangan risau! Kami telah mengumpulkan pelbagai jenis dompet untuk duit syiling yang berbeza mengikut harga, tahap keselamatan dan mobiliti untuk kemudahan anda.

Penafian: Untuk tujuan kesederhanaan, panduan ini tidak menyenaraikan dompet pelanggan penuh seperti inti Bitcoin, Mist atau Parity kerana memuat turun keseluruhan blockchain mungkin bukan pengalaman yang mesra pengguna, walaupun kami mengakui bahawa ini adalah kaedah paling selamat untuk menyimpan duit syiling anda.

Panduan untuk Dompet Cryptocurrency: Mengapa Anda Memerlukan Dompet? | MasterTheCrypto.com

Sekiranya anda ingin memulakan pembukaan secara percuma Ether (dan patuh ERC20) dompet dalam talian, sila baca Panduan Dompet Cryptocurrency ini: Membuka MyEtherWallet (MEW).

Sebagai alternatif, jika anda ingin membuka secara percuma Bitcoin dompet dalam talian, sila lihat Panduan Dompet Cryptocurrency ini: Membuka Dompet Bitcoin.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map