Melabur dalam VeChain (VET) – Semua yang Perlu Anda Ketahui

Apa itu VeChain (VET)?

VeChain (VET) adalah salah satu blockchain pertama yang dibina secara eksklusif untuk memenuhi keperluan pelanggan peringkat perusahaan. Pemaju di sebalik projek berusaha untuk meningkatkan rantaian bekalan dan pengurusan kitaran hidup produk melalui penggunaan teknologi lejar diedarkan (DLT). Yang penting, platform ini menawarkan pengguna pelbagai fungsi baru yang menjadikannya ideal untuk perniagaan yang ingin meningkatkan protokol rantaian bekalan dan proses perniagaan.

Pada masa ini, sektor logistik mengalami kekurangan tidak simetri masalah maklumat. Walaupun sistem yang ada mengumpulkan sejumlah besar data, data ini tidak disampaikan dengan cara yang optimum. Dalam kebanyakan keadaan, kompartemenisasi yang teruk meninggalkan keseluruhan rantaian bekalan untuk bergantung pada sumber data terpusat. Kekurangan perpaduan ini mengakibatkan kurangnya ketelusan dan kelewatan penghantaran data.

VeChain menyediakan perniagaan kemampuan untuk mengesan sejumlah besar data. Petunjuk ini boleh merangkumi item seperti kualiti, keaslian, suhu penyimpanan, dan status pengangkutan. Mengagumkan, VeChain menyediakan semua ciri ini melalui ekosistem perniagaan tanpa kepercayaan dan diedarkan. Dengan cara ini, VeChain mengurangkan overhead dan meningkatkan akauntabiliti.

Falsafah VeChain

VeChain berbeza dengan projek lain di sektor ini dalam beberapa cara utama. Terutama, pemaju di sebalik projek ini tidak mempunyai keinginan untuk membuat platform yang sepenuhnya terdesentralisasi. Sebaliknya, tujuan mereka adalah untuk menggabungkan ciri-ciri terbaik dari kedua-dua sektor DeFi (kewangan terdesentralisasi) dan CeFi (kewangan terpusat). Strategi ini mewujudkan platform seimbang yang menyediakan pengguna dengan aliran maklumat yang telus, kolaborasi yang cekap, dan pemindahan nilai berkelajuan tinggi.

Bagaimana VeChain Berfungsi

VeChain menggunakan pelbagai teknologi untuk mencapai tujuannya untuk memperkemaskan sektor rantaian bekalan. Sebagai contoh, VeChain menggunakan pelbagai jenis Pengenalan Frekuensi Radio (RFID) tag dan sensor untuk memantau data kritikal semasa penghantaran. Maklumat ini disiarkan dalam masa nyata di seluruh blok block.

Strategi ini membolehkan mana-mana pihak berkepentingan atau pelaku pasaran memantau item tersebut untuk mengesahkan keadaan dan kesahihannya. Sejauh ini, pendekatan ini sangat sesuai untuk rantaian bekalan kompleks yang besar. VeChain dapat memantau rangkaian raksasa ini dan membuat perniagaan sentiasa mengetahui perkembangan semasa ia berlaku.

Internet-Perkara-Perkara (IoT)

VeChain adalah pelopor dalam penyatuan IoT dan teknologi DLT. Dengan jelas, VeChain dibangun dari bawah dengan mempertimbangkan integrasi IoT. Internet-of-things merujuk kepada rangkaian berbilion peranti pintar yang sedang digunakan di seluruh dunia. Semua peranti ini pintar kerana mempunyai semacam sensor dan kemampuan untuk menyampaikan data dalam talian. Hari ini, peranti ini merangkumi pelbagai barang yang luar biasa, dari TV hingga bel pintu, hingga telefon yang anda pegang sekarang.

Integrasi teknologi IoT dan blockchain masuk akal. Teknologi blockchain menyediakan cara yang berpatutan untuk memantau sejumlah besar data dalam waktu hampir nyata melalui kata sepakat. Oleh itu, VeChain bukanlah satu-satunya projek yang meneroka penggabungan kedua-dua teknologi tersebut.

Sejarah VeChain

VeChain pergi dari papan gambar dan menjadi kenyataan pada tahun 2015 dengan tujuan untuk mengganggu industri rantaian bekalan dengan membuat data dapat ditindaklanjuti dan telus. Pencipta projek, Lu cerah, terkenal dengan kerja eksekutifnya dengan Louis Vuitton China sebelum usaha ini. Anda harus membayangkan bahawa menangani semua masalah rantaian bekalan yang dihadapi oleh pengeluar pakaian membantu memberi inspirasi kepadanya untuk mengembangkan sistem unik ini.

VET VeChain bermula di blockchain Ethereum. Pendekatan ini merupakan strategi umum di pasaran kerana ia membolehkan para pembangun mempamerkan konsep mereka dan mengumpulkan dana untuk mengembangkan blockchain mereka sendiri. Akhirnya, itulah yang dilakukan oleh VeChain. Hari ini, VET beroperasi dalam ekosistem VeChain asli. Dengan cara ini, pemaju dapat menyediakan ciri yang ditujukan langsung kepada pelanggan perniagaan.

Dwi Token

VeChain memang meminjam satu perkara dari Ethereum, strategi token ganda. Dalam gaya ekosistem blockchain ini, satu token berfungsi sebagai pelaburan awam dan / atau tunai digital dan yang lainnya adalah untuk pelaksanaan dan pengaturcaraan kontrak pintar. Contoh gaya backend token ini adalah Ethereum eter dan NEO GAS.

Terdapat dua kelebihan utama strategi ini. Manfaat pertama ialah sistem ini memberikan tadbir urus yang berkesan. Blockchain perlu mempunyai model tadbir urus yang merangkumi masyarakat atau mereka mengambil risiko keras dari anggota masyarakat yang tidak berpuas hati. Sebab kedua untuk menggunakan strategi dual token adalah kerana ia menyediakan blockchain anda dengan model ekonomi yang dapat diramalkan.

Token VeChain (VET)

VET adalah cryptocurrency yang akan anda laburkan di bursa. Ia berfungsi sebagai kenaikan nilai dalam blockchain VeChain. Token ini dapat memindahkan nilai merentasi blockchain dan mencetuskan kontrak pintar. Ia juga bagaimana pengguna membayar transaksi di Dapp yang berfungsi pada blockchain VeChain.

Pada masa ini, terdapat 55,454,734,800 VET yang beredar. Sistem VeChain disiapkan untuk mengeluarkan sejumlah 86,712,634,466 VET. VET berada dalam kedudukan 30 cryptocurrency teratas di peringkat global berdasarkan permodalan pasaran.

VET CoinMarketCap

VET CoinMarketCap

Tenaga VeChainThor (VTHO)

Token kedua yang digunakan dalam sistem VeChain adalah VeChainThor Energy. Token ini berfungsi sebagai gas untuk mendorong transaksi kontrak pintar. Token ini tidak tersedia untuk umum. Hanya pembangun yang menggunakan token ini untuk menampung kos pelaksanaan kontrak mereka.

Secara kritikal, kebanyakan blockchain memerlukan pembangun untuk membuat pembayaran untuk meletakkan kontrak di blockchain. Strategi ini memastikan bahawa hanya pengekodan yang tersedia untuk umum ke blok block dan mengurangkan catatan spam

Konsensus VeChain

Untuk memenuhi semua janjinya, VeChain mesti memberikan konsensus tepat waktu dan selamat kepada perniagaan. Untuk itu, platform memperkenalkan mekanisme konsensus proprietari yang dikenali sebagai Proof-of-Authority (PoA). Protokol ini menyediakan kaedah yang berkesan untuk mengekalkan kesinambungan sistem.

Mekanisme konsensus PoA dibangun untuk memperbaiki kekurangan yang terdapat dalam mekanisme Proof of Work (PoW), Proof of Stake (PoS), dan Proof of Stake (DPoS). Secara kritikal, PoA memerlukan penggunaan tenaga yang lebih sedikit. Berbanding dengan Bitcoin, yang memerlukan node untuk berkomunikasi dan mengesahkan transaksi, tidak ada syarat untuk komunikasi antara node untuk mencapai kata sepakat mengenai blockchain VeChain.

Masternod

VeChain bergantung pada sekumpulan 101 Masternodes untuk mencapai kata sepakat. Strategi ini meningkatkan masa transaksi dengan ketara. Anehnya, tidak ada nod tanpa nama dalam rangkaian ini. Anda mesti melengkapkan pengesahan ID KYC dan AML sebelum anda dapat mengesahkan blok dalam sistem ini,. Para pemaju percaya bahawa pendekatan ini penting untuk strategi pasaran mereka yang seimbang.

Menariknya, VeChain juga menggunakan masternode ekonomi. Node ini dapat memilih isu mengenai ekosistem VeChain. Untuk setiap 10,000 VET yang dimiliki oleh masternode ekonomi, mereka mendapat satu undi.

Mempertaruhkan

Pengguna VeChain juga boleh pegangan VET mereka untuk menjana pendapatan pasif. Staking memerlukan anda menyimpan VET anda dalam dompet rangkaian yang tetap dalam talian untuk jangka masa yang telah ditetapkan. Semakin lama anda mempertaruhkan VET anda, semakin banyak pendapatan anda.

Pemerintahan

Selaras dengan matlamat VeChain untuk memberikan keseimbangan antara pemusatan dan desentralisasi, undi dikeluarkan berdasarkan jumlah VET yang dimiliki oleh seseorang. Individu yang mempunyai lebih dari satu juta VET bertanggungjawab untuk 20% suara. Pengguna yang mengesahkan identiti mereka dan memiliki satu juta VET mendapat 30% suara. Selebihnya berpecah antara masyarakat.

Tempat Membeli VeChain (VET)

VeChain tersedia di pelbagai platform yang berbeza. Salah satu kaedah termudah untuk mendapatkan VET adalah melalui Binance. Binance adalah pertukaran cryptocurrency terbesar di dunia. Platform ini mudah digunakan dan menawarkan pilihan syiling yang luar biasa.

Anda boleh menyelesaikan proses pendaftaran dalam masa kurang dari sepuluh minit. Sekiranya anda baru menggunakan platform, anda perlu memautkan beberapa kaedah pembayaran untuk memuatkan akaun anda. Ini boleh menjadi kad debit atau kredit. Anda bahkan boleh menggunakan maklumat akaun perbankan anda secara langsung.

Setelah akaun anda dipautkan, anda boleh mula membeli Bitcoin. Anda perlu membeli Bitcoin terlebih dahulu kerana belum ada pasangan Fiat / VET. Setelah anda mempunyai Bitcoin, anda boleh pergi ke pasangan perdagangan BTC / VET dan memilih berapa banyak VET yang ingin anda jual. Dalam beberapa saat, VET anda tiba.

Melabur dalam VeChain (VET) - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam VeChain (VET) - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam VeChain (VET) - Semua yang Perlu Anda Ketahui
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Poloniex

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Peniaga Maju

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Kemudahan penggunaan

Yuran Perdagangan

0.10%

Yuran Perdagangan

0.16%

Yuran Perdagangan

0.125%

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan VeChain

Anda boleh menyimpan VeChain dengan pelbagai cara. Sekiranya anda ingin memperdagangkan VET anda, atau hanya mendapatkan pulangan yang cepat, maka anda ingin menyimpan crypto anda di dompet mudah alih VeChainThor. Dompet yang mudah dinavigasi ini menyediakan anda semua ciri yang anda perlukan. Paling bagus, ia boleh didapati sebagai muat turun percuma untuk Android dan epal peranti.

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar dalam VET atau jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan crypto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong VeChain (VET).

VeChain – Membuat Jalur Sendiri

Lebih daripada kebanyakan projek, VeChain menunjukkan kematangan sektor blockchain. Hari ini, blockchain lebih daripada sekadar cryptocurrency. Platform seperti VeChain mendorong batasan kecekapan blockchain dan memberi dunia alternatif yang lebih cekap daripada status quo.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map