Paul Claudius, Ketua Pegawai Eksekutif BlockState – Interview Series

Paul Claudius adalah Pengasas Bersama & Ketua Pegawai Eksekutif BlockState.

BlockState adalah platform token keselamatan Switzerland untuk aset yang tidak boleh bankable seperti ekuiti dan hutang PKS atau harta tanah.

Bagaimana anda mula-mula terlibat dalam sekuriti digital?

Saya menemui Blockchain dan Bitcoin pada awal 2013 dengan kebetulan. Saya diperkenalkan dengan Satoshi WP oleh seorang rakan yang mempunyai latar belakang sains komputer. Saya mengambil sedikit masa untuk menyedari kesan teknologi itu sebenarnya terhadap pasaran modal dan kewangan. Semasa memulakan karier saya dalam Perbankan Pelaburan dan Ekuiti Swasta, saya sangat menyedari proses warisan dan melibatkan kos yang dikenakan oleh perantara yang dibayar tinggi. Peluang untuk menggunakan DLT sebagai pemangkin untuk mengubah keseluruhan pasaran, bukan sahaja mendigitalkan aset baru tetapi khususnya peluang untuk menjadikannya lebih mudah diakses oleh basis pelabur yang lebih luas adalah alasan saya memutuskan untuk membina BlockState dengan rakan-rakan pengasas saya.

Di luar harta tanah dan hutang apa beberapa contoh aset tidak boleh bank?

Cip biru dan aset tradisional lain berada pada tahap tertinggi sepanjang masa dari segi penilaian. Pada masa yang sama bon memberikan hasil terendah yang kita lihat pada tahun-tahun kebelakangan. Ini mendorong permintaan untuk aset alternatif yang memberikan hasil yang lebih tinggi, bukan sahaja untuk pelabur institusi tetapi juga runcit. Oleh itu, saya percaya kita akan melihat lebih banyak hutang PKS meningkat dalam bentuk token oleh penerbit tetapi juga aset penjana hasil lain seperti pembiayaan projek atau pajakan terbalik yang hanya dapat dilaburkan untuk pelabur yang lebih canggih pada masa lalu yang dapat diakses melalui sekuriti tokenis.

Pada bulan Julai BlockState mengeluarkan laporan mengenai keadaan pasaran Global STO semasa. Adakah terdapat penemuan dalam laporan yang mengejutkan anda?

Kami ingin mengesahkan andaian kami yang ada di pasaran. Penemuan kami mengesahkan tahap awal yang sedang kami jalani. Pada masa yang sama pengawal selia telah menangani kebutuhan dan menunjukkan kesediaan mereka untuk menjelaskan peraturan yang membangun kepercayaan yang diperlukan agar pasaran mempercepat apa yang saya yakin akan kita lihat pada awal 2020. Juga, infrastruktur yang diperlukan yang menyediakan kecairan di pasar sekunder melalui pertukaran yang diatur akan memberi kesan terhadap penggunaan pasar pada tahun 2020.

Bolehkah anda berkongsi dengan kami beberapa butiran mengenai Streetlife STO yang akan datang?

Bergantung pada persetujuan pengawal selia, kami akan melihatnya disiarkan pada Q4 2019 atau Q1 2020. Buat masa ini, ini semua yang dapat kami bagikan kerana sebahagian besar butiran penerbitan disediakan untuk prospektus yang perlu disetujui oleh pengawal selia. Selain Streetlife STO, kami sedang mengusahakan beberapa terbitan Swiss dan Jerman yang dikawal selia. Kami akan berkongsi kemas kini dengan komuniti sebaik sahaja kami menerima semua kelulusan yang diperlukan.


Kami sebelum ini melaporkan niat BlockState untuk memindahkan sejumlah token ERC-20 dari blockchain Ethereum ke lejar edaran peribadi yang dikembangkan oleh R3 – Corda. Apa alasan di sebalik ini, dan apakah ini telah dilaksanakan?

Cadangan nilai teras pasaran kewangan berasaskan DLT adalah mewujudkan akses kepada instrumen kewangan. Itulah sebabnya kami percaya penting untuk mewujudkan interoperabiliti antara infrastruktur yang berbeza yang membolehkan pelbagai jenis pelabur mengakses aset tersebut. Kami melihat bahawa institusi yang diatur pada masa ini cenderung untuk memilih infrastruktur bukan awam untuk pelbagai alasan yang masuk akal. R3 menyediakan infrastruktur yang sangat baik untuk pelanggan ini. Oleh itu, kami ingin membolehkan interoperabiliti antara sekuriti tokenised berdasarkan ERC kami untuk menjadikannya mudah diakses oleh peserta pasaran yang bergantung pada infrastruktur R3.

Blockstate dapat melancarkan STO dalam masa 10 minggu, bolehkah anda berkongsi apa yang BlockState lakukan untuk menjadikannya kenyataan?

Waktu untuk disiarkan kebanyakannya ditentukan oleh masa pengawal selia perlu menyetujui penerbitan yang menangani pelabur runcit melalui penawaran awam. Selain itu penerbit biasanya memerlukan sedikit masa untuk menyiapkan aktiviti penggalangan dana mereka.

Ketika sampai pada waktu penyiapan untuk teknologi dan infrastruktur, kita dapat melaksanakan penerbitan dalam seminggu. Dengan arahan prospektus baru yang membolehkan penerbitan bergantung pada negara anggota hingga Euro 8 juta tanpa prospektus formal kita akan melihat waktu 10 minggu menurun lebih jauh.

Bagi syarikat yang berminat dengan perkhidmatan STO anda, apakah syarat minimum penyenaraian? Juga, bagaimana anda memilih syarikat / produk mana yang akan dijadikan token?

Kami bekerjasama dengan syarikat yang mempunyai komuniti yang kuat atau pangkalan pelanggan yang besar yang mereka tukarkan menjadi pelabur atau syarikat yang lebih matang yang mempunyai kewangan yang sihat dan oleh itu juga menarik bagi pelabur yang lebih konservatif dan lebih institusi. Sehingga kini tidak ada rintangan yang pasti perlu diberikan oleh syarikat. Kami melihat setiap kes secara individu.

Bagi pelabur yang berminat untuk membiayai STO di platform anda, apakah butiran yang harus mereka ketahui. Adakah anda menerima pelanggan USA?

Penerimaan pelabur hanya bergantung pada penawaran, bukan pada platform kami. Biasanya kami menyokong dengan tawaran awam yang membolehkan penyertaan pelabur runcit dan institusi, memastikan bahawa infrastruktur kami memenuhi keperluan khusus penerbit melalui hak penjagaan diri dan rakan jagaan yang diatur.

Pelanggan AS adalah kes khas kerana keperluan pematuhan membuat proses tambahan dan melaporkan tugas yang berkaitan. Oleh itu, pelanggan kami sering tidak menerima pelabur AS dalam penawaran mereka.

Adakah perkara lain yang ingin anda kongsikan mengenai BlockState?

Ketika kita berada di tahap awal mengembangkan pasar ini, saya ingin menonjolkan beberapa badan industri hebat yang telah kami bekerjasama dengan yang membantu membangun kerangka untuk ruang aset digital profesional. Saya dapat menghubungi saya  INATBAIANYA ADALAH dan MAMA kepada sesiapa sahaja yang bekerja di ruang ini.

Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati BlockState, daftar atau ikuti perniagaan BlockState kami Paul Claudius di Twitter.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map