Matthew Sullivan, Ketua Pegawai Eksekutif QuantmRE, Inc – Interview Series

Matthew Sullivan adalah CEO dan Pengasas QuantmRE. Seorang usahawan berpengalaman, Matthew mempunyai rekod prestasi yang terbukti dalam inovasi harta tanah melalui pengalamannya sebagai Pengasas Dana Strategi Pendapatan Harta Tanah Selamat $ 50 juta, dan sebagai Pengasas dan Presiden Crowdventure.com, sebuah syarikat crowdfunding harta tanah.

AT: QuantmRE melabur dalam harta tanah yang dimiliki oleh keluarga tunggal melalui bahagian ekuiti. Bolehkah anda berkongsi dengan kami bagaimana ini berfungsi?

MS: Perjanjian EQRE QuantmRE membenarkan pemilik harta tanah dan kondominium berkembar satu kemampuan untuk memberikan hak ekonomi kepada sebahagian penghargaan harta tanah pada masa hadapan sebagai pertukaran dengan bayaran atau pertimbangan lain.

Perjanjian EQRE bukanlah pinjaman berdasarkan pinjaman atau kredit, melainkan merupakan instrumen kewangan pengguna berasaskan ekuiti yang dirancang sebagai alternatif kepada hutang gadai janji tradisional.

Hasil yang dibayar kepada pemilik rumah boleh digunakan untuk menambah pendapatan dan dana persaraan, memperbaiki harta tanah, mengurangkan hutang, mempelbagaikan pelaburan dan tujuan kewangan lain.

AT: Adakah pemindahan hakmilik di harta tanah?

MS: Tidak – pemilik rumah tetap disenaraikan sebagai pemilik hak milik. QuantmRE akan merekodkan dengan Surat Ikatan Prestasi Kepercayaan pada pejabat anda di pejabat daerah. Ini adalah hak gadai janji untuk harta yang melindungi kepentingan kami, tetapi bukan instrumen pinjaman, keselamatan atau pertukaran. Perjanjian kami dengan pemilik rumah hanyalah kontrak pengguna yang memperingati pelaburan kami di harta tanah.

AT: Bolehkah anda berkongsi dengan kami kriteria pengunderaitan anda ketika memasuki perjanjian ekuiti ini?

MS: Kami menggunakan standard pengunderaitan tiga peringkat berdasarkan kedudukan ekuiti di rumah. Setiap peringkat mengambil kira LTV awal, LTV gabungan asal, dan bergantung pada tahap, beberapa tahap prestasi FICO dan gadai janji. Selepas urus niaga, CLTV maksimum adalah 90%.

AT: Anda telah menyatakan bahawa anda memberi tumpuan kepada harta tanah California. Adakah terdapat kawasan atau bandar tertentu di California yang boleh anda hindari atau sasarkan?

MS: Oleh kerana pulangan Dana EQRE ditentukan oleh kenaikan nilai aset yang mendasari, kami berhasrat untuk menargetkan kawasan di California yang cenderung melihat kenaikan harga aset yang sihat.

AT: Apa yang berlaku kepada ekuiti setelah pemilik rumah menjual kediaman mereka atau jika pemilik rumah ingin membayar balik QuantmRE sebelum mereka menjual rumah mereka?

MS: Pemilik rumah menjual peratusan ekuiti di rumah mereka kepada QuantmRE. Sebagai pertukaran kami membayar pemilik rumah dengan US $. Aset harta tanah ini yang telah kami beli dari pemilik rumah, peratusan ekuiti di rumah mereka, masuk ke dalam kumpulan dengan ekuiti lain dari pemilik rumah lain. Token pelaburan kami terikat pada kumpulan aset ini. Hasil yang diterima dari penjualan token pelaburan kami akan digunakan untuk membiayai pembelian kepentingan ekuiti pecahan tambahan di kediaman keluarga tunggal.

Apabila pemilik rumah menjual kediaman mereka, mereka membayar QuantmRE nilai peratusan ekuiti yang pada awalnya kami beli, ditambah dengan kenaikan / susut nilai yang dipersetujui yang berkaitan dengan bahagian ekuiti kami.

Sekiranya pemilik rumah ingin membayar balik QuantmRE dan tidak menjual kediaman mereka, jumlah pembayaran akan didasarkan pada nilai rumah pada masa dicadangkan pembayaran, dalam peruntukan tertentu dalam perjanjian kami untuk memastikan bahawa QuantmRE tidak mengambil kerugian ekuiti sekiranya keadaan pasaran tidak memberangsangkan pada masa itu.

AT: Anda sering menyebut istilah “kebebasan ekuiti.” Apa maksudnya dan bagaimana ia memberi manfaat kepada pemilik rumah?

MS: Kami menggambarkan perkhidmatan kami sebagai ‘Ekuiti Kebebasan’ kerana tidak ada pinjaman, caj faedah atau pembayaran bulanan yang berkaitan dengan pengaturan. Program Shared Equity kami dirancang untuk membolehkan pemilik rumah melepaskan apa yang disebut ‘wang mati’ yang terkunci dalam ekuiti di rumah mereka tanpa mengambil lebih banyak hutang. Ini bermaksud pemilik-penghuni, pemilik rumah kedua, harta tanah percutian dan pendapatan / rumah sewa dapat memperoleh akses ke sejumlah besar modal tanpa bunga untuk membayar, tanpa pembayaran bulanan, dan tidak ada batasan bagaimana mereka menghabiskan wang.

AT: Apa yang berlaku sekiranya pemilik rumah berhenti membayar cukai harta tanah atau pembayaran gadai janji?

MS: Pemilik harta mempunyai tanggungjawab untuk menjaga harta tanah dengan betul, membayar semua cukai harta tepat pada waktunya dan memastikan bahawa harta itu diinsuranskan dengan betul sesuai dengan ketentuan perjanjian ekuiti bersama dengan QuantmRE. Sekiranya pemilik rumah tidak dapat membuat pembayaran ini, QuantmRE boleh masuk dan membantu pemilik rumah untuk melindungi aset kami, namun pembayaran gadai janji rumah dan semua cukai adalah syarat penting dan utama perjanjian kami.

 

AT: Anda memilih untuk bekerjasama dengan Securrency untuk kemasukan pelabur dan pengambilan token. Bolehkah anda memberitahu kami lebih lanjut mengenai perkongsian ini?

MS: Securrency memberikan kepingan teknologi kritikal pada penawaran QuantmRE, iaitu memberikan perkhidmatan pengesahan di luar rantaian yang membolehkan kami mengawal pengedaran token yang disokong aset kami. Dengan teknologi Securrency, kami dapat memastikan status KYC dan AML sebagai calon pelabur, mengeluarkan token sekuriti dan mengesan perubahan pemilikan ke tahap pecahan. Keupayaan untuk mengekalkan jadual cap yang dikemas kini adalah syarat undang-undang sekuriti yang penting, seperti kemampuan untuk mengagihkan dividen dan menggantikan token yang hilang atau dicuri. Yang paling penting, Securrency membolehkan kita mengawal dengan pasti bagaimana, di mana dan kapan token kita berpindah dari dompet ke dompet. Ini bermaksud bahawa kami dapat memenuhi syarat BSA, AML dan KYC yang paling ketat untuk penawaran kami, baik kepada pelabur nasional dan antarabangsa.

AT: Anda telah bekerjasama dengan Prime Trust, bolehkah anda memberitahu kami lebih lanjut mengenai perkongsian ini?

MS: Kerjasama QuantmRE dengan Prime Trust membolehkan para pelabur membeli token sekuriti EQRE tanpa memerlukan dompet digital mereka sendiri – Prime Trust bertindak sebagai penjaga yang diatur dan diinsuranskan untuk aset digital ini dan mampu memegang aset digital seperti EQRE bagi pihak pelabur.

AT: Bolehkah anda memberitahu kami bila anda menjangkakan STO untuk token EQRE?

MS: Pelabur bertauliah dapat melabur dalam token EQRE hari ini dengan melawat www.QuantmRE.com.

PADA:  Adakah perkara lain yang ingin anda kongsikan mengenai QuantmRE?

Dengan membawa teknologi Blockchain ke sektor harta tanah secara terkawal dan patuh, QuantmRE membayangkan semula cara pembiayaan rumah. Pada masa yang sama kami menyelesaikan sejumlah masalah yang berkaitan dengan nilai intrinsik token yang kami percaya akan menghasilkan tahap kepercayaan baru untuk token yang disokong aset dan menyediakan landasan pelancaran untuk penggunaan secara besar-besaran tawaran token keselamatan crypto.

Terima kasih untuk temu ramah, ini sepertinya salah satu projek harta tanah yang lebih unik di luar sana. Bagi mereka yang ingin mengetahui lebih lanjut kunjungi Laman web QuantmRE STO atau lihat halaman butiran penyenaraian token QuantmRE.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map