Derek Schloss, Pengarah Strategi untuk Keselamatan Token Academy – Siri Temuduga

Derek Schloss, adalah Pengarah Strategi untuk Security Token Academy. Dia sebelum ini telah menyiarkan karya Pemimpin Pemikiran untuk kami yang bertajuk Tensentralisasi dan Token Keselamatan yang Cukup.

Bagaimana anda mula-mula terlibat dengan Security Token Academy?

Saya mempunyai latar belakang dalam bidang keusahawanan, undang-undang, dan minat yang cukup kuat dalam teknologi yang mengganggu. Beberapa tahun yang lalu saya tertarik dengan persimpangan blockchain, digitalisasi, rangkaian terbuka, dan undang-undang sekuriti – dan mula meneliti dan menulis mengenai topik-topik ini. Pada masa itu, saya menjalankan syarikat sebelumnya dan mengajar keusahawanan di University of Oregon.

Stephen McKeon (Rakan Kongsi, Dana Kolaboratif) adalah rakan baik saya, dan juga bekas penasihat pada salah satu syarikat permulaan saya sebelumnya. Stephen telah mengumpulkan beberapa karya bertulis yang luar biasa dan memikirkan token keselamatan dan beroperasi sebagai Ketua Penasihat Strategi Akademi Token Keselamatan (STA). Setelah meluangkan masa dengan pasukan STA dan mengetahui lebih banyak mengenai pekerjaan pendidikannya, saya bergabung dengan STA sebagai Pengarah Strategi pada bulan Januari 2019.

Bolehkah anda berkongsi dengan kami tujuan utama Akademi Token Keselamatan?

Security Token Academy bertujuan untuk menjadi platform pendidikan terkemuka untuk industri token keselamatan, dan pasukan ini berdedikasi untuk merangkumi dan memfasilitasi evolusi sekuriti digital ketika industri ini berkembang dalam beberapa tahun mendatang. Dikuasakan oleh minat yang kuat untuk masa depan kewangan, STA mengadakan acara pendidikan, wawancara video dan podcast, buletin mingguan terkemuka di industri, dan kajian kes dan naratif yang mendalam dengan pasukan dan penyedia perkhidmatan yang membangun industri token keselamatan.

Apakah beberapa projek dalam sektor sekuriti digital yang paling menarik bagi anda?

Kawasan yang paling menarik bagi saya adalah lapisan infrastruktur – projek-projek yang membina perkakas dan asas bagi industri di kedua-dua pasaran runcit dan institusi. Saya telah menulis mengenai perkara ini sebelumnya, tetapi tidak seperti bidang industri blockchain yang lain, ekosistem hujung-ke-hujung yang dioptimumkan sepenuhnya (dan sesuai) diperlukan untuk kita melihat penggunaan token keselamatan arus perdana. Ini termasuk bidang seperti perundangan, urus niaga broker, penerbitan, perdagangan, hak penjagaan, dan kepatuhan kitaran hidup.

Dengan token keselamatan, kami membuat seni bina kewangan baru secara radikal – satu aset di mana setiap aset yang dapat dibayangkan dapat dibungkus, dilacak, dan diperdagangkan secara digital bersama dengan lejar tanpa kepercayaan. Sejumlah projek telah melaburkan sumber daya yang besar untuk membina dan mengoptimumkan pelbagai bahagian lapisan infrastruktur ini, dan dari perspektif saya, menonton potongan teka-teki ini mula serasi telah menarik untuk diikuti.

Token keselamatan terkawal menggunakan peraturan crowdfunding SEC untuk mengumpulkan modal. Bolehkah anda memberi kami perincian setiap peraturan? Contohnya, Peraturan A +, Peraturan D, Peraturan CF?

Sesiapa yang membaca ini mesti mengupah pengacara untuk lebih spesifik dan bernuansa, tetapi saya dapat melalui beberapa sorotan. Oleh kerana token keselamatan hanyalah representasi sekuriti digital, mereka juga tertakluk kepada peraturan yang sama dengan penawaran sekuriti tanpa token. Akibatnya, penawaran sekuriti yang dibuat kepada penduduk A.S. mesti didaftarkan dengan SEC, atau dikecualikan di bawah Akta Sekuriti 1933.

Terdapat beberapa faedah untuk melakukan penawaran yang berdaftar – penerbit umumnya boleh meminta, menjual kepada pelbagai kumpulan pelabur di seluruh pelabur yang terakreditasi dan tidak bertauliah, sekuriti boleh dipindah milik secara bebas untuk diperdagangkan sebaik sahaja dijual, dan syarikat penerbit tidak dikenakan had peraturan pada jumlah tersebut. dibesarkan. Dengan itu, tawaran yang didaftarkan dan keperluan pelaporan yang berterusan boleh memakan masa yang tinggi dan memakan masa.

Sebagai alternatif, penerbit sekuriti boleh meminta pengecualian dari pendaftaran. Pada tahun 2012, Undang-Undang JOBS telah ditandatangani, membuat kerangka peraturan yang diperbaharui untuk penyertaan runcit dalam penawaran sekuriti yang dikecualikan di bawah Reg CF, Reg D, dan Reg A +. Walaupun terdapat sejumlah peraturan unik yang ada, berikut adalah beberapa ciri umum setiap kategori:

Peraturan Crowdfunding (Reg CF) membolehkan syarikat tertentu untuk menawarkan dan menjual sekuriti (hingga $ 1,07 juta setiap tahun) di platform berasaskan internet melalui perantara yang merupakan broker-broker berdaftar atau portal pendanaan berdaftar, dan membolehkan kedua-dua pelabur yang terakreditasi dan tidak bertauliah untuk mengambil bahagian.

Peraturan D Peraturan 506 (b) tidak membenarkan penggunaan permintaan umum, tetapi membenarkan penerbit menjual sekuriti tanpa had penggalangan dana tahunan, kepada sejumlah besar pelabur terakreditasi, dan juga sebilangan kecil pelabur tidak berakreditasi yang canggih.

Peraturan D Peraturan 506 (c) mengizinkan penggunaan permintaan umum untuk menjual sekuriti tanpa had penggalangan dana tahunan, di mana semua pembeli adalah pelabur terakreditasi, dan penerbit mengambil langkah yang wajar untuk memastikan bahawa setiap pembeli adalah pelabur yang terakreditasi.

Peraturan A + membenarkan permintaan umum untuk menjual sekuriti hingga $ 20 juta (Tahap 1) atau $ 50 juta (Tahap 2) dan membenarkan pelabur yang bertauliah dan yang tidak bertauliah untuk mengambil bahagian.

Di antara peraturan berikut, mana yang secara peribadi anda percayai sesuai untuk STO?

Ini tentunya adalah keputusan demi kes – bagi penerbit, penting untuk memahami tujuan jangka panjang pengumpulan dana, kemudian berusaha ke belakang dari sana untuk mencari kerangka yang disesuaikan dengan tujuan tersebut. Di samping itu, ada juga sejumlah pertanyaan dan pertimbangan hukum yang dihadapi oleh penerbit ketika berusaha memilih kerangka hukum terbaik untuk penawaran sekuriti mereka. Saya selalu mengesyorkan duduk dan meninjau pilihan yang ada dengan penasihat undang-undang yang berpengalaman dalam undang-undang sekuriti dan penggalangan dana berasaskan blockchain.

Adakah anda mempunyai contoh projek yang menggunakan pengecualian di atas?

Sejumlah projek token keselamatan terawal di A.S. telah memanfaatkan struktur Reg D Rule 506 (c). Dengan demikian, ada sejumlah penawaran yang menggunakan kerangka kerja yang berbeda yang lebih sesuai dengan penawaran mereka. Lama kelamaan, saya menjangkakan dapat melihat lebih banyak Reg Reg, Reg A +, dan akhirnya, persembahan berdaftar.

Kerana ia berkaitan dengan token “rangkaian” – satu trend utama yang terus saya lihat ialah semakin banyak rangkaian yang dilancarkan sebelum ini yang melihat undang-undang sekuriti A.S. untuk memulakan rangkaian baru mereka. Blockstack menjual token “kontrak pelaburan” bernilai $ 23 juta di bawah Reg A + dan Reg S. Althea sedang mengembangkan jaringan internetnya yang terdesentralisasi dengan menggabungkan konsep Reg CF dengan konsep “token airdrops” pada platform crowdfunding ekuiti Republik. CoinList membantu projek seperti Kadena dan NuCypher melancarkan penawaran Reg D yang terkawal di atas platform CoinList. Saya menjangkakan lebih banyak rangkaian yang dilancarkan akan mengikuti tema ini. Seiring berjalannya waktu, tujuan untuk banyak rangkaian ini adalah mencapai keadaan di mana token rangkaian yang pada mulanya dijual sebagai kontrak pelaburan dapat beralih dari keselamatan ke bukan keselamatan kerana faktor kontrak pelaburan merosot, dan rangkaian yang mendasari menjadi lebih terdesentralisasi.

Di manakah anda melihat pasaran dalam 5 tahun?

Buku besar digital dan tanpa kepercayaan menawarkan banyak kelebihan berbanding dengan sistem warisan kami – saya merasa bahawa apabila alat dan peraturan semakin matang, industri ini akan berkembang maju.

Sementara itu, kita perlu membina asas industri untuk pelbagai kes penggunaan dan pengguna akhir – dengan kata lain, alat yang tepat untuk segmen yang betul. Kami memerlukan pengacara yang komited untuk memahami pendigitalan aset, dan untuk melihat tokenisasi sebagai jalan yang kuat untuk pelanggan. Kami memerlukan penggubal undang-undang dan pengawal selia yang memberikan panduan yang disesuaikan dengan teknologi yang mengganggu ini. Sekiranya penggubal undang-undang dan pengawal selia dapat bekerjasama di seluruh bidang kuasa, lebih baik lagi. Akhirnya, kita perlu terus meningkatkan pendidikan di ruang ini – itu adalah sesuatu yang kita fokuskan di Security Token Academy.

Akhirnya, penerbit akan memilih tokenisasi dan pelabur akan menuntutnya.

Untuk mengetahui lebih lanjut, kunjungi Security Token Academy atau baca artikel yang ditulis Derek bertajuk Desentralisasi dan Token Keselamatan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me