Danny Oyekan, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Dan Holdings – Siri Temuduga

Danny Oyekan, pengasas Dan Holdings dan aplikasi pembayaran sosial global Aplikasi Syiling, telah bertahun-tahun membina pembayaran sosial dan penyelesaian blockchain di Afrika dan di seluruh dunia dengan tujuan pembayaran tanpa sempadan sepenuhnya.

Anda terlibat dengan Bitcoin sejak 2012, bagaimana anda mula-mula menemui cryptocurrency ini?

Saya menemui bitcoin sejak awal melalui bermain permainan video. Saya menjadi sangat tertarik dengan pertumbuhan dunia maya dan menyedari bahawa ada potensi untuk mewujudkan ekonomi maya di dalamnya. Dari sana, saya mula melihat bagaimana saya dapat membantu mewujudkan perubahan dalam komuniti saya sendiri dan di luar negara menggunakan cryptocurrency dan ditubuhkan Dan Holdings. Dan Holdings membuat pelaburan dalam teknologi canggih seperti blockchain dan mengembangkan teknologi inhouse yang membantu masyarakat global menghantar crypto antara satu sama lain dengan cara yang mudah dan mudah.

Terkini, pasukan kami melancarkan Aplikasi Syiling, aplikasi yang memberi kebebasan kepada pengguna di pasaran baru untuk menyimpan, mengirim, dan menerima mata wang digital dengan cekap di luar sempadan. Dompet digital, yang kini tersedia di IOS dan Android, menyokong empat cryptocurrency, Bitcoin, Ethereum, Dollar Coin, dan NGN Coin, dengan on dan off tanjakan melalui pemindahan bank, kad debit / kredit, dan cryptocurrency lain. Coins App adalah salah satu daripada beberapa dompet digital di rantau ini yang menawarkan transaksi segera tanpa bayaran tersembunyi.

Kami juga telah mengusahakan aplikasi lain yang akan menjadi pelengkap kepada Coins App seperti komponen pesanan sosial dan kad debit maya yang akan membolehkan pengguna menghantar pembayaran dan membuat pembelian dengan dana kripto mereka secara dalam talian.

Anda telah menyatakan bahawa kes penggunaan terbaik DeFi adalah di Afrika, bolehkah anda menerangkan idea anda di sebalik ini?

Dalam pengalaman saya melancarkan dan mengembangkan Aplikasi Koin selama beberapa bulan terakhir, saya menyedari bahawa tidak mudah bagi setiap pengguna untuk berjaya memenuhi syarat KYC kami atas alasan privasi. Infrastruktur kewangan yang terdesentralisasi akan membantu mengurangkan beberapa keperluan tersebut dan membolehkan semua orang memiliki dan mengendalikan dompet cryptocurrency. DeFi juga dapat membantu 31 peratus penduduk global (60 juta individu di Nigeria sahaja) yang tidak memiliki bank, dengan memberi mereka akses ke aplikasi mudah alih DeFi sebagai sistem perbankan mereka.

Seperti # baru-baru iniTunjuk perasaan EndSARS menentang kekejaman polis yang mendorong Bank Pusat Nigeria melarang akaun bank tertentu bagi mereka yang menghantar dana untuk membantu penunjuk perasaan, individu mula melihat cryptocurrency, khususnya bitcoin, untuk menggerakkan dana mereka.

Anda telah membuat Aplikasi Coins sebagai Aplikasi Pembayaran Sosial Global, bolehkah anda membincangkan apa ini dan wilayah yang sedang anda targetkan?

Coins App membolehkan pengguna mengirim dan menerima pembayaran peer to peer serta membeli, menjual, dan menyimpan pelbagai mata wang digital. Urus niaga dalam aplikasi berjalan lancar, dan pengeluaran dan deposit dapat diproses melalui pindahan bank, kad debit dan kredit, atau cryptocurrency. Semua pertukaran mata wang digital dan semua transaksi dalam ekosistem adalah percuma.

Coins App diarahkan untuk pasaran baru muncul dan saat ini tersedia di lima Negara Afrika: Nigeria, Ghana, Tanzania, Kenya, dan Uganda. Pada tahun 2021, Coins App akan dikembangkan di lebih dari 50 negara, mulai pada Q1 dengan Mesir, Afrika Selatan, Mexico, Amerika Syarikat, dan negara-negara di Timur Tengah. Coins App bertujuan untuk menjadi aplikasi global yang membolehkan sesiapa sahaja, di mana-mana bahagian dunia, membeli dan menghantar cryptocurrency melintasi sempadan.

Anda kini tinggal di Caribbean di pulau Barbados, bolehkah anda memberitahu kami mengenai ekosistem aset digital di pulau ini?

Saya baru-baru ini berpindah dari Pulau Barbados ke Dubai, namun, saya dapat mengatakan bahawa pulau ini cukup baru untuk aset digital tetapi berkembang pesat dalam kadar penggunaan. Pada masa ini, banyak negara Caribbean sedang berusaha untuk mengembangkan Mata Wang Digital Bank Pusat (CBDC), yang secara drastik akan meningkatkan kadar penggunaan crypto. Halangan utama penerapan di Caribbean adalah bahawa tidak ada pintu masuk fiat langsung bagi individu untuk membeli bitcoin dan aset digital yang lain dengan lancar, tetapi saya berharap ini akan berubah dalam masa terdekat.

Bolehkah anda berkongsi dengan kami kisah asal di sebalik Syarikat Blockchain Dan Holdings?

Selepas jangkaan bitcoin 2017, saya membuat Dan Holdings sebagai cara untuk terus aktif dan membuat produk dan perkhidmatan yang akan memberi manfaat kepada individu dengan akses terhad ke sistem kewangan tradisional dan industri keseluruhan. Saya melihat betapa cryptocurrency yang menjanjikan untuk kegunaan seharian dan saya ingin menyokong usahawan yang mengembangkan teknologi nyata yang akan membantu orang menjadi bebas dari segi kewangan. Saya pada awalnya berminat untuk menyokong ruang melalui cabang pelaburan Dan Holdings, Dan Ventures, tetapi saya tahu bahawa saya ingin lebih terlibat dengan membuat produk sendiri sambil masih menyokong perniagaan dan usahawan di ruang tersebut dalam usaha mereka.

Hari ini kami memberi tumpuan untuk mengembangkan penyelesaian dalaman kami seperti Coins App, penyelesaian pembayaran peer to peer, antara projek yang akan datang, seperti aplikasi pesanan yang akan serasi dengan Coins App dan produk dan perkhidmatan lain yang memudahkan akses dan pemindahan mudah mata wang digital.

Apakah jenis projek yang dilaburkan oleh Dan Ventures?

Dan Ventures secara eksklusif tertumpu pada pelaburan di syarikat yang memajukan blockchain dan ruang teknologi baru serta pelbagai cryptocurrency dan token. Beberapa contoh pelaburan ini termasuk Tokenise, BlockMarketCap, dan Propertyze.

Semasa mengkaji projek fintech dan blockchain yang berpotensi untuk dilaburkan, apa yang anda cari?

Semasa saya ingin melabur dalam projek blockchain yang berpotensi, perkara pertama yang saya cari adalah latar belakang pengasas. Saya percaya bahawa anda dapat mempelajari banyak perkara mengenai syarikat dengan melihat kepimpinan dan pengalaman mereka terlebih dahulu. Selain itu, saya ingin memastikan bahawa peluang itu unik dan bermanfaat untuk keseluruhan landskap blockchain. Terdapat banyak projek serupa di ruang fintech, jadi saya secara peribadi mencari peluang yang unik dan mempunyai kes penggunaan yang nyata untuk pengguna.

Adakah perkara lain yang ingin anda kongsikan mengenai Aplikasi Dan Holdings atau Coins?

Dan Holdings sedang mengusahakan banyak kemas kini produk menarik dan projek yang akan dilancarkan pada awal tahun depan yang kami yakin akan memajukan sistem kewangan secara global, khususnya di pasaran baru muncul. Kami telah sangat fokus untuk mengembangkan Aplikasi Coins, penyelesaian pembayaran kami, dan pada tahun mendatang kami berusaha untuk mengembangkan produk yang serasi dan ciri tambahan yang akan memberikan akses yang selamat dan mudah ke mata wang digital dan alat kewangan. Usaha geografi kami berpusat di Afrika tahun ini dan kami berharap dapat memperluas jangkauan kami ke khalayak global dalam waktu dekat.

Terima kasih atas wawancara yang hebat, pembaca yang ingin mengetahui lebih lanjut harus berkunjung Dan Holdings atau Aplikasi Syiling.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me