Chrissa McFarlane, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Patientory Inc – Interview Series

Chrissa McFarlane adalah CEO dari Pesakit, perkhidmatan pengurusan kesihatan mata wang dan populasi global yang mengatur dan mengamankan data pesakit, Dinamakan sebagai salah satu wanita teratas “meninggalkan jejak mereka di medtech field” oleh Becker’s Hospital Review. Dia juga pengarang WANITA MASA DEPAN: Keusahawanan Wanita Minoriti dan Revolusi Industri Keempat dalam era Blockchain dan Cryptocurrency.

Anda mendirikan Patientory pada tahun 2015, setelah kecewa dengan pesakit yang tidak dapat mengakses pusat simpanan maklumat kesihatan mereka sendiri. Bolehkah anda berkongsi dengan kami apa masalah semasa dengan pesakit yang mendapatkan maklumat mereka, dan bagaimana Pesakit mencadangkan untuk menyelesaikannya?

Industri teknologi maklumat penjagaan kesihatan mempunyai masalah interoperabiliti yang telah lama dihadapi. Namun, mengakses data kesihatan swasta adalah masalah yang muncul baru-baru ini kerana pendigitalan rekod perubatan, yang telah membuat kebun berdinding. Oleh kerana polisi dan peraturan HIPAA, sukar bagi organisasi untuk secara bebas berkongsi maklumat yang terdapat di portal pesakit yang berbeza dan individu dengan semua penyedia penjagaan dan pihak berkepentingan yang mungkin memerlukan maklumat tersebut untuk memberikan perawatan terbaik. Pesakit menangani masalah ini secara langsung, mencipta produk yang memungkinkan untuk menggabungkan semua rekod kesihatan pesakit dengan lancar di pihak pesakit dan juga pihak penyedia..

Dalam kertas putih asal, anda telah mencadangkan model perniagaan SaaS, di mana anda menjual perisian kepada organisasi kesihatan di mana pesakit dan pengguna boleh memuat turun aplikasi percuma. Adakah model perniagaan telah berubah sejak itu?

Kami masih menggunakan model perniagaan SaaS untuk perusahaan, sambil menawarkan aplikasi data kesihatan yang mesra pengguna untuk pengguna. Untuk perusahaan, kami menyediakan SaaS dalam bentuk kami NEITH Enterprise Solution. Neith kemudian bekerja terus dengan aplikasi pengguna pesakit kami, Pesakit, untuk menangani dan meningkatkan kecekapan kos dan hasil penjagaan kesihatan bagi pesakit.

Anda secara peribadi mengambil bahagian dalam intensif selama 3 bulan Program pemecut Boomtown di Boulder, Colorado. Bolehkah anda berkongsi pengalaman dan apa yang anda peroleh daripada menyertai program ini?

Kami menggabungkan syarikat kami kira-kira seminggu sebelum mengikuti program pemecut Boomtown di Boulder, Colorado. Program ini banyak membantu kami dengan idea tentang apa yang ingin kami buat dan masalah apa yang kami mahukan untuk menyelesaikan produk kami. Pengalaman kami di Boomtown membantu kami menetapkan asas untuk mengatasi kekurangan yang kami dapati di pasaran penjagaan kesihatan.

Bolehkah anda membincangkan pengalaman anda melancarkan salah satu Penawaran Syiling Permulaan (ICO) pertama pada tahun 2017?

Proses ini pastinya menjadi cabaran bagi pasukan kami. Kami bermula dalam industri yang tidak terkenal dan berusaha untuk menangani kredibiliti ruang dan mempromosikan umur panjangnya – sesuatu yang baru difahami oleh masyarakat umum.

Pada mulanya sukar untuk membangun produk untuk industri, seperti penjagaan kesihatan, yang lambat untuk berubah dan menggunakan teknologi baru. Melalui proses ini, kita telah belajar bahawa kita perlu bergerak sendiri dan bekerja dengan mantap untuk menjana jenama dan produk kita sebagai pemimpin pemikiran yang menjembatani teknologi yang muncul ini dengan pasaran penjagaan kesihatan yang ada.

Dalam buku kamu salah satu masalah terbesar yang anda terangkan adalah kesukaran untuk mendapatkan pembiayaan usaha sebagai wanita, dan khususnya sebagai wanita minoriti. Adakah anda mempunyai nasihat untuk wanita yang menghadapi masalah serupa dan yang mungkin tidak selesa melancarkan ICO?

Saya akan mengesyorkan mencari sebanyak mungkin jalan dana alternatif. Pilihan untuk peluang pelaburan yang baru-baru ini meningkat populariti adalah crowdfunding. Terdapat banyak pilihan untuk pelaburan jenis ini, termasuk penawaran Peraturan CF yang membolehkan syarikat meminta pelaburan langsung dari pelabur, serta pelbagai platform yang membolehkan pelabur institusi dan bukan institusi terlibat dengan projek yang mereka minati. Saya percaya ini adalah pilihan yang berharga bagi individu yang ingin memulakan syarikat mereka, terutamanya ketika memasuki pusingan pendanaan pertama yang sangat penting dalam membolehkan para usahawan membina produk mereka dan mempamerkan nilainya.

Dalam buku anda, anda membincangkan kepentingan fleksibiliti khusus untuk usahawan wanita. Bolehkah anda berkongsi pandangan anda secara ringkas mengenai perkara ini?

Pada pendapat saya, fleksibiliti adalah salah satu sifat terpenting dari seorang usahawan yang berjaya. Usahawan wanita, khususnya, menghadapi banyak rintangan dan halangan untuk berjaya dan dengan tetap fleksibel mereka dapat mengatasi cabaran ini.


Oleh kerana inti untuk menjadi usahawan yang berjaya adalah mengatasi cabaran, fleksibiliti mungkin berupa pusing dari tujuan awal syarikat atau produk untuk mencerminkan misalnya, keadaan pasaran semasa atau halangan lain yang tidak dijangka yang berlaku semasa proses pelancaran. Tahun ini, sebagai contoh, pandemi COVID-19 mengubah pasaran dengan cara yang belum pernah terjadi sebelumnya, dan pengusaha terpaksa menyesuaikan diri dengan sewajarnya.

Pada awal tahun 2019, Patientory Inc. dan IrisGuard diumumkan penyatuan teknologi pengesahan biometrik IrisGuard dengan Aplikasi Patientori. Bolehkah anda membincangkan perkongsian ini, dan faedah menggunakan teknologi biometrik IrisGuard?

IrisGuard membolehkan pengiktirafan iris ujung ke ujung, mengenal pasti individu di mana sahaja dengan dunia dengan kepastian 100%. Kerjasama kami dengan IrisGuard memungkinkan melihat lebih dekat pengurusan data dan ujian klinikal. Kami bergabung dengan IrisGuard dengan menyesuaikan penyelesaian Android aplikasi Patientory kami (kerana telefon dengan kamera diperlukan untuk mengakses teknologi jenis ini). Integrasi memberikan lapisan keselamatan tambahan ketika mengakses data biologi pesakit.

Bolehkah anda memberi kami beberapa perincian mengenai bagaimana token PTOY digunakan di platform?

Oleh itu, token PTOY adalah sebahagian daripada Rangkaian Blockchain PTOYMatrix, yang menjamin dan mengesahkan penyimpanan data kesihatan peribadi di rangkaian. Untuk Patientory Inc, sebagai aplikasi terdesentralisasi di rangkaian, token digunakan sebagai alat insentif untuk memberi penghargaan kepada tingkah laku yang sihat. Sebagai contoh, ketika menggunakan aplikasi, pengguna diberi token PTOY apabila mereka memenuhi matlamat kesihatan bulanan tertentu.

Adakah perkara lain yang ingin anda kongsikan mengenai Patientory?

Sepanjang tahun lalu, kami menyaksikan pemuktamadan The 21st Century Cures Act, yang mengharuskan organisasi penjagaan kesihatan memberi pengguna akses ketiga kepada maklumat kesihatan mereka. Melalui pelbagai perkongsian, PTOYMatrix dapat mengumpulkan data dari lebih 10,000 sistem kesihatan untuk memberikan identiti kedaulatan diri dan data yang tidak dikenali untuk pengguna ke rekod perubatan.

Terima kasih atas wawancara yang hebat, pembaca yang ingin mengetahui lebih lanjut harus berkunjung Pesakit.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map