Sebagai Sokongan Dwindles, Adakah Libra Akan Berkobar?

Libra: Diganggu oleh Ketakutan dan Kemarahan

Ketika pertama kali diumumkan, anak syarikat Facebook, Calibra, dan token digitalnya, Libra, menunjukkan masa depan yang cerah untuk aset digital.

Walau bagaimanapun, pada waktu sejak itu, Calibra dan dua token yang dicadangkan tidak dipenuhi ketakutan dan permusuhan – dengan banyak perkara itu dibenarkan.

Walaupun ada tuntutan, dan tahap sokongan yang berkurang, mereka yang berada di belakang projek tetap bersikeras bahawa mereka akan berjaya. Walaupun ini kelihatan tidak masuk akal, pada mulanya, penting untuk diingat kekuatan yang dimiliki oleh syarikat yang mengatur keseluruhan usaha. Terus terang, Facebook mempunyai kemampuan dan pengaruh kewangan untuk mewujudkan perkara ini sendiri.

Kehilangan Sokongan

Seperti yang dinyatakan, sejak mengumumkan projek mereka, Facebook dan anak syarikat mereka, Calibra, mengalami beberapa bulan yang penuh gejolak. Sebagai hasil pemeriksaan berterusan terhadap projek oleh pegawai kerajaan di seluruh dunia, kita sekarang telah melihat sekurang-kurangnya 6 penyokong utama di belakang projek itu menarik diri.

Berikut adalah beberapa pernyataan yang dikeluarkan kepada kedai berita seperti CoinDesk, Financial Times, dan banyak lagi, oleh beberapa pihak yang menarik diri dari projek tersebut.

  • PayPal
  • “Kami tetap menyokong aspirasi Libra dan menantikan dialog yang berterusan mengenai cara untuk bekerjasama di masa depan. Facebook telah menjadi rakan strategik yang telah lama dan dihargai untuk PayPal, dan kami akan terus bekerjasama dan menyokong Facebook dalam pelbagai kapasiti. “
  • Kad Master
    • “MasterCard telah memutuskan bahawa ia tidak akan menjadi ahli Persatuan Libra pada masa ini. KAMI tetap fokus pada strategi dan usaha penting kami sendiri untuk membolehkan kemasukan kewangan di seluruh dunia. Kami percaya terdapat potensi keuntungan dalam inisiatif tersebut dan akan terus memantau usaha Libra. “
    • Visa
      • “Visa telah memutuskan untuk tidak bergabung dengan Libra Association saat ini. Kami akan terus menilai dan keputusan muktamad kami akan ditentukan oleh beberapa faktor, termasuk kemampuan Persatuan untuk sepenuhnya memenuhi semua jangkaan peraturan yang diperlukan… Kepentingan Visa yang berterusan terhadap Libra berpunca dari kepercayaan kami bahawa rangkaian berasaskan blockchain yang diatur dengan baik dapat memperluas nilai pembayaran digital yang selamat kepada sebilangan besar orang dan tempat, terutama di pasaran baru muncul dan membangun. “
      • Jalur
        • “Stripe menyokong projek yang bertujuan menjadikan perdagangan dalam talian lebih mudah diakses oleh orang di seluruh dunia. Libra mempunyai potensi ini. Kami akan mengikuti perkembangannya dengan teliti dan tetap terbuka untuk bekerjasama dengan Persatuan Libra di peringkat kemudian. “
        • EBay
          • “Kami sangat menghormati visi Persatuan Libra; namun, eBay telah membuat keputusan untuk tidak maju sebagai anggota pengasas … kali ini, kami fokus untuk melancarkan pengalaman pembayaran terkelola eBay untuk pelanggan kami. “
          • Walaupun kehilangan pemain besar ini, Calibra tetap disokong oleh beberapa orang lain, seperti Coinbase, Uber, Spotify, dan banyak lagi. Adakah syarikat-syarikat ini, dan yang lain, akan mengikutinya dan meninggalkan kapal?

            Pelanggaran Tanda Dagangan

            Lebih merumitkan keadaan di sekitar Calibra dan dua tokennya, adalah yang baru diumumkan tuntutan mahkamah terhadap syarikat.

            Semasa, penyedia perkhidmatan kewangan yang berpangkalan di New York, telah mengajukan tuntutan pelanggaran tanda dagang. Lebih khusus lagi, syarikat itu percaya bahawa Facebook menyalin jenama mereka, dan menggunakannya untuk tujuan mereka sendiri. Gambar berikut menunjukkan ikon yang digunakan oleh setiap syarikat, dengan persamaan yang jelas.

            Sebagai Sokongan Dwindles, Adakah Libra Akan Berkobar?

            Walaupun keadaan ini masih di awal-awalnya, keadaannya tidak akan merumitkan keadaan yang sudah rumit. Masa akan memberitahu apa kesan pelanggaran cap dagang berpotensi ini terhadap daya maju Calibra, secara keseluruhan.

            Calibra


            Anak syarikat Facebook, Calibra, dilancarkan pada tahun 2019. Projek ini dibina untuk berfungsi sebagai dompet digital untuk menyokong Libra stablecoin sebagai mata wang global yang akhirnya.

            Untuk melihat lebih terperinci mengenai projek ini, dan dua token yang dibina, pastikan anda membaca artikel berikut.

            Calibra – Produk Facebook, Dibina dengan Dua Token

            Dalam Berita Lain

            Sejak beberapa bulan kebelakangan ini, kami telah merangkumi pelbagai perkembangan berkaitan Calibra dan token masing-masing. Kami akan terus melakukannya kerana keadaannya terurai. Buat masa ini, berikut adalah gambaran ringkas mengenai kemajuan penerimaan yang dialami oleh projek tersebut.

            SEC Lihat Tekanan untuk Melabel Libra sebagai Token Keselamatan

            Pihak berkuasa menimbang di Facebook dan Stablecoin mereka, Libra

            Adakah Anak Syarikat Facebook, Calibra, Melihat Cahaya Hari?

            Mike Owergreen Administrator
            Sorry! The Author has not filled his profile.
            follow me
            Like this post? Please share to your friends:
            Adblock
            detector
            map