Melabur dalam tZERO- Semua Yang Anda Perlu Tahu

tZERO ialah pasaran sekunder dan blockchain ekosistem yang memberi tumpuan terutamanya pada pelaburan cair secara tradisional. Pelaburan ini, seperti ekuiti swasta di firma swasta besar atau harta tanah komersial, memberikan pilihan terhad kepada pelabur untuk kecairan sekunder.

Walaupun pelabur menemui platform perdagangan sekunder, prosesnya sangat perlahan dan mahal. Selain itu, pelaburan jenis ini tidak mempunyai ketelusan berbanding pelaburan sekuriti tradisional. Sebab-sebab ini telah menyebabkan para pelabur kurang percaya pada pasaran. tZERO berusaha mendapatkan kembali kepercayaan ini melalui pendekatan berasaskan blockchain terbuka yang mengutamakan keperluan pelabur.

Menurut pengasas dan bekas CEO syarikat itu, Patrick Byrne, tujuan tZERO adalah untuk memberi pengguna kemampuan untuk tidak lagi bergantung pada struktur pasaran institusi tradisional. Sebaliknya, dia membayangkan jenis platform perdagangan baru berdasarkan lejar terdesentralisasi yang diamankan secara kriptografi dan memberikan integriti pasaran yang dipertingkatkan.

Kurang Kecairan di Pasaran

Kecairan swasta adalah pasaran lain yang tZERO berpotensi untuk merevolusikan. Hari ini, terdapat separuh daripada jumlahnya syarikat awam seperti yang berlaku pada tahun 2000. Syarikat terus kekal swasta dan fokus pada kempen penggalangan dana yang eksklusif untuk pelabur yang diakreditasi. Pelabur yang bertauliah adalah pelabur yang mempunyai aset cair lebih dari $ 1 juta. Acara-acara ini, yang dikenali sebagai pusingan pembiayaan Siri A swasta, adalah dilarang bagi kebanyakan pelabur.

tZERO adalah penambahan yang ideal untuk industri kerana menyediakan pasar dengan cara mudah untuk menandakan dan memperdagangkan sekuriti berkualiti tinggi di pelbagai industri. 

. Dengan cara ini, tZERO mempelopori usaha untuk membawa kecekapan dan ketelusan yang lebih besar ke pasaran modal melalui platform perdagangan generasi berikutnya.

Bagaimana tZERO ATS Berfungsi

tZERO ATS adalah sistem perdagangan alternatif utama untuk penerbitan dan perdagangan token keselamatan. tZERO ATS mempelopori perdagangan yang dilaporkan pertama kali berdasarkan sekuriti berasaskan blockchain pada tahun 2016. Platform ini adalah antara yang pertama menerima anggapan kelulusan dari Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa A.S. (SEC) untuk beroperasi. Oleh itu, tZERO ATS adalah platform perdagangan sekunder terbesar untuk sekuriti digital di dunia. 

Ekosistem TZERO

Ekosistem TZERO

tZERO ATS mengubah permainan kerana membolehkan pelabur rata-rata, melalui pelanggannya, memperdagangkan saham syarikat swasta dengan mudah. Khususnya, pelanggan pelanggan tZERO ATS memperdagangkan sekuriti konvensional yang tidak diperakui. Dalam ekosistem tZERO ATS, sekuriti digital berfungsi sebagai kaedah untuk memberikan lebih banyak ketelusan kepada pelabur dan bukannya sekuriti sebenar. Akibatnya, semua rekod masih disimpan dengan cara yang sama seperti sekuriti tradisional.

Dalam ekosistem tZERO ATS, semua pembeli dan penjual berdagang melalui kolam gelap. Strategi ini membolehkan tZERO ATS bertindak sebagai jodoh dalam transaksi. 

Sejarah tZERO


tZERO ATS adalah anak syarikat milik penuh tZERO Group, Inc. (tZERO). Perjalanan tZERO ke puncak bermula pada tahun 2014. Pada masa itulah CEO syarikat itu mula bekerjasama dengan projek blockchain Overstock Medici. Tujuan Medici adalah untuk membolehkan Overstock memajukan teknologi blockchain. tZERO adalah anak syarikat Medici Ventures, anak syarikat milik penuh firma blockchain yang berfokus pada blockchain, Overstock.com Inc. (NASDAQ: OSTK). Pada tahun 2016, tZERO memperoleh tZERO ATS. 

Pada tahun 2018, tZERO menyelesaikan penerbitan Token Ekuiti Pilihannya, Siri A (TZROP). TZROP dikeluarkan dalam penempatan swasta kepada pelabur yang telah menandatangani perjanjian untuk ekuiti masa depan sebelum 6 Ogos 2018, dan dibiayai sepenuhnya hingga 8 Ogos 2018, penutupan tawaran TZROP..

Usahasama dengan BSTX

Usaha sama antara tZERO dan BOX Digital diumumkan pada bulan Jun 2018, Boston Security Token Exchange LLC (BSTX), berhasrat untuk mengendalikan kemudahan pertukaran sekuriti kebangsaan A.S. BOX Exchange LLC dan menyokong perdagangan dalam token keselamatan. tZERO berusaha untuk mencipta teknologi yang diperlukan dan akan menguruskan pelaksanaan, pentadbiran, penyelenggaraan, dan sokongan teknologi yang berterusan. BOX Digital menyediakan kepimpinan eksekutif dan kepakaran pengawalseliaan. Permulaan operasi BSTX tetap tertakluk kepada persetujuan oleh SEC mengenai peraturan perdagangan yang dicadangkan untuk BSTX dan perkara lain yang berkaitan dengan operasinya.

tZERO Crypto

tZERO Dapp

tZERO Dapp

Berkuat kuasa 1 Januari 2019, tZERO memperoleh 100% kepentingan ekuiti dalam tZERO Crypto, Inc., sebelumnya Bitsy, Inc. (tZERO Crypto), syarikat permulaan yang ditubuhkan untuk mewujudkan jambatan yang mematuhi peraturan antara cryptocurrency dan mata wang fiat untuk pelanggan runcit. tZERO Crypto memulakan operasi terhad pada tahun 2018 dan tZERO memperluas keupayaan dompet cryptocurrency sepanjang tahun 2019. tZERO Crypto kini menyediakan perkhidmatan dompet dan pertukaran cryptocurrency bukan kustodian yang membolehkan pelanggan menyimpan, membeli, dan menjual cryptocurrency tertentu melalui aplikasi mudah alih tZERO Crypto.

Catat Pertumbuhan

Pada bulan Jun 2020, tZERO mencatat pertumbuhan rekod di platform. Hari ini, tZERO ATS menyumbang lebih dari 90% daripada jumlah dagangan token keselamatan global. Selain itu, platform ini bertanggungjawab untuk lebih daripada 80% daripada jumlah nilai dolar token sektor ini. Terutama, berita mengenai tonggak ini mendorong saham Overstock meningkat 8%.

Cara Berdagang di tZERO ATS

Untuk berdagang di tZERO ATS anda perlu mendaftar untuk akaun broker. Proses ini menghendaki anda melengkapkan pendaftaran penuh termasuk pematuhan KYC / AML. Secara kritikal, broker anda mestilah pelanggan tZERO ATS. Pilihan lain anda ialah memulakan akaun dengan broker-peniaga yang memiliki akaun penyelesaian dengan pelanggan ke tZERO ATS.

TZROP

TZROP didasarkan pada standard ERC-20 dan merupakan keselamatan ekuiti pilihan yang diperdagangkan secara eksklusif di tZERO ATS. Pemegang token tZERO menerima dividen setiap suku tahun sama dengan 10% dari pendapatan kasar tZERO yang disesuaikan. Dengan cara ini, TZROP memberikan pendedahan terus kepada pelabur terhadap pertumbuhan pendapatan.

Cara Mendapatkan TZROP

Anda memerlukan broker akaun di Dinosaur Financial, LLC untuk mendapatkan beberapa TZROP. Pada asalnya, token ini diperdagangkan secara eksklusif oleh pelabur yang bertauliah. Walau bagaimanapun, tZERO mengumumkan bahawa TZROP kini tersedia untuk dijual semula kepada pelabur yang tidak bertauliah di bawah Peraturan 144 di bawah Akta Sekuriti tahun 1933.

tZERO ATS – Pemimpin Pasaran

Hanya sekilas melihat dominasi pasaran tZERO ATS untuk memastikan peranan penting yang dimainkan oleh platform ini di pasaran. tZERO ATS adalah perintis sejati dalam sektor token keselamatan. Oleh itu, platform ini akan kekal sebagai tempat perdagangan yang dominan di pasaran sekuriti sekunder untuk tahun-tahun akan datang.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map