Atomyze Mengumumkan Pelancaran Platform Tokenisasi secara Lembut

Pergi untuk Pelancaran

Walaupun terdapat pelbagai platform tokenisasi yang sudah ada – dan lebih banyak lagi dalam perjalanan – salah satu yang lebih dinantikan adalah Atomyze.

Produk TokenTrustAg baru sahaja diumumkan ujian-pelancaran perkhidmatan mereka. Faktor pendorong utama di sebalik jangkaan platform ini adalah berdasarkan hubungan mereka yang terjalin. Sebagai contoh, Vladimir Potanin, orang terkaya di Rusia dan Presiden Norilsk Nickel (Nornickel), telah secara terbuka menyatakan niatnya untuk memperagakan pelbagai komoditi untuk diperdagangkan di platform.

Perlu diingatkan bahawa tempoh ujian platform Atomyze hanya terhad untuk perniagaan sahaja; Khususnya perniagaan yang merangkumi senarai rakan kongsi mereka.

Syarikat menyatakan bahawa setelah mendapat pelesenan penuh, operasi akan berkembang untuk merangkumi skop pelabur yang lebih besar.

Kemampuan

Tokenisasi aset tidak terhad kepada sekuriti sahaja. Penggunaan blockchain dan DLT dapat diperluas hingga pada dasarnya apa pun yang bernilai – termasuk komoditi yang biasa diperdagangkan.

Terlepas dari aset yang mendasari, Atomyze menyatakan bahawa dengan menggunakan blockchain dan DLT, klien platform mereka akan mendapat keuntungan dari pelbagai kemampuan, termasuk, tetapi tidak terbatas pada, yang berikut.

  • Paparan transaksi yang dibenarkan
  • Peningkatan kelajuan urus niaga
  • Pembiayaan
  • Merapatkan hubungan antara syarikat dan pelabur

Aset dari ‘Get-Go’

Walaupun terdapat banyak aset yang diharapkan dapat mengisi platform Atomyze pada waktunya, ada tiga komoditi terkenal yang akan tersedia selama fasa pengujian ini.

  • Paladium
  • Kobalt
  • Tembaga

Masing-masing adalah aset penting bagi Nornickel dan operasi mereka. Oleh itu, masing-masing akan diberi token, dengan pelabur memperoleh kemampuan untuk memperdagangkan token yang disokong aset ini.

Bekerjasama

Seperti yang telah kita sebutkan sebelumnya dalam artikel ini, Atomyze telah berjaya membuat senarai rakan kongsi yang mengagumkan dalam usaha mereka membuat sesuatu yang istimewa. Walaupun kehadiran Vladimir Potanin dan Nornickel penting dengan sendirinya, syarikat berikut juga terlibat – membawa pengaruh dan potensi kepada Atomyze.

  • IBM
  • Umicore
  • Trafigura
  • Dana Paladium Global
  • Traxys

Komoditi vs Sekuriti

Di luar intrik yang diberikan oleh pencapaian mereka setakat ini, melalui Atomyze, TokenTrustAg tidak mempunyai niat untuk membataskan diri untuk berurusan dengan komoditi sahaja.

Syarikat ini sedang dalam proses untuk melamar beberapa sebutan yang memungkinkan mereka, dan anak syarikatnya, untuk menyelami dunia sekuriti token. Sekiranya berjaya dianugerahkan, sebutan ini akan menjadikan TokenTrustAg menjadi ‘organisasi yang diatur sendiri’, dan juga syarikat sekuriti berlesen di Switzerland.

Ulasan

Setelah mengumumkan pelancaran ujian mereka, wakil dari Atomyze, serta pelbagai rakan kongsi, meluangkan masa untuk memberi komen.

Marco Grossi, Ketua Pegawai Eksekutif Atomyze, menyatakan,

“Idea utama tokenisasi bukanlah dalam membeli atau berdagang cryptocurrency; ini terletak pada penciptaan mekanisme moden dan telus untuk digitalisasi aset, dan dalam penciptaan pasaran digital baru, di mana tokenisasi adalah perkhidmatan yang membantu penerbit memindahkan hak ke aset mereka ke dalam bentuk digital. “

Manish Chawla, Pengarah Urusan Tenaga Global & Industri Sumber Asli di IBM, menyatakan,

“Usaha bersama antara Atomyze, IBM dan Nornickel memungkinkan untuk mengembangkan penyelesaian industri yang benar-benar hebat dan unik. Perdagangan aset / komoditi adalah satu daripada banyak peluang dalam industri kami di mana tokenisasi dapat mengubah proses perniagaan semasa… Sebagai peneraju dalam mewujudkan rangkaian blockchain swasta yang dibenarkan dan dikawal selia untuk hasil industri, kami ingin membantu memajukan idea token baru -berdasarkan ekonomi dengan projek ini. “

Hartawan

Vladimir Potanin adalah hartawan Rusia yang terkenal dengan kekayaannya yang besar. Kekayaan yang dimungkinkan melalui raksasa perlombongan, Nornickel, di mana dia bertugas sebagai Presiden syarikat. Pada tahun 2020, dipercayai bahawa kekayaannya mencapai $ 27 bilion, menjadikannya salah satu individu terkaya di seluruh dunia – dan terkaya di Rusia.

Dia meluangkan waktu untuk menjelaskan pandangannya tentang pendigitan, dan bagaimana Nornickel mengatur diri untuk terus bersaing di masa depan melalui Atomyze.

“Ekonomi sedang didigitalkan, yaitu aliran modal tumpah dari ekonomi tradisional ke digital. Nornickel melabur dalam pelbagai penyelesaian digital untuk aplikasi industri. Token penyelesaian pembayaran adalah salah satunya. Nornickel akan menjadi syarikat pertama di antara pemimpin industri ekstraktif yang mula berniaga menggunakan token. Nornickel berminat dengan projek ini kerana akan membolehkan Syarikat mempopularkan paladium dan logam lain dengan beralih ke kaedah perdagangan digital. “

Atomize

Yang terpenting, Atomyze beroperasi sebagai platform tokenisasi, sambil mengekalkan markas di Zug ‘crypto valley’ Switzerland. Syarikat berfungsi sebagai produk TokenTrustAg. Pelancaran penuh perkhidmatan dijangka pada akhir tahun 2020.

Ketua Pegawai Eksekutif, Marco Grossi, kini mengawasi operasi syarikat.

Dalam Berita Lain

Buat masa ini, pelancaran Atomyze melihat operasi dilakukan dalam mod ujian sahaja. Ini akan memberi pelanggan platform masa untuk membiasakan diri dengan penawarannya, sebagai jangkaan pelancaran langsung akhir tahun 2020.

Penantian hingga akhir 2020 ini sebahagiannya disebabkan oleh perubahan yang akan berlaku di sekitar peraturan Rusia mengenai aset digital. Kami baru-baru ini melihat secara ringkas tujuan Rusia untuk mengubah peraturan sebelumnya, dalam usaha untuk memodenkan pendekatan mereka.

Bank of Russia Memerhatikan Peraturan Retcon yang Mengelilingi Aset Digital

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map