OKB Mencapai Tertinggi Sepanjang Masa Walaupun OKT, Token Asli OKExChain, Akan Dilancarkan Tidak Lama Lagi

OKEx, pertukaran mata wang dan derivatif cryptocurrency terbesar di dunia, baru-baru ini telah mengumumkan pelancaran OKExChain, sebuah blockchain awam komersial milik OKEx dan OKEx DEX, aplikasi terdesentralisasi pertama berdasarkan OKExChain. Mengadopsi mekanisme konsensus Delegated Proof of Stake (DPOS), OKEx telah mengeluarkan OKT sebagai token asli OKExChain. Penerbitan OKT akan dilakukan pada blok genesis dan blok nod dan dijangka meningkat 1-5% setiap tahun. Ini menandakan tonggak penting bagi OKEx, oleh itu, mendorong ke arah ekosistem OKB juga.

Oleh itu, OKB, token utiliti global yang diterima pakai oleh OKEx, telah melonjak lebih dari 24% dalam 7 hari menjadi $ 7,44 (16 Feb 2020), mencapai tahap tinggi baru.

OKT, token asli OKExChain

OKT adalah token asli OKExChain, bertindak sebagai token asas untuk mekanisme konsensus OKExChain Delegated Proof of Stake (DPoS). Sama seperti token asli rantai awam DPoS lain, pemegang OKT dapat mengambil bahagian dalam pemilihan atau pengundian nod, dan harga OKT ditentukan oleh pengembangan ekosistem rantai awam, misalnya DEX dan aplikasi DeFi lain.

Oleh itu, OKT adalah token bebas tetapi bukan syiling garpu OKB dengan fungsi dan faktor berbeza yang mempengaruhi harganya.

Dari segi peraturan penerbitan, OKT akan dikeluarkan terlebih dahulu di blok genesis dan kemudian setiap tahun dengan tambahan 1-5% dan 100% blok genesis OKT akan dipetakan kepada pemegang OKB mengikut pengumuman.

Bersama OKB dan OKT

Perbezaan inti antara OKB dan OKT adalah logik operasi. Nilai OKB dicerminkan oleh prestasi perniagaan OKEx dan sokongan skema beli balik dan bakar OKB. OKB sudah memasuki usia deflasi setelah membakar 700 juta OKB yang belum diterbitkan dan berjanji tidak akan mengeluarkan OKB tambahan. Pada masa ini, model deflasi telah menjadi tonggak penting harga OKB dan kaedah berkesan untuk melindungi kepentingan pengguna.

Namun, sebagai tanda asas rantai awam asli yang menggunakan mekanisme konsensus DPOS, OKT dirancang untuk memenuhi permintaan OKExChain untuk kebebasan yang lebih tinggi dalam memotivasi pengguna antarabangsa untuk mempertahankan ekosistemnya yang sangat autonomi. Oleh itu, skim pengeluaran token yang berterusan dan mekanisme insentif yang lebih fleksibel diperlukan, yang bertentangan dengan idea deflasi OKB. Ini menyiratkan alasan mengeluarkan OKT sebagai token asli OKExChain dan bukannya OKB.

Kebimbangan pasaran OKT akan mengurangkan nilai OKB. Sehubungan dengan itu, harga OKB baru-baru ini sudah jelas. Memandangkan tiang harga dua token sama sekali berbeza, OKT sebenarnya dapat meningkatkan perkembangan ekosistem OKB dengan memberi inspirasi kepada daya hidup aplikasi dan kes penggunaan berdasarkan OKExChain. Pasaran harus mengambil kira bahawa prestasi perniagaan OKEx adalah faktor penting kepada harga OKB.

Kesimpulannya, OKT dan OKB pada asasnya berbeza, tetapi saling menguntungkan antara satu sama lain.

Langkah masa depan untuk meningkatkan nilai OKB

Sejak dikeluarkan, OKB mencapai kejayaan besar. Sehingga kini, sudah ada 11 kes penggunaan aplikasi dalaman dan 32 luaran di ekosistem OKB. Dari segi saluran perdagangan, pintu masuk fiat dibuka untuk 8 mata wang utama, termasuk dolar AS, Euro, won Korea, rupiah Indonesia, dan dong Vietnam. Selain itu, 13,978,364 OKB telah dibeli kembali dan dibakar. Menurut data CoinMarketcap, ROI OKB setinggi 322.29%.

“Dua tahun kebelakangan ini merupakan penerokaan tanpa henti bagi kami dalam mewujudkan nilai melalui OKB. Kami telah menempuh perjalanan jauh dan sekarang sangat yakin dengan kemampuan kami untuk mendorong nilai melalui OKB kepada pengguna kami, menganggapnya sebagai asas penting bagi ekosistem perdagangan kami dan jambatan yang menghubungkan OKEx dengan pengguna kami yang dihargai, “kata Jay Hao, Ketua Pegawai Eksekutif OKEx dalam surat terbuka baru-baru ini. “Menciptakan nilai mampan bagi pengguna kami selalu menjadi keutamaan di OKEx. Apabila gembar-gembur berkurang atau kami menghadapi pasaran beruang, pasukan kami akan membangun dan memperbaiki secara senyap-senyap di platform kami. Tahun ini, membangunkan ekosistem OKB akan menjadi keutamaan kami. “


TAMAT

Mengenai OKEx

Pasaran cryptocurrency terbesar dan paling pelbagai di dunia, OKEx adalah tempat pedagang crypto global, pelombong, dan pelabur institusi datang untuk menguruskan aset crypto, meningkatkan peluang pelaburan, dan melindungi risiko. Kami menyediakan perdagangan spot dan derivatif, termasuk niaga hadapan, pertukaran berterusan, dan pilihan, cryptocurrency utama, menawarkan fleksibiliti yang besar kepada para pelabur dalam merumuskan strategi mereka untuk memaksimumkan keuntungan dan mengurangkan risiko.

Hubungan media:

Vivien Choi

E-mel: [email protected]

@vivienchoi

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map