Cadangan Perkongsian OKExChain & Kava

Pengenalan

Kava adalah platform DeFi berbilang aset yang menawarkan stablecoin, pinjaman, dan perkhidmatan kewangan lain untuk pengguna aset cryptocurrency utama termasuk BTC, XRP, dan ATOM. Platform Kava mempunyai dua jenis token, token KAVA dan USDcoin stablecoin di mana token KAVA adalah token asli dari blockchain Kava yang terpadu dalam fungsi keselamatan, tadbir urus, dan mekanikal platform. Pengguna dapat menjamin aset kripto mereka sebagai pertukaran untuk Kava’s stablecoin, USDX. USDX adalah akaun berdenominasi USD dengan pendapatan tertinggi yang tersedia untuk pelabur moden, menawarkan hasil yang unggul tanpa risiko tambahan, berbanding dengan alternatif tradisional seperti akaun cek dan simpanan yang hanya memberikan pulangan kecil.

Seperti OKExChain, Kava didasarkan pada Cosmos-sdk dan dibina menggunakan Tendermint, mesin konsensus BFT (toleran kesalahan Byzantine). Reka bentuk ini bukan sahaja membantu Kava untuk melakukan pemindahan aset cagaran secara percuma ke seluruh rantaian, tetapi juga menjadikan Kava sebagai platform kuat yang dapat menyelesaikan masalah interaksi rentas rantai dan pemindahan data dengan lancar untuk pelbagai ekosistem.

Platform DeFi Kava kini dalam fasa pengujian terakhir dan akan melancarkan fungsi pinjaman DeFi platform. Tujuannya adalah untuk menyokong aset digital utama yang memasuki ruang DeFi. Dengan hubungan antara Kava dan OKExChain, sebarang aset di OKExChain dapat mengakses perkhidmatan Kava DefI seperti pinjaman, stablecoin, dan data rujukan harga oracle Chainlink.

Mengintegrasikan oracle bertaraf dunia Chainlink memperkuat platform Kava DeFi dengan data harga yang selamat, yang kini tersedia untuk pertama kalinya ke semua blockchain Cosmos-sdk. Skalabiliti Kava digabungkan dengan oracle Chainlink menyediakan ekosistem Cosmos dengan data berkualiti tinggi untuk membuat produk kewangan terdesentralisasi yang selamat dan benar-benar dipercayai. Setelah bekerjasama dengan OKExChain, Kava juga akan menyediakan pemindahan data yang boleh dipercayai dan cekap untuk DEX di OKExChain, memastikan keselamatan transaksi terdesentralisasi OKEX DEX dan membolehkannya menawarkan produk kewangan baru seperti pilihan dan niaga hadapan.

Dengan menghilangkan keperluan pertukaran terpusat dan jenis perantaraan lain, Kava akan membantu OKExChain membuat dan meminimumkan kepercayaan dan sistem kewangan yang sangat autonomi.

Rantai OKEx: https://www.okex.com/okexchain

Kava: https://www.kava.io

Cadangan Perkongsian

1. DeFi rentas rantai untuk OKExChain melalui Kava

1.1 Tinjauan

OKExChain dan Kava akan bergabung bersama. Ini akan membolehkan aset mengalir di antara dua rantaian seperti OKB, KAVA, USDX dan lain-lain. Sebagai tambahan, penyatuan ini akan menjadikan perkhidmatan DeFi Kava seperti kemudahan pinjamannya dan data Chainlink tersedia untuk OKExChain dan ekosistemnya.

Kava mengusulkan OKExChain untuk mempertaruhkan sejumlah besar OKB di platform DeFi Kava, dan selanjutnya terus mengembangkan aplikasi DeFi rentas rantai yang lebih luas dengan Kava. Kava dapat memberikan nilai tambah yang stabil untuk OKB yang merupakan aset top market dengan pangkalan pengguna yang besar. Kava sangat teruja untuk menyediakan pinjaman USDX kepada penggunanya.

KAVA, token asli dari blockchain Kava dan USDX stablecoin yang terdesentralisasi akan disenaraikan di OKExChain DEX.

1.2 Perincian Integrasi


Tidak seperti rantaian blok lain yang dibuat oleh bursa, OKExChain adalah sumber terbuka sepenuhnya, yang membolehkan pengguna mendapatkan semua kelebihan blockchain awam seperti perlindungan diri terhadap aset yang menghilangkan risiko rakan niaga dan aplikasi yang diperkecilkan dengan kepercayaan. Kedua-dua Kava dan OKExChain dikembangkan dengan Cosmos-SDK dan menampilkan konsensus Tendermint. Kesamaan ini membolehkan kedua-dua blockchain berintegrasi antara satu sama lain. Rakan kongsi itu merancang untuk melaksanakan IBC (Interblockchain Communication Protocol) untuk membolehkan interoperabilitas blockchain antara DEX OKExChain dan platform DeFi Kava.

Interoperabiliti antara dua blockchain akan membolehkan aset Kava (KAVA dan USDX) digunakan di OKExChain’s DEX dan membolehkan aset dari OKExChain, seperti OKB, digunakan di platform DeFi Kava sebagai cagaran untuk pinjaman.

Kava adalah rakan penyedia produk dan perkhidmatan DeFi pertama yang dipilih oleh OKExChain selepas pelancarannya. Perkhidmatan DeFi seperti pinjaman, stablecoin, dan data pasaran dan harga yang tepat diperlukan untuk menyediakan asas bagi ekosistem aplikasi perdagangan dan kewangan di sekitar OKExChain. Atas sebab ini, wajar bagi OKExChain untuk memilih Kava sebagai rakan kongsi pertamanya sehingga dapat mewujudkan asas yang kuat bagi pengguna dan pembangunnya untuk memanfaatkan ekosistemnya yang terbuka.

Setelah menilai pelbagai penyelesaian DeFi, OKExChain akan meneroka peluang integrasi untuk memberikan pinjaman, stablecoin, dan data ke ekosistemnya dengan Kava. Berikut adalah sebab:

1. Teknologi dan Pengalaman yang unggul – Dengan persetujuan dan infrastruktur yang serupa, Kava dan OKExChain dapat dengan mudah beroperasi dan berkongsi perkhidmatan melalui IBC. Walaupun pengalaman perdagangan DEX cenderung tidak setara dengan pilihan terpusat, berkat teknologi Kava yang dapat diskalakan dan boleh dikendalikan, DEX OKExChain akan memiliki pengalaman perdagangan yang serupa dengan yang terdapat di bursa terpusat. Berkat seni bina reka bentuk, pengguna dapat menerima pinjaman dari Kava dan membuat perdagangan margin pada DEX hanya dalam beberapa klik.

2. Desentralisasi dan Selamat – Penyelesaian DeFi lain mendakwa terdesentralisasi dan tidak boleh dipercayai, tetapi di bawahnya mereka mempunyai kunci peribadi yang mengawal sebahagian besar kod. Boleh disahkan bahawa platform DeFi Kava tidak dikendalikan oleh satu pihak dan rangkaian tersebut secara aktif dilindungi oleh rangkaian global institusi terkemuka dan pertukaran sudah.

2. Penyelesaian Data Ekosistem OKExChain

2.1 Nilai Data

Data berguna dalam banyak cara, tetapi menyelesaikan masalah data sukar. Untuk aplikasi DeFi, lebih sukar lagi. Walaupun banyak penyelesaian oracle menyediakan data secara umum, ada sedikit yang dapat menyampaikan data yang selamat dan boleh dipercayai dengan cara yang terdesentralisasi. Khusus untuk DeFi, kebanyakan penyedia kekurangan API yang tidak diperakui, tidak menawarkan jaminan kriptografi, insentif ekonomi, atau perkara lain yang menjadikan penyelesaian oracle cukup selamat untuk aplikasi DeFi.

Gagal memenuhi syarat untuk aplikasi DeFi dapat mengakibatkan kegagalan bencana, kehilangan dana, dan kegagalan oracle membuat reputasi blockchain atau aplikasi berisiko.

Oleh kerana Cosmos adalah ekosistem baru, tidak ada penyelesaian oracle yang matang untuk blockchain Cosmos. Inilah sebabnya mengapa Kava bekerjasama dengan Chainlink, seorang pakar dalam penyelesaian dan data oracle, untuk membuat infrastruktur di Kava yang dapat menyampaikan data Chainlink ke blockchain Cosmos-sdk dengan cara yang aman, dapat diandalkan, dan memenuhi kebutuhan aplikasi DeFi.

2.2 Penyelesaian Kava

Melalui penggabungan, Chainlink oracle di Kava akan membawa data harga ke seluruh ekosistem OKExChain, membantu mendorong pengembangan aplikasi DeFi untuk OKExChain dan ekosistem Cosmos. Data di platform Kava dikuasakan oleh teknologi terkemuka di industri Chainlink yang menampilkan data berkualiti tinggi dari API bertauliah / premium, node tahan sybil dan keselamatan, dan Persekitaran Pelaksanaan yang Dipercayai (TEE) pertama untuk oracle yang memungkinkan pengesahan sumber data. Sebagai tambahan kepada perkara di atas, Chainlink oracle di Kava dapat memposting data harga lebih cepat dan lebih murah daripada penyelesaian lain, mengurangkan masalah keselamatan mengenai ketepatan waktu data oracle dan kesesakan rangkaian berkat waktu penyekat Kava yang lebih cepat, finalitas yang cepat, dan yuran transaksi yang rendah.

3. Prosedur OKEx DEX

3.1 Tinjauan

Menyediakan data kepada DEX akan membolehkan produk kewangan selanjutnya dibina berdasarkan DEX seperti kontrak niaga hadapan, opsyen, dan derivatif lain. Mengaktifkan derivatif adalah kunci bagi OKExChain untuk membina kecairan dan menarik pengguna ke penawaran DEXnya. Dengan berbuat demikian, ia dapat memimpin industri kripto dengan membuat penawaran DEX yang luas.

Kombinasi data berkualiti tinggi, perkhidmatan pinjaman DeFi, dan stablecoin untuk meningkatkan penawaran DEX menjadikan Kava dan OKExChain sesuai untuk satu sama lain.

3.2 Kesepaduan

Pelaksanaan cadangan memerlukan kerjasama erat dengan pemaju OKExChain dan Kava. Tonggak utama yang perlu dicapai ialah:

  1. Buat jambatan antara OKExChain dan Kava untuk bebas memindahkan aset. Ini boleh dilakukan dengan beberapa cara secara teknikal. Sekiranya kedua-dua rantai menggunakan modul IBC, ini adalah kaedah termudah tetapi penyelesaian lain ada.
  2. Tadbir urus Kava perlu memilih untuk menerima aset OKExChain untuk berpindah ke Kava dan OKExChain perlu meluluskan aset Kava untuk beralih ke DEX.
  3. Kava dan USDX disenaraikan di OKExChain DEX.
  4. Tadbir urus Kava perlu memilih untuk menyetujui aset OKExChain sebagai jaminan pinjaman USDX.
  5. OKExChain membina antara muka untuk pengguna OKExChain DEX untuk mendapatkan akses ke pinjaman USDX Kava dengan serta-merta ketika berdagang untuk membolehkan perdagangan margin pada DEX.
  6. OKExChain menentukan produk terbitan yang ingin ditawarkan dan bekerjasama dengan Kava untuk mendapatkan data yang sesuai yang diperlukannya.
Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map