Terima Pembayaran Bitcoin: 14 Gerbang Pedagang Teratas yang Akan Digunakan

terima pembayaran bitcoin

Kami telah membuat liputan di mana untuk membelanjakan bitcoin, tetapi sekarang mari kita tinjau bagaimana penerimaan pembayaran bitcoin berfungsi untuk pedagang dan pelajari cara terbaik untuk menerima pembayaran cryptocurrency untuk perniagaan dan e-dagang.

Cara Menerima Pembayaran Crypto untuk Pedagang

Selama empat hingga lima tahun terakhir, komuniti kripto global telah menyaksikan lonjakan besar dalam jumlah pengusaha yang beroperasi dalam domain kewangan yang terus berkembang ini. Dalam artikel ini, kami akan berusaha memberikan panduan terperinci tentang bagaimana pengendali perniagaan dan pedagang bebas dapat mula menerima Bitcoin (BTC) untuk barang mereka dengan cara yang sangat lancar / mudah. Beberapa topik teras yang akan dibahas dalam panduan ini termasuk:

  • Dompet mana yang sesuai untuk memudahkan urusan perniagaan arus perdana.
  • Cara memproses tx yang berkaitan dengan BTC secara peribadi dan juga secara digital
  • Platform fizikal mana yang boleh digunakan pedagang untuk memproses interaksi tempat penjualan
  • Perkhidmatan mana (fizikal atau digital) yang boleh digunakan untuk menukar Bitcoin menjadi mata wang digital atau fiat lain
  • Bagaimana peniaga boleh mengurangkan kerugian berkaitan dengan turun naik pasaran mereka
  • 14 Gerbang Pembayaran Bitcoin Teratas untuk Digunakan untuk Perniagaan dan Syarikat

Mengapa peniaga mesti memilih BTC?

cara menerima pembayaran bitcoin

Sebelum mengetahui bagaimana pedagang dapat menerima pembayaran BTC, sangat berguna bagi pembaca kami untuk memahami faedah utama yang berkaitan dengan cryptocurrency utama. Sebagai permulaan, kita dapat melihat bahawa kelebihan yang paling menonjol dalam menggunakan Bitcoin adalah bahawa semua urus niaga asli mata wang sama sekali tidak dapat dipulihkan. Untuk menjelaskan perkara ini, kita dapat melihat bahawa kebanyakan pemproses pembayaran fiat tradisional menggunakan bank atau platform perantara lain untuk memudahkan transaksi mereka. Akibatnya, peniaga sering menghadapi kemungkinan kerugian yang disebabkan oleh caj balik dan penipuan serupa yang lain. Dan sementara peniaga yang terpengaruh dengan masalah seperti itu dapat dengan mudah mengajukan permintaan pengembalian dana, keseluruhan prosesnya dapat menjadi sangat sukar dan memakan waktu.

Apabila bercakap mengenai Bitcoin (BTC), tidak ada kemungkinan caj balik berlaku kerana aset tersebut menggunakan rangkaian yang terdesentralisasi – yang tidak memberi ruang untuk pelaku buruk meminta pengembalian dana (berkaitan dengan kes yang dapat dipertikaikan). Bukan hanya itu, kerana kerangka operasi unik BTC, setiap akaun yang berkaitan dengan mata wang tidak akan dapat dibekukan oleh agensi tadbir urus terpusat (seperti bank, Paypal, institusi pinjaman, dll.).

Kelebihan utama Bitcoin yang lain termasuk:

Yuran Tx Rendah: Walaupun pengendali kad kredit dan penyedia pembayaran biasanya mengenakan kadar yuran berat pelanggan mereka sekitar 3 +% (bersama dengan caj penukaran), transaksi BTC dapat diproses dengan harga sekitar $ 1, terlepas dari ukuran pembayaran.

Teknologi Sedia Masa Depan: Dengan berlalunya hari, semakin banyak orang mula menyedari potensi kewangan yang dimiliki oleh cryptocurrency (seperti BTC). Dalam hal ini, banyak pakar percaya bahawa pedagang yang mula mengadopsi teknologi kewangan alternatif seperti Bitcoin akan dapat memikat lebih banyak pelanggan, terutamanya seiring dengan berjalannya waktu dan sektor kewangan global beralih ke mod operasi digital sepenuhnya.

Apa yang Perlu Diperhatikan Semasa Memilih Dompet BTC untuk Menerima Pembayaran

dompet bitcoin untuk menerima pembayaran

Agar pedagang mula menerima pembayaran Bitcoin (BTC), dia harus memperoleh dompet cryptocurrency. Sehubungan dengan itu, perlu dinyatakan bahawa salah satu penyelesaian dompet paling selamat di luar sana adalah Bitcoin Core kerana sepenuhnya mandiri dan tidak memerlukan pemiliknya bergantung pada mana-mana pelayan pihak ketiga, namun, memang perlu disebutkan bahawa dompet memerlukan masa yang lama (kadang-kadang beberapa minggu hingga beberapa bulan) untuk beroperasi sepenuhnya kerana ia memerlukan pengguna memuat turun keseluruhan sejarah blockchain Bitcoin.

Dalam hal ini, lebih mudah bagi pengguna untuk menggunakan pilihan dompet yang jauh lebih ringan dari segi penggunaan sumbernya secara keseluruhan – seperti ‘Blockchain Wallet’, solusi penyimpanan yang sangat mesra CPU dan dapat disiapkan dalam beberapa minit. Dengan itu, dompet itu bergantung pada entiti pihak ketiga tertentu dan dengan demikian lebih terdedah kepada gangguan luaran serta peretasan pihak ketiga yang Bitcoin Core.


Salah satu kelebihan utama dari Blockchain Wallet adalah apabila BTC tx diterima di atasnya, ia akan tersedia untuk pengguna untuk dibelanjakan. Ini sangat berbeza dengan Bitcoin Core dan dompet lembut lain yang memerlukan sebilangan pengesahan sebelum aset crypto tersebut dapat digunakan. Sebagai contoh, Bitcoin Core memerlukan sekurang-kurangnya satu pengesahan agar transaksi dapat disahkan – proses yang boleh memakan masa antara 10 – 60 minit, bergantung pada jumlah kesesakan yang dialami oleh rangkaian. Selain itu, dompet lembut (seperti yang ada di Coinbase) memerlukan tiga pengesahan yang kadangkala boleh memaksa pelanggan untuk menunggu seharian. Ini bukan sahaja membuat pelanggan runcit berhati-hati dengan teknologi ini tetapi juga menjadikan Bitcoin tidak berguna untuk transaksi seharian.

Yang terakhir tetapi tidak mustahak, pedagang menganalisis pembayaran BTC yang diterima dari pelanggan sebelum menyerahkan barang yang dibeli untuk memastikan bahawa bayaran transaksi yang diperlukan telah digunakan. Ini kerana jika bayaran tx yang cukup tinggi tidak digunakan, pembayaran kadangkala memakan masa beberapa hari. Bukan hanya itu, jika jumlah yuran ditetapkan menjadi sifar, ada kemungkinan pembayaran itu bahkan gagal dilakukan.

Cara termudah untuk menerima Bitcoin dalam talian

Cara termudah untuk menerima pembayaran Bitcoin secara dalam talian

Agar pedagang dapat menerima BTC, mereka perlu mengakses dompet mereka dan pergi ke bahagian kirim / terima. Sebagai contoh, jika peniaga ingin menerima pembayaran, dia perlu pergi ke tab “terima” dan menyalin alamat yang diberikan sehingga kemudian dapat dibekalkan kepada penerima. Adalah sangat penting bahawa pedagang memastikan bahawa alamat disalin dengan teliti kerana walaupun kesalahan kecil (iaitu satu huruf atau nombor yang salah) dapat menyebabkan pembayaran dikirim ke dompet yang sama sekali berbeza dan wangnya hilang selamanya.

Perkara lain yang perlu diketengahkan:

Pedagang dalam talian sebaiknya menghantar alamat dompet BTC mereka kepada pelanggan melalui e-mel, pesanan teks, atau IM. Selain itu, mereka juga dapat mencetak alamat mereka pada invois rasmi mereka dan hanya menggunakan dokumen yang sama berulang-ulang kali untuk semua transaksi kewangan masa depan.

Selain menerima pembayaran BTC mereka secara manual, pedagang juga dapat mendigitalkan pembayaran mereka dengan menggunakan pemalam yang dirancang untuk platform seperti WordPress dan OpenCart.

Cara Menerima BTC dari Lokasi Fizikal?

Bagaimana Menerima BTC dari Lokasi Fizikal?

Agar pengusaha kedai runcit menerima pembayaran BTC, proses standard menyalin alamat dompet dan menghantarnya kepada pelanggan boleh menjadi sangat sukar dan tidak cekap. Oleh itu, untuk menjadikan proses lebih lancar, pedagang dapat menggunakan kod QR (yang dihubungkan dengan dompet crypto asalnya) untuk memproses pembayaran yang masuk. Dalam pengertiannya yang paling asas, kod QR adalah blok persegi hitam yang mengandungi semua data yang diperlukan yang berkaitan dengan pelbagai entiti penyimpanan digital dan fizikal. Bukan hanya itu, penggunaan kod sedemikian akan menghilangkan kemungkinan pelanggan menghantar dana mereka ke alamat yang salah.

Agar pedagang membuat proses penerimaan pembayaran BTC sangat dipermudah, dia hanya dapat memaparkan kod QR yang berkaitan dengan dompet mereka di kaunter pembayaran mereka. Ini membolehkan pelanggan masuk ke penyelesaian dompet mudah alih mereka dan mengimbas kod yang dipaparkan. Prosesnya hanya memerlukan beberapa saat dan membolehkan pembayaran digital dihantar dengan cara yang hampir seketika. Selain itu, sebilangan peruncit bahkan menggunakan komputer tablet yang hanya bertujuan untuk menerima pembayaran BTC. Tablet dapat menggunakan aplikasi seperti Blockchain Merchant yang secara automatik menghasilkan kod QR khusus untuk pelanggan memindai dan mengirim dana yang diperlukan.

Terakhir, jika peruncit benar-benar ingin menghilangkan kemungkinan kecurian, dia dapat memberikan kod QR kepada pelanggan mereka yang berafiliasi dengan dompet luar talian (yang bahkan tidak terdapat di dalam kedai di mana tx sedang diproses.)

Menentukan Kadar Pertukaran

cara menerima kadar pembayaran crypto

Elemen penting lain ketika menerima pembayaran BTC adalah penggunaan kadar pertukaran yang betul – kerana harga Bitcoin nampaknya berbeza dari satu platform perdagangan cryptocurrency dengan yang lain. Oleh itu, agar pedagang tetap konsisten dengan harga mereka, mereka harus menggunakan satu pertukaran dan menggunakan kadar txnya untuk memudahkan pembayaran hari itu. Dalam hal ini, yang terbaik adalah pedagang untuk berpegang pada bursa mapan yang paling sesuai dengan fiat negara tertentu. Contohnya, Bitfinex, Coinbase, Kraken boleh digunakan dengan harga USD.

Dengan catatan yang lebih teknikal, kita dapat melihat bahawa agar pedagang dapat mengira jumlah tepat yang mereka bayar dari segi BTC, mereka hanya dapat membahagikan harga penjualan produk dengan nilai BTC pada waktu tersebut.

Pengiraan manual juga dapat dilakukan oleh pedagang untuk menentukan berapa banyak Bitcoin (BTC) yang perlu dihantar oleh penerima untuk pesanan khusus mereka.

Hari ini, terdapat banyak pemalam e-dagang berasaskan Bitcoin yang boleh digunakan untuk mengotomatisasi proses penukaran dengan satu sentuhan butang. Penting untuk melakukan ini sebagai transaksi sensitif masa kerana turun naik yang memang ada.

Perkhidmatan yang Membolehkan Pedagang Menukar BTC mereka ke Fiat

Benarkan Pedagang Menukar BTC mereka ke Fiat

Seperti yang diketahui oleh kebanyakan pembaca kita, salah satu masalah terbesar ketika menerima BTC adalah elemen turun naik pasaran – iaitu harga Bitcoin dapat berubah cukup banyak antara waktu ia diperoleh penjual dan ketika dijual untuk fiat. Sehubungan dengan itu, perlu disebutkan bahawa pada masa ini terdapat sejumlah perkhidmatan yang melindungi pedagang dari kerugian pasaran (kerana mereka membenarkan penukaran Bitcoin hingga fiat segera berlaku).

Salah satu contoh utama perkhidmatan tersebut ialah Bitpay, platform yang membolehkan pengguna menukar BTC mereka dengan segera – dengan dana yang ditukar dipindahkan ke akaun bank yang dihubungkan dengan peniaga dalam masa beberapa minit. Selain itu, BitPay juga memberikan jaminan kepada penggunanya bahawa mereka hanya akan dikenakan yuran tx sebanyak 1% – jumlah yang jauh lebih rendah daripada yang dikenakan oleh kebanyakan ATM Bitcoin untuk menukar pegangan BTC pengguna menjadi fiat.

Aspek lain BitPay yang perlu diperhatikan:

Platform ini dilengkapi dengan sistem pembayaran BTC lengkap yang memerlukan pedagang untuk memuat turun aplikasi BitPay pada peranti PoS mereka. Aplikasi ini bukan sahaja menyediakan dompet untuk peruncit tetapi juga berfungsi sebagai kedai sehenti bagi pengguna untuk mula menerima BTC dengan cara yang bebas dari masalah..

Satu-satunya kelemahan untuk menggunakan BitPay adalah hakikat bahawa ia adalah platform terpusat dan dihubungkan dengan pelbagai institusi perbankan. Akibatnya, pedagang dapat menyekat aliran masuk wang mereka oleh bank tanpa alasan sama sekali.

Kaedah lain yang mudah untuk menerima pembayaran bitcoin adalah melalui penggunaan ‘Blockchain Wallet’ yang banyak digunakan (penyelesaian penyimpanan yang tidak memerlukan pengguna untuk melengkapkan pemeriksaan ID tertentu dan sepenuhnya terdesentralisasi). Begitu juga, pemilik biz juga boleh memilih untuk memasang ATM BTC secara langsung di kedai mereka, langkah yang bukan sahaja dapat membantu dalam penukaran crypto-fiat yang lancar tetapi juga akan menarik lebih banyak perniagaan ke instrumen kewangan yang menguntungkan ini.

Terakhir, seorang peniaga juga dapat mengirim BTCnya ke bursa dan kemudian menukarnya untuk mata wang fiat pilihannya. Proses ini agak mudah tetapi boleh memakan masa dan mahal (kerana kos tx yang lebih tinggi terlibat). Bukan hanya itu, kerana jeda waktu yang ada antara memindahkan BTC seseorang ke pertukaran crypto dan kemudian menariknya, cryptocurrency utama akhirnya akan kehilangan sebahagian daripada nilai wang intrinsiknya.

Pedagang Boleh Memilih untuk HODL pedagang yang menerima pembayaran bitcoin

Banyak peniaga hari ini memilih untuk menolak menukar Bitcoin (BTC) mereka menjadi fiat sehingga dapat mempertahankan aset kripto mereka. Ini kerana banyak pemilik perniagaan mula menyedari potensi kewangan sebenar Bitcoin dan jangkaan nilai masa depannya. Begitu juga, sebilangan peruncit ingin memiliki BTC supaya mereka dapat membelinya kemudian untuk kegunaan peribadi mereka. Dengan itu, jika peniaga membuat keputusan untuk terus menggunakan BTC mereka dalam jangka panjang, dia harus memastikan bahawa pegangan mereka disimpan dengan selamat di dompet perkakasan yang dapat dikekalkan di luar talian. Ramai yang memilih untuk melakukan ini memandangkan ramalan harga bitcoin kenaikkan yang ada di komuniti secara keseluruhan, tetapi ia akan dibuat untuk memastikan semuanya sesuai dengan kunci kira-kira anda dan dapat menampung perbelanjaan harian anda.

Bukan hanya itu, pedagang harus selalu menyimpan salinan kunci peribadi mereka atau benih untuk dompet Bitcoin (BTC) mereka, sehingga jika di masa depan timbul masalah, dana mereka dapat diperoleh kembali dengan satu sentuhan butang. Walau bagaimanapun, kunci benih ini tidak boleh disimpan pada peranti komputer seseorang, kerana penggodam agak mudah mendapatkan akses ke PC, komputer riba atau tablet seseorang.

Gerbang Pembayaran Bitcoin Teratas

gerbang pembayaran bitcoin terbaik

Gerbang pembayaran kripto adalah rangkaian pembayaran yang tidak dibatasi oleh sebarang jenis. Oleh itu, mereka membenarkan pemindahan wang dengan cepat dan mudah dalam bentuk mata wang digital, yang sangat berguna untuk pedagang dan orang lain yang ingin melakukan transaksi segera di seluruh dunia.

Gerbang pembayaran yang membenarkan penggunaan Bitcoin, oleh itu, dikenali sebagai gerbang pembayaran Bitcoin. Mereka juga sering menerima sejumlah altcoin, seperti Ethereum, XRP, Bitcoin Cash, Litecoin, dan lain-lain. Perkara lain yang dibenarkan oleh gerbang pembayaran adalah penukaran BTC ke mata wang kripto lain, atau bahkan mata wang tradisional, seperti USD atau EUR.

Ini adalah ciri yang telah banyak digunakan pada tahun lalu, ketika pasaran kripto memasuki musim sejuk yang disebut crypto – tempoh ketika harga terus menurun. Mereka yang memperoleh cryptocurrency dalam satu atau lain cara memerlukan kaedah untuk mengeluarkan wang dengan cepat sebelum pembayaran mereka berkurang kerana penurunan harga.

Nasib baik, gateway pembayaran memungkinkan penukaran segera, dan peningkatan permintaan telah memberi inspirasi kepada penciptaan banyak platform yang sejak itu mula berfungsi sebagai gateway pembayaran. Mereka mempunyai banyak alat untuk pelbagai tujuan, termasuk pemindahan wang syiling secara automatik, pemantauan pasaran, dan banyak lagi.

Mengapa peniaga memilih untuk menerima Bitcoin?

Jumlah pengguna crypto terus meningkat, walaupun harganya rendah. Banyak negara di seluruh dunia telah menyedari pertumbuhan ini, dan mereka sedang dalam proses membuat peraturan berkaitan cryptocurrency yang akan melindungi pelabur dan mengurangkan potensi penipuan, pencurian, dan jenayah serupa lainnya.

Dengan perhatian penuh terhadap cryptos, terdapat banyak faedah yang dapat dinikmati oleh peniaga jika mereka memilih untuk mula bekerja dengan mereka. Sebagai contoh, transaksi crypto membolehkan pengguna mengawal sepenuhnya, yang menjadikannya lebih selamat bagi peniaga dan pelanggan untuk menggunakan crypto. Seterusnya, menerima kripto sebagai pilihan pembayaran mungkin membolehkan pedagang memperluas jangkauan mereka dan memasukkan lebih banyak pelanggan. Kaedah pembayaran tidak berhati-hati, sementara semua maklumat pembayaran disimpan di blockchain.

Keselamatannya jauh lebih besar, kerana tidak ada risiko penipuan, sementara peniaga dan pelanggan juga dapat merahsiakan data peribadinya. Sebagai tambahan, yuran transaksi jauh lebih rendah jika dibandingkan dengan kaedah pembayaran tradisional.

Lebih jauh lagi, pengembangan cryptocurrency bermakna ia sangat berguna untuk perjalanan antarabangsa. Ini juga bermaksud bahawa pembayaran rentas sempadan adalah segera dan tidak memerlukan pihak ketiga, dan tidak mengalami kelewatan pembayaran. Terdapat faedah lain juga, tetapi daripada menyenaraikannya, kami akan membincangkan beberapa gerbang pembayaran crypto teratas yang menerima Bitcoin, dan itu boleh digunakan untuk menikmati semua faedah yang disebutkan sebelumnya.

1) Coinbase

Coinbase adalah pertukaran crypto terbesar dan paling popular di AS, dan juga salah satu yang terbesar di seluruh dunia. Dengan hanya memuat turun aplikasi pedagang, pemilik perniagaan dapat mula menerima Bitcoin dan sebilangan kecil syiling lain. Selain itu, salah satu faedah terbesar adalah dengan segera menukar Bitcoin menjadi fiat, dan sebaliknya.

Coinbase mempunyai sejumlah ciri lain juga, seperti kelajuan tinggi dan tidak ada yuran transaksi ketika menerima duit syiling; penyatuan dengan banyak perkhidmatan (Shopify, OpenCart, WooCommerce, dll.), ia menambah butang pembayaran ke laman web pedagang, dan ia disatukan dengan API.

2) CoinsBank

CoinsBank juga merupakan perkhidmatan yang sangat popular yang dapat diselaraskan dengan kad debit dengan mudah. Ia juga menawarkan aplikasi mudah alih yang tersedia untuk peranti iOS dan Android. Selain itu, ia membolehkan pengeluaran dan deposit segera, dan ia mempunyai keselamatan yang lebih tinggi kerana pengesahan dua faktor. Ia berfungsi dengan kebanyakan mata wang fiat utama, seperti USD, GBP, EUR, atau Rubel Rusia. Baik perkhidmatan dan sistem sokongan tersedia setiap masa. Pertukaran ini juga melakukan segala daya untuk memberikan risiko minimum dan keuntungan maksimum.

3) BitPay

BitPay adalah satu lagi perkhidmatan yang berpusat di AS, dan salah satu gerbang pembayaran Bitcoin tertua di dunia. Sudah ada sejak 2011, dan menggunakannya mudah. Yang perlu dilakukan pengguna adalah memuat turun aplikasi pertukaran, dan mereka akan bersedia untuk mula menerima pembayaran dalam kripto. Ia juga menawarkan Kad Debit Bitcoin sendiri untuk transaksi mudah dan penukaran crypto-ke-fiat.

Ia juga dilengkapi pemalam sumber terbuka untuk platform eCommerce, dan bahkan membenarkan sumbangan Bitcoin. Akan tetapi, perlu diperhatikan bahawa semua transaksi pembayaran dapat dilakukan dengan Bitcoin. BitPay juga menggunakan mekanisme PoS, ia diterima di seluruh dunia, dan memungkinkan deposit bank di sekitar 38 negara yang berbeza, sementara ia menyokong 40 bahasa yang berbeza.

Antaramuka ringkas dan mesra pengguna, sementara ia juga mempunyai pengesahan dua faktor untuk keselamatan yang lebih tinggi. Kecepatan pemindahan juga dapat ditetapkan secara manual, sesuai dengan keperluan pengguna. Akhirnya, ia serasi dengan semua dompet Bitcoin Cash (BCH).

4) CoinGate

Seterusnya, kami mempunyai CoinGate, yang membenarkan penggunaan Bitcoin dan altcoin, sementara ia menerima pembayaran dalam pelbagai mata wang, termasuk BTC itu sendiri, serta EUR dan USD. Ia juga menggunakan aplikasi POS untuk berbagai platform, termasuk iOS, Android, dan penyemak imbas web. Ia juga dilengkapi dengan pemalam untuk platform eCommerce, dan menyokong banyak mata wang digital.

5) Blockchain

Blockchain juga merupakan gerbang pembayaran tertua untuk Bitcoin, sama seperti BitPay. Ini adalah pintu masuk pembayaran yang bagus untuk kegunaan peribadi, dan juga untuk perniagaan. Ia hanya menyokong tiga cryptocurrency, yang merangkumi Bitcoin, Ethereum, dan Bitcoin Cash. Ini juga dompet crypto yang terkenal (percuma), tetapi melampaui itu, kerana berfungsi sebagai gudang maklumat, perkembangan, dan statistik.

Seterusnya, ia menyediakan API pembayaran Bitcoin, walaupun proses pelaksanaannya lebih kompleks daripada entri sebelumnya. Oleh itu, ia memerlukan sedikit pengetahuan teknikal, tetapi mudah menggunakannya sebagai aplikasi mudah alih untuk Android.

6) Pelayan BTCPay

Pelayan BTCPay adalah gerbang pembayaran Bitcoin sumber terbuka, yang dihoskan sendiri dan percuma yang juga menyokong banyak altcoin. Ini memungkinkan pedagang dan pengguna biasa untuk menerima pembayaran ke dompet mereka secara langsung, tanpa biaya tambahan atau biaya transaksi. Ini dilihat oleh banyak pihak sebagai kelebihan terbesar perkhidmatan.

Ia juga memiliki kecepatan tinggi karena jaringan kilat, dan menawarkan keamanan dan privasi yang lebih besar. Menghantar pembayaran adalah mudah berkat butang BTCPay.

7) Blokonomi

Blockonomics adalah satu lagi gateway crypto yang sangat popular dan berguna tanpa kebenaran, dan tidak memerlukan pengesahan dari pihak ketiga. Ia juga tidak memerlukan integrasi API tambahan untuk berfungsi. Melakukan pembayaran adalah mudah, dan yang perlu dilakukan oleh bakal pelanggan adalah mengimbas kod QR. Ini menjadikannya sangat selamat, dengan peningkatan tanpa nama untuk semua orang yang terlibat. Ia juga menyokong beberapa cryptocurrency, yang kebanyakannya berasal dari ekosistem Bitcoin, serta beberapa dompet yang paling terkenal dan digunakan, seperti Ledger Nano S, Trezor, dan yang serupa.

8) SpicePay

SpicePay juga merupakan pilihan yang bagus, kerana ia membolehkan penerimaan dan pertukaran syiling dengan cepat dan mudah, selain menyediakan dompet yang selamat untuk menyimpannya. Ia memiliki sejumlah fitur, seperti keamanan dan kemudahan yang meningkat, sokongan untuk banyak mata wang fiat, seperti USD, GBP, EUR, dan CAD. Ini juga membenarkan pengeluaran ke SEPA atau PayPal, dan ia dilengkapi e-commerce dan plugin runcit. Akhirnya, ia membolehkan pengguna menjimatkan sekitar 2% pada setiap transaksi, sementara fitur BitGo-nya memungkinkan penggunaan aplikasinya di desktop dan sistem mudah alih..

9) Pembayaran Duit Syiling

Seterusnya, terdapat CoinPayments, yang direka khas untuk peniaga dalam talian. Ia menyokong lebih dari 1200 cryptocurrency berbeza, termasuk BTC, XRP, BCH, dan LTC. Selanjutnya, peniaga dikenakan 0.5% setiap transaksi.

Ia menawarkan plugin untuk semua carta web paling popular di luar sana, dan ia membuat pembayaran lebih cepat dengan menyokong Pengesahan Segera GAP600. Ia juga memberi ganjaran kepada pengguna melalui koin dan token udara, dan ia dapat menggabungkan syiling secara automatik.

10) SpectroCoin

SpectroCoin adalah satu lagi dompet percuma yang membolehkan pengguna menukar wang mereka dengan serta-merta. Ia berfungsi dengan lebih dari 30 kripto, dan ia mempunyai had pengeluaran dan deposit yang cukup tinggi. Ia juga dilengkapi pemalam e-dagang, kad debit Bitcoin, dan SpectroCoin API, yang membolehkan pembelian atau penjualan banyak syiling.

11) GoUrl.io

Ini adalah dompet Bitcoin percuma yang juga sumber terbuka. Ini juga merupakan antara dompet yang paling dipercayai di peringkat global kerana pemalam e-dagang dan antara muka API. Ini membolehkan pengguna menjual lebih banyak daripada duit syiling, namun, termasuk video, muzik, gambar, URL, dan bahkan teks, semuanya sebagai pertukaran dengan cryptocurrency.

Ia tidak memerlukan pengesahan akaun bank atau ID, yang meningkatkan privasi pengguna. Pengguna boleh menjual produk dengan mudah dan mendapatkan Bitcoin atau cryptocurrency lain sebagai pertukaran. Ia juga menawarkan Program Afiliasi yang juga membolehkan peserta memperoleh lebih banyak.

12) Shopify Gateway

Shopify adalah gerbang pembayaran e-dagang yang hebat, dengan pangkalan pengguna yang besar. Bayaran urus niaga sangat rendah, sementara semua urus niaga selamat dan pantas. Pembayaran dapat diterima pada bila-bila masa atau tempat, sementara aplikasi POSnya memungkinkan pengguna menggunakan dompet pada beberapa peranti. Ia juga tidak memerlukan pematuhan PCI.

13) ALFAcoins

Menjelang akhir senarai, kami mempunyai ALFAcoins, yang juga merupakan antara gerbang pembayaran Bitcoin yang paling dipercayai. Ia juga menyokong beberapa syiling terbaru juga. Ia juga mempunyai fitur unik, iaitu sistem pembayaran BitSend. Sistem ini membuat pembayaran mudah dan cepat, yang sangat sesuai untuk membayar gaji atau bonus dalam crypto. Platform ini berfungsi dengan sejumlah syiling teratas, termasuk Bitcoin, Bitcoin Cash, XRP, Ethereum, Litecoin, dan DASH.

Ia juga memiliki program kesetiaan, layanan kewangan, dan permainan digital, yang semuanya memungkinkan pengguna memperoleh dana tambahan. Pembayaran mudah dilakukan, dan dana dipindahkan dengan agak cepat. Tambahan pula, perkhidmatan ini tersedia di seluruh dunia, bahkan di negara-negara seperti Korea Utara atau Iran.

14) BitcoinPay

Akhirnya, ada pembayaran Bitcoin, yang merupakan salah satu kaedah paling mudah, dan mungkin yang paling popular untuk menerima pembayaran kripto ke dalam dompet atau akaun bank. Ia mempunyai bayaran sifar, dan mudah digunakan. Sokongan pelanggannya juga tersedia setiap saat, sementara layanan ini dapat digunakan pada iOS dan Android juga. Pengguna dapat meminta pembayaran melalui e-mel, dan membuatnya dengan serta-merta.

Tambahan pula, ia menyokong pemalam e-dagang dari lebih 196 negara di seluruh dunia, dan ia berfungsi dengan platform lain seperti Magento, PrestaShop, OpenCart, WooCommerce, dan banyak lagi.

Kesimpulannya

Dalam membulatkan bahagian ini, harus dibuat dengan jelas bahawa cara yang paling terdesentralisasi untuk menerima pembayaran BTC adalah untuk pedagang menggunakan dompet yang tidak memerlukan pengesahan. Selain itu, pedagang harus memastikan bahawa sistem pembayaran dalam talian mereka tidak mempunyai titik kebocoran / kegagalan dan mempunyai semua protokol keselamatan yang diperlukan.

Sekiranya peniaga menggunakan Bitpay atau perkhidmatan serupa lainnya, dia harus memastikan bahawa dia tidak terlibat dalam kegiatan haram, kerana dia berisiko kehilangan semua pembayarannya.

Kami harap panduan ini dapat membantu anda dan dalam beberapa cara dapat membantu anda dalam menubuhkan perniagaan yang sepenuhnya mampu menerima pembayaran Bitcoin (baik dalam bentuk digital atau fizikal).

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map