OKEx Wazzup Crypto # 1

OKEx Wazzup Crypto adalah ringkasan hujung minggu dari semua berita terpanas di crypto yang diterbitkan oleh Akademi OKEx. Planet crypto berkembang terlalu cepat, dan OKEx Wazzup Crypto membantu anda untuk terus mengikuti jejaknya.

Keributan minggu ini di Crypto:

  • -Jumlah carian untuk Bitcoin menjadi dua kali ganda berbanding peristiwa 2016
  • -Separuh masa pada waktu ini akan sama sekali berbeza dengan yang sebelumnya
  • -ECB sekali lagi menyatakan kebimbangan terhadap Libra
  • -Krisis global mendorong keperluan Ethereum, kata pengasas bersama Ethereum
  • -Permulaan DeFi mengumpulkan lebih dari $ 1M
  • -Penggodam Remaja dan anak buahnya dituduh melakukan pencurian kripto bernilai $ 24 juta
  • -Seorang budak lelaki berusia 11 tahun menerbitkan sebuah buku mengenai Bitcoin
  • -Loji tenaga nuklear Ukraine mungkin mula melombong Bitcoin dan cryptocurrency lain

Keributan # 1: Jumlah carian untuk Bitcoin berkurang dua kali ganda berbanding peristiwa 2016

Pencarian Google untuk “bahagian Bitcoin” telah meningkat dengan pesat selama beberapa minggu terakhir. Carta di bawah ini memberi anda idea tentang jumlah carian yang telah meningkat berbanding dengan lonjakan sekitar separuh tahun 2016.

Sumber: mondovisione

Keributan # 2: Separuh masa pada kali ini akan sama sekali berbeza dengan yang sebelumnya

Lapan pakar dari Crypto Valley percaya bahawa acara pembelahan Bitcoin yang hampir tidak jauh dari yang sebelumnya. Ketua Pegawai Eksekutif Gunung Pelerin, Arnaud Salomon, menjelaskan:

“Kekuatan telah beralih dari penambang. Mereka tidak berada dalam posisi yang sama seperti dulu sepuluh tahun yang lalu atau bahkan lima tahun yang lalu […]. Sahamnya sudah begitu besar dan kerana hari ini terdapat banyak Bitcoin yang beredar, orang-orang bersedia melakukan perdagangan dan pertukaran. “

Kekecohan # 3: ECB sekali lagi menyatakan kebimbangan terhadap Libra

Menurut tinjauan global stablecoin yang diterbitkan oleh Bank Pusat Eropah tiga hari yang lalu, ECB sangat prihatin terhadap ciri teknologi, undang-undang dan operasi Libra yang tidak diatur oleh peraturan semasa. Akibatnya, pengguna rentan terhadap serangan dan risiko lain.

Imej: Shutterstock

Kajian ini menganggarkan bahawa ukuran Libra yang berpotensi dapat mencapai $ 3 trilion yang mungkin akan menyebabkan ketidakseimbangan dalam pasaran kewangan global. Oleh sebab itu, ECB membenarkan perlunya memperkenalkan peraturan yang jelas untuk stablecoin.

Keributan # 4: Krisis global mendorong keperluan Ethereum, kata pengasas bersama Ethereum

Vitalik Buterin, pengasas bersama Ethereum, menyatakan mengenai jaringan Ethereum pada Sidang Kemuncak Ethereal 2020 bahawa ia dapat memberi sumbangan besar dalam menghubungkan negara-negara bersama di tengah-tengah krisis global:

“Saya pasti berpendapat bahawa ada peranan untuk blockchain – dan Ethereum khususnya – untuk berperanan sebagai peranan pemain global yang neutral ini untuk sistem, mata wang, dan aplikasi ini untuk berinteraksi. Saya rasa apa sahaja yang dibuat dan dikekalkan oleh negara bangsa tidak dapat memainkan peranan itu. “

Keributan # 5: Permulaan DeFi memperoleh lebih dari $ 1M

General Protocols, sebuah syarikat permulaan kewangan yang terdesentralisasi, mengumumkan pada 7 Mei bahawa pasukan mereka telah mengumpulkan lebih dari $ 1 juta untuk rangka tindakan DeFi mengenai rangkaian BCH. John Nieri, presiden Protokol Umum berkata:

“Kami gembira kerana para pelabur yang sejajar mendukung kami dalam visi kami untuk membawa DeFi ke Bitcoin Cash. Kami sedang membina pasukan penyokong berdedikasi peer to peer tunai elektronik di sini di General Protocols. “

Keributan # 6: Penggodam Remaja dan anak buahnya dituduh melakukan pencurian kripto bernilai $ 24 juta

Seorang budak lelaki berusia 15 tahun dan anak buahnya dituduh mencuri cryptocurrency bernilai $ 25 juta oleh penasihat syarikat blockchain. Rupa-rupanya penggodam muda ini dan gengnya berjaya dengan menggodam telefon penasihat ini pada tahun 2018. Sekarang pada usia 18 tahun, pemuda ini menghadapi pampasan $ 71 juta yang dibesarkan oleh penasihat.

Sekiranya anda berminat, kes ini adalah Terpin lwn Pinsky, 20-cv-03557, Mahkamah Daerah A.S., Daerah Selatan New York (Manhattan).

Keributan # 7: Seorang budak lelaki berusia 11 tahun menerbitkan sebuah buku mengenai Bitcoin

Walaupun kebanyakan remaja tersekat di rumah sibuk menyelesaikan cabaran tarian TikTok mereka, seorang budak lelaki Amerika, Andrew Courey yang baru berusia 11 tahun, baru saja menerbitkan sebuah buku mengenai Bitcoin dan cryptocurrency lain.

Mengikut keajaiban, orang akan memahami sebahagian besar maklumat Bitcoin jika mereka menghabiskan hanya sekitar 70 hingga 80 jam membaca. Andrew telah menggunakan kaedah sederhana yang jelas untuk menerangkan konsep Bitcoin. Dalam buku itu, dia membandingkan teknologi lejar diedarkan ke dokumen Google, dan dompet Bitcoin dengan surat anda.

Sumber: Amazon

Keributan # 8: Loji tenaga nuklear Ukraine mungkin mula melombong Bitcoin dan cryptocurrency lain

Kementerian Tenaga Ukraine menyiarkan pernyataan di Facebook, mengatakan bahawa loji nuklear milik negara mengalami lebihan elektrik kerana penambangan kuarantin dan kripto COVID-19 dapat diguna pakai untuk mengoptimumkan keadaan tenaga berlebihan semasa.

Posting itu berbunyi, “Untuk bekerja, bersama Energoatom dan bahagian Energoatom Trading, masalah peraturan dan teknikal kemungkinan pelaksanaan projek perlombongan cryptocurrency untuk menyediakan pasaran tambahan untuk elektrik yang dihasilkan oleh loji tenaga nuklear”.

Terima kasih kerana membaca Wazzup Crypto minggu ini!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me