Dasar-dasar Ethereum bertambah baik apabila Gerai Bitcoin: Crypto Market Daily

Pada masa akhbar (10:00 UTC), Bitcoin (BTC) diperdagangkan pada $ 8,839.11 dan naik 0.93 peratus dalam tempoh 24 jam terakhir, mengikut Harga Indeks BTC OKEx. Bitcoin ingin mendapatkan momentum kembali dan menembusi tahap rintangan $ 9,000.

Pada masa ini, jumlah permodalan pasaran cryptocurrency meningkat 0.5 peratus. Penguasaan Bitcoin meningkat 0,3 peratus hingga 65,4 persen, berdasarkan data yang diperoleh dari CoinGecko.

Mata wang kripto besar berprestasi, dengan Ethereum (ETH) dan Bitcoin Cash (BCH) masih merah – masing-masing kehilangan 0.05 peratus dan 0.42 peratus. Cardano (ADA) telah meneruskan kenaikan harga dan telah melakukan yang terbaik di antara altcoin utama, dengan pulangan 1.5 peratus dalam 24 jam terakhir.

Papan Indeks Token OKEx (pada pukul 10:00 UTC). Sumber: OKEx

Untung dan rugi teratas

  • EDO / USDT + 30.85%
  • THETA / USDT + 24.73%
  • ZIL / USDT + 21.93%
  • JALAN / USDT -4.14%
  • MITH / USDT -4,44%
  • ORBS / USDT -11.53%

Beberapa cryptocurrency kecil dan topi mempunyai prestasi yang sangat baik. Menurut data OKEx Spot, EDO adalah yang mendapat keuntungan tertinggi dalam tempoh 24 jam terakhir dengan pulangan 30.85 peratus. Pencatat keuntungan lain adalah THETA dan ZIL. THETA benar-benar berada di tahap kenaikan yang lebih tinggi berbanding sebelumnya Pelancaran Mainnet 2.0.

ORBS dan MITH berada dalam senarai Pemenang Teratas semalam. Walau bagaimanapun, peniaga nampaknya telah mengambil keuntungan dari kedua-duanya. ORBS dan MITH adalah yang paling rugi dalam tempoh 24 jam terakhir – masing-masing mengalami kerugian 11.53 dan 4.44 peratus.

Analisis ICO merangkum 10 altcoin berprestasi terbaik dengan had pasaran lebih dari 10 juta dolar pada minggu lalu. Sebilangan besar altcoin ini mempunyai peningkatan, senarai atau siaran baru yang akan datang.

10 Altcoin Berprestasi Terbaik Sepanjang Minggu Lalu. Sumber: Analisis ICO

Asas Ethereum bertambah baik

Oleh kerana kita menghampiri Q3, masa pelancaran Ethereum 2.0 yang telah lama ditunggu-tunggu, kita telah melihat beberapa peningkatan asas yang dapat menyokong harga eter.

Jumlah gas yang digunakan di rangkaian Ethereum telah mencapai tahap tinggi baru setiap tahun. Saat ini mencapai 95 peratus gas maksimum yang mungkin, yang telah meningkat sebanyak 25 peratus dari awal tahun ini. Delphi Digital mentafsirkan kenaikan ini sebagai hasil daripada lebih banyak transaksi dan kerumitan komputasi yang lebih besar. Apabila semakin banyak kestabilan dan aplikasi DeFi berjalan di Ethereum, gas menjadi keperluan yang ketat. Pengguna harus menaikkan bayaran gas mereka untuk melihat keutamaan.

Gas Yang Digunakan berbanding Gas Maksimum. Souce: Delphi Digital

Lebih-lebih lagi, Ethereum 2.0 akan beralih dari bukti kerja model konsensus (PoW) ke a bukti-kepentingan (PoS) mekanisme. Setelah beralih ke PoS, staker diminta untuk mengekalkan keseimbangan 32 ETH untuk menjalankan nod pengesahan. Ini menghasilkan tingkah laku terkumpul bagi para pelabur yang mencari pendapatan pasif.

Mengikut Kaca kaca carta, bilangan alamat yang memegang 32 ETH atau lebih juga meningkat dengan cepat – mencapai rekod 116,351 menjelang akhir bulan April. Ini menunjukkan kenaikan 18 peratus dalam tahun ini.

Ethereum: Alamat dengan Baki melebihi 32 ETH. Sumber: Kaca kaca

Analisis teknikal Bitcoin

Pada masa ini, Bitcoin ingin mendapatkan momentumnya kembali. Ia membentuk a corak double-bottom semalam dan menembusi tahap rintangan $ 8,830, mengikut harga OKEx BTC Quarterly Futures (BTCUSD20200626). Tahap ini kini menjadi sokongan jangka pendek untuk hari ini.

Di bahagian atas, Bitcoin bertujuan untuk menguji tahap rintangan $ 9,000. Namun, jika Bitcoin gagal memegang $ 8,830, sokongan jangka pertengahan $ 8,550 mungkin akan diuji lagi.

Carta 1H Futures OKEx BTC Futures (BTCUSD0626) 1H. Sumber: OKEx

Analisis teknikal Ethereum

Ethereum telah melangkah lebih jauh daripada Bitcoin sejak turun naiknya. Ia telah diperdagangkan dalam julat $ 190 hingga $ 211 untuk sementara waktu – dan nampaknya ia mungkin tidak akan keluar dari julat ini dalam masa terdekat.

Sokongan Intraday hampir $ 196, sementara $ 206 adalah tahap rintangan jangka pendek.

Carta 1H Futures OKEx ETH (ETHUSD0626) 1H. Sumber: OKEx

Penafian: Bahan ini tidak boleh dijadikan dasar untuk membuat keputusan pelaburan, atau juga ditafsirkan sebagai saranan untuk melakukan transaksi pelaburan. Berniaga aset digital melibatkan risiko yang besar dan boleh mengakibatkan kehilangan modal yang anda laburkan. Anda harus memastikan bahawa anda memahami sepenuhnya risiko yang terlibat dan mempertimbangkan tahap pengalaman, objektif pelaburan anda dan mendapatkan nasihat kewangan bebas jika perlu

OKEx Insights menyajikan analisis pasaran, ciri mendalam dan berita yang disusun daripada profesional kripto. Ikuti Wawasan OKEx pada dan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map