BTC Menembusi di Bawah Trendline Bullish, Menstabilkan $ 6.3K di Atas Boleh Membawa Rebound: Crypto Market Daily

Pasaran mata wang kripto turun tajam pada hujung minggu, dengan kebanyakan syiling teratas menyaksikan kenaikan semula pagi ini, Isnin, 30 Mac.

Bitcoin (BTC) naik sekitar 3 peratus dalam tempoh 24 jam terakhir – diperdagangkan sekitar $ 6,300, setelah turun di bawah tanda $ 6,000 pada hari Ahad.

Ether (ETH) mengikuti corak serupa, kini naik sekitar 2.3 peratus untuk diperdagangkan pada $ 132 setelah merosot serendah $ 123 pada hujung minggu.

XRP Ripple kekal dekat dengan tahap rintangan jangka pendek $ 0.175, menyentuh $ 0.18 pada hujung minggu sebelum merosot ke bawah. Cryptocurrency ketiga terbesar pada masa ini menyaksikan pertumbuhan di bawah 1 peratus pada hari itu.

Rebound Bitcoin goyah, bull kelihatan stabil di atas $ 6.3K

Carta 4H Data pertukaran kekal BTC / USD. Souce: OKEx.com

BTC telah diperdagangkan di atas $ 6,400 selama hampir satu minggu penuh tetapi gagal meneruskan trend pemulihan skala besar pada hujung minggu. Pada hari Sabtu, 28 Mac, harga turun dengan mendadak, jatuh di bawah $ 6,000 pada malam minggu. Setelah menstabilkan hampir $ 5,850, Bitcoin kini kembali meningkat kepada sekitar $ 6,300 mengikut waktu akhbar.

Pasukan analisis pasaran OKEx percaya bahawa apabila jumlah penurunan harga meningkat dan harga telah jatuh di bawah garis arah aliran menaik, ini bermakna bahawa pemulihan pada tahap ini telah berakhir. Walau bagaimanapun, ruang penurunan bergantung pada kekuatan tahap pemulihan jangka pendek.

Sekiranya harga dapat naik dengan cepat di atas $ 6,300 dan stabil di sana, maka $ 5,850 akan menjadi bahagian bawah yang agak kuat. Sebaliknya, harganya boleh turun lebih jauh di sekitar $ 5,500 dan keluar dari corak double bottom.

Jumlah dagangan BTC kekal rendah

Carta 1 hari Bitcoin di atas menunjukkan bahawa pemulihan baru-baru ini telah disekat oleh MA (30) kerana purata bergerak ini akan selalu menjadi rintangan pertama ketika harga sedang meningkat. Pada awal bulan Mac, MA (30) terbukti menjadi tahap rintangan yang berkesan, dan ini adalah kali kedua kekuatannya diuji.

Carta volum menunjukkan bahawa selepas kejatuhan pasaran sebelumnya dua minggu yang lalu, jumlah dagangan kekal berkurang sehingga hari ini. Keadaan ini menjadikannya pemulihan tidak dapat menembus $ 7,000. Walau bagaimanapun, berita baik untuk kenaikan harga adalah bahawa jumlah penjualan aktif juga tidak berat pada masa ini, jadi tidak mudah untuk penurunan besar dalam jangka pendek.

$ 5,600 akan menjadi kedudukan penting yang menentukan kecenderungan yang akan datang. Sekiranya harganya dapat disokong untuk jangka masa di atas $ 5,600, lebih awal untuk menguji $ 7,000 lagi pada masa akan datang. Jika tidak, trend mungkin menguji lebih mendalam hingga kira-kira $ 5,000 untuk mencari bahagian bawah lain, yang kemungkinan akan membentuk corak double bottom.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan jangka pendek: $ 6,300
  • Rintangan jangka sederhana: $ 6,450
  • Sokongan jangka pendek: $ 6,000
  • Sokongan jangka sederhana: $ 5,850

Harga ETH ditekan pada tahap $ 134

Data Pertukaran Kekal 1H ETH / USD Sumber: OKEx.com


ETH jatuh kepada serendah $ 123 pada hujung minggu, yang hampir dengan tahap sokongan kuat $ 120. Oleh itu, tidak ada banyak ruang untuk tekanan menurun yang berterusan.

Pada masa ini, harga ditekan sebanyak $ 134. Sekiranya trend menerobos tahap ini, ia mungkin terus meningkat. Sebaliknya, ada kemungkinan untuk terus menguji kawasan sokongan $ 123 atau bahkan $ 110- $ 120.

Pelabur harus menyedari bahawa jika $ 123 boleh menjadi sokongan yang berkesan dalam jangka pendek, kekuatan kenaikan mungkin pulih lebih cepat. Walau bagaimanapun, jika harga ETH merosot di bawah tahap itu, ini bermakna aktiviti penyerapan masih dalam proses dengan sebahagian besar dana dan harganya cenderung berhenti jatuh sekitar $ 110- $ 120.

Nampaknya sentimen pasaran pada hari Isnin sedikit lebih positif daripada minggu lalu, ini adalah isyarat yang baik untuk pasaran kerana mungkin ada dana baru yang mengalir di.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan jangka pendek: $ 134
  • Rintangan jangka sederhana: $ 145
  • Sokongan jangka pendek: $ 123
  • Sokongan jangka sederhana: $ 120

Aktiviti perdagangan XRP tinggi

Data Pertukaran Kekal 1H XRP / USD Sumber: OKEx.com

Pada hujung minggu, XRP memuncak sekali pada $ 0.1800. Namun, ketika keseluruhan pasaran melemah, harganya dengan cepat jatuh di bawah $ 0.1650, dan kini melantun di bawah rintangan kuat $ 0.1750. Lembu telah ditindas dengan teruk di kawasan ini dan kemungkinan akan jatuh kembali ke sekitar $ 0.1680 dalam sehari.

Adalah mungkin untuk memperlakukan trend setiap jam baru-baru ini sebagai titik terendah. Sekiranya harga tidak dapat menembusi $ 0.1750 dalam jangka pendek, ini mungkin menunjukkan corak ini akan terbentuk, dan ini menunjukkan pembalikan penurunan.

Pelabur juga harus memperhatikan bahawa, berbanding dengan BTC dan ETH, perdagangan XRP pada masa ini lebih aktif. Ini bermaksud bahawa julat turun naik untuk duit syiling mungkin lebih besar, jadi mengawal risiko ketika berdagang adalah lebih penting.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan jangka pendek: $ 0.1750
  • Rintangan jangka sederhana: $ 0.1820
  • Sokongan jangka pendek: $ 0.1650
  • Sokongan jangka sederhana: $ 0.1610

Penafian: Bahan ini tidak boleh dijadikan dasar untuk membuat keputusan pelaburan, atau juga ditafsirkan sebagai saranan untuk melakukan transaksi pelaburan. Berniaga aset digital melibatkan risiko yang besar dan boleh mengakibatkan kehilangan modal yang anda laburkan. Anda harus memastikan bahawa anda memahami sepenuhnya risiko yang terlibat dan mempertimbangkan tahap pengalaman, objektif pelaburan anda dan mendapatkan nasihat kewangan bebas jika perlu.

Ikuti OKEx pada:

Steemit: https://steemit.com/@okex-official

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map