Bitcoin Menghadapi Rintangan Keras Sejurus Setelah Menembusi Kawasan Gabungan hingga $ 7,500: Crypto Market Daily

Jumaat, 24 April: kebanyakan cryptocurrency teratas mencatatkan keuntungan kukuh selama 24 jam terakhir.

Bitcoin (BTC) naik 6 peratus, setelah menembusi rintangan $ 7,200, menetap sekitar $ 7,500 mengikut masa akhbar.

Ethereum (ETH) naik lebih dari 3 peratus pada hari itu, diperdagangkan pada $ 188, di bawah tahap rintangan utama $ 195.

XRP Ripple diperdagangkan sekitar $ 0.195, meningkat hampir 4 peratus dalam tempoh 24 jam terakhir.

Carta 1H Data pertukaran kekal BTC / USD. Sumber: OKEx.com

Carta 1 jam Bitcoin menunjukkan bahawa pada waktu breakout semalam, harga ditutup dengan bayangan atas yang agak panjang. Ini adalah isyarat tekanan jual yang tinggi di sekitar kawasan ini antara $ 7,650- $ 7,800.

Dalam beberapa jam ke depan, tren membuktikan bahawa pada masa ini bull memerlukan masa untuk berehat dan menyerap lebih banyak kaunter setelah penembusan. Carta volum perdagangan BTC juga menunjukkan bahawa tahap dana bullish menurun dengan ketara setelah pertumbuhan pesat semasa pelarian.

Pada masa ini, para pelabur harus memperhatikan bahawa berbahaya untuk memasuki posisi panjang kerana masih ada kemungkinan harga akan turun kembali ke kawasan sebelumnya sebelum mengesahkan bahawa penembusan itu tidak masuk akal. Hujung minggu ini boleh menjadi tempoh yang baik untuk mengesahkan bahawa – ingat, walaupun harganya stabil pada $ 7,450, kenaikan semula sukar untuk menembusi kawasan rintangan antara $ 7,700- $ 7,850. Dalam jangka masa pendek, trend boleh menyatukan sekitar $ 7.500 dan $ 7.850.

BTC perlu stabil pada $ 7,500 untuk kembali meningkat

Carta 1D Data Pertukaran Kekal BTC / USD. Sumber: OKEx.com

BTC secara beransur-ansur menyempit ke persimpangan MA (30) dan MA (60) di peringkat harian, dan akhirnya mengarah ke arah aliran menaik. Trend menembusi bahagian atas kawasan penggabungan sekitar $ 7,470 dan kemudian terus meningkat kepada $ 7,800. Harga dengan cepat jatuh kembali ke atas $ 7.500 dan memasuki penggabungan buat sementara waktu.

Penganalisis OKEx percaya bahawa memecahkan keseimbangan antara bull dan bear setelah tempoh penggabungan adalah tahap yang mesti dialami oleh pasaran dalam satu kitaran. Ketika kenaikan dan penurunan semula BTC baru-baru ini terus menghampiri, penembusan mungkin berlaku pada bila-bila masa. Ditambah dengan faktor penurunan Bitcoin yang akan datang, kebarangkalian penembusan ke atas secara semula jadi tinggi.

Walau bagaimanapun, harus diingat bahawa tidak jauh di atas kawasan penyatuan adalah pinggir atas kawasan perdagangan intensif di bahagian bawah tahun lalu, iaitu antara $ 7,700- $ 7,850. Kekuatan rintangan di kawasan ini dapat dilihat pada tahap harian atau mingguan. Sekiranya trend dapat stabil pada $ 7.500, pasaran dijangka akan kembali meningkat.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan jangka pendek: $ 7,700
  • Rintangan jangka sederhana: $ 7,850
  • Sokongan jangka pendek: $ 7,450
  • Sokongan jangka sederhana: $ 7,250

$ 195 adalah tahap utama untuk ETH

Data Pertukaran Kekal 1H ETH / USD Sumber: OKEx.com

ETH juga disekat ketika menguji tahap rintangan ke atas $ 195. Sebab mengapa titik ini menjadi kunci adalah bahawa kejatuhan harga pada bulan Mac berdasarkan pada harga ini sebagai titik permulaan. Ia juga membentuk bahagian atas kawasan penyatuan sebelum puncaknya pada bulan Februari.

Oleh itu, sangat bermakna sekiranya ETH dapat memecahkan titik ini. Secara umum, pasaran boleh membawa pam sepihak. Namun, jika terus berada di bawah tekanan sekitar $ 195, tren mungkin terus mundur dan membuat penembusan kemudian.


Pelabur harus sedar bahawa jika ETH dapat menembusi $ 200, maka kita boleh menjangkakan kenaikan lebih lanjut Sebelum penurunan harga di bawah $ 175, corak saluran kenaikkan harga tidak akan rosak.

Tahap kelantangan setiap jam jelas meningkat semasa waktu rehat ini, mungkin merupakan isyarat untuk pulih lebih banyak jika dapat mengekalkan atau melebihi tahap semasa.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan jangka pendek: $ 195
  • Rintangan jangka sederhana: $ 200
  • Sokongan jangka pendek: $ 185
  • Sokongan jangka sederhana: $ 175

XRP melihat penembusan yang lebih lemah

Data Pertukaran Kekal 1D XRP / USD Sumber: OKEx.com

Kekuatan terobosan XRP jauh lebih lemah semalam, malah gagal menguji kedudukan teratas semasa penggabungan. Sangat mungkin ia terus bergantung pada pemulihan pasaran secara keseluruhan dan sedikit meningkat, dan rintangan $ 0.2 mungkin merupakan titik penembusan penting.

Fakta bahawa bahagian atas kawasan penyatuan sekarang hampir pada tahap yang sama dengan kawasan bawah pada tahun 2019 memisahkan corak XRP dari dua syiling teratas yang lain. Untuk XRP, menembusi rintangan sekitar $ 0.2 bermaksud kita boleh menjangkakan pemulihan selanjutnya. Walau bagaimanapun, tahap kelantangan pada masa ini tidak dapat menyokong penembusan besar. Pelabur lebih baik menunggu pam syiling utama lain dan kemudian masuk.

Tahap rintangan dan sokongan

  • Rintangan jangka pendek: $ 0.2000
  • Rintangan jangka sederhana: $ 0.2170
  • Sokongan jangka pendek: $ 0.1940
  • Sokongan jangka sederhana: $ 0.1895

Penafian: Bahan ini tidak boleh dijadikan dasar untuk membuat keputusan pelaburan, atau juga ditafsirkan sebagai saranan untuk melakukan transaksi pelaburan. Berniaga aset digital melibatkan risiko yang besar dan boleh mengakibatkan kehilangan modal yang anda laburkan. Anda harus memastikan bahawa anda memahami sepenuhnya risiko yang terlibat dan mempertimbangkan tahap pengalaman, objektif pelaburan anda dan mendapatkan nasihat kewangan bebas jika perlu.

Ikuti OKEx pada:

Steemit: https://steemit.com/@okex-official

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map