Rangkaian Celsius: Kuasai Panduan Ulasan Pengguna Crypto

Rangkaian Celsius

Celsius Network adalah platform pinjaman cryptocurrency dan minat bitcoin yang berhasrat untuk membantu ‘melepaskan diri’. Menawarkan statistik mempunyai lebih dari 49,000 dompet aktif dan aset $ 300 juta di bawah pengurusan, organisasi pinjaman bernilai $ 2.2 bilion itu layak mendapat ulasan Celsius 2019 untuk melihat apakah anda harus mendapat pinjaman tunai atau mula memperoleh faedah atas crypto anda sebagai cagaran.

Desentralisasi Dunia Pelaburan Dengan Rangkaian Celsius

Dikenali sebagai dua nama raksasa di dunia blockchain dan cryptocurrency, Celsius Network dan Bitcoin.com telah mengumumkan perkongsian baru, menjadikan salah satu penggabungan terbesar antara dua perniagaan blockchain / crypto.

Walaupun ini berlaku kecuali jika anda adalah salah satu daripada orang-orang di luar sana yang mengikuti perkembangan mereka dalam industri ini. Nama seperti Jaringan Celsius tidak akan terlalu bermakna bagi anda, walaupun anda harus mempertimbangkan untuk mengetahui lebih lanjut.

Ini adalah salah satu daripada beberapa perkhidmatan di luar sana yang dimulakan dengan keinginan nyata untuk membalikkan penyelesaian kewangan di kepala mereka; melayani, menurut mereka, dengan cara yang paling sesuai untuk kepentingan penggunanya dan pemegang Celsius crypto.

Dan ini menjadikan kita inti perbincangan kita di sini.

Kewangan – Lebih Adil dan Lebih Baik – Permulaan Rangkaian Celsius

Walaupun ia baru wujud selama beberapa tahun – telah ditubuhkan pada tahun 2017 – Rangkaian Celsius ingin melakukan untuk pasaran cryptocurrency dan penggunanya seperti apa yang dilakukan oleh peringkat awal perdagangan / pinjaman niaga hadapan dan margin untuk pelabur.

Ditubuhkan di London oleh CEOnya sekarang (Alex Mashinsky), COO (S. Daniel Leon), CMO (Keith Baumworld) dan CTO (Nuke Goldstein), Celsius menggunakan Ethereum dan token ERC20 untuk membuat blockchain unik dan tersendiri kripto.

Ini matlamat? Untuk menggantikan pasaran niaga hadapan dan penyelesaian perdagangan margin, yang memungkinkan mereka beroperasi dengan cara yang lebih dipercayai dan terdesentralisasi; dengan itu mewujudkan sistem yang lebih adil yang memberi faedah kepada mereka yang berminat untuk meminjamkan mata wang mereka sendiri kepada bakal peminjam dan pelabur.

Dengan konsep awal yang dikemukakan pada tahun 2017, pasukan mengumumkan bahawa akan ada Celsius ICO khusus untuk mendapatkan platformnya dari landasan dan menjadi penyelesaian kewangan antara benua.

Oleh itu, seberapa berjaya pengumpulan dana ini? Dengan kesimpulannya pada bulan Mac 2018, Celsius berjaya mengumpulkan lebih dari $ 50 juta.

Isu dengan Pelaburan Konvensional

Semasa wawancara dengan LiveWire Markets, Donald Amstad dari syarikat pelaburan Aberdeen Standard Investments membincangkan jenis cabaran yang dihadapi oleh pelabur dalam iklim kewangan semasa.

Untuk konteks yang lebih besar, Amstad menekankan bahawa kadar faedah dan inflasi yang lebih tinggi menghasilkan pasaran pelaburan yang lebih aktif dan, dengan itu, pulangan pelaburan tahunan yang lebih tinggi. Anda dapat melihatnya dalam bon kerajaan, korporat dan bank pada tahun lalu.

Tetapi iklim kewangan semasa membawa kadar faedah yang lebih rendah, inflasi yang lebih rendah dan, sebagai hasilnya: hasil tahunan menjadi menyedihkan. Dan memandangkan kenyataannya ini adalah keadaan kewangan yang berpanjangan kerana dasar kewangan dari ECB, Bank of England dan US Federal Reserve bermaksud pelabur tidak dapat mengharapkan pulangan yang memberangsangkan dalam masa terdekat.

Ini adalah sesuatu yang disimpulkan oleh pasukan Celsius dengan penubuhannya pada tahun 2017. Menurut salah satu catatan Mediumnya, iklim inflasi dan minat yang rendah adalah iklim yang ditiru oleh bank ketika datang kepada mereka yang ingin melabur melalui bon perbankan.

Cara kerjanya bagi bank-bank ini adalah bahawa mereka memberikan kadar faedah yang relatif sedikit bagi para pelabur, sambil memanfaatkan pulangan dividen. Ini menjadikan pasaran yang sepenuhnya tidak adil dan sama sekali tidak kompetitif bagi mereka yang ingin menjana wang mereka.

Masukkan Celsius, rangkaian crypto yang direka untuk membantu memperoleh, meminjam dan membayar di blockchain.

Rangkaian Celsius – Bagaimana Ia Berfungsi

kalkulator celsius-network-crypto-loan-loan

Tidaklah palsu untuk menyebutnya sebagai bon atau pasaran pelaburan yang terdesentralisasi.

Pengguna atau mereka yang berminat dalam platform boleh melakukan lebih daripada sekadar HODL cryptocurrency mereka; mereka benar-benar dapat memindahkan mata wang kripto mereka dari dompet digital atau keras mereka ke alamat kripto yang unik dalam platform Celsius untuk mendapatkan faedah dari kripto anda dan dengan serta-merta meminjamnya tanpa bayaran.

Secara keseluruhan, terdapat 18 aset crypto dan koin stabil yang berbeza yang dapat dipilih pengguna untuk dicurahkan ke platform.

Setiap cryptos / StableCoins ini mempunyai APR khas yang berkaitan yang cenderung untuk turun naik setiap minggu kerana beberapa sebab:

Yang pertama ialah pembekalan syiling ini; kerana bilangannya bertambah atau berkurang, APR ini mengikut kesesuaian.

Yang lain berdasarkan pada seberapa tepat anda memutuskan untuk menerima minat anda, dengan yang memilih untuk dibayar dalam token asli platform (CEL) memperoleh lebih banyak daripada yang memilih denominasi lain.

Bersama dengan daftar aset kripto ini – terdapat beberapa lagi yang ingin syarikat bawa ke rangkaian dalam masa yang akan datang.

Ini termasuk mata wang ‘True’ yang lebih jauh, yang merangkumi mata wang Australia (AUD), Hong Kong (HKD), Kanada (CAD) dan United Kingdom (GBP), serta kripto yang lebih “biasa” dikenali seperti TRON (TRX), EOS dan Algorland.

celsius-network-wallet

Bagaimana anda memulakan?

Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah membuat akaun, yang dilakukan sama ada melalui aplikasi mudah alih atau penyemak imbas. Sekiranya melalui aplikasi, anda perlu membuat pin 4 digit yang memberi anda akses yang lebih mudah ke platform.

Setelah anda menjalani proses pendaftaran, anda akan dapat memindahkan aset digital ke alamat crypto yang dihasilkan secara rawak yang dikaitkan dengan crypto yang ingin anda pindahkan.

Sentiasa ingat bahawa alamat yang anda hasilkan di Celsius sesuai dengan crypto yang ingin anda kirimkan.

Secara amnya, proses alih aset kripto ini boleh memakan masa kira-kira 15-30 minit. Anda juga boleh memilih jenis pembayaran faedah yang ingin anda terima, sementara tidak hanya menggunakan satu kaedah.

Sebagai contoh, jika anda ingin memperoleh hasil faedah yang dibayar terus ke dalam jumlah Bitcoin anda – anda boleh memilih untuk dibayar dalam Bitcoin – tetapi dapatkan kadar faedah yang lebih rendah.

celsius-network-my-cel-crypto-minat

Sebagai alternatif, anda boleh memutuskan untuk dibayar dalam token CEL; membuka kadar faedah yang lebih tinggi, bersama dengan pelbagai faedah unik yang lain.

Ini termasuk peratusan faedah yang ditingkatkan, serta kadar yang lebih baik untuk perkhidmatan lain yang terdapat di platform.

celsius-earn-crypto-interest

Oleh itu, berapa banyak perbezaan yang dibuat oleh keputusan ini? Mari kita ambil stablecoin, misalnya – seperti Tether. Sekiranya anda menyimpan kira-kira $ 1,000 ke dompet digital dan menambahkannya ke kumpulan aset yang ada.

Pilihan pertama ialah membayar dengan aset digital yang sama dengan yang anda laburkan. Dalam kes ini, USDT, yang akan membantu meningkatkan pulangan tahunan anda, tetapi bermaksud anda akan mempunyai APR khas yang lebih rendah; pada masa ini 8.10%. Memberi anda $ 81 setahun.

Namun, jika anda dibayar di CEL, APR biasa ini akan meningkat menjadi 8.91%. Dengan mengetahui kesan perubahan kepada peratusan itu, anda akan memperoleh $ 89.1 setahun, yang hanya akan meningkat sekiranya anda memilih untuk menambahkannya.

Walaupun ini terdengar sangat kecil dibandingkan dengan jenis pelaburan lain yang mungkin anda buat.

Penting untuk dinyatakan bahawa ini adalah pendapatan pasif dan yang tidak akan anda hasilkan jika anda menyimpannya dalam dompet keras.

Lebih-lebih lagi, anda boleh memutuskan untuk menambahkan lebih banyak crypto ke dompet ini / ini dalam jangka masa apa-apa; semakin banyak (crypto) semakin meriah!

Ini adalah sesuatu yang agak kurang dipuji, menurut saya. Terutama kerana jika anda memutuskan untuk memasukkan wang anda ke dalam bon pendapatan atau pertumbuhan, anda tidak bebas untuk menambah atau mengeluarkan wang; semua yang anda boleh lakukan adalah menunggu sehingga matang. Berikut adalah klip video CEO Celsius Alex Mashinsky bersama NASDAQ:

Ringkasan

Terdapat banyak jalan untuk melabur dalam dunia cryptocurrency. Menjadi pendek untuk memperoleh keuntungan yang cepat, lama untuk menggunakannya sebagai emas digital atau lindung nilai untuk (pelaburan berpotensi) pasaran pelaburan utama resesif.

Sebagai alternatif, daripada membiarkannya tidak bergerak, mengapa tidak membiarkannya menghargai dan menjana keuntungan kecil untuk anda semasa cryptos boom?

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me