Pengaruh Cryptocurrency Paling Popular: 236 Pakar Teratas pada tahun 2020

senarai yang paling popular-cryptocurrency-influencer

Contents

The Who’s Who of the Crypto World: Senarai 200+ Orang Paling Berpengaruh dalam Bitcoin dan Blockchain

Senarai 236 peneraju cryptocurrency teratas dalam ekosistem bitcoin adalah gabungan keperibadian yang paling terkenal dalam era blockchain hingga kini. Katalog orang paling popular di tanah selebriti crypto direka untuk menggabungkan semua pakar, pencipta, pelabur, orang dalam dan ahli yang dihormati yang direka untuk membantu anda meningkatkan profil rakan anda di rangkaian media sosial utama.

Seperti yang diketahui oleh kebanyakan pembaca kami, sejak awal bitcoin 2009 hingga revolusi crypto 2013, pemberontakan blockchain telah menggegarkan dunia kewangan. Tidak ada yang menoleh ke belakang.

Ekonomi digital yang terdesentralisasi melalui teknologi lejar diedarkan sedang mencipta kelas aset baru yang luar biasa dengan banyak mata wang maya seperti Bitcoin (ramalan harga), Ethereum (ramalan harga) dan koin cryptoasset peringkat tinggi lain untuk menjadi nama isi rumah sekarang. Dan sempadan besar seterusnya di barisan hadapan era cryptocurrency adalah kesedaran dan penggunaan pengguna.

Orang-orang di seluruh dunia bangun untuk menyedari potensi besar mata wang novel ini. Teknologi blockchain yang baru muncul telah mengubah landskap e-kewangan dengan lebih dari satu cara, dan gelombang ‘wang yang dapat diprogramkan’ nampaknya tidak dapat dielakkan. Dan apabila anda menggabungkan kedua-dua kekuatan futuristik tahap kewangan yang berpandangan ke depan, sangat seronok untuk mula mengetahui siapa yang bertanggungjawab, boleh dipercayai dan layak mendapat berita dalam ekonomi yang diterajui oleh bitcoin.

Mari lihat beberapa penggerak dan pengocok yang dikenali sebagai crypto influencer yang telah mengumpulkan banyak penonton dan mengikuti, terutama di ‘crypto twitter’ yang terkenal.

Pengaruh Cryptocurrency dan Blockchain Teratas pada tahun 2020

crypto-bulls-bear

Imej: Galyna Andrushko

Bitcoin memulakan pandangan baru untuk mengoptimumkan kedaulatan monetari bagi orang-orang dan setelah satu dekad kewujudan dibuat selama lebih dari 10 tahun sekarang, pengaruh ini adalah beberapa orang yang paling popular yang mendapat kepercayaan dan ketulenan yang paling.

Antara penerapan awal mereka, penciptaan produk, pencapaian syarikat, pandangan pelaburan, petua perdagangan, media pendidikan pengguna dan input kepemimpinan pemikiran keseluruhan; senarai berikut kesan berkualiti tinggi yang berpusat pada blockchain-penting yang mempengaruhi penyampaian tepat pada masanya adalah agregat alfa yang semakin meningkat, siapa yang menggunakan crypto. Dari Bitcoin Jesus hingga Crypto Crusader, gabungan antara lembu jantan, beruang, dan orang yang membenci ini, senarai pengikut dan penyokong blockchain berikut disusun dengan teliti menggunakan sejumlah isyarat dan petunjuk sosial.

Tanpa basa-basi lagi, mari hashtag pemberi pengaruh crypto terpanas untuk dicari dan diikuti.

Pengaruh Crypto Terbesar: Orang Teratas untuk Diikuti di Media Sosial

Changpeng Zhao

Zhao mungkin lebih dikenali di seluruh dunia sebagai CZ. Dia adalah dalang di sebalik Binance, salah satu pertukaran crypto terbesar dan paling dipercayai di dunia. CZ sebelum ini pernah berkhidmat sebagai CTO OKCoin dan juga bekerja sebagai pembangun backend untuk Blockchain.info. Selain itu, ia juga menyebut bahawa CZ telah terlibat dengan sektor crypto selama bertahun-tahun sekarang dan bahkan telah dipaparkan dalam senarai Forbes orang terkaya yang berkaitan dengan industri kripto.

Vitalik Buterin

Sejak 4-5 tahun yang lalu, Vitalik telah menjadi anggota integral landskap crypto global. Dalam hal ini, perlu disebutkan bahawa dia adalah pencipta bersama Ethereum dan pengarang buku putih ETH – platform blockchain yang menyediakan asas kepada pemaju bebas untuk membina dApps mereka di atas. Selain itu, awal tahun ini, Buterin mengumumkan bahawa dia sekarang akan lebih fokus untuk menjadikan ICO lebih selamat untuk masyarakat umum.

Brian Armstrong

Sama seperti CZ, Armstrong adalah salah satu nama terbesar di dunia crypto hari ini. Dia bukan sahaja merupakan pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Coinbase, tetapi dia juga pakar crypto yang dicari yang sering diundang untuk berucap di persidangan di seluruh dunia. Armstrong sering menyebut dalam wawancara bahawa impiannya adalah mengubah Coinbase menjadi platform crypto all-in-one di mana pelanggan (baik kasual dan institusi) dapat memanfaatkan pelbagai produk dan perkhidmatan dengan satu sentuhan butang.

Michael Novogratz

Sebelum melancarkan firma pelaburan crypto Galaxy Digital, Novogratz bekerja sebagai pengurus dana lindung nilai untuk Fortress Investment Group. Dia mendakwa bahawa lebih daripada 20% portfolio pelaburannya sekarang terdiri daripada crypto. Bukan hanya itu, tetapi Michael juga dilihat oleh komuniti pelabur global sebagai lembu crypto abadi (yang ramalannya, mungkin kita tambahkan, telah beberapa kali salah.)

Kembar Winklevoss

Tyler dan Cameron Winklevoss adalah pemilik utama Winklevoss Capital serta pengasas pertukaran aset digital utama ‘Gemini’. Selain itu, perlu diingat bahawa Tyler adalah jutawan Bitcoin pertama di dunia.

Brad Garlinghouse

Pengasas Ripple – salah satu pemproses pembayaran crypto terbesar di dunia – Brad Garlinghouse adalah nama yang sangat popular di seluruh landskap crypto global. Brad sebelum ini berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Hightail, perkhidmatan perkongsian fail, dan juga merupakan pelabur malaikat aktif – dengan usaha pelaburannya telah membiayai lebih dari 40 syarikat permulaan sehingga kini.

Roger Ver

Satu lagi nama umum yang pasti telah diketahui oleh kebanyakan pelabur kripto, Roger telah menjadi penyokong Bitcoin sejak sekian lama dan merupakan salah satu pelabur nama besar pertama yang mula memasukkan wangnya pada pelbagai usaha yang berkaitan dengan kripto. Dia kini berkhidmat sebagai CEO Bitcoin.com dan juga secara meluas dianggap sebagai salah satu penyokong utama Bitcoin Cash, garpu keras protokol Bitcoin yang asal.

Barry Silbert

Silbert adalah Pengasas Kumpulan Mata Wang Digital – firma crypto yang berfungsi sebagai inkubator / dana pelaburan untuk pelbagai pelanggan yang beroperasi di ruang ini. Sekiranya itu tidak mencukupi, dia juga merupakan CEO Grayscale Investments, sebuah usaha pelaburan yang telah mendapat banyak daya tarikan kewangan arus perdana sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Jihan Wu

Salah seorang pengasas utama Bitmain, Jihan Wu dianggap oleh banyak orang sebagai bapa baptis perlombongan crypto. Nilai bersihnya dianggarkan bernilai lebih dari $ 2 Billion dan merupakan sumber utama dalam banyak persidangan crypto yang diadakan di seluruh dunia. Terakhir, juga disebutkan bahawa Jihan memiliki ijazah dalam bidang ekonomi dari Universiti Peking.

Adam Kembali

Kriptografer terkenal di dunia, Adam Back mungkin terkenal dengan kerjanya dengan hashcash – sistem PoW yang direka untuk membantu pengendali perkhidmatan e-mel menyaring spam dengan cara yang mudah dan bebas dari masalah. Kembali kini menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Blockstream – permulaan yang berkaitan dengan crypto yang memfokuskan pada pengembangan rantaian sampingan dan juga aplikasi novel lain yang serupa.

Kathleen Breitman

Walaupun banyak orang mungkin tidak menyedari siapa Kathleen, dia telah aktif dalam landskap crypto global sejak beberapa lama. Sebagai permulaan, dia adalah pengasas bersama Tezos, platform pemerintahan yang terdesentralisasi, dan juga anggota utama Yayasan Tezos (sebuah organisasi yang berusaha untuk mempromosikan kesedaran blockchain dan pendidikan crypto di seluruh dunia).

Pieter Wuille

Pieter Wuille diam-diam mengumpulkan pemujaan untuk dirinya sendiri kerana pekerjaan pengembangannya dalam ekosistem BTC. Fokus utamanya ialah Bitcoin Core – salah satu daripada sekumpulan keras aset kripto unggulan di dunia. Bukan hanya itu, Wuille sangat berperanan untuk mendapatkan SegWit ditambahkan ke protokol BTC kembali pada hari itu. Dia juga merupakan pengasas bersama permulaan crypto ‘Blockstream’.

Joseph Lubin

Pengasas bersama Ethereum Joe Lubin mungkin lebih terkenal dengan kerjanya dengan ConSensys – sebuah syarikat yang memberi tumpuan kepada penciptaan pelbagai projek blockchain baru. Selain itu, Lubin juga telah menjadi pelabur malaikat aktif dalam ruang ini selama beberapa tahun sekarang.

Nick Szabo

Saintis komputer terkenal / pakar keselamatan digital Nick Szabo telah berperanan untuk membawa revolusi teknologi yang didayakan oleh crypto di seluruh dunia – terutamanya kerana kerjanya yang luas dengan kontrak pintar. Selain itu, fakta yang sedikit diketahui mengenai Szabo adalah bahawa dia adalah salah satu pelabur pertama Bit Gold – pendahulu Bitcoin yang dilancarkan sebelum pergantian milenium.

Brendan Bulmer

Brendan Bulmer kini memimpin operasi untuk Block.one – sebuah syarikat yang bertanggungjawab untuk mewujudkan sistem lejar utama desentralisasi EOS. Selain itu, pengusaha yang berpusat di HK dapat mengumpulkan lebih dari $ 4 Billion untuk ICO EOS dan juga komuniti dev teras syarikat.

Charlie Lee

Charlie Lee adalah bekas pekerja Coinbase yang mungkin paling terkenal sebagai otak di sebalik projek kripto popular ‘Litecoin’ – yang kini merupakan salah satu daripada 10 aset kripto teratas di dunia dengan jumlah permodalan pasaran. Selama setahun atau lebih, Lee telah memfokuskan semua usahanya untuk mendorong penerapan LTC di seluruh dunia.

Peter Smith

Smith adalah salah satu pengasas bersama Blockchain – salah satu dompet crypto yang paling banyak digunakan di dunia. Beberapa bulan yang lalu, dia melancarkan usaha lain yang disebut Blockchain Principal Strategies – platform institusi yang direka untuk membantu pelabur memperoleh lebih banyak pendedahan crypto yang berkaitan dengan OTC.

Jeffery Liu Xun

LIU Xun (Jeffery) adalah usahawan crypto yang kini menjalankan usaha yang disebut XanPool – pintu masuk fiat yang beroperasi di Hong Kong (tarikh pelancaran China akan diumumkan tidak lama lagi). XanPool membolehkan urus niaga tunai ke kripto berlaku dengan cara yang lancar dan pantas. Selain itu, Liu Xun juga merupakan pengasas bersama dua syarikat permulaan lain yang terkenal:

Antler: Penjana permulaan global dan VC peringkat awal yang membina gelombang teknologi seterusnya.

Xarbon: LSM berkaitan teknologi keberlanjutan yang telah membantu mengurangkan lebih dari 200 juta tan karbon dioksida melalui pelbagai projeknya.

Alexey Ermakov

Ermaov adalah Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas Aximetria – perkhidmatan kewangan mudah alih berfokus crypto yang dikawal selia VQF peringkat Switzerland yang direka untuk pelabur kasual dan juga institusi. Selain itu, dia juga merupakan pengasas Pay Reverse, perkhidmatan pembayaran balik label putih yang membolehkan pengguna membuat aliran pengewangan tambahan untuk mereka sendiri dengan cepat.

Sky Guo

Guo adalah Ketua Pegawai Eksekutif Cypherium, platform blockchain yang berfokus pada perusahaan yang mengutamakan skalabiliti dan desentralisasi. Guo memperoleh ijazah sarjana muda dalam bidang sains komputer dari Pepperdine University dan juga mahir dalam beberapa bidang teknikal khusus yang berkaitan dengan pengaturcaraan dan teknologi blockchain.

Aries Wang

Aries adalah pengasas bersama Bibox, pertukaran aset digital yang menggunakan beberapa teknologi terkini yang berkaitan dengan analisis data besar dan algoritma yang disempurnakan AI untuk mengoptimumkan perdagangan dan transaksi. Juga perlu disebutkan bahawa dalam setahun penubuhan Bibox, Wang dapat memimpin pertukarannya ke posisi sepuluh teratas di CoinMarketCap. Bukan hanya itu, kerana sekarang, Bibox mempunyai jumlah tx harian lebih dari $ 200 Juta.

Manish Kataria

Kataria adalah pengasas bersama terminal perdagangan pelbagai pertukaran Quadency. Latar belakangnya merangkumi strategi kewangan, teknologi, perniagaan digital, dan inovasi di ruang perundingan perusahaan. Bukan hanya itu, Manish juga telah menghabiskan banyak masa bekerja untuk pelanggan F500 serta melihat tren makroekonomi untuk merumuskan rancangan perniagaan untuk syarikatnya sendiri.

Gabriele Musella

Gabriele adalah Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Coinrule – pembantu pintar yang direka khas untuk peniaga cryptocurrency. Dengan pengalaman lebih dari 15 tahun dalam domain seperti FINTECH, Telco, Science, Banking, dia telah dapat menavigasi pelbagai peranan pengurusan inovasi dengan lancar di sekitar 5 negara (Finland, UK, Amerika Syarikat, Hungaria, Itali) yang bekerja di UBS Bank, Nokia, NHS, Vodafone, IBM, WPP, Lloyds Bank, dll. Gabriele memegang BSc / MSc dari Politeknik Milan dan telah menjalankan beberapa program perniagaan eksekutif di LSE dan Universiti Harvard. Terakhir, dia adalah mentor di Google Launchpad, StartupBootCamp, dan Virgin Startups.

Steve Bishop

Steve Bishop – pengasas Justbookitnow.com, Flame Concepts, dan pengasas bersama ROCCR.COM – berada di barisan depan dalam pengembangan blockchain dalam industri tiket, dengan garis tanda “Ticketing with Integrity.” Steve telah memberikan penyelesaian tiket khusus kepada pelanggan seperti The Prince’s Trust dan Mclaren selama lebih dari 7 tahun sekarang.

Zoltan Tersanszky

Zoltan adalah seorang profesional rangkaian yang kini bekerja di Blockben – sebuah firma berteknologi tinggi yang komited untuk membuat platform blockchain baru yang dapat membantu menghidupkan semula landskap digital global. Sebagai juruteknik IT dan elektronik, Zoltan dengan cepat menyedari potensi teknologi blockchain dan dengan demikian telah lama terlibat dalam ruang ini.

Dr Michael Yuan

Yuan adalah pengasas pasaran terdesentralisasi baru yang disebut OpenBay, serta Ketua Pegawai Eksekutif Second State, penyedia penyelesaian perniagaan berasaskan kontrak pintar global. Dia juga merupakan penulis utama 5 buku mengenai kejuruteraan perisian yang telah diterbitkan oleh rumah media terkemuka seperti Addison-Wesley, Prentice-Hall, dan O’Reilly Associates.

Terakhir, perlu diperhatikan bahawa Yuan dikaitkan dengan beberapa usaha lain yang berjaya juga. Ia merangkumi:

Cybermiles: Sistem blockchain awam yang telah dirancang khusus untuk transaksi berkaitan e-dagang.

Ringful LLC: Ringful adalah sistem maklumat perubatan yang telah dirancang untuk membantu pengguna menjimatkan kos penjagaan kesihatan mereka serta menerima rawatan yang lebih baik menggunakan pilihan pencegahan baru (yang boleh dikendalikan melalui peranti telefon pintar seseorang.)

Kyle Asman

Asman adalah rakan pengasas di BX3 Capital, sebuah firma penasihat perniagaan yang membantu syarikat berada di sektor baru seperti blockchain dan cryptocurrency. Pada masa lalu, dia telah memegang peranan perundingan pelaburan dan perundingan peraturan di beberapa firma kewangan berprestij termasuk Goldman Sachs, Duff dan Phelps, dan Ryan LLC (firma cukai global). Sekiranya itu tidak mencukupi, Asman juga merupakan pelabur VC di Snapchat serta beberapa syarikat permulaan yang berjaya.

Daniel P. Simon

Daniel adalah seorang penulis, usahawan, dan pakar komunikasi kewangan yang telah menjadi sebahagian daripada revolusi teknologi finansial global sejak awal. Pada masa lalu, dia telah menasihati beberapa jenama terbesar di ruang ini termasuk Morgan Stanley, Bloomberg dan Goldman Sachs. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, fokus Simon terutama pada kewangan digital sebagai hasilnya dia menjadi CEO dan pengasas bersama Vested – sebuah syarikat komunikasi bersepadu.

Sekiranya semua itu tidak mencukupi, Simon juga pernah berkhidmat sebagai kolumnis biasa untuk Forbes, Market Media dan CoinTelegraph, dan dia juga pernah muncul di program seperti Cheddar, FinTech TV, Asset TV dan BrightTALK’s Focus on Fintech series.

Salvador Casquero Algarra

Algarra adalah pengasas atau 2gether, platform kewangan kolaboratif pertama di dunia yang bergabung dengan lancar dengan struktur kewangan (dibina menggunakan mata wang FIAT) pada tahun-tahun sebelumnya dengan cryptocurrency.

Edith Muthoni

Edith adalah penulis pelaburan profesional, peniaga saham, dan jurulatih kewangan peribadi. Dia kini bekerja sebagai ketua editor untuk LearnBonds.com, laman / komuniti pelaburan peribadi dengan lebih daripada 100,000 pembaca bulanan.

Christophe de Courson

Chris adalah Ketua Pegawai Eksekutif Olymp Capital, dana pengurusan aset pertama di Eropah yang dikhaskan untuk blockchain dan crypto. Beliau juga merupakan Pengarah Urusan Agentic Group – sebuah syarikat konsortium global Blockchain dan Mata Wang Digital yang berpusat di N.America, Asia dan Eropah.

Dmitriy Berenzon

Berenzon adalah Rakan Penyelidik di Zenith Ventures, dana usaha pelbagai strategi untuk blockchain dan cryptocurrency. Pada masa lalu, dia telah dikaitkan dengan banyak projek berkaitan blockchain / crypto lain termasuk:

  • Wang Syiling
  • Polyledger
  • Blockchain di Berkeley

Vaibhav Kadikar

Vaibhav Khadikar adalah seorang usahawan (berketurunan India) yang mungkin paling terkenal sebagai Pengasas & Ketua Pegawai Eksekutif CloseCross, platform pasaran ramalan terdesentralisasi. Namun, dia juga pernah terlibat dengan beberapa usaha lain yang berjaya di masa lalu seperti:

  • Pendorong Blockchain (Pengasas Bersama dan Mentor)
  • Syngenta (Ketua Perkongsian Strategik)

Sukhi Jutla

Jutla adalah penceramah, pemimpin pemikiran dan IBM Blockchain Developer yang berkelayakan yang telah memenangi beberapa anugerah berprestij termasuk:

  • Pencapaian Wanita Asia
  • Usahawan Wanita Terbaik Tahun Ini
  • Dia sebelumnya dinobatkan dalam senarai 100 Perintis Digital Eropah Terbaik oleh The Financial Times dan Google dan juga telah mengarang tiga buku (salah satunya adalah buku terlaris # 1). Ia merangkumi:
  • Escape The Cubicle: Hentikan Pekerjaan yang Anda benci Buat Kehidupan yang Anda Suka
  • Pengarang dan The Blockchain
  • Buku FinTech

Daniel Ameduri

Daniel Ameduri adalah pengasas bersama Future Money Trends dan pengarang Jangan Simpan untuk Persaraan: Panduan Millennial untuk Kebebasan Kewangan. Buletin FMTnya mempunyai sekitar 150,000 pelanggan dan dianggap sebagai jurnal yang berwibawa dalam pelaburan kripto. Pada masa lalu, dia telah diundang untuk menjadi penyumbang tamu di beberapa kedai media terkenal termasuk: The Wall Street Journal, ABC World News Tonight dan Russia Today TV. Terakhir tetapi tidak mustahak, saluran YouTubenya (yang wujud sejak 2007) kini mempunyai agregat lebih daripada tiga belas juta tontonan.

Marc Bhargava

Marc adalah Presiden Tagomi – broker utama aset digital terkemuka, yang disatukan dengan 9 pertukaran crypto yang berbeza dan beberapa meja OTC yang berbeza di AS dan di luar negara. Dia adalah alumni Harvard Business School dan sebelumnya pernah bekerja di firma seperti Brainchild Holdings dan AirBnB.

Sean Keefe

Sean Keefe adalah Rakan Pengurus Straight Up Capital, dana pelaburan crypto terkemuka yang melabur dalam teknologi terdesentralisasi, protokol blockchain, & digital dan aset crypto. Dia memimpin syarikat dengan menjadi pakar dalam semua perkara crypto dan mempunyai minat untuk memberitahu orang lain mengenai industri ini. Selain itu, latar belakang Sean termasuk menjadi pengacara permulaan teknologi dan minat dan fokusnya terletak pada kapitalisme teroka. Dia telah diketengahkan sebagai penceramah / penyumbang tetamu oleh banyak kedai media yang mapan termasuk Yahoo Finance, KYW Newsradio, dan NBC 10.

Ben Samocha

Ben adalah pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif CryptoJungle – salah satu platform media terkemuka Israel yang berkaitan dengan semua perkara crypto / blockchain. Selain itu, Samocha juga merupakan pengasas bersama Blockchain B7, sebuah organisasi bukan untung yang berusaha meningkatkan kesedaran mengenai Bitcoin dan juga cryptocurrency di seluruh Israel.

Craig Russo

Russo adalah pengasas Peer – syarikat permulaan yang berpangkalan di Boston yang berada di belakang beberapa penerbitan digital terkemuka termasuk Sludgefeed. Selain itu, dia juga seorang penganalisis / pelabur yang disegani yang pandangannya dapat dijumpai secara berkala di sebilangan besar media termasuk Cointelegraph, Bitcoinexchangeguide, dll..

Juan Benet

Benet terkenal sebagai pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Laboratorium Protokol – syarikat yang bertanggungjawab untuk mendorong inovasi seperti IPFS (protokol hipermedia) dan Filecoin (rangkaian penyimpanan fail yang didorong oleh crypto). Selain itu, Juan juga dikaitkan dengan banyak syarikat permulaan yang beroperasi dalam pelbagai bidang seperti permainan mudah alih dan perkongsian pengetahuan.

Pavel Durov

Orang di belakang ICO rakaman Telegram tahun lalu, Pavel Durov dikenali dalam komuniti crypto global sebagai usahawan bersiri – yang pada masa lalu telah dikaitkan dengan beberapa syarikat permulaan yang berjaya termasuk VKontakte.

Yuzo Kano

Untuk masa yang paling lama, Kano bekerja sebagai eksekutif untuk Goldman Sachs sebelum akhirnya dia memutuskan untuk pergi solo dan mewujudkan pertukaran crypto sendiri ‘bitFlyer’. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, usahanya berkembang menjadi jalan perdagangan mata wang digital keempat terbesar di dunia (dari segi perolehan tahunan.)

Laura Shin

Shin adalah editor kanan untuk Forbes yang telah banyak menyelidiki domain teknologi seperti blockchain dan crypto. Selain itu, dia juga menjadi tuan rumah salah satu podcast yang berkaitan dengan kripto yang paling popular di dunia yang disebut ‘Unchained’.

Kathryn Haun

Sebagai tambahan kepada kerjanya sebagai Rakan Umum di Andreessen Horowitz, Kathryn juga merupakan pengarah di Coinbase – di mana dia membantu firma crypto menjalankan audit mereka dengan cara yang mematuhi sepenuhnya. Juga, sebelum dia menjadi sebahagian daripada sektor crypto, Haun bekerja sebagai pendakwa persekutuan untuk Jabatan Kehakiman AS.

Craig Wright

Wright adalah seorang saintis Australia yang merupakan salah satu pendorong di sebalik Bitcoin SV, sebuah garpu keras BTC yang wujud beberapa tahun yang lalu. Dia terkenal kerana bersikap keras, kurang ajar dan bahkan telah mengajukan tuntutan mahkamah terhadap orang-orang yang telah mempertanyakan kebenaran tuntutan utamanya – iaitu, sebenarnya, Satoshi Nakamoto (pencipta Bitcoin yang tidak dikenali).

Brandon Chez

Walaupun Chez sendiri tidak begitu terkenal, usaha yang diketuainya sekarang – Coinmarketcap – mungkin merupakan salah satu laman web yang paling banyak digunakan di dunia untuk mengesan harga crypto (serta data lain yang berkaitan dengan lebih dari seribu cryptocurrency). Seperti yang berlaku sekarang, CMC adalah sumber utama dunia untuk semua maklumat berkaitan kripto – sehingga laman web diketahui mempengaruhi pasaran dengan ketara pada tempoh momentum kenaikkan / penurunan harga tertentu.

Elizabeth Stark

Elizabeth Stark telah lama dikaitkan dengan sektor kripto. Namun, peranannya sebagai pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Lightning Labs yang pertama kali mendorongnya menjadi tumpuan global beberapa tahun yang lalu. Selain itu, pada awal tahun 2019, Stark menjadi rakan di Coin Center – sebuah organisasi penyelidikan yang berurusan dengan penciptaan dasar pemerintah yang tidak berat sebelah (terutama yang berkaitan dengan teknologi terdesentralisasi.)

Charles Hoskinson

Charles suka menggambarkan dirinya sebagai usahawan bersiri, inovator teknologi dan pengasas tiga syarikat permulaan crypto yang disegani – iaitu IOHK, Invictus Innovations, dan Ethereum. Sekiranya itu tidak mencukupi, Hoskinson juga merupakan salah satu pemain utama di belakang Cardano (ADA), cryptocurrency generasi ketiga yang wujud baru-baru ini.

Olaf Carlson-Wee

Carlson-Wee adalah jutawan buatan sendiri yang mengasaskan Polychain Capital beberapa tahun yang lalu. Bagi pembaca kami yang mungkin tidak menyedari apa itu Polychain, ia seperti dana lindung nilai crypto yang menguruskan aset beribu-ribu pelanggan. Pada masa lalu, Olaf juga pernah berkhidmat sebagai Pengurus Produk untuk Coinbase.

Mike Kayamori

Kayamori adalah lelaki yang kini berkhidmat sebagai CEO Liquid – platform perdagangan crypto pertama di dunia yang dikawal sepenuhnya oleh FSA Jepun. Selama dekad yang lalu, Mike telah memegang beberapa portfolio peringkat c di syarikat-syarikat seperti Softbank, Gungho Asia, dan Bharti Group.

John McAfee

Salah satu nama yang paling dikenali dalam bidang privasi dan keselamatan digital, John McAfee adalah peneraju jejak teknologi komputer. Walau bagaimanapun, selama satu dekad yang lalu, dia telah memfokuskan semua usahanya terutama pada sektor crypto – dengan dia kini berkhidmat sebagai CEO startup crypto perusahaan ‘Luxcore’.

Jed McCaleb

Jed McCaleb adalah penyokong mata wang digital yang terkenal yang turut menolong ‘Stellar’. Selain itu, pada tahun-tahun menjelang kerjanya dengan XLM, Jed berkhidmat sebagai CTO Ripple. Walau bagaimanapun, dia mungkin paling terkenal sebagai pencipta Mt Gox – pertukaran yang terkenal menjadi mangsa skandal peretasan besar-besaran pada tahun 2014. Terakhir, ia juga menyebut bahawa Jed adalah pencipta eDonkey, perintis perkongsian fail P2P rangkaian.

Dan Morehead

Morehead adalah Ketua Pegawai Eksekutif salah satu dana lindung nilai crypto yang paling menguntungkan di dunia ‘Pantera Capita’. Dia juga kini bekerja sebagai ketua Bitstamp – salah satu platform perdagangan crypto terbesar (berdasarkan jumlah tx) yang ada sekarang.

Nejc Kodrič

Nejc adalah lelaki yang bertanggungjawab mencipta salah satu pertukaran cryptocurrency yang paling dipercayai di dunia – Bitstamp. Dia telah berkecimpung di ruang ini selama hampir satu dekad sekarang dan merupakan salah satu pengguna teknologi crypto pertama yang banyak melabur dalam Bitcoin.

Dominik Schiener

Schiener adalah usahawan Itali yang paling terkenal sebagai pengasas bersama IOTA – ekosistem blockchain generasi seterusnya yang dirancang untuk berfungsi berdasarkan asas yang tidak boleh dipercayai. Selain itu, dia juga merupakan ketua Yayasan IOTA.

Uskup Bryan

Pemaju teknologi Bryan Bishop terkenal kerana kerjanya dengan Bitcoin Core Pada masa lalu, dia telah mengusahakan banyak kemas kini penting yang berkaitan dengan BTC yang telah membantu menjadikan mata wang utama lebih cekap, selamat dan telus.

Jesse Powell

Pengasas bersama pertukaran cryptocurrency Kraken, Jesse Powell telah aktif dalam ruang ini sejak awal. Pada masa lalu, dia telah mengendalikan operasi untuk memulakan permainan dalam talian serta beberapa usaha biz lain yang berjaya.

Arianna Simpson

Pengasas dan MD dana lindung nilai crypto ‘Autonomous Partners’ (AP), Arianna Simpson telah berjaya mengumpulkan lebih daripada $ 10 Juta dari beberapa pelabur seperti Coinbase dan Union Square Ventures sehingga kini. Selain bekerja di AP, Simpson juga memberi nasihat kepada beberapa permulaan berkaitan mata wang digital / blockchain lain.

Bart Stephens

Bart terkenal kerana pengasas dana pelaburan VC Blockchain Capital. Namun, apa yang mungkin tidak diketahui oleh banyak orang adalah bahawa dia juga merupakan ketua dana keluarganya sendiri, Stephens Investment Management (usaha yang berurusan dengan strategi pelaburan yang pelbagai yang melangkaui alam kripto).

Marc Andreessen

Marc adalah pelabur, pengusaha perkiraan mitos. Sebagai permulaan, dia telah berada di pinggir dunia crypto sejak awal dan sejak bertahun-tahun telah menubuhkan beberapa usaha yang berjaya, termasuk Crypto 16z – dana VC $ 300 juta yang terutama berkaitan dengan pembuatan projek blockchain crypto baru.

Dan Larimer

Dan boleh digambarkan sebagai pengusaha crypto bersiri kerana penglibatannya dengan banyak projek altcoin. Sebagai contoh, dia kini adalah CTO Block.one, usaha yang mengawasi pengembangan protokol EOS. Selain itu, dia juga merupakan orang di belakang DPOS – sebuah algoritma konsensus PoS novel.

Tricia Martinez

Sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Wala – aplikasi perkhidmatan kewangan yang bertujuan untuk meningkatkan penggunaan crypto global, terutama di pasaran baru muncul – Tricia telah berjaya membuat nama baik untuk dirinya sendiri. Selain bekerja di Wala, Martinez juga menjadi pelopor operasi untuk Yayasan Wala.

Arthur Hayes

Arther Hayes adalah keperibadian crypto terkenal yang juga pengasas bersama dan CEO salah satu pertukaran mata wang digital terbesar dan paling dipercayai di dunia ‘BitMex’. Sebelum bekerja di sana, Hayes dikaitkan dengan industri perbankan (terutama dengan Citigroup).

Bobby Lee

Bobby adalah ahli dewan untuk Yayasan BTC dan merupakan salah satu keperibadian crypto yang paling terkenal di China. Dalam hal ini, juga disebutkan bahawa dia adalah pengasas bersama BTCC (sebelumnya BTC China) – salah satu platform perdagangan crypto terbesar di Asia.

Valery Vavilov

Vavilov adalah ketua Bifury, salah satu pengusaha perlombongan terbesar di Eropah. Selain itu, dia juga berkait rapat dengan usaha pengembangan perisian dan perkakasan Bitfury Group.

Adam Ludwin

Adam Ludwig terkenal kerana menjadi CEO permulaan blockchain ‘Interstellar’ – sebuah syarikat yang objektif utamanya adalah percepatan pembangunan dApp dalam ekosistem Stellar.

Charlie Shrem

Shrem adalah ketua CryptoIQ (usaha penasihat crypto) dan juga salah satu pengasas bersama Yayasan Bitcoin. Sekiranya itu tidak mencukupi, dia juga mengetuai usaha pembangunan untuk Jaxx – syarikat dompet aset digital.

Bintang Xu

Xu adalah ketua OKEx, salah satu platform pertukaran cryptocurrency terbesar di dunia. Namun, selama beberapa bulan terakhir, dia telah membuat beberapa pengumuman yang mencolok – dengan salah satunya adalah rancangannya untuk melepaskan koin stabil yang nilainya akan disatukan ke Yuan Tiongkok.

Michael Arrington

Pengasas TechCruch telah menjadi bahagian penting dalam ekosistem crypto global sejak 5-6 tahun kebelakangan ini. Selain menjalankan outlet media yang disebutkan di atas, Michael juga mengetuai dana pelaburannya sendiri yang disebut ‘Arrington XRP Capital’ yang melabur dalam pelbagai permulaan blockchain yang berbeza. Terakhir, ada menyebut bahawa dalam wawancara tahun lalu, Arrington mendedahkan bahawa lebih dari 50% dari jumlah kekayaannya telah dilakukan di sebilangan besar cryptocurrency yang berbeza.

Tentera Laut Ravikant

Walaupun kehadiran Naval tidak hanya terbatas pada dunia crypto, pemikir teknologi yang dihormati telah terlibat dengan banyak startup crypto (sama ada sebagai penasihat atau pelabur). Sebagai contoh, setelah mencipta AngelList hampir satu dekad yang lalu, Ravikant menubuhkan CoinList – usaha yang bertujuan untuk memberikan ICO dan khidmat nasihat kepada usahawan dan pelabur.

Justin Sun

Satu lagi nama popular dalam dunia crypto, Justin Sun terkenal sebagai pengasas dan CEO TRON (salah satu aset digital terbesar di dunia dari segi permodalan pasaran keseluruhan). Sebelum mendirikan TRON, Sun menghabiskan beberapa tahun bekerja untuk Ripple sebagai ketua perwakilan China syarikat itu.

Blythe Masters

Blythe adalah CEO semasa startup fintech yang disebut Digital Asset Holdings. Syarikat ini terutama berkaitan dengan pengembangan teknologi lejar diedarkan yang dapat digunakan oleh anggota industri kewangan global. Pada masa lalu, Masters telah bekerja di banyak institusi perbankan yang mapan termasuk JP Morgan Chase.

Erik Voorhees

Vorhees adalah orang di belakang Shapeshift – pertukaran terdesentralisasi berasaskan Zug yang membolehkan pengguna memfasilitasi pertukaran kripto segera. Selain itu, dia juga merupakan pendorong utama bagi beberapa syarikat permulaan yang terkenal seperti Coinapult dan SatoshiDice.

Don Tapscott

Don adalah anggota terkemuka ekosistem crypto global kerana badan kerjanya yang tidak siuman yang merangkumi pengarang beberapa buku (termasuk buku terlaris ‘The Blockchain Revolution’) serta berperanan sebagai pembicara awam di pelbagai persidangan di seluruh dunia. Selain itu, dia juga merupakan pengasas Blockchain Research Institute yang bertujuan untuk membantu syarikat permulaan yang akan datang menavigasi pasaran blockchain yang berkembang dengan semudah mungkin.

Apolo Anton Ohno

Pemenang pingat emas Olimpik, Anton Ohno baru-baru ini melancarkan dunia crypto dengan mencipta platform perdagangan digital yang dinamakan ‘HybridBlock’. Sekiranya semuanya berjalan mengikut rancangan, Ohno dan pasukannya ingin mengumpulkan sejumlah $ 50 juta melalui ICO platformnya yang akan datang.

Vinny Lingham

Reputasi Vinny di seluruh pasaran crypto global terus berkembang sejak beberapa tahun kebelakangan. Hai adalah pelabur / usahawan yang mengasaskan Civic – sistem pengurusan identiti berasaskan blockchain. Bukan hanya itu, tetapi dia juga merupakan orang yang bertanggungjawab untuk mewujudkan SiliconCape, sebuah organisasi bukan keuntungan yang bertujuan untuk menarik syarikat permulaan dan pelaburan teknologi ke Afrika Selatan.

Anthony ‘Pomp’ Pompliano

Pomp adalah salah satu penyokong crypto yang paling terkenal di dunia. Dia bukan sahaja pengasas Morgan Creek Digital Assets, sebuah syarikat pelaburan yang berkaitan dengan crypto / blockchain, tetapi dia juga menjadi tuan rumah salah satu podcast paling popular (berkaitan dengan mata wang digital) di dunia yang disebut ‘Off the Chain’. Selain itu, beberapa tahun yang lalu, Anthony menubuhkan firma pelaburan usahanya sendiri bernama Full Tilt Capital.

Lagu Jimmy

Song adalah penyokong, pemaju, dan pelabur BTC yang berpangkalan di Austin, TX. Dia kini menjalankan salah satu kursus pendidikan blockchain yang paling popular di dunia dan juga berfungsi sebagai penceramah awam yang sering diminta untuk menyampaikan pelbagai pertemuan crypto di seluruh dunia.

Ari Paul

Ari Paul adalah CIO BlockTower Capital – sebuah syarikat pelaburan yang memanfaatkan perkhidmatan pengurusan kripto dan pengurusan portfolio profesional. Sebelum memasuki sektor mata wang digital sepenuh masa, dia bekerja sebagai pengurus portfolio untuk dana lindung nilai University of Chicago.

Riccardo Spagni

Riccardo Spagni adalah sebahagian daripada pasukan dev utama Monero dan bertanggungjawab untuk kelancaran tadbir urus platform crypto. Dia adalah saintis komputer yang berkelayakan dan telah menjadi ahli aktif komuniti crypto global selama bertahun-tahun sekarang. Pada masa lalu, dia telah memberikan beberapa ucaptama di pelbagai persidangan crypto di seluruh dunia.

Jon Matonis

Matonis adalah salah satu pengasas teras Yayasan Bitcoin – sebuah organisasi yang telah berusaha untuk meningkatkan kesedaran mengenai BTC sejak penubuhannya. Pada masa lalu, dia telah bekerja sebagai pengarah untuk Globitex, pertukaran crypto kelas institusi yang berpusat di Lithuania.

Vlad Zamfir

Vlad Zamfir adalah penyelidik / pembangun blockchain yang disegani dan kini dikaitkan dengan Yayasan Ethereum. Seiring berjalannya keadaan, dia sedang mengusahakan beberapa masalah skalabiliti yang mempengaruhi ekosistem ETH. Sehubungan dengan itu, Vlad baru-baru ini mengemukakan bukti konsep untuk teknologi sharding barunya di hackathon awal tahun ini.

Da Hongfei

Hongfei adalah ahli komuniti kripto Asia yang disegani kerana kerjanya dengan NEO, salah satu cryptocurrency terbesar di dunia dengan jumlah permodalan pasaran. Selain itu, Da juga merupakan CEO OnChain, sebuah firma yang berkaitan dengan blockchain yang menyediakan pelbagai perkhidmatan perundingan kepada pelanggannya.

Mick Hagen

Mick adalah dalang di sebalik Mainframe, rangkaian komunikasi berasaskan blockchain yang bertujuan untuk meminimumkan kesan penapisan yang telah dikenakan oleh pelbagai organisasi pemerintah di seluruh dunia. Bukan hanya itu, tetapi dia juga merupakan pelabur malaikat terkenal, yang pada masa lalu, telah melabur dalam banyak usaha yang berjaya seperti MyCrypto.

Jeremy Allaire

Ketua Pegawai Eksekutif Circle dianggap oleh banyak orang sebagai jejak kripto, terutama dalam pasaran pembayaran P2P. Namun, sebelum menjadi andalan dalam dunia blockchain, Allaire terkenal sebagai usahawan bersiri yang telah melabur / mengasaskan beberapa usaha yang berjaya termasuk Brightcove – platform streaming video dalam talian.

Tuur Demeester

Demeester adalah pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Adamant Capital semasa – dana mata wang digital yang berkaitan dengan Bitcoin dan kripto terkemuka lain seperti ETH, XRP. Dia juga seorang ahli ekonomi terkenal yang karyanya sering diterbitkan di sebilangan besar media di seluruh dunia.

Tim Draper

Sebagai salah satu kapitalis teroka yang terkenal di dunia, Draper bukanlah orang yang terlalu jauh dari dunia crypto yang menguntungkan. Sebagai contoh, pada tahun 2014 dia membeli sejumlah 30,000 BTC pada lelongan kerajaan AS.

Terakhir, Draper juga diketahui membuat ramalan harga BTC yang tepat yang diteliti dengan baik dan disokong oleh data statistik yang kukuh.

Connie Gallippi

Connie Gallippi adalah otak di sebalik BitGive – yang, seperti namanya, adalah bukan untung Bitcoin pertama yang diiktiraf di dunia.

Ryan Selkis

Ketua Pegawai Eksekutif Messari, jalan sumber data sumber terbuka untuk semua perkara crypto, Ryan adalah peminat kripto yang gemar yang pada masa lalu juga pernah berkhidmat sebagai MD CoinDesk (salah satu kedai media crypto terbesar di dunia).

Linda Xie

Xie terkenal sebagai MD dan pengasas bersama dana lindung nilai crypto yang disebut ‘Capital’. Usahanya berjaya sejak awal dan berjaya mengumpulkan dana $ 20 juta yang hebat dari banyak pelabur institusi dan swasta yang terkenal. Sebelum bekerja dengan Scalar, Linda bekerja di Coinbase dan juga beberapa institusi perbankan arus perdana.

James Radecki

James Radecki adalah Ketua Pembangunan Perniagaan untuk Cumberland, salah satu meja perdagangan BTC terbesar berdasarkan jumlah keseluruhan. Selain itu, perlu diperhatikan bahawa Radecki sebelum ini berkhidmat sebagai MD (untuk Goldman Sachs) selama lebih dari dua puluh tahun.

Tandakan Yusko

Bersama dengan Anthony Pompliano, Mark adalah salah seorang pengasas bersama Morgan Creek Capital. Dia terkenal dengan ramalan harganya yang teliti dan merupakan asas kepada banyak program TV yang berurusan dengan crypto / blockchain.

Jill Carlson

Jill adalah pengasas dan ketua perunding untuk Juno – sebuah firma penasihat crypto yang berurusan terutamanya dengan permulaan blockchain yang akan datang. Dia sebelumnya pernah berkhidmat sebagai ahli strategi untuk Rantai dan juga bekerja sebagai peniaga kredit di Goldman Sachs selama bertahun-tahun.

Tone Vays

Vays sebelum ini adalah Naib Presiden kanan di JPMorgan Chase. Namun, sejak pemergiannya, dia telah menghabiskan sebahagian besar waktunya untuk berurusan dengan cryptocurrency. Vays kini dianggap sebagai salah satu pakar terpenting dalam ruang ini – seperti yang dibuktikan oleh fakta bahawa podcast YouTube-nya ‘CryptoScam’ mempunyai lebih dari 75 ribu pelanggan.

Kris Marszalek

Kris terkenal kerana menjadi pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Crypto.com – usaha yang bertujuan untuk membantu orang beralih dari mata wang ke mata wang digital dengan cara yang paling lancar.

Jeff Wilcke

Walaupun nama Wilcke mungkin tidak begitu terkenal dengan sebilangan orang sezamannya, resumenya dapat bersaing dengan yang terbaik dalam permainan. Sebagai permulaan, dia adalah pengasas bersama Ethereum dan juga Grid Games yang berpusat di Amsterdam. Sebagai tambahan kepada semua ini, Jeff juga terkenal sebagai pembangun yang produktif dan pandangannya dinilai oleh komuniti crypto global pada umumnya.

Zooko Wilcox-O’Hearn

Wilcox-O’Hearn adalah pakar keselamatan yang telah lama beroperasi di lanskap digital global. Walau bagaimanapun, dia mungkin paling terkenal kerana menjadi CEO zCash – cryptocurrency yang berfokus pada privasi. Selain itu, Zooko juga merupakan Kedai Fail Tahoe-Least-Authority, sebuah teknologi penyimpanan terdesentralisasi yang masih digunakan oleh banyak syarikat di seluruh dunia.

Adam Draper

Draper adalah MD Boost VC – sebuah firma modal teroka yang beroperasi terutamanya dalam sektor crypto. Dia juga merupakan ketua projek lain yang disebut Boost Incubator, sebuah usaha yang berusaha untuk membantu usaha kecil meningkatkan operasi mereka dan mencapai penerapan pasar massal dengan cara semudah mungkin.

Stephen Pair

Pair adalah pengasas / CEO salah satu pemproses pembayaran BTC terbesar di dunia ‘BitPay’. Dari sudut pengalaman, kami mendapati bahawa dia sebelumnya pernah bekerja di banyak syarikat seperti IBM. Bukan hanya itu, dia telah lama dianggap sebagai pakar dalam pengembangan perisian dan selalu diundang untuk berbicara di banyak persidangan crypto di seluruh dunia.

Matthew Tan

Matthew Tan adalah orang yang bertanggungjawab untuk penciptaan dua platform analisis crypto terkenal – iaitu Etherscan dan Blockscan. Sebelum menyertai industri crypto, Tan bekerja selama lebih dari 20 tahun sebagai ahli komuniti teknologi global.

Tushar Jain

Rakan Pengurus Modal Multicoin telah aktif dalam sektor crypto selama hampir satu dekad sekarang. Bagi mereka yang mungkin tidak tahu, Tushar secara aktif berusaha untuk merancang strategi VC baru untuk membantu membanjiri pasaran dengan lebih banyak kecairan. Terakhir, sebelum bergabung dengan Multicoin Capital, Jain berperanan sebagai pencipta bersama permulaan penjagaan kesihatan digital ‘ePatientFinder’.

Luis Iván Cuende

Cuende adalah salah satu dalang di belakang Aragon – sebuah projek kolaborasi blockchain yang didorong oleh Ethereum. Bukan itu sahaja, tetapi dia juga penasihat aktif yang telah membantu mentor beberapa usaha blockchain yang berjaya di seluruh dunia.

Mike Belshe

Belshe terkenal di seluruh dunia sebagai pakar pengaturcaraan yang sangat baik yang membantu mewujudkan Bitgo, perkhidmatan pelaburan crypto bertaraf institusi. Bukan itu sahaja, tetapi Mike juga berperanan sebagai penemu HTTP 2.0 dan juga mengasaskan ‘Lookout’.

Josh Fraser

Josh adalah salah satu pengasas utama Origin – salah satu projek pertama di dunia yang dirancang untuk membantu merangka pasaran ekonomi perkongsian yang terdesentralisasi. Selain itu, dia juga merupakan peniaga veteran yang selalu diundang untuk bercakap di persidangan crypto di seluruh dunia.

Marco Streng

Marco Streng adalah ketua Genesis Mining – usaha yang kini mempunyai lebih daripada dua juta pelanggan. Dia juga merupakan penceramah terkenal yang selalu diundang ke pelbagai perjumpaan untuk membincangkan pelbagai kes penggunaan teknologi blockchain serta potensi masa depannya.

Pierre Rochard

Pierre adalah jurutera perisian terkenal di dunia dan juga CEO firma perundingan crypto yang berpusat di NY yang disebut ‘Bitcoin Advisory’. Di samping itu, dia juga merupakan pengasas bersama Satoshi Nakamoto Institute.

Matt Corallo

Matt Carello terkenal sebagai pembangun Bitcoin yang telah mengusahakan beberapa projek popular untuk Chaincode Labs – inkubator crypto yang ditubuhkan untuk membantu memacu perkembangan teknologi berkaitan BTC di seluruh dunia.

Lon Wong

Ketua Pegawai Eksekutif ProximaX adalah penyokong crypto terkenal yang kini berfungsi sebagai penasihat bagi banyak syarikat permulaan yang terkenal termasuk Huobe, Liven, dll. Sekiranya itu tidak mencukupi, Wong juga merupakan Presiden Yayasan NEM.io – sebuah organisasi yang kini sedang berusaha untuk melaju pengembangan beberapa projek NEM.

Matthew Spoke

Matthew adalah otak di belakang AION – platform blockchain yang berusaha menangani banyak masalah skalabiliti yang kini melanda dunia crypto.

Andreas M. Antonopoulos

Andreas terkenal di seluruh dunia sebagai usahawan, penulis (Mastering Bitcoin) dan penceramah crypto yang berjaya. Dia telah menjadi tumpuan utama landskap crypto global selama bertahun-tahun sekarang dan bahkan menjadi tuan rumah salah satu podcast paling popular yang berkaitan dengan ruang ini yang disebut ‘Let’s Talk Bitcoin’.

Micah Winkelspecht

Micah terkenal kerana menjadi CEO Gem – sebuah syarikat yang membantu mewujudkan salah satu dompet cryptocurrency multisig pertama di dunia.

Eric Larchevêque

Sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Ledger, Eric telah membantu memasuki era keselamatan dan privasi baru dalam ekosistem cryptocurrency global. Selain itu, dia juga terkenal sebagai pengasas / pencipta la Maison du Bitcoin, sebuah usaha yang dibuat secara eksklusif untuk pengusaha crypto Perancis.

Ran Neuner

Ran kelahiran Afrika Selatan adalah salah satu keperibadian crypto yang terkenal di dunia sekarang. Ini terutama disebabkan oleh rancangan CNBC CryptoTrader TVnya yang menarik penonton yang cukup banyak setiap minggu. Selain itu, Neuner juga merupakan lelaki di belakang Onchain Capital, sebuah kumpulan pelaburan crypto yang terkenal.

Meltem Demirors

Demirors adalah penganalisis / pelabur crypto yang disegani dan juga berfungsi sebagai Ketua Pegawai Strategi CoinShares. Selain itu, juga disebutkan bahawa dia dianggap sebagai otoritas dalam semua hal blockchain – seperti yang disoroti oleh fakta bahawa dia saat ini mengajar kursus mengenai subjek di Oxford dan juga MIT’s Media Lab.

Dan Wasyluk

Lebih dikenali oleh komuniti crypto global sebagai ‘Blockchain Dan’, Wasyluk adalah pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Blockchain Foundry, sebuah syarikat yang membantu dalam pembuatan aplikasi perisian berasaskan blockchain. Selain itu, dia juga merupakan salah satu personel inti yang terlibat dengan Syscoin – yang dikatakan sebagai salah satu platform pembuatan token terpantas di dunia.

Amber Baldet

Amber Baldet adalah bekas ketua inisiatif blockchain JPMorgan. Sejak pemergiannya, dia terus membentuk startup blockchain sendiri yang disebut ‘Clovyr’ yang bertujuan untuk membantu peminat crypto menavigasi pasar Dapps dengan cara yang paling lancar dan lancar.

Richard Hati

Richard Heart mungkin terkenal dengan kerjanya dengan BitcoinHEX. Walau bagaimanapun, yang mungkin tidak diketahui oleh orang lain ialah pengusaha, pelabur yang telah menulis beberapa buku yang berkaitan dengan teknologi crypto.

Emin Gün Sirer

Profesor Sirer adalah peminat blockchain dan juga ahli fakulti di Cornell. Dia mungkin terkenal kerana menjadi pengarah bersama IC3, sebuah projek yang bertujuan untuk membantu memajukan penggunaan blockchain dalam pelbagai domain arus perdana yang berkaitan dengan sains dan teknologi.

Jameson Lopp

Jameson kini menjadi CTO Casa, kunci yang diedarkan dan permulaan nod. Dia juga pencipta Statoshi.info, laman web yang menyediakan analisis dan statistik terperinci mengenai nod Bitcoin dalam masa nyata.

Tiffany Hayden

Tiffany terkenal dengan kerjanya dengan Ripple. Namun, dia juga merupakan perunding bebas yang telah banyak membantu perniagaan berkaitan blockchain kecil dalam sektor pasaran yang kompetitif di uber ini. Sekiranya itu tidak mencukupi, Hayden juga merupakan pengurus komuniti untuk Edge, sebuah syarikat keselamatan blockchain.

Mai Fujimoto

Mai adalah pakar crypto Japenese yang lebih dikenali oleh peminatnya sebagai “Miss Bitcoin”. Dia juga merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Grecone Investment Group, sebuah syarikat yang berurusan dengan sumber pelaburan industri dari seluruh dunia.

Caitlin Long

Caitlin adalah bekas honcho Wall Street yang berhenti dari kedudukannya yang lumayan untuk menjadi pelabur crypto sepenuh masa. Dia adalah pengasas platform kontrak pintar Symbiont (usaha yang berusaha untuk menghilangkan banyak masalah operasi yang ada dalam domain ini pada masa ini).

Carl Bennetts

Carl adalah salah satu kakitangan penting di belakang Status – pelanggan mudah alih berasaskan Ethereum yang bersifat terbuka. Bukan hanya itu, tetapi dia juga terlibat dengan banyak projek crypto lain dan kerap dipanggil untuk berucap di persidangan crypto yang diadakan di seluruh Asia.

Julian Zawistowski

Ketua Pegawai Eksekutif Golem Factory terkenal dengan usaha bimbingannya dan juga dorongannya untuk membantu mewujudkan superkomputer pertama yang terdesentralisasi di dunia.

Carolyn Reckhow

Carolyn kini sedang mengendalikan operasi untuk syarikat bernama Casa – permulaan dApp yang sedang dalam proses merancang platform kunci kriptografi yang baru. Dia sebelum ini bekerja sebagai eksekutif Consensys.

Catherine Coley

Coley terkenal dengan peranannya sebagai Ketua Kecairan Institusi XRP Ripple. Dia telah beroperasi di arena kewangan global selama lebih dari 10 tahun sekarang dan dikenal sebagai pakar dalam pelbagai perkara yang berkaitan dengan teknologi crypto / blockchain.

Elizabeth McCauley

McCauley adalah perunding pemasaran bebas yang telah banyak membantu pelanggan lama pada masa lalu. Seiring berjalannya keadaan, dia bekerja untuk Crypto Media Hub dan Biterra Capital pada rancangan biz dev mereka dan juga strategi operasi masa depan mereka.

Preethi Kasireddy

Preethi adalah pekerja Goldman Sachs yang lama sebelum dia berpindah ke industri crypto dan mendirikan syarikat permulaannya yang dipanggil TruStory. Bagi pembaca kami yang mungkin tidak menyedari, usahanya di atas telah berjaya mengumpulkan dana $ 3M yang hebat hingga kini.

Sherman Lee

Sherman suka menyebut dirinya sebagai usahawan bersiri yang minat utamanya terletak pada penciptaan teknologi yang terdesentralisasi. Dalam hal ini, perlu disebutkan bahawa Lee adalah pengasas bersama Raven Protocol, sebuah platform latihan pembelajaran mendalam yang terdesentralisasi. Sekiranya itu tidak mencukupi, dia juga dikaitkan dengan banyak projek lain yang berjaya termasuk Zeroth.ai, dana VC yang berpusat di Hong Kong.

Thomas Lee

Tom Lee adalah lembu kripto abadi yang terkenal dengan ramalan harga yang luar biasa (banyak di antaranya telah menjadi kenyataan). Selain itu, dia juga merupakan pengasas bersama FundStrat, sebuah firma strategi / penyelidikan pasaran, dan juga seorang penganalisis yang disegani yang sering dipanggil untuk menyatakan pendapat / pandangannya mengenai pelbagai program TV yang berorientasikan kewangan.

Michael Terpin

Michael Terpin mungkin terkenal kerana peranannya sebagai ketua BitAngels, rangkaian malaikat pertama untuk permulaan mata wang digital di planet ini. Sejauh ini, usahanya mempunyai lebih daripada enam ratus ahli dan telah berjaya memperoleh pelaburan yang besar dari lebih daripada 25 syarikat yang berkaitan dengan crypto. Selama bertahun-tahun, reputasi Michael telah berkembang pesat dan dia kini secara luas dianggap sebagai salah satu pakar BTC terkemuka di dunia, seperti yang disoroti oleh fakta bahawa dia telah dipanggil sebagai penceramah tamu di sejumlah acara berprestij seperti seperti:

  • Meja Bulat Satoshi
  • South by Southwest (SXSW)
  • TEDx Hollywood.

Spencer Bogart

Kepercayaan Spencer menjadikannya salah satu nama yang paling dikenali di dunia teknologi crypto. Bukan sahaja dia adalah Rakan Umum di Blockchain Capital, tetapi pada masa lalu dia juga pernah berkhidmat sebagai penganalisis BTC profesional dan juga VP Needham & Co. Sekiranya itu tidak mencukupi, Bogart juga telah membantu sebilangan besar pelabur dan syarikat individu dalam merangka protokol berkaitan kripto baru.

Chris Burniske

Burniske adalah pengasas bersama Placeholder – sebuah firma yang berpusat di NY yang secara eksklusif berurusan dengan cryptocurrency dan aset digital lain yang serupa. Sebelum bekerja di syarikat itu, Chris membantu menjumpai sayap strategi Internet Generasi Selanjutnya ARK Investment Management, salah satu entiti pengurusan dana awam pertama yang berkaitan dengan BTC di planet ini.

Josh Rager

Josh terkenal dengan ramalan tepat yang telah menjadikannya reputasi sebagai salah satu peniaga crypto paling pintar di pasaran sekarang. Selain kerjanya sebagai penganalisis bebas, Josh juga merupakan pengasas bersama Blockroots.com dan juga penasihat untuk beberapa syarikat terkenal lain termasuk:

  • Tahap Melabur
  • Nod Kaca

Gavin Andresen

Andresen terkenal terutamanya sebagai pembangun perisian yang banyak terlibat dengan bitcoin semasa peringkat pengembangan awalnya. Bukan hanya itu, tetapi juga disebutkan bahawa pada tahun 2010, Satoshi Nakamoto menunjuk Andresen sebagai pembangun utama perisian klien pelaksanaan rujukan BTC setelah yang pertama meninggalkan projek ini untuk selamanya. Terakhir, pada tahun 2012 Gavin mengasaskan Bitcoin Foundation untuk menyokong penggunaan dan penggunaan BTC di seluruh dunia.

Satoshi Nakamoto

Seperti yang diketahui oleh kebanyakan pembaca kita, Satoshi Nakamoto adalah identiti yang diasaskan oleh pencipta Bitcoin yang tidak dikenali. Dia tidak hanya membuat kertas putih mata wang digital utama tetapi juga menerapkan pelaksanaan rujukan awalnya. Selain itu, Nakamoto juga dikreditkan sebagai pencetus pangkalan data blockchain pertama di dunia dan juga orang pertama di dunia yang menyelesaikan masalah perbelanjaan berganda (yang sebaliknya cukup lazim dengan pilihan pembayaran lain yang terdapat di pasaran sekarang). Sekiranya dan ketika Tuan, Puan atau Mereka sebagai Satoshi Nakamoto mengungkapkan bukti dan keluar dari bayang-bayang malam, tidak ada keraguan bahawa #Satoshi akan menjadi pengaruh utama setiap kali waktunya tiba.

Hal Finney

Finney adalah pemaju terkenal yang sebelumnya berafiliasi dengan PGP Corporation. Dia juga merupakan pemain permainan video terkenal yang telah membantu merangka banyak tajuk permainan konsol yang popular. Namun, sejak kebelakangan ini, Finney telah menjadi tokoh yang sangat popular di kalangan komuniti altcoin global – kerana penglibatannya yang besar dengan pelbagai projek crypto. Terakhir, disebutkan bahawa Hal adalah orang pertama yang menerima pembayaran BTC dari ‘Satoshi Nakamoto’. Juga dikhabarkan bahawa Dorian ‘Satoshi’ Nakamoto tinggal tetapi hanya 1.6 batu, atau tetapi beberapa rumah di jalan dan kawasan yang sama dari Hal Finney yang terkenal.

Preston Byrne

Preston adalah seorang peguam yang pakar dalam pelbagai perkara berkaitan blockchain / crypto. Walau bagaimanapun, dia mungkin paling terkenal sebagai pengasas bersama dan COO Monax – blockchain pertama yang dibenarkan di dunia. Bagi pembaca kami yang mungkin tidak menyedari, sejak awal, kerangka teras Monax telah digunakan untuk membuat nod blockchain Ethereum yang dibenarkan Hyperledger Burrow

Paus Paus

WhalePanda adalah penganalisis crypto bebas yang mempunyai lebih daripada 220 ribu pengikut di Twitter. Dan walaupun identitinya terus menjadi misteri, dia telah menjadi pokok kitaran berita kripto global (terutamanya kerana peranannya sebagai pelabur malaikat dan pemaksimum Bitcoin.)

Alex Sunnarborg

Sunnarborg adalah rakan pengasas dana lindung nilai crypto yang disebut Tetras Capital. Pada masa lalu, dia telah berkhidmat sebagai penganalisis penyelidikan untuk Coindesk – di mana dia membantu menyusun beberapa laporan yang berkaitan dengan teknologi blockchain. Bukan itu sahaja, tetapi Alex juga banyak terlibat dalam pembuatan laman web seperti ICO Tracker and Markets Center serta projek awam lain seperti Construct and Consensus 2017.

CryptoCobain

CryptoCobain adalah pakar kripto berasaskan Twitter yang ramalan harganya berulang kali terbukti menjadi kenyataan. Bukan itu sahaja, tetapi dia juga merupakan salah satu penganalisis bebas pertama yang mula memberikan pandangannya secara dalam talian – hasilnya, dia dapat mengumpulkan lebih dari 200 ribu pengikut di pelbagai platform media sosial.

Peter Brandt

Peter adalah peniaga yang disegani yang telah aktif dalam sektor kewangan global selama hampir 40 tahun sekarang. Dia juga pengarang buku terlaris # 1 – Diary of a Professional Commodity Trader. Dan sementara Brandt mempercayai kehebatan blockchain dan crypto, dia baru-baru ini dikutip mengatakan bahawa “99% dari semua altcoin akan dilupakan dalam 5-6 tahun akan datang”

Willy Woo

Willy Woo adalah pakar crypto dengan pengalaman lebih dari 15 tahun dalam pasaran fintech global. Dia berasal dari New Zealand tetapi sejak sedekad yang lalu (atau lebih) telah menjalani gaya hidup nomad. Woo sebelum ini bekerja sebagai pelabur malaikat dan juga merupakan pedagang semasa kejatuhan pasaran yang terkenal pada tahun 2008. Seperti di laman webnya, dia sekarang mendedikasikan sebahagian besar waktunya untuk melakukan penyelidikan berdasarkan data untuk pelbagai pasaran mata wang kripto.

Brock Pierce

Brock Pierce adalah bekas pelakon kanak-kanak yang telah lebih terkenal dengan usaha keusahawanan yang berkaitan dengan VR baru-baru ini. Selain itu, dia juga memiliki sejarah besar sama ada mendirikan, menasihati atau melabur dalam pelbagai usaha biz yang mengganggu (seperti Ethereum, Mastercoin). Terakhir, berdasarkan data yang ada dalam talian, Brock telah berjaya mengumpulkan lebih dari $ 5B (setakat ini) untuk pelbagai usaha yang telah dibantunya.

Jack Dorsey

Jack Dorsey telah menjadi nama rumah tangga sekarang, terutamanya kerana dia adalah pemilik, pengasas salah satu platform media sosial paling terkenal di dunia – ‘Twitter’. Namun, yang mungkin tidak diketahui oleh beberapa orang tentangnya ialah dia juga merupakan programmer mapan yang membantu membuat salah satu aplikasi pembayaran mudah alih terbesar di dunia – ‘Square’. Terakhir, pada tahun 2008, nama Dorsey disenaraikan dalam MIT’s Technology Review TR35 sebagai salah satu daripada 35 inovator teratas di dunia di bawah usia 35 tahun.

Elon Musk

Elon Musk adalah seorang jutawan kelahiran Afrika yang terkenal sebagai pengasas Tesla. Dia juga telah lama dikaitkan dengan industri kripto dan sebelum ini telah mencatat bahawa dia menyokong idea Bitcoin dan janji yang dipegangnya – walaupun dia sendiri tidak memiliki cryptocurrency. Bukan hanya itu, Musk juga merupakan penyokong utama Ethereum dan telah menunjukkan sokongannya terhadap aset utama beberapa kali pada masa lalu.

Alex Tapscott

Tapscott adalah penceramah, pelabur, dan penasihat terkenal yang telah dikaitkan dengan industri blockchain / crypto selama hampir satu dekad sekarang. Seiring perkembangannya, fokus utamanya terletak pada pengembangan teknologi baru dan juga membantu pemula berjaya dalam pasaran digital yang sedang berkembang sekarang. Alex ketika ini berkhidmat sebagai CEO NextBlock Global dan bahkan pernah menulis buku terlaris berjudul “Blockchain Revolution”.

Jejak Mayer

Trace suka menggambarkan dirinya sebagai “juara kedaulatan monetari” yang lebih suka menggunakan pelbagai kaedah kriptografi tanpa kekerasan untuk mencapai tujuan peribadinya. Selain itu, dia juga seorang usahawan, pelabur dan saintis kewangan yang analisisnya dihormati di seluruh dunia.

Max Keizer

Max Keizer adalah penyiar Amerika yang paling terkenal kerana menjadi tuan rumah Laporan Keizer – program kewangan yang kini disiarkan oleh rangkaian RT. Dia adalah penyokong besar teknologi kripto dan sering mengundang pelbagai pakar / penyokong mata wang digital dalam acaranya untuk mendedahkan kelemahan sektor perbankan dan kewangan tradisional.

Jen Bukauew

Jen Buakaew (lebih dikenali di internet sebagai “Crypto Jen”) adalah pakar / penganalisis crypto yang sangat dihormati dan terkenal dengan wawasan kewangannya yang sangat baik mengenai pelbagai aset digital. Baru-baru ini, Jen menjadi ahli platform penjagaan kesihatan berasaskan blockchain Solve.Care sebagai penasihat dan duta besar (terutamanya untuk rantau Asia dan Pan-Pasifik.)

David Marcus

David Marcus adalah seorang usahawan Amerika yang sebelumnya bekerja sebagai ketua Paypal. Seperti yang berlaku, dia adalah Naib Presiden Facebook untuk Produk Pemesejan. Bukan hanya itu, pada Disember 2017, Marcus dilantik sebagai anggota teras Lembaga Pengarah Coinbase.

Mark Zuckerberg

Zuckerberg mungkin merupakan salah satu wajah yang paling dikenali di planet ini hari ini – terutamanya berkat dia menjadi pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif media sosial ‘Facebook’. Bukan hanya itu, tetapi dia juga peminat cryptocurrency yang baru-baru ini mengumumkan masuk ke dunia aset digital dengan menyatakan bahawa FB akan segera melancarkan penawaran duit syilingnya yang stabil (disebut Libra) untuk menjadikan proses pembayaran antarabangsa lebih lancar dan mudah untuk pelanggannya.

Ian Balina

Ian Balina adalah pelabur blockchain / crypto terkenal yang telah menasihati banyak usaha ICO pada masa lalu. Artikel dan pandangan Balina telah muncul di pelbagai media yang dihormati seperti:

  • Jurnal Wall Street
  • Forbes
  • CNBC

Terakhir, Ian adalah pengasasnya & Rakan Umum di 100X Advisors

Doug Polk

Polk mungkin paling terkenal di seluruh dunia kerana eksploitasi pokernya. Dianggarkan bahawa pada bulan September 2017, jumlah pendapatan pertandingan langsungnya berjumlah $ 9.400.000. Walau bagaimanapun, sejak beberapa tahun kebelakangan ini, podcast cryptocurrencynya juga mula mendapat banyak daya tarikan utama, terutamanya kerana ia merangkumi banyak kandungan yang berkaitan dengan aspek teknikal pasaran aset digital (serta menarik di beberapa nama terbesar dari industri untuk wawancara mendalam.)

Fred Wilson

Fred Wilson adalah kapitalis teroka yang terkenal dengan pengasas Union Square Ventures. Dia adalah penyokong crypto, yang pada masa lalu, telah menyokong pelbagai mata wang digital serta kerangka teknologi yang mendasarinya – blockchain. Walau bagaimanapun, sejak kebelakangan ini, Wilson telah meremehkan ethereum dan Libra sambil memuji bitcoin (mungkin kerana pasaran seolah-olah sedang berkembang).

Luke Martin

Martin dikenali dalam banyak kalangan kripto (di seluruh dunia) sebagai pedagang produktif dan penganalisis altcoin yang pakar. Selain itu, dia juga menjadi tuan rumah Coin Chat, siri YouTube yang informatif yang merangkumi pelbagai topik yang berkaitan dengan BTC dan rakan sejawat digitalnya. Akhir sekali, Martin juga merupakan ketua (dan pengasas) VentureCoinist, sebuah analisis kripto, dan laman web pendidikan yang menyediakan kepada pelanggannya pelbagai pandangan yang berkaitan dengan pelbagai tawaran digital.

Peter Todd

Todd adalah pembangun bitcoin yang terkenal dan perunding kriptografi terpakai yang perkhidmatannya sangat dicari oleh beberapa syarikat permulaan yang berkaitan dengan blockchain di seluruh dunia. Dia kini menawarkan pelbagai nasihat kewangan di Twitter dan mempunyai hampir 150 ribu pengikut di platform media sosial.

Rancangkan₿

PlanB, yang juga menggunakan nama Twitternya ‘@ 100trillionUSD’, adalah penganalisis crypto bebas yang telah memberikan nasihat yang diteliti dengan baik kepada pengikut setianya selama lebih dari dua tahun sekarang. Ramalannya didasarkan pada sejumlah model data analitik khusus dan juga corak carta.

Josh Olszewicz

Josh Olszewicz adalah seorang peniaga kripto yang mengaku sepenuhnya mengajar diri. Perjalanannya dengan Bitcoin bermula hampir enam tahun yang lalu ketika dia terdedah kepada kemungkinan besar kewangan yang ditawarkan oleh cryptocurrency. Sejak itu, Josh telah belajar tentang beberapa domain teknikal yang berkaitan dengan ruang yang berkembang ini dan bahkan telah menjadi salah satu pakar terkemuka di dunia teknologi cloud Ichimoku.

Balaji Srinivasan

Balaji S. Srinivasan terutama merupakan pelabur dan usahawan malaikat yang sebelumnya pernah berkhidmat sebagai CTO Coinbase dan juga Rakan Umum di Andreessen Horowitz. Beberapa usaha biz terkenal lain yang pernah dikaitkan dengannya pada masa lalu termasuk:

  • com – Pengasas Bersama (syarikat itu kemudian diambil alih oleh Coinbase)
  • Counsyl – Pengasas (diperoleh oleh Myriad)
  • Teleport (kemudian dibeli oleh Topia)
  • Pusat Syiling

Samson Mow

Samson Mow adalah syarikat teknologi yang kini bekerja sebagai CEO Pixelmatic dan juga CSO Blockstream. Bagi pembaca kami yang mungkin tidak menyedari apa itu Blockstream, pada dasarnya ia adalah usaha yang secara eksklusif berurusan dengan pengembangan teknologi blockchain baru serta kriptografi / sistem diedarkan yang unik.

Joseph Muda

Young adalah jurnal kewangan / teknologi yang berpusat di Hong-Kong. Karyanya yang berkaitan dengan cryptocurrency, teknologi blockchain telah diterbitkan di sebilangan besar media yang dihormati termasuk Forbes, Cointelegraph, Cryptoslate. Selain itu, Joseph juga bekerja sebagai penyelidik untuk pelbagai syarikat modal teroka dan juga perancang bebas untuk pelbagai syarikat permulaan yang terletak di Korea dan Filipina.

Fred Ehrsam

Fred Ehrsam adalah pengasas bersama salah satu pertukaran cryptocurrency ‘Coinbase’ terkemuka di dunia. Namun, sebelum bekerja dengan Coinbase, Ehrsam bekerja sebagai pedagang untuk beberapa institusi kewangan tradisional termasuk Goldman Sachs. Pada masa lalu, dia telah menunjukkan sokongannya terhadap banyak projek crypto termasuk Ethereum – mata wang yang dia percaya mempunyai peningkatan kewangan yang lebih baik daripada Bitcoin. Terakhir, pada tahun 2017, Fred mengumumkan pemergiannya dari Coinbase setelah itu dia terus mengembangkan pelbagai aplikasi, platform dan sistem blockchain lain yang berkaitan dengan crypto.

Michael Arrington

Michael Arrington adalah seorang usahawan Amerika yang mungkin paling terkenal sebagai pengasas dan bekas pengarang bersama TechCrunch – sebuah laman web yang didedikasikan untuk merangkumi pelbagai jenis berita yang berkaitan dengan komuniti permulaan Silicon Valley. Selain itu, Arrington adalah penyumbang tetap kepada banyak media yang dihormati seperti Wired dan Forbes dan, pada masa lalu, telah dipilih sebagai salah satu orang yang paling berpengaruh di internet. Beberapa usaha perniagaannya yang berjaya merangkumi:

  • CrunchBase
  • Arrington XRP Modal

CryptoCred

CryptoCred adalah penganalisis, peniaga teknikal, dan pendidik berdasarkan Twitter bebas yang berjaya mengumpulkan banyak pengikut dalam talian. Semua kandungannya tersedia secara percuma dan boleh dimuat turun di pelbagai platform media dengan satu sentuhan butang.

Alistair Milne

Milne adalah seorang usahawan dalam arti sebenarnya, seperti yang ditunjukkan oleh fakta bahawa dia mengasaskan syarikat pertamanya pada usia 17 tahun. Menjelang tahun 1996, dia sudah bekerja di beberapa syarikat terkenal seperti AOL dan tidak lama setelah dia menamatkan pengajiannya dari UMIST, Milne menjual perniagaan Web Junctionnya kepada Stream Group Plc. Sejak itu, Alistair telah mengasaskan atau menjadi sebahagian daripada banyak usaha perniagaan yang berjaya.

Jeff Garzik

Jeff Garzik dapat digambarkan sebagai futuris, usahawan dan jurutera perisian, yang telah mengusahakan beberapa projek yang baru (seperti Bitcoin Core) pada masa lalu. Dia juga merupakan CEO Bloq Inc dan juga pengasas SpaceChain. Oleh kerana banyak kerja Jeff, sumbangannya dapat dilihat secara langsung dalam hampir semua peranti Android, Linux yang ada sekarang.

DonAlt

DonAlt menggambarkan dirinya sebagai guru yang suka menolong orang dengan perkara seperti perdagangan dan pelaburan kripto. Dia terkenal dengan nasihat yang tidak masuk akal dan juga kebijakan tanpa promosi yang ketat di semua platform media sosialnya. Pada masa akhbar, DonAlt mempunyai lebih daripada 121 ribu pengikut di Twitter.

Neeraj K. Agrawal

Neeraj K. Agrawal adalah usahawan crypto yang berpangkalan di AS yang kini bekerja sebagai Pengarah Komunikasi untuk Coin Center. Agrawal menamatkan pendidikannya dari University of Syracuse – di mana dia mengambil jurusan pengajian dasar dan sains politik.

Crypto Loomdart

Crypto Loomdart adalah penganalisis kripto yang secara aktif telah melancarkan pelaburan / perdagangan yang berkaitan dan diteliti dengan baik sejak pertengahan 2014. Oleh kerana kemahiran analitiknya yang luar biasa, dia dapat mengumpulkan hampir 100 ribu pengikut di Twitter.

Saya Nomad

Walaupun tidak banyak yang diketahui tentang ‘I am Nomad’, berdasarkan tweet yang dikeluarkan olehnya baru-baru ini, dia mengaku sebagai pereka dan jurutera mengikut profesion. Dia mempunyai lebih daripada 56 ribu pengikut di Twitter.

Bruce Fenton

Bruce adalah penyokong cryptocurrency yang bersemangat yang pandangan dan artikelnya muncul di sebilangan besar penerbitan media yang disegani di seluruh dunia (seperti Coindesk). Selain itu, dia juga telah diwawancara oleh CNBC dan juga Wall Street Journal berkaitan dengan pandangannya mengenai BTC / blockchain. Beberapa usaha lain yang berjaya termasuk:

  • Kewangan Atlantik
  • Makmal Chainstone
  • Meja Bulat Satoshi

Eric Lombrozo

Eric suka menggambarkan dirinya sebagai “Freethinker, Truthseeker, Cryptophilosopher, Bitcoin minimalis dan Discordian pastor”. Dia adalah pengasas bersama & CEO Ciphrex – sebuah syarikat yang menyediakan klien dengan perisian kelas perusahaan yang mengkhususkan diri dalam CTP (pemprosesan transaksi kriptografi). Selain itu, Eric juga merupakan pemaju BTC Core yang terkenal dan sebelum ini telah bekerja untuk beberapa usaha yang berjaya termasuk:

  • CoinSurge
  • RingCoin

Peter McCormack

Peter McCormack adalah nama yang sangat terkenal dalam kancah kripto global kerana podcastnya yang terkenal ‘Apa yang dilakukan Bitcoin’. Rancangan ini disiarkan dua kali seminggu dan merangkumi pelbagai berita yang berkaitan dengan ruang yang sedang berkembang ini. Bukan hanya itu, kerana popularitas pertunjukan yang semakin meningkat, McCormack telah dapat mewawancarai sebilangan besar personel industri mapan seperti Mark Karpeles, Jameson Lopp, Trace Mayer, dan lain-lain. Akhir sekali, juga disebutkan bahawa tahun lalu, McCormack disaman oleh Dr. Craig Wright ketika dia mendakwa bahawa yang pertama bukan Satoshi Nakamoto dan bahawa dia menggunakan tipu muslihat itu sebagai cara untuk mendapatkan lebih banyak publisiti.

Alex Krüger

Alex adalah ahli ekonomi dan pedagang kripto yang disegani yang wawasannya telah banyak membantu para pelabur selama ini. Universiti Columbia alum juga terkenal dengan analisis mendalam mengenai pelbagai pasaran global dan telah berusaha untuk merapatkan jurang yang ada antara pasaran crypto dan sektor kewangan makro. Pada masa akhbar, Krüger mempunyai lebih daripada 43k pengikut di Twitter.

Dan Hedl

Populariti Hedl secara beransur-ansur meningkat di seluruh industri crypto sejak beberapa tahun kebelakangan. Dan walaupun dia terkenal sebagai Pengarah Pembangunan Blockchain untuk Krakenfx, Dan sebelum ini pernah dikaitkan dengan beberapa usaha lain yang berjaya seperti:

  • InterchangeHQ
  • Uber,
  • ZeroBlock

Teeka Tiwari

Seperti dia atau menyayanginya, Mr. Big T adalah salah satu pengaruhnya crypto yang paling terkenal sejak dua hingga tiga tahun yang lalu. Sebagai satu-satunya latihan pendidik dan penganalisis pasaran yang menawarkan program untuk bergabung dan diikuti seperti Palm Beach Confidential dan Crypto Income Quarterly, Teeka Tiwari dikenali sebagai Crypto Oracle.

David Chaum

Chaum adalah saintis komputer dan kriptografer Amerika yang sangat dihormati. Karyanya dengan teknologi pemeliharaan privasi, khususnya, dengan sistem kewangan elektronik, telah menyebabkan dia diakui secara meluas sebagai penemu wang digital. David kini sedang mengerjakan beberapa projek melalui dua syarikat crypto-nya, iaitu:

Elixxir: Elixxir boleh dianggap sebagai platform transaksi yang berjalan pada kerangka blockchain tumpukan penuh yang menggunakan protokol yang berkaitan dengan perlindungan metadata.

Prakseksis: Projek ini memanfaatkan perlindungan privasi Elixxir untuk menyediakan pengguna dengan mata wang digital yang sangat selamat yang disokong oleh blockchain tahan kuantum.

Max Kordek

Max adalah Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama List, platform aplikasi blockchain yang telah dirancang untuk membantu pemaju baru dalam pembuatan aplikasi blockchain baru menggunakan JavaScript.

Ben Goertzel

Walaupun Ben bukan lelaki crypto yang luar biasa, kerjanya dengan SingularityNET (sebuah firma yang juga dia CEOnya) diikuti secara agama oleh sebahagian besar komuniti crypto global. Bagi pembaca kami yang tidak menyedari apa itu SingularityNET, ia boleh dianggap sebagai penyelesaian AI penuh yang dikuasakan oleh protokol desentralisasi novel. Selain itu, projek ini juga membolehkan penggunanya membuat, berkongsi, dan mengewangkan perkhidmatan AI peribadi mereka dengan satu sentuhan butang (yang terlalu besar).

Wang Xinxi

Xinxi mungkin paling terkenal sebagai pengasas bersama dan Pengarah Yayasan Litecoin. Namun, dia juga berafiliasi dengan pertukaran cryptocurrency ‘Coinnut’ yang popular dan sebelumnya juga pernah bekerja dengan firma pelaburan BoostVC. Terakhir, ia juga menyebutkan bahawa Wang memiliki Ph.D. dalam Sains Komputer dari Universiti Nasional Singapura.

Nicholas Merten

Merten adalah pengasas DataDash, yang kini disebut-sebut sebagai saluran YouTube terbesar yang hanya dikhaskan untuk liputan berita yang berkaitan dengan domain cryptocurrency.

Justin Chow

Justin adalah Ketua Pembangunan Perniagaan Global untuk Cumberland – cabang DRW yang menyediakan akses kepada pelabur dan institusi yang mapan kepada pelbagai peluang unik dalam ruang aset crypto. Seperti di laman web syarikat, Cumberland menggunakan proses onboarding rakan niaga yang cekap yang menggunakan sejumlah perlindungan fizikal, elektronik dan prosedur yang berbeza untuk menjaga keselamatan data pelanggan..

Matthew Roszak

Matt adalah Pengerusi dan pengasas bersama Bloq – sebuah firma berasaskan blockchain yang berusaha membantu dalam pendigitalan aset dunia nyata dengan cara yang selamat dan terjamin. Selain itu, Roszak juga berkaitan secara langsung dengan sejumlah projek lain yang berjaya termasuk:

  • Modal Tally
  • Blockchain Chicago
  • Dewan Digital
  • BitGive

Tyler Wu

Wu adalah Pengarah Urusan Global BlueHelix (BHEX) – salah satu firma perkhidmatan dan teknologi Defi teratas di dunia. Bagi pembaca kami yang mungkin tidak menyedari, syarikat Tyler menyediakan pelbagai tawaran unik kepada pengguna termasuk:

  • Pertukaran Bluehelix
  • Awan Bluehelix
  • Rantai Bluehelix

Roger Lim

Roger adalah salah satu Rakan Pengasas NGC Ventures, platform pelaburan profesional yang ditubuhkan oleh sebilangan orang yang berkaitan dengan Majlis NEO serta veteran pasaran lain. Seperti yang berlaku, NGC dianggap sebagai salah satu dana crypto yang berprestasi lebih baik di ruang ini hari ini.

Larry Cermak

Sepanjang tahun lalu, nama Cermak telah menjadi sangat popular di kalangan kripto di seluruh dunia. Dia kini adalah Pengarah Penyelidikan dan Analisis untuk The Block – salah satu penerbitan media terkemuka di dunia.

Justin Wu

Wu adalah Pengasas CoinState – pemasaran pertumbuhan & Agensi PR yang berurusan secara eksklusif dengan sejumlah syarikat fintech dan blockchain yang berlainan di seluruh dunia. Selain itu, Justin juga telah terlibat rapat dengan 15+ token dan Dapps sejak 4-5 tahun yang lalu.

James Wo

James adalah usahawan produktif yang mungkin paling terkenal sebagai Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Kewangan Digital – sebuah firma yang berurusan secara eksklusif dengan aset digital, teknologi blockchain dan sejumlah jalan pelaburan lain yang berkaitan dengan kripto. Selain itu, Wo juga terlibat rapat dengan sebilangan usaha berprofil tinggi lain seperti:

  • Makmal ETC (Pengasas)
  • Teras ETC (Pengasas)

Matthew Tan

Tan adalah Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Etherscan, platform digital yang menyediakan pengguna dengan akses yang adil ke sejumlah data blockchain yang berkaitan dengan projek Ethereum.

Sang Lee

Sang adalah Ketua Pegawai Eksekutif Konstellation, penyedia penyelesaian blockchain pemenang anugerah yang telah digunakan oleh sebilangan syarikat di seluruh sektor kewangan global. Dia juga merupakan ketua DarcMatter, platform pelaburan yang ditujukan untuk orang yang ingin memanfaatkan kenderaan pelaburan alternatif.

Alex Mashinsky

Alex adalah pembangun produktif yang telah membantu menemui sejumlah projek termasuk Jaringan Celsius – platform yang membolehkan pengguna memperoleh, meminjam, & membayar wang menggunakan rangkaian blockchain yang telus tanpa memerlukan perantara kewangan. Beberapa projek lain yang telah dibangunkan oleh Mashinsky termasuk Transit Wireless dan Arbinet. Sekiranya itu tidak mencukupi, dia juga penemu VOIP – kaedah yang biasanya digunakan untuk komunikasi suara melalui rangkaian Protokol Internet,

Anson Zeall

Zeall adalah orang di belakang CoinPip, usaha yang membolehkan pengguna menghantar dana dengan lancar kepada vendor, pembekal, rakan kongsi yang menggunakan teknologi blockchain.

Emma Cui

Emma adalah Ketua Pegawai Eksekutif LongHash Ventures – inkubator blockchain global pertama di dunia yang secara aktif disokong oleh pemerintah Singapura. Selain itu, Cui juga sangat terlibat dalam ruang pelaburan crypto juga.

Eddy Travia

Travia adalah pelabur blockchain yang produktif dan CEO Coinsilium – pemecut pembangun usaha yang telah membantu dalam pengembangan banyak syarikat blockchain peringkat awal. Selain itu, Eddy juga pernah berkhidmat sebagai pelabur utama untuk beberapa projek crypto yang lain termasuk:

  • RSK
  • Faktom
  • Blox.io
  • Orang Dalam

Shaun Djie

Shaun adalah pengasas bersama dan COO Digix serta Rakan Serantau di Kenetic Capital. Dalam pengertiannya yang paling asas, Digix dapat dianggap sebagai platform yang membantu dalam pendigitalan jongkong emas sehingga mereka dapat dibahagikan dan dipindahkan pada blockchain.

Eric Benz

Benz adalah Ketua Pegawai Eksekutif Changelly, platform pertukaran cryptocurrency yang menyediakan pengguna dengan cara cepat dan selamat untuk membeli / menjual lebih daripada 150 mata wang digital (termasuk Bitcoin, Ethereum, dll) dengan serta-merta.

Mai Fujimoto

Juga dikenali oleh pengikutnya sebagai ‘Miss Bitcoin’, Fujimoto adalah Ketua Pegawai Eksekutif Gracone dan juga pengasas laman web sumbangan Bitcoin “Kizuna”.

Dmitriy Budorin

Budorin terkenal di seluruh dunia kerana pengetahuannya mengenai pelbagai pertukaran cryptocurrency. Dia juga merupakan pengasas bersama dan CEO dua projek yang telah ditetapkan termasuk:

Hacken: Projek ini adalah usaha yang didorong oleh masyarakat yang berusaha untuk meningkatkan sejumlah masalah keamanan siber yang saat ini mempengaruhi ekosistem blockchain global.

CER (Kedudukan Pertukaran Crypto): Platform ini memberi pengguna penilaian seimbang dari 50 pertukaran crypto teratas di dunia.

Lu cerah

Sunny adalah Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif VeChain – projek blockchain awam yang memperoleh nilai ekonomi dari pelbagai aktiviti yang difasilitasi oleh anggotanya (kebanyakannya diarahkan untuk menyelesaikan masalah ekonomi dunia nyata)

Daryl Hok

Hok Naib Presiden Eksekutif dan COO CertiKOrg, sebuah firma yang membantu projek blockchain menjadi lebih selamat melalui penggunaan pengesahan formal. Selain itu, perlu diperhatikan bahawa Daryl adalah lulusan Universiti Yale (jurusan ekonomi dan psikologi.

Alex Melikhov

Alex adalah Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama Equilibrium, kerangka pelbagai rantai yang dapat digunakan oleh sebilangan besar syiling stabil dan produk DeFi yang disokong aset.

George Zarya

George adalah Ketua Pegawai Eksekutif Bequant, pertukaran cryptocurrency yang berpangkalan di Malta yang menawarkan keselamatan, kecairan, dan hubungan yang tinggi kepada pelanggannya. Sebagai tambahan kepada ini, Zarya juga merupakan penceramah biasa di sejumlah persidangan berkaitan blockchain di seluruh dunia.

Peter Todd

Peter Todd seorang pemaju yang mungkin paling terkenal dengan kerjanya dengan projek Bitcoin Core. Dalam hal ini, perlu disebutkan bahawa dia adalah penyumbang tetap kod sumber mata wang dan telah, selama bertahun-tahun, menjadi anggota masyarakat crypto global yang sangat dihormati. Selain itu, Todd juga merupakan perunding kriptografi dan penceramah teknologi yang selalu dijemput untuk berkongsi pandangannya di pelbagai persidangan di seluruh dunia.

Jared Tate

Jared Tate adalah nama terkenal ketika datang ke teknologi crypto dan blockchain. Dia kini berkhidmat sebagai Presiden DigiPay LLC dan juga pengasas Digibyte – rangkaian pembayaran terdesentralisasi sumber terbuka, peer-to-peer yang telah dirancang untuk menjadikan urus niaga monetari rentas sempadan yang lebih lancar dan mudah untuk umum lelaki. Mengenai masalah ini, perlu dinyatakan bahawa reka bentuk Digibyte sangat mirip dengan reka bentuk Bitcoin (iaitu kerangka kerjanya bersifat umum dan sepenuhnya terdesentralisasi).

Fred Ehrsam

Fred adalah bekas pekerja Goldmann Sachs yang meninggalkan kedudukannya yang lumayan di firma itu untuk menubuhkan Coinbase, salah satu platform perdagangan kripto yang paling popular di dunia. Selain itu, dia juga lulusan sains komputer dari Duke University yang, pada masa lalu, telah berafiliasi dengan sejumlah projek berkaitan blockchain yang berjaya seperti Paradigm – sebuah kumpulan swasta yang berurusan secara eksklusif dengan penyelidikan pasaran dan analisis trend pelaburan yang berkaitan dengan pasaran crypto.

Chris Dixon

Chris terkenal kerana menjadi rakan umum di Andreessen Horowitz. Sebagai sebahagian daripada tanggungjawabnya, dia telah bekerja sebagai pelabur utama untuk beberapa syarikat permulaan kripto yang telah membuat tanda untuk diri mereka di peringkat global. Bukan itu sahaja, tetapi Chris juga pernah berkhidmat sebagai pengasas bersama / CEO dua usaha permulaan arus perdana – iaitu, SiteAdvisor dan Hunch – yang telah mendapat banyak perhatian dari sektor kewangan global sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Neeraj K Agarwal

Neeraj adalah peminat kripto yang telah lama terlibat dengan domain mata wang digital sejak sekarang. Seiring berjalannya keadaan, dia menangani aspek perniagaan dan komunikasi (biz-com) untuk Coincenter – kumpulan pemikir dasar kripto yang popular.

Marco Santori

Marco kini bekerja sebagai Presiden dan Ketua Pegawai Undang-Undang (CLO) untuk Blockchain – sebuah firma crypto all-in-one yang bertujuan untuk menghubungkan perniagaan di seluruh dunia antara satu sama lain melalui pelbagai tawaran unik seperti dompet mata wang digital asli syarikat, Penjelajah BTC, dll. Sejak kebelakangan ini, kehebatan Santori telah memperoleh gelaran “Dekan Peguam Mata Wang Digital”. Sebelumnya, dia berafiliasi dengan firma undang-undang bernama Cooley LLP, di mana dia menumpukan perhatian terutama pada perkara yang berkaitan dengan pasaran mata wang digital.

Ben Davenport

Ben mungkin paling terkenal sebagai pengasas dan CTO Beluga – platform digital yang dijual kepada gergasi media sosial FB pada tahun 2011 dan akhirnya berubah menjadi apa yang sekarang kita kenal sebagai Facebook Messenger. Selain itu, Davenport sebelumnya juga pernah bekerja di beberapa syarikat multinasional (termasuk Google dan Microsoft) sebagai jurutera backend.

Terakhir, pada masa ini, Ben bekerja sebagai rakan niaga untuk Blockchain Capital, sebuah firma di mana dia telah berjaya melabur dalam sejumlah projek berkaitan crypto yang berjaya seperti Xapo, BitPay, Kraken, LedgerX, Zcash, Lightning Labs, dll..

Kyle Torpey

Kyle suka menggambarkan dirinya sebagai wartawan bebas sepenuh masa yang bidang minat utamanya merangkumi teknologi Bitcoin dan blockchain. Setelah bekerja sebagai jurnal solo sejak 2014, artikel Kyle telah diterbitkan di pelbagai rangkaian media yang disegani seperti Forbes, BitcoinMAgazine, NASDAQ, Business Insider (B.I.), dll..

Aaron van Wirdum

Aaron adalah peminat teknologi yang telah terlibat dalam kancah kripto sejak akhir dekad ini. Dia kini bekerja sebagai ketua editor teknikal untuk Bitcoin Magazine, sebuah saluran media yang dihormati yang terutama berkaitan dengan berita yang berkaitan dengan mata wang digital dan domain aset-alt.

Peter Van Valkenburgh

Peter bekerja sebagai Pengarah Penyelidikan di Coin Center – sebuah badan pemikir dasar kripto terkenal yang telah wujud sejak beberapa lama sekarang. Dia juga merupakan Fellow Dasar Google 2013 yang secara berkala menulis mengenai ‘teori undang-undang’ yang bertujuan untuk mendidik orang tentang pelbagai topik yang berkaitan dengan peraturan diri, pemerintahan sendiri dan bagaimana teknologi rangkaian dapat digunakan untuk meningkatkan keberkesanan keseluruhan platform undang-undang konvensional.

Nic Carter

Nic adalah penganalisis pasaran crypto terkenal yang reputasinya telah berkembang dengan stabil sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Dia juga merupakan rakan kongsi di Castle Island Ventures, sebuah syarikat yang telah melabur dalam sejumlah startup crypto yang popular.

Matthew Green

Matthew mungkin terkenal kerana kerjanya berkaitan dengan teknologi keselamatan / kriptografi dan kini bekerja sebagai Profesor Sains Komputer di Johns Hopkins University. Kekayaan pengetahuan dan kepakaran keseluruhan Green membolehkannya bekerja di beberapa domain yang berkembang termasuk sistem penyimpanan maklumat yang dipertingkatkan privasi, sistem crypto curve elips, dan aset digital tanpa nama.

Andrew Miller

Andrew adalah penyelidik yang disegani yang karyanya terutama berkaitan dengan mekanisme konsensus yang terdesentralisasi dan juga platform blockchain baru. Dia kini adalah profesor bersekutu di University of Illinois di mana dia mengajar kursus popular yang berkaitan dengan kejuruteraan komputer dan sains. Bukan hanya itu, tetapi dia juga merupakan Pengarah Bersekutu di Cornell Uni dan UC Berkeley atas pelbagai inisiatif mereka yang berkaitan dengan cryptocurrency dan kontrak pintar. Terakhir, Miller berafiliasi dengan sejumlah projek mata wang digital yang popular seperti Zcash, Tezos, dan ChainLink.

Jerry Brito

Jerry adalah keperibadian yang popular di dunia crypto dan blockchain. Namun, dia mungkin paling terkenal sebagai pengarah eksekutif Coincenter – platform perkhidmatan digital yang popular yang bertujuan untuk melindungi rangkaian blockchain terbuka dan hak inovator untuk menggunakannya.

Wences Casares

Casares adalah pakar teknologi Argentina yang bidang minat utamanya terletak pada teknologi Bitcoin dan crypto. Dia juga merupakan penyokong utama mata wang digital (terutamanya Bitcoin) dan yakin bahawa aset digital unggulan suatu hari akan dapat berfungsi sebagai media universal yang disatukan untuk semua transaksi monetari berasaskan internet. Cesares kini adalah CEO XAPO – sebuah firma teknologi digi yang penawaran utamanya adalah dompet BTC yang dilengkapi dengan kad debit berasaskan bitcoin.

Bram Cohen

Cohen adalah pengaturcara digital terkenal di dunia yang paling terkenal sebagai pencipta dan pengarang protokol peer-to-peer (P2P) asli BitTorrent. Bukan hanya itu, tetapi dia juga merupakan pengasas bersama CodeCon – sebuah konvensyen penggodam P2P yang diadakan di kawasan teluk San Francisco – dan juga pengarang bersama Codeville – sistem kawalan semakan tersebar yang tidak lagi ada di operasi.

Alex Morcos

Alex secara meluas dianggap sebagai salah satu perintis terawal dalam sektor perdagangan automatik – sebahagiannya berkat kerjanya dengan Hudson River Trading, usaha yang berusaha menjadikan perdagangan pasaran lebih efisien dan diperkemas untuk rata-rata pelabur. Sejak akhir dekad ini, dia terutama berurusan dengan Bitcoin dan penawaran crypto yang berkaitan. Pada tahun 2014, Morcos mengasaskan Chaincode – sebuah platform yang telah dirancang terutamanya untuk jurutera untuk membantu mereka mengembangkan bahagian pengaturcaraan Bitcoin mereka.

Neha Narula

Narula kini adalah Pengarah Inisiatif Mata Wang Digital MIT yang berurusan secara eksklusif dengan cryptocurrency dan teknologi lain yang berkaitan dengan blockchain. Selain itu, juga disebutkan bahawa Narula memiliki Ph.D. dan telah bekerja secara meluas dengan sistem dan pangkalan data yang diedarkan pada masa lalu.

Kayu Gavin

Gavin Wood adalah pakar komputer Inggeris yang merupakan pengasas bersama dan bekas CTO Ethereum. Kembali pada tahun 2014, dia mengemukakan idea utama di sebalik Solidity – bahasa pengaturcaraan yang sangat terkenal yang digunakan hari ini oleh pengaturcara untuk membuat kontrak pintar baru. Selain itu, Wood juga merupakan pengasas, Pengerusi dan CTO Parity Technologies serta pengarang rangka kerja Polkadot.

Leigh Cuen

Leigh adalah penulis teknologi yang disegani yang kini bekerja di Coindesk, salah satu rumah penerbitan media crypto terkemuka di dunia. Selain itu, karyanya juga telah diterbitkan di berbagai gerai terkenal seperti Newsweek Japan, International Business Times dan Racked.

Ryan Shea

Ryan adalah pakar crypto yang sangat dihormati yang bidang kepakarannya merangkumi pelbagai bidang seperti sains komputer, kejuruteraan mekanikal dan teknologi blockchain. Dia juga merupakan pengasas bersama Blockstack – rangkaian pengkomputeran yang terdesentralisasi dan ekosistem dapp yang bertujuan untuk membantu pengguna memperoleh kawalan sepenuhnya terhadap data peribadi mereka (seperti dokumen pengenalan diri).

Brian Hoffman

Brian Hoffman terkenal sebagai CEO dan pengasas bersama OB1, sebuah syarikat yang berurusan terutamanya dengan membina penyelesaian perisian di OpenBazaar – pasaran P2P yang terdesentralisasi yang membolehkan pengguna memfasilitasi pertukaran wang menggunakan Bitcoin. Pada masa lalu, Brian telah bekerja di sejumlah syarikat Fortune 500 dan juga agensi kerajaan seperti Jabatan Pertahanan AS.

Christopher Allen

Allen adalah usahawan dan teknolog terkenal yang bidang pengkhususannya merangkumi keselamatan digital, privasi dan kepercayaan. Dia diakui secara meluas sebagai salah satu pelopor kriptografi internet dan merupakan pengarang bersama TLS Security Standard.

Nicolas Cary

Cary suka menggambarkan dirinya sebagai usahawan bersiri, peminat crypto dan teknolog umum. Beliau memiliki beberapa gelar dalam pelbagai bidang yang berkaitan dengan dunia perniagaan dan kepemimpinan dan juga merupakan anggota pengasas Lembaga Pesuruhjaya untuk BCSD (Blockchain Commission for Sustainable Development).

Sergio Demian Lerner

Sergio adalah pakar crypto Argentina yang mempunyai lebih dari enam belas ribu pengikut di Twitter. Dia kini bekerja sebagai perunding keselamatan cryptocurrency bebas dan terkenal dengan pandangannya mengenai pelbagai teknologi yang berkaitan dengan blockchain.

Patrick Murck

Patrick utamanya adalah seorang peguam yang menangani kes-kes yang berkaitan dengan cryptocurrency dan teknologi blockchain. Pada masa lalu, dia telah berafiliasi dengan sejumlah projek berasaskan mata wang digital. Sebagai contoh, dia adalah pengasas bersama Yayasan Bitcoin – di mana dia berkhidmat sebagai Penasihat Umum dan Pengarah Eksekutif organisasi. Bukan hanya itu, Murck juga merupakan anggota Lembaga Pengarah untuk BitGive Foundation, sebuah usaha bukan untung yang bertujuan untuk memudahkan derma amal di seluruh dunia melalui penggunaan Bitcoin.

Oleg Andreev

Oleg adalah pembangun crypto yang terkenal dan telah dikaitkan dengan sejumlah projek popular pada masa lalu. Sebagai contoh, dia adalah pengarang ZkVM – mesin maya blockchain dengan aset berjubah dan kontrak pintar ZK – Gitbox, CoreBitcoin dan BTCRuby. Sekiranya itu tidak mencukupi, dia juga merupakan orang di belakang Dalek Bulletproofs.

Alan Silbert

Alan adalah salah satu nama yang paling popular di dunia teknologi crypto. Dia kini terlibat dalam pembuatan pelbagai platform cryptocurrency dan token keselamatan yang dikawal selia untuk sebuah syarikat bernama INXLimited. Selain itu, dia juga merupakan penginjil Bitcoin utama yang pada masa lalu telah bekerja untuk pelbagai syarikat perbankan. Akhir sekali, dia juga merupakan pengasas bersama dan pembangun BitPremier – platform yang bertujuan untuk mengajar peminat crypto kasual tentang cara membeli, menambang, dan menyimpan pelbagai mata wang digital.

Jonas Schnelli

Jonas adalah pembangun crypto yang sangat dihormati yang telah lama terlibat dengan projek Bitcoin Core sekarang. Selain itu, dia juga merupakan pengasas bersama Digital Bitbox dan aktif dalam pengembangan perpustakaan Bitcoin yang disebut ‘libbtc’ – yang tersedia untuk pengguna sistem operasi seperti Linux, iOS, Mac OS X dll..

Paul Sztorc

Paul adalah penyelidik bebas yang terkenal dengan karyanya dalam hubungannya dengan Bitcoin. Walau bagaimanapun, dia juga adalah Pengarah Penyelidikan di Tierion dan juga salah satu kekuatan utama di belakang Drivechain – protokol digital yang bertujuan untuk membolehkan beberapa blok block menjadi serasi dengan satu ekosistem crypto.

Nassim Nicholas Taleb

Nassim adalah usahawan teknologi Lubnan-Amerika, ahli statistik, bekas peniaga dan penganalisis risiko. Karya-karyanya, walaupun tidak hanya terbatas pada dunia crypto, dihormati di dalam ruang ini kerana ia menangani banyak masalah yang berkaitan dengan rawak, kebarangkalian, dan ketidakpastian.

Luke Dashjr

Luke lebih dikenali di seluruh landskap crypto global sebagai ‘Luke-Jr’. Dia adalah pemaju BTC Core dan juga pengasas kolam perlombongan Eligius. Bukan hanya itu, ia juga menyebut bahawa, sehingga kini, Dasjr telah melaksanakan lebih daripada 200 sumbangan untuk rangka kerja pusat Bitcoin Core dan bahkan mempunyai bahagian BIP (Bitcoin Improvement Proposals) sendiri di GitHub.

Nathaniel Popper

Popper adalah wartawan yang berpusat di San Francisco yang bidang minat utamanya terletak pada kewangan, teknologi fintech dan digital. Pada masa lalu, dia telah bekerja di sejumlah media yang mapan seperti New York Times dan bahkan telah menulis sebuah buku terlaris berjudul “Digital Gold: Bitcoin and the inside of the Misfits and Jutawan.”

Kemas kini Senarai Pengaruh Crypto Paling Dikenali

pengaruh bitcoin

Masih banyak lagi yang perlu diperkatakan dan ditindaklanjuti mengenai semua pengaruh utama cryptocurrency ini. Pada masa yang sama, perlu diperhatikan bahawa pasaran kripto juga telah menyaksikan momentum penurunan jangka masa yang panjang, ketika tahun lalu kes itu adalah harga BTC yang menurun dari tahap tertinggi sepanjang masa hampir $ 20,000 hingga paras $ 3,000 yang rendah (yang hanya dalam satu tahun ). Ini adalah ketika banyak pemimpin blockchain ini muncul, ketika semakin sulit mereka menjadi lebih besar (dan lebih kuat). Tetapi hanya peringatan yang mesra, bitcoin yang popular ini bukan dewa. Dan peluang bagi sesiapa yang mempunyai bola kristal dengan peluang besar adalah tipis sejauh menggunakan keputusan penting mengenai nasihat pelaburan atau mempengaruhi pendapat.

Semua pengaruh bitcoin penting ini melakukan kerja inovatif dalam cryptovere dan telah muncul sebagai perintis sejati, jurutera dan akan dikenang sebagai pelaku di antara rakan sejawat mereka. Terdapat banyak lagi yang boleh diperkatakan mengenai setiap orang yang termasuk di atas. Namun, ambil kesempatan untuk belajar dari individu-individu ini tetapi juga mengetahui bahawa mereka juga manusia dan mengatakan apa yang mereka katakan, tweet apa yang mereka tweet, betul atau salah. Bijak di twitter crypto, mulakan dengan influencer crypto yang terkenal dan cabarkan rangkaian anda dari sana. Tidak kira apa duit syiling, projek atau kesukaan anda, kami akan terus menambah senarai kerana ‘selebriti’ baru dan orang-orang popular dikenali dan didengar di seluruh dunia. Suatu hari senarai influencer blockchain ini akan meningkat dari 236 teratas ke 1,000 teratas ketika dunia terus menggunakan bitcoin dan cryptos.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map