Nexo: Panduan Semakan Pinjaman Crypto Segera dan Talian Kredit

kajian semula nexo-crypto-loan-loan-loan

Nexo, pemberi pinjaman crypto terbesar dan paling dipercayai di dunia, adalah institusi pinjaman kewangan berasaskan blockchain terkemuka yang membolehkan anda meminjam dengan serta-merta dalam 45+ mata wang fiat (di lebih dari 250 bidang kuasa) dan memperoleh bitcoin melalui faedah harian pada aset digital yang tidak berfungsi.

Sebelum kita mengetahui semua perincian mengenai bagaimana garis kredit dan platform pinjaman crypto segera Nexo berfungsi, yang menawarkan kelulusan yang dijamin, tidak ada pemeriksaan kredit, tanpa bayaran tersembunyi dan tidak ada syarat pembayaran minimum berkaitan dengan akaun perbankan crypto, mari kita tinjau Nexo oleh nombor:

  • nama syarikat rasmi: NEXO (Dikuasakan oleh Credissimo)
  • laman web syarikat rasmi: Nexo.io
  • log masuk rasmi syarikat: platform.nexo.io
  • tagline syarikat rasmi: Pinjaman Kripto Segera Pertama di Dunia
  • bilangan pengguna: 300,000+ orang dengan pinjaman lebih dari $ 700 juta
  • produk: had kredit crypto segera, dapatkan faedah dan kad nexo
  • permintaan pinjaman crypto segera: lebih $ 1 bilion diproses dalam 18 bulan pertama
  • butiran pinjaman crypto: garis kredit APR 5,9% dengan jumlah minimum $ 500 hingga $ 2 juta
  • jenis simpanan: dompet penyimpanan sejuk di luar talian yang disediakan oleh BitGO, penjaga yang diluluskan oleh SEC
  • pengasas: Kosta Kantchev, Antoni Trenchev, Georgi Shulev
  • lokasi dan tahun bermula: Januari 2018 di London
  • sokongan deposit syiling: BTC, ETH, XRP, LTC, XLM, BCH, NEXO, BNB dan stablecoin
  • nama duit syiling: Token NEXO (dilancarkan pada Mei 2018, menaikkan $ 52.5 juta dengan tinggi $ 0.40 dan rendah $ 0.04)
  • pelanggan: pelabur cryptocurrency, pelombong, pertukaran, dana lindung nilai, syarikat ICO dan pemain
  • ciri-ciri keselamatan: Pemantauan penipuan 24/7 dan bantuan langsung, pembayaran mata wang tempatan, penyulitan
  • pematuhan peraturan: Onfido untuk KYC dan AML (digunakan oleh Coinbase, Bittrex, Revolut, HSBC)
  • profil sosial: Twitter, Facebook, GitHub, Reddit, LinkedIn, Telegram
  • butiran kenalan: E-mel [email protected]

Ketahui semua yang perlu anda ketahui mengenai platform pinjaman crypto segera Nexo dalam ulasan kami.

Apa itu Nexo?

Nexo, yang baru-baru ini memperoleh pembiayaan kos efektif jangka panjang dan beroperasi berdasarkan inisiatif #ZeroFees mereka, adalah platform kewangan berpusatkan cryptoasset yang berjanji untuk “membiarkan crypto anda berfungsi untuk anda.” Sama seperti BlockFi, Nexo membolehkan anda memperoleh faedah dari aset anda. Anda memasukkan dana ke dalam akaun Nexo anda, kemudian memperoleh faedah setiap hari.

apa-adalah-nexo

Sehingga Oktober 2019, Nexo menawarkan kadar faedah 8%. Sebagai perbandingan, BlockFi kini menawarkan kadar faedah 8.6%, yang mempertimbangkan faedah penggabungan bulanan.

Dan, seperti BlockFi, Nexo juga menawarkan pinjaman yang disokong oleh crypto. Anda memasukkan wang ke dalam akaun Nexo anda, kemudian mengakses sebilangan kredit berdasarkan dana tersebut. Nexo menggunakan BitGo untuk perlindungan simpanan sejuk di luar talian, yang diinsuranskan sehingga $ 100,000,000 melalui pakar pasaran insurans dan insurans semula, Lloyd’s. Di sinilah Nexo berbeza dengan BlockFi. BlockFi menawarkan pembiayaan APR 4.5% per tahun, sementara Nexo menawarkan 8% per tahun.

kitaran pinjaman nexo-instant-crypto-backed-loan

Nexo dianggap sebagai institusi kewangan berlesen dan terkawal. Untuk memenuhi syarat itu, Nexo harus membuktikan bahawa ia memiliki modal operasi yang mencukupi, amalan anti pencucian wang (AML) yang baik, dan perlindungan dan keselamatan data yang baik. Nexo juga diminta untuk menjalani pemeriksaan juruaudit dalaman dan luaran.

pinjaman kredit-nexo-crypto

Nexo juga mempunyai sokongan institusi yang hebat. Syarikat ini menggunakan Onfido untuk standard pematuhan global KYC / AML. Nexo juga telah bekerjasama dengan Coinbase, Revolut, HSBC, Nationwide, TransferWise, dan Bittrex, antara penyedia utama lain. Nexo juga terhubung erat dengan Credissimo, sebuah syarikat perbankan Eropah dengan pengalaman 10+ tahun (ditubuhkan pada tahun 2007) yang bekerja di pasar yang diatur di seluruh benua yang mengikuti slogan, “Teknologi yang Didorong oleh Pengguna Kewangan”. Mereka dianggap sebagai pemimpin pasaran Pemberian Pinjaman Pengguna Dalam Talian di EU dan berinovasi dengan teknologi khusus dalam pinjaman pengguna dalam talian segera, pembiayaan e-dagang dan perkhidmatan pembayaran bil.

Nexo berpusat di Switzerland, walaupun pinjaman tersedia untuk semua orang di seluruh dunia.

Ciri Nexo


Nexo dan jalur kredit segera yang dijamin oleh cryptoassets, nampaknya dapat memberikan penyelesaian kepada enam masalah utama. Mari senaraikan faedah pinjaman crypto Nexo ini dari segi masalah dan penyelesaiannya:

1) nilai terbiar aset digital = membuka kunci nilai aset digital

2) proses pembubaran yang perlahan = akses cepat ke wang tunai

3) kehilangan hak milik = mengekalkan hak milik

4) mahal & tidak cekap cukai = kos & cekap cukai

5) pemeriksaan kredit yang tidak membebankan = tanpa pemeriksaan kredit

6) kurangnya kepercayaan dan ketelusan = kontrak blockchain telus

Mari tinjau bagaimana Nexo menyelesaikan masalah dengan jawapan di atas dengan menawarkan semua ciri berikut:

pinjaman nexo-instant-crypto

Dapatkan Wang Tunai Tanpa Menjual Crypto anda: Kelebihan utama mendapatkan pinjaman melalui Nexo ialah anda dapat mengakses wang tunai tanpa menjual crypto anda.

200,000+ Pengguna Nexo: Nexo mengaku sebagai pemberi pinjaman crypto terbesar dan paling dipercayai di dunia. Syarikat itu telah memproses $ 700 juta untuk 200,000+ pengguna, termasuk lebih dari $ 1 bilion permintaan pinjaman crypto segera.

250+ Bidang Kuasa Disokong: Nexo menerima pengguna dari 250+ bidang kuasa di seluruh dunia, termasuk negeri dan negara.

45+ Mata Wang Fiat: Nexo menyokong 45 mata wang fiat yang berbeza. Sebagai perbandingan, pesaing utamanya BlockFi hanya berfungsi dengan Dolar AS dan sebilangan kecil cryptocurrency.

Platform Automatik Langsung: Nexo mempunyai platform pinjaman segera operasi penuh dengan keselamatan kelas ketenteraan dan penyulitan 256-bit. Seperti yang diiklankan, anda boleh mendapatkan pinjaman serta-merta selagi anda telah lulus pengesahan dan mempunyai crypto sebagai cagaran.

Nexo Oracle: Nexo memantau platformnya menggunakan teknologi yang disebut Nexo Oracle. Oracle mengatur pengagihan pinjaman, memantau aset, menyelenggara dompet, dan melaksanakan fungsi penting lain.

panduan pengguna nexo-crypto-loan

Berikut adalah grafik terperinci lain yang menggambarkan carta aliran pinjaman Nexo crypto:

pinjaman nexo-oracle-flow-untuk-crypto-loan

Pelanggan yang Diinsuranskan: Nexo bekerjasama dengan BitGo sebagai penjaga yang diinsuranskan dan selamat. BitGo adalah salah satu penyelesaian hak penjagaan yang lebih dipercayai dalam industri ini, kerana syarikat ini diinsuranskan oleh Lloyd’s, yang disokong oleh Goldman Sachs, dan mematuhi CCSS Level 3 dan SOC 2. BitGo mempunyai polisi insurans bernilai $ 100 juta untuk perkhidmatan jagaannya yang melindungi dana dari kerugian sekiranya berlaku peretasan, pencurian, kehilangan kunci, dan masalah lain.

Talian Kredit Crypto: Selagi anda mempunyai aset crypto dalam akaun Nexo, anda mempunyai akses ke Talian Kredit Crypto Nexo. Tambahan, anda mendapat kredit tambahan dengan serta-merta kerana nilai kripto anda meningkat.

model pinjaman-nexo-cryptocurrency

Aplikasi Mudah Alih: Nexo mempunyai aplikasi mudah alih untuk iOS dan Android yang membolehkan anda mengurus akaun anda, melihat baki anda, dan mengakses Talian Kredit Crypto anda.

Token Nexo (NEXO): Nexo mempunyai tokennya sendiri yang disebut NEXO. Ini adalah token utiliti pembayaran dividen. Apabila penggunaan platform meningkat, dividen anda juga dijangka meningkat. Nexo kini membayar dividen 30% kepada pemegang token atas keuntungan syarikat. Token NEXO juga berguna: pelanggan boleh membayar faedah pinjaman Nexo mereka menggunakan token NEXO, misalnya, sambil mendapat kadar faedah yang lebih rendah. Token NEXO juga boleh digunakan di akaun Nexo anda untuk mendapatkan pembiayaan segera berdasarkan nilai token dengan potongan kadar faedah.

Kad Nexo: Nexo menawarkan kadnya sendiri. Anda boleh mendapatkan kad fizikal atau mengakses kad menggunakan aplikasi iOS atau Android. Kad Nexo membolehkan anda mengakses talian kredit anda di seluruh dunia, mendapatkan pulangan tunai segera untuk semua pembelian, dan membayar dalam mata wang tempatan tanpa bayaran transaksi asing. Kad Nexo hadir tanpa bayaran bulanan atau tahunan. Tambahan, percuma untuk membuat kad maya tambahan. Anda boleh memesan Kad Nexo anda dari aplikasi mudah alih Nexo hari ini, kemudian gunakan kad itu pada 40+ juta peniaga di seluruh dunia.

kad nexo

Institusi Kewangan Berlesen dan Teratur: Nexo adalah institusi kewangan berlesen dan terkawal yang diwajibkan secara hukum untuk mematuhi prosedur AML tertentu, peraturan perlindungan data, dan keperluan audit dalaman dan luaran.

Dapatkan Faedah pada USD, EUR, GBP, dan Stablecoins: Anda boleh memasukkan beberapa mata wang fiat atau stablecoin yang berbeza ke dalam akaun Nexo anda, termasuk USD, EUR, dan GBP. Nexo juga membolehkan anda memperoleh minat pada stablecoin.

Tarik balik bila-bila masa tanpa bayaran: Nexo membolehkan anda mengeluarkan wang anda bila-bila masa tanpa bayaran atau komisen.

Tiada Akaun Simpanan Crypto: Salah satu kelemahan besar Nexo berbanding pesaing ialah Nexo pada masa ini tidak menawarkan akaun simpanan crypto. Hari ini, anda hanya dapat menggunakan USD, EUR, GBP, atau stablecoin, walaupun akaun simpanan bitcoin disenaraikan sebagai “tidak lama lagi”.

Minat Dibayar Setiap Hari: Nexo membayar faedah setiap hari, memberi anda kelebihan kecil berbanding platform bersaing seperti BlockFi, yang menggabungkan faedah setiap bulan.

Bagaimana Nexo Berfungsi?

Terima kasih kepada Nexo, sesiapa sahaja yang memegang cryptocurrency boleh mendapatkan pinjaman. Cukup masukkan dana ke akaun Nexo anda, kemudian dapatkan mata wang fiat dengan serta-merta. 45 mata wang fiat berbeza ada. Semua pinjaman dijamin dengan cryptocurrency anda sendiri dengan nisbah 2: 1. Sekiranya anda ingin meminjam $ 16,000, misalnya, anda perlu memasukkan 4 BTC ke dalam akaun Nexo anda (dengan andaian 1 BTC = $ 8,000).

bagaimana-nexo-crypto-credit-line-berfungsi

Sebilangan besar aktiviti akaun berlaku melalui aplikasi Nexo. Hari ini, anda juga boleh memesan Kad Nexo melalui aplikasi.

Kad Nexo boleh menjadi bahagian penting dari pengalaman Nexo, walaupun secara rasmi pilihan. Anda boleh memasukkan pinjaman anda ke Kad Nexo anda dengan serta-merta. Atau, anda boleh menerima pinjaman anda melalui transfer bank ke bank anda sendiri. Sekiranya anda menggunakan Kad Nexo, anda hanya akan membayar faedah dari dana yang anda belanjakan. Kad ini juga membolehkan anda mengakses talian kredit anda di seluruh dunia dan menikmati pulangan tunai segera pada semua pembelian tanpa bayaran bulanan atau tahunan (atau yuran pertukaran asing).

perbandingan nexo-crypto-loan-kewangan

Secara keseluruhan, terdapat dua produk utama yang tersedia dengan Nexo, termasuk:

Pinjaman Disokong Crypto Segera: Pinjaman Kripto Instan Nexo membolehkan pelanggan memasukkan kripto ke dalam Nexo, kemudian mengakses pinjaman dengan serta-merta melalui pemindahan bank (SWIFT, SEPA, atau ACH) ke akaun bank peribadi atau perniagaan.

Kad Nexo: Kad Nexo adalah kad pembayaran Mastercard yang membolehkan anda mengakses pinjaman anda atau menghabiskan dana di akaun Nexo anda.

Akaun Minat Tinggi Nexo: Nexo menawarkan akaun simpanan faedah tinggi kepada pelanggan yang bersedia memasukkan mata wang fiat ke dalam platform. Akaun tersebut pada masa ini membayar faedah sebanyak 8% dikompaun setiap hari.

Nexo mengaku sebagai pemberi pinjaman crypto terbesar dan paling dipercayai di dunia. Pesaing utamanya termasuk BlockFi dan bank tradisional. BlockFi membolehkan anda mengumpulkan faedah pada baki akaun crypto, sementara Nexo tidak. Nexo mempunyai Kad Nexo, sementara BlockFi tidak.

Berikut adalah proses pendaftaran untuk memulakan akaun Nexo dan video yang menerangkan tiga langkah untuk bersaing untuk membuat akaun pinjaman Nexo:

sertai-nexo-crypto-loan-network

Cara Memohon Pinjaman dengan Nexo

permintaan pinjaman nexo-crypto

Memohon pinjaman dengan Nexo sangat mudah. Begini cara kerjanya:

Langkah 1) Daftar untuk akaun Peribadi atau Perniagaan di Nexo.io dan lengkapkan pengesahan KYC / AML

Langkah 2) Masukkan cryptoasset ke dalam dompet Nexo anda

Langkah 3) Pinjaman menjadi serta-merta tanpa diperlukan pemeriksaan kredit

Langkah 4) Membelanjakan wang dengan serta-merta dengan kad atau mengeluarkan wang ke akaun bank

Langkah 5) Bayar kadar faedah 8% hingga 16% APR hanya pada wang yang anda gunakan; pembayaran faedah didebitkan dari had yang ada, dan anda boleh membuat pembayaran balik bila-bila masa

Cara Mendaftar Akaun Simpanan dengan Nexo

faedah nexo-crypto-earn

Nexo adalah platform yang sangat mudah untuk digunakan oleh sesiapa sahaja. Inilah proses asas yang anda gunakan semasa memasukkan wang ke platform untuk simpanan:

Langkah 1) Lawati Nexo.io dan buka akaun Peribadi atau Perniagaan

Langkah 2) Pindahkan USD, EUR, atau GBP ke akaun Nexo anda

Langkah 3) Mula menjana pendapatan pasif sambil menikmati jaminan 100% aset yang disokong oleh Nexo

Mengenai Nexo

Laman web rasmi Nexo mereka menyatakan misi berikut:

Selama 10 tahun terakhir, kami telah memberikan pinjaman segera kepada berjuta-juta orang di seluruh Eropah. Kami percaya bahawa dunia digital yang berkembang membantu meningkatkan kehidupan kita. Kami ingin menyumbang dengan memberikan Pinjaman Kripto Segera Pertama di Dunia – Nexo – nikmati kekayaan crypto anda hari ini tanpa menjual aset crypto anda!

Pasukan teras Nexo terdiri daripada 14 orang. Sebilangan besar anggota pasukan memegang jawatan tinggi di syarikat fintech yang berpangkalan di Eropah, Credissimo.

mengapa-nexo-crypto-platform

Nexo diketuai oleh Kosta Kantchev (Ketua Rakan Pengurus dan Pengasas Bersama). Kantchev juga merupakan pengasas bersama Credissimo. Anggota utama pasukan yang lain termasuk Antoni Trenchev (Pengasas Bersama), yang sebelumnya berkhidmat sebagai Anggota Parlimen di Majlis Nasional Bulgaria. Terdapat juga Georgi Shulev (Pengasas Bersama), yang membawa pengalaman industri perbankan pelaburan selama 6+ tahun dan bersama-sama Consestimate, platform anggaran kewangan terbuka.

institusi kewangan-nexo-credissimo-berlesen-dikawal selia

Hakikat bahawa Nexo berkait rapat dengan Credissimo adalah penting. Credissimo mempunyai kejayaan fintech selama 10+ tahun yang melayani berjuta-juta orang di seluruh Eropah. Syarikat ini juga diawasi dengan ketat oleh beberapa Pengawal Selia Perbankan dan Perkhidmatan Kewangan Eropah.

Nexo beribu pejabat di London dengan pejabat di Switzerland.

Pinjaman Nexo vs SALT vs ETHLend

Seperti yang dibayangkan, Nexo bukan satu-satunya platform pinjaman cryptocurrency di sektor blockchain kerana dua yang popular lain seperti SALT dan ETHLend juga tersedia. Berikut adalah carta yang menunjukkan semua ciri yang ditawarkan Nexo melalui ETHLend dan SALT (Secure Automated Lending Technology):

nexo-salt-ethlend

Seperti yang anda lihat, banyak faktor yang memihak kepada Nexo dari segi usia dan pengalaman, pemprosesan aplikasi, penawaran produk, perincian jaminan, pilihan pembayaran balik, bayaran tersembunyi, faedah token, dan akses di seluruh dunia. Perlu disebutkan bahawa Nexo diaudit oleh salah satu firma perakaunan Big 4 di dunia, Deloitte.

NEXO Token ICO

Setelah mendaftarkan laman web rasminya pada bulan Januari 2018, syarikat pinjaman kripto itu menawarkan tawaran syiling awal (ICO) pada 1 April 208 di mana ia menjual token bernilai $ 52.5 juta dengan harga $ 0.10 setiap satu. Rakaman pertama di CoinMarketCap kembali pada 1 Mei 2018 ketika ia memulakan debutnya pada $ 0.18 dan mencapai tahap tinggi sepanjang masa dengan cepat setelah pada 9 Mei pada kira-kira $ 0,41 setiap duit syiling.

carta cap pasaran nexo-token-coin

Seperti yang diketahui ramai sekarang, ini berada di tengah-tengah pasaran beruang musim sejuk crypto 2018 kerana token NEXO turun hingga $ 0.04 sekitar pertengahan bulan September dan sejak itu diperdagangkan sekitar harga ICO awalnya kira-kira satu sen.

Kata Akhir

Ulasan Nexo

Nexo adalah platform simpanan dan pinjaman crypto yang popular. Pengguna boleh memasukkan mata wang fiat (USD, GBP, EUR, dan stablecoin) ke bursa untuk mendapatkan pulangan pelaburan sebanyak 8%. Pengguna juga boleh meminjam wang hanya dengan memasukkan crypto sebagai cagaran. Sebaik sahaja kripto ada di akaun anda, anda boleh mengakses sebilangan kredit. Pinjaman dihantar melalui Kad Nexo atau melalui pindahan wang ke bank anda.

Kelemahan utama Nexo ialah pengguna tidak dapat memperoleh minat pada bitcoin atau pegangan crypto lain (tidak seperti BlockFi). Namun, ciri ini dijangka akan dilancarkan tidak lama lagi.

Sekiranya anda mencari cara yang baik dan mudah digunakan untuk meminjam atau menjimatkan wang, maka Nexo mungkin adalah salah satu pilihan yang lebih baik yang ada sekarang.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map