11 Projek Menarik Di Platform Stellar (XLM)

(Dikemas kini) Platform Stellar telah menyaksikan banyak perhatian sejak akhir-akhir ini, dan di tengah-tengah pasaran yang turun telah kuat dalam nisbahnya berbanding Bitcoin. Salah satu sebab kegembiraan di sebalik Stellar adalah projek yang sedang dibuat yang menggunakan platformnya.

Ethereum telah dikreditkan kerana membuka cakrawala baru untuk semua jenis aplikasi berorientasi blockchain, Stellar, sebaliknya, telah memperoleh kredibiliti melalui projek seperti di bawah, menjaga reputasinya sebagai pemain kuat di ruang kripto.

Berikut adalah sebelas projek menarik di platform Stellar yang menawarkan penyelesaian untuk masalah kehidupan sebenar.

# 1. Penyelesaian Pembayaran Sejagat IBM

Gergasi teknologi terkemuka IBM menggunakan rangkaian Stellar untuk memberikan lebih banyak ketelusan dalam struktur pembayaran mereka. Walaupun syarikat teknologi telah bekerjasama dengan banyak bank dari pelbagai jenis swasta dan persekutuan dan negara yang disokong termasuk bank pusat, terutamanya di rantau Asia Pasifik, ia ingin melihat apa yang dapat disediakan oleh Stellar.

Menurut ketua penyelesaian Blockchain di firma itu, Jesse Lund, syarikat itu hampir membantu bank pusat memindahkan wang kertas ke rangkaian blockchain Stellar.

Penganalisis berpendapat bahawa perkongsian Stellar / IBM akhirnya dapat menggantikan infrastruktur pembayaran SWIFT / IBAN sebagai standard global. Sekiranya ini berlaku, ia akan memberi kesan besar kepada cryptocurrency XLM dengan cara yang hebat.

# 2. Veridium

Veridium bekerjasama dengan IBM dan Stellar untuk mewujudkan pasaran kredit karbon di peringkat global. Permulaan baru bertekad untuk memasukkan token asli mereka, VERDE dengan platform perdagangan yang berurusan dengan minyak dan gas, dalam usaha untuk mengotomatisasi proses mengimbangi pelepasan karbon.

Ini bermaksud, apabila seseorang atau syarikat membuat pembelian, mereka mempunyai pilihan untuk membeli jumlah kredit karbon yang sesuai untuk mengimbangi kegiatan mereka. Bagi syarikat besar dan institusi yang mapan, ini dapat menjadi dasar untuk mencapai peneutralan karbon. Ia juga dapat membantu mencapai kebertanggungjawaban alam sekitar antara lain.

# 3. Bintang X

Dalam usahanya untuk menjadi pemain utama dan pihak berkuasa dalam industri pertukaran desentralisasi peer-to-peer, Stellar X menggunakan semua tangan untuk mencipta pengalaman pengguna yang hebat. Memiliki Stellar di belakang membawa beberapa keprihatinan pada aspek “desentralisasi”, tetapi jika dapat menjadi pertukaran yang hebat, ia dapat meningkatkan jangkauan aktiviti Stellar dan DEX.

Ciri utamanya dapat memberikan kelebihan berbanding platform DEX lain kerana mampu memanfaatkan Stellar Anchor Network.

# 4. Taman Terbuka

Taman Terbuka membolehkan penggunanya mengubah telefon mereka menjadi hotspot wifi dan dibayar di Lumens untuk data yang digunakan.

Ia mungkin tidak berlaku di Amerika Syarikat dan Eropah, tetapi sangat sesuai dengan Stellar Market Base, kerana sasarannya kebanyakannya adalah tempat di mana sambungan internet tidak tersedia untuk kebanyakan orang.

# 5. TillBilly

projek menarik di Stellar

Platform ini merancang untuk mewujudkan seorang yang bersih perkhidmatan tempat jualan di Rangkaian Stellar. Ini akan jauh lebih murah jika ditimbang dengan kad kredit dan debit dan pembayaran Apple, sambil mengira mata kesetiaan secara automatik.

Untuk meringankan beban penerimaan kertas, platform akan menawarkan alternatif digital untuk mengatasi masalah ini.

# 6. Potongan

Harta Tanah menjadi tarikan dengan pelabur dari pelbagai jenis. Oleh kerana agak berisiko untuk membeli harta tanah di negara asing dengan banyak peraturan dan undang-undang, Slice menandakan projek harta tanah yang sebelumnya hanya dapat diakses oleh institusi yang ditubuhkan di A.S..

Walaupun persaingan semakin sengit di pasar ini dan harta tanah di seluruh dunia, Potongan cukup yakin akan kelangsungan hidupnya.

# 7. Tanggungjawab Pasti

Afrika adalah pasaran yang besar, dan jumlah orang Afrika di luar negeri bermaksud mereka harus menghantar wang pulang. Tanggungjawab Pasti adalah rangkaian pengiriman wang yang boleh digunakan oleh orang Afrika untuk menghantar wang pulang kepada orang yang mereka sayangi. Ia juga bekerjasama dengan Stellar, dengan cabang di Kenya, Rwanda dan negara-negara Afrika yang lain. Afrika dikatakan sebagai Pasar terbesarnya, dengan berbilion dolar dihantar pulang oleh orang Afrika ke luar negeri, setiap tahun.

Ia juga dapat digunakan untuk membayar bil utiliti dalam talian dan juga e-kedai.

# 8. Jalur Pintar

Jalur Pintar adalah mengenai tokenisasi tanah pertanian di Stellar Network. Ini adalah titik ke arah yang betul, kerana cryptocurrency secara beransur-ansur menghilangkan mata wang fiat, dan memungkinkan penggunaan cryptocurrency untuk memperoleh harta tanah. Ini adalah ramalan yang dapat membuahkan hasil jika dividen cryptocurrency cukup berharga untuk menjangkau pelaburan dan pembangunan luar bandar dan pertanian.

Teruja dengan projek-projek ini? Anda boleh membeli atau menukar koin asli Stellar (XLM) di Binance– pertukaran pilihan kami. Inilah panduan kami mengenai cara membeli XLM.

# 9. Tempo 

projek menarik di Stellar

Pada 12 Julai 2018, pasukan Stellar diumumkan perkongsian dengan syarikat pengiriman wang yang diberi nama Tempo. Pemindahan wang Tempo adalah platform yang mapan, dan anda boleh menganggapnya sebagai ‘European Western Union.’ Tempo dulu memotong yuran dari 4-150 Euro setiap transaksi. Walau bagaimanapun, dengan Stellar, platform ini akan menjimatkan banyak wang. Selain itu, mereka dapat membuat lebih daripada 60,000 transaksi dengan harga yang lebih rendah daripada sesen pun. 

Perkhidmatan ini pertama kali diuji di Filipina, salah satu pasaran pengiriman wang terbesar di dunia. Apabila penerima menerima dana, mereka akan menerima pemberitahuan, dan mereka dapat memilih apakah akan mengambil dana di suatu lokasi atau mengirim dana ke pintu mereka dalam mata wang tempatan. 

Kerjasama ini bermaksud bahawa Stellar adalah mata wang digital dengan rangkaian dunia nyata terbesar. Tempo memiliki lebih dari 200 lokasi di seluruh Eropah, di mana XLM kini dijual, dan pengguna aplikasi Tempo dapat membeli mata uang digital secara langsung di telefon mereka. 

# 10. Kubu kuat 

projek menarik di Stellar

Untuk sementara waktu, sistem jangkar Stellar telah menjadi teori. Tetapi sekarang, Kubu kuat telah membantu mengubahnya dengan menjadi sauh USD pertama platform. Platform ini menerima deposit dalam USD dan dapat mengeluarkan token apa pun di rangkaian Stellar, termasuk BTC, ETH, dan USD. 

Stronghold juga bekerjasama dengan PrimeTurst untuk mendapatkan dana, yang memastikan ketelusan dan pertanggungjawaban ketika menguruskan deposit fiat. 

Ini boleh menyebabkan penggunaan Stellar secara besar-besaran kerana ia bertindak sebagai keseimbangan terhadap ketidakstabilan yang menghalangi beberapa kes penggunaan mata wang digital. Selain itu, perkongsian itu dapat membantu Stellar menyelesaikan beberapa keperluan yang sama seperti Tether, tetapi diharapkan dengan sedikit kontroversi. 

# 11. SatoshiPay

projek menarik di Stellar

Dengan jangka masa perhatian orang semakin pendek, ramai yang merasa sukar untuk mendaftar ke laman web individu untuk melihat kandungan. Selain itu, kadang-kadang anda mahu membaca satu artikel di laman web, tanpa melanggan yang sama. 

SatoshiPay bermula sebagai platform pembayaran mikro untuk kandungan web di rangkaian Bitcoin, kemudian berhijrah ke IOTA, sebelum akhirnya bekerjasama dengan platform Stellar. 

Laman web yang mengandungi widget SatoshiPay meminta pengunjung membayar sesenit untuk melihat atau memuat turun kandungan. Widget bahkan tidak memerlukan pengguna memasang plugin atau dompet, dan bakinya mengikuti pengguna dari laman web ke laman web. Ini membuka model pengewangan untuk penyedia kandungan. 

Micropayments adalah pasaran panas lain, dan SatoshiPay adalah salah satu pemimpinnya. Ini adalah jalan lain yang dapat memberi sumbangan besar kepada penggunaan besar Stellar.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map