Pasar Virie: Pasar Percuma yang berfungsi sepenuhnya

Teknologi blockchain membuka kes penggunaan baru di seluruh dunia dan banyak projek terdesentralisasi telah dibuat dalam beberapa tahun terakhir.

Projek Virie adalah salah satu daripadanya, dan telah mencipta pasaran bebas pertama dalam bentuk paling murni.

Pasar Virie

Matlamat utama Market adalah untuk membolehkan pengguna menukar apa sahaja dengan segala-galanya tanpa bayaran mahal, kelewatan, atau terpaksa menggunakan pertukaran crypto untuk melakukan transaksi blockchain. Mata wang Fiat atau bahkan barang dan perkhidmatan dapat digunakan sebagai pembayaran di antara muka Pasar Virie.

Virie membolehkan pengguna membeli dan menjual menggunakan sistem pembayaran selamat yang memungkinkan untuk tidak disebutkan namanya kerana pengguna tidak perlu memberikan maklumat peribadi mereka untuk mengambil bahagian dalam perjanjian.

Sistem Escrow bawaan di Pasar Virie dirancang supaya pengguna yang tidak jujur ​​benar-benar akan kehilangan wang sekiranya penipuan dilakukan. Setiap pihak harus mendepositkan janji, dan hanya mengembalikannya setelah transaksi berjaya diselesaikan.

Dalam istilah yang paling mudah, intinya platform ini adalah untuk akhirnya menyediakan pasaran bebas terdesentralisasi pertama seumpamanya yang benar-benar peer-to-peer dan kebal terhadap peretasan atau penipuan.

Perlu disebutkan bahawa Virie bukan sistem pembayaran dengan Market. Ini adalah pasaran (Rangkaian Pertukaran Teragih) dengan sistem pembayaran yang sangat mesra pengguna. Keunikan Virie di sini adalah alat untuk menggunakan Market, bukan sebaliknya.

Privasi

Privasi adalah topik yang sangat penting di pasaran cryptocurrency pada masa kini. Bukan hanya peminat kripto yang mementingkan privasi mereka tetapi juga pengguna internet tradisional bimbang tentang bagaimana data mereka dikendalikan.

Virie menggunakan kriptografi untuk memberikan transaksi yang tidak dapat dikesan. Melalui kaedah ini, hampir mustahil untuk membuktikan bahawa transaksi dihantar melalui alamat tertentu.

Pada masa yang sama, transaksi tidak dapat dihubungkan dengan pengguna tertentu kerana sekarang banyak syarikat dapat melakukan halangan umum seperti Bitcoin (BTC) atau Ethereum (ETH).

Oleh itu, Virie memberikan privasi sebenar kepada pengguna yang ingin berdagang di pasaran yang selamat dan terdesentralisasi di mana kebebasan, desentralisasi dan privasi adalah atribut utama.

Urus niaga di Pasar Virie tidak memerlukan kad pengenalan atau maklumat peribadi lain. Pengguna hanya boleh memuat turun dan memasang aplikasi dan mula membeli atau menjual. Jumlah akaun yang tidak terhad dapat dibuat.


Bagaimana Virie Powered?

Virie menggunakan pelaksanaan Proof-of-Stake mereka sendiri yang membolehkan pengguna melombong menggunakan duit syiling mereka. PoS adalah salah satu algoritma konsensus yang paling popular di pasaran dan kini menggerakkan rangkaian blockchain yang berbeza termasuk Binance Coin (BNB), Stellar (XLM), Cosmos (ATOM) dan NEO, antara lain.

Dengan menggunakan PoS, Virie dapat bersaing dengan bank dan institusi kewangan lain. Lebih-lebih lagi, PoS adalah algoritma konsensus yang cekap tenaga berbanding Proof-of-Work (PoW) yang memberi kuasa kepada cryptocurrency seperti Bitcoin atau Litecoin (LTC) yang memerlukan sejumlah besar tenaga untuk beroperasi.

Untuk memberikan penyelesaian blockchain yang cekap dan revolusioner, Virie menggunakan protokol PoS dan PoW. Protokol hibrid ini melindungi rangkaian dari penggodam dan entiti jahat dan menjadikannya sangat pantas dan mesra pengguna untuk menarik sebilangan besar pengguna.

Untuk apa Virie boleh digunakan?

Virie boleh digunakan untuk membeli dan menjual apa-apa yang bernilai sambil menggunakan hampir semua nilai sebagai pembayaran (fiat, mata wang kripto atau barang dan perkhidmatan). Contohnya, seorang pekerja bebas yang berada di negara A dapat dengan mudah menerima mata wang pilihannya dari majikannya yang berada di negara B.

Pada masa yang sama, adalah mungkin bagi individu untuk membeli rumah dalam bidang kuasa tertentu dan menerima pembayaran dalam 10-20 minit.

Pengguna yang tidak mahu menggunakan sistem pembayaran tradisional seperti PayPal atau pindahan bank dapat dengan mudah mula menggunakan Virie tanpa bayaran, sekatan, atau kelewatan yang lama.

Mengenai motivasi di sebalik Projek, laman rasmi Virie menjelaskan:

“Kami bercita-cita untuk semua yang baru dan maju, tetapi yang paling penting kami menghargai kebebasan. Oleh kerana itu, kami bereksperimen dengan sintesis teknologi, dan lebih suka mencari dan bekerja di canggih, untuk mencari kombinasi dan aplikasi paling berjaya, yang kami rencanakan untuk dilakukan di masa depan.

Kelebihan Daripada Sistem Lain

Virie benar-benar terdesentralisasi. Pada masa ini, pertukaran cryptocurrency menawarkan penyelesaian crypto kepada pengguna, tetapi mereka tidak memberikan kunci peribadi kepada pengguna. Pada akhirnya, dana tersebut dikendalikan oleh bursa dan mereka dapat membekukannya jika mereka memutuskan untuk melakukannya.

Desentralisasi bukanlah titik kuat untuk rangkaian cryptocurrency pantas. Rangkaian yang cepat dan menawarkan bayaran yang rendah cenderung sangat berpusat, yang merupakan salah satu perbezaan utama dengan Virie.

Desentralisasi adalah salah satu ciri utama rangkaian blockchain ini. Ini memberi pengguna kemungkinan untuk melakukan perdagangan dengan mudah di pasaran bebas dan kompetitif.

Virie mempunyai alat web sumber terbuka yang membolehkan pengguna melihat maklumat mengenai entiti pasaran yang beroperasi di ruang tersebut. Pada masa yang sama, adalah mungkin untuk mengikuti blok dan transaksi pada keseluruhan blockchain Virie.

Transaksi mengambil masa antara 10 dan 20 minit untuk diproses kerana rangkaian menggunakan penyelesaian hibrid yang menggabungkan kedua-dua sistem PoS dan PoW.

Pengguna boleh memuat turun Perisian Pelanggan Virie yang kini berada dalam rangkaian ujian pada Windows, Mac dan Linux.

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, Virie menawarkan privasi yang melindungi pengguna dari pemerintahan diktator dan agensi pengawalseliaan lain yang ingin mengumpulkan maklumat dari pengguna.

Tambahan pula, pengguna boleh bertransaksi pada bila-bila masa tanpa mengira waktu bekerja atau cuti.

Pengguna akan dapat menangani dompet dan alamat mereka dengan kata laluan tertentu. Akaun juga boleh disandarkan.

Kesimpulannya

Virie adalah rangkaian blockchain yang sepenuhnya terdesentralisasi dan bertujuan untuk memberi pengguna pasaran yang benar-benar percuma untuk menukar barang dan perkhidmatan.

Rangkaian ini juga menawarkan ciri privasi untuk pengguna agar alat analisis blockchain tidak dapat melacak transaksi mereka atau menghubungkan dompet, alamat atau transaksi mereka dengan pengguna tertentu.

Lebih-lebih lagi, Virie memungkinkan transaksi cepat dan murah dengan cara terdesentralisasi menggunakan sistem hibrid yang menggabungkan kedua-dua penyelesaian Proof-of-Work dan Proof-of-Stake.

Anda boleh memuat turun Perisian Pelanggan Virie dan mengetahui lebih lanjut mengenai Projek Virie dengan melayari mereka laman rasmi.

Facebook: https://www.facebook.com/The-Virie-Project-106397074114548/?modal=admin_todo_tour Instagram: https://www.instagram.com/thevirieproject/ Twitter: https://twitter.com/thevirieproject

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map