Panduan Permulaan Untuk NEO – Cryptocurrency Ekonomi Pintar

Apa itu Neo?

Neo, sebelumnya dikenali sebagai Antshares, adalah projek Blockchain Cina bukan keuntungan yang berpusat di Shanghai. Ia dikenal sebagai Ethereum Cina, kerana juga memungkinkan penghantaran dan penyimpanan data melintasi blockchain menggunakan Kontrak Pintar. Ia beroperasi melalui protokol konsensus Delegated Byzantine Fault Tolerance. Ia telah menyaksikan peningkatan lebih dari 150x, dan dapat terus menyaksikan pertumbuhan yang besar ketika projek ini berjalan.

Apa itu Kontrak Pintar?

Neo memanggil kontrak pintar mereka sebagai NeoContracts, dan merupakan cara untuk mengautomasikan pembayaran dan transaksi pada blockchain. Kontrak Neo didorong oleh Neo Gas, yang merupakan perkara yang akan kita bicarakan di kemudian hari.

Apa itu Gas NEO?

Neo Gas adalah duit syiling lain yang berjalan di platform Neo. Neo tidak boleh dibahagikan, jadi sukar untuk digunakan untuk membayar yuran. Neo Gas, boleh dibahagi dan digunakan sebagai pembayaran untuk penggunaan kontrak dan transaksi pintar. Bayaran gas kemudian diberikan kepada para perwakilan, yang merupakan pengguna yang mengesahkan transaksi di blockchain. Pemegang Neo menerima Gas sebagai semacam dividen untuk memegang dan mempertaruhkan Neo mereka.

Dompet Neo akan dibincangkan dalam bahagian di bawah, tetapi sangat penting untuk menggunakan dompet yang memberi penghargaan kepada pengguna dividen Gasnya.

Apa itu Protokol Toleransi Kesalahan Byzantine yang Delegasikan?

Protokol konsensus dibuat untuk menyelesaikan masalah Jeneral Byzantium, masalah hipotesis di mana sembilan jeneral berusaha memutuskan bagaimana melakukan serangan terhadap sebuah kota, dengan mengikuti suara mayoritas. Dalam senario ini, adalah tidak efisen bagi seorang utusan untuk pergi ke setiap jenderal dan mengesahkan pilihan mereka untuk menyerang atau mundur.

Isu ini telah dimodelkan dan diselesaikan dalam sains komputer dengan mekanisme konsensus Proof of Work dan Proof of Stake. Neo mempunyai isu mereka sendiri, dan menggunakan dBFT. Sistem ini menggunakan perwakilan masyarakat yang terpilih, yang bersuara untuk sekumpulan pengguna Neo. Perwakilan ini bekerjasama untuk mencapai persetujuan 66% + mengenai keadaan lejar.

Neo sebagai Platform ICO

Neo, seperti yang dinyatakan sebelumnya, adalah sebuah proyek yang berpusat di China, sebuah negara dengan peraturan yang sangat ketat. Mereka telah menyekat perkara seperti Facebook dan Twitter ke titik di mana VPN (Virtual Private Network) diperlukan untuk mengaksesnya, dan kemudian melarang VPN. China telah mengikuti peraturan serupa pada peraturan ICO (penawaran syiling awal). Terdapat larangan sementara untuk penyertaan ICO di China, dan banyak orang melihat Neo sebagai penyelesaian untuk melakukan ICO di China.

Tidak ada pendirian rasmi dari China mengenai Neo dan ICO, tetapi hakikat bahawa kerajaan China tidak mengambil tindakan terhadap Neo adalah tanda yang luar biasa bahawa ia mematuhi semua peraturannya. Neo telah dan melancarkan beberapa pelancaran ICO di platform mereka seperti Medchain dan Red Pulse. Inilah a hamparan yang menunjukkan beberapa ICO yang dirancang.

Bagaimana Saya Membeli Neo?

Neo adalah 10 cryptocurrency teratas dari segi permodalan pasaran, sehingga tersedia di beberapa bursa. Pertukaran ini merangkumi Bittrex, Binance, Bitfinex. Semua pertukaran ini adalah pilihan yang sangat dipercayai dan merupakan peneraju dalam jumlah dagangan Neo. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai cara membeli Neo, lihat panduan ini.


Bagaimana saya menyimpan Neo?

Tiga dompet Neo yang saya cadangkan adalah Lejar Nano S, Dompet Neon dan Pegawai Dompet Neo.

Lejar Nano S

The Ledger Nano S adalah dompet perkakasan, yang menyimpan beberapa cryptocurrency. Ini termasuk Bitcoin, Ethereum, Neo dan ZCash. Senarai lengkap mata wang yang disokong akan ditunjukkan di bawah! The Ledger Nano S adalah pilihan paling selamat yang disenaraikan di atas, tetapi juga berharga 79 € atau $ 96.

Dompet Neon

Dompet Neon adalah dompet desktop yang menyokong Neo dan Neo Gas, dan membenarkan tuntutan automatik dari Neo Gas anda. Untuk mengakses dompet anda, kunci peribadi anda mesti dimasukkan. Harap maklum bahawa kunci peribadi ini tidak disimpan atau disimpan oleh pencipta Dompet Neon, jadi selamat sepenuhnya. Projek ini juga merupakan sumber terbuka, jadi jika ada fail berniat jahat yang disertakan, fail tersebut sudah dapat diketahui sekarang. Dompet desktop senang digunakan, tetapi bukan sesuatu yang saya menyimpan Neo dalam jumlah besar. Ia juga disenaraikan di laman web Neo rasmi sebagai peningkatan UI, yang pasti menjadikannya lebih dipercayai.

Dompet Neo rasmi

Dompet Neo rasmi boleh dimuat turun dari laman web Neo rasmi. Antaramuka pengguna tidak begitu mesra seperti Neon Wallet tetapi juga merupakan pilihan untuk menyimpan Neo.

Mengapa Neo begitu Berfokus untuk Membuat Identiti Digital?

Neo bertujuan untuk digunakan oleh perusahaan besar dan perniagaan, dan agar industri ini dapat beroperasi, mereka harus bekerjasama dengan peraturan dan undang-undang pemerintah. Ini tidak mungkin berlaku sekiranya pengguna 100% tanpa nama di blockchain. Seperti yang dinyatakan sebelumnya, China sangat tegas terhadap apa yang mereka izinkan, dan Neo tidak mahu mengambil risiko menyinggung perasaan China.

Mengapa kita memerlukan KEDUA Neo dan Ethereum?

Terdapat banyak persaingan di dunia cryptocurrency. Persaingan perlu dilakukan agar syarikat dan produk menjadi yang terbaik. Walaupun terdapat banyak ruang untuk beberapa projek, saya rasa akhirnya perlu ada satu pemenang yang jelas di setiap sektor.

Sebagai contoh, Bitcoin dan Bitcoin Cash bersaing untuk menjadi emas digital. Monaco dan TenX Pay Token adalah kedua-dua projek serupa yang bertujuan untuk menjadi kad pembayaran cryptocurrency. Sebahagian besar pasaran cryptocurrency adalah spekulasi pada ketika ini, kerana ia adalah teknologi yang sedang berkembang.

Daripada mengatakan apa yang lebih baik, mari bandingkan Ethereum dan Neo.

Bahasa Pengaturcaraan

Ethereum kini ditulis dalam Solidity, yang bukan bahasa mesra pengguna. Neo membenarkan kontrak pintar dikodkan dalam bahasa popular seperti C # dan Java.

Kelebihan memiliki bahasa pengaturcaraan yang mesra pengguna ialah ia membolehkan lebih banyak pengguna berinteraksi dengan blockchain Neo.

Bukti Stake / Work vs Protokol Toleransi Kesalahan Byzantine yang Delegasikan

Ethereum kini menggunakan Bukti Kerja. Proof of Work adalah cara untuk mengamankan rantaian awam dengan membiarkan pelombong, (pengguna yang menyelesaikan masalah kriptografi menggunakan kuasa komputer), mengesahkan transaksi dan diberi ganjaran atas kerja mereka. Ethereum bertujuan untuk mengatasi masalah skalabiliti tahun ini dengan beralih ke sistem Proof of Stake. Proof of Stake menyelesaikan masalah skalabiliti dengan menurunkan penggunaan kuasa (tanpa perlombongan), dan kerentanan terhadap pemusatan.

PoS lebih dekat dengan dBFT Neo dan akan membolehkan Ethereum dan Neo membuat skala ke tahap yang serupa.

Untuk melihat bagaimana semua pertandingan ini berjalan, kita hanya perlu menunggu. Pada masa ini, Ethereum nampaknya berada di depan kerana capaian pasarannya melebihi 10x Neos. Ini boleh berubah sepenuhnya di masa depan, dan saya tidak sabar untuk melihat bagaimana semua cryptocurrency berjalan.

Apa Seterusnya untuk Neo?

Sekiranya anda ingin mengikuti Neo, anda dapat melihat harganya dan maklumat lain di dalamnya CoinMarketCap halaman. Untuk mengikuti perkembangan Neo, melihat projek Twitter, Reddit dan Github.

Ini adalah catatan tetamu yang ditulis oleh Austin, pemilik CryptoKing. Austin adalah pelabur cryptocurrency yang gemar mempelajari sains komputer dan kejuruteraan perisian di Towson University. Hobinya termasuk meneliti cryptocurrency, perjalanan, dan panjat tebing. Matlamatnya adalah untuk membantu orang biasa memahami dan memasuki cryptocurrency.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map