Apa itu Nucleus Vision (NCASH)? Semua Yang Anda Perlu Tahu

Penglihatan Nukleus, dikenali sebagai nCash dimulakan pada tahun 2014. Idea di sebalik Penglihatan Nukleus platform adalah untuk menjadikan belanja lebih mudah dengan menggunakan rekod pelanggan untuk membuat keputusan tepat mengenai pilihan produk yang menggunakan Internet of Things (IoT) tanpa penggunaan WiFi atau Bluetooth.

Teknologi ini digunakan oleh sepuluh kedai runcit di India pada masa ini dan juga disokong oleh syarikat yang berkaitan dalam industri cryptocurrency dan runcit barang.

Tim Draper, yang merupakan antara pelabur terawal di Penglihatan Nukleus projek dan juga terlibat dengan syarikat seperti Skype dan Hotmail, dia merancang untuk merevolusikan industri teknologi sekali lagi dengan projek Nucleus Vision.

Perkara Istimewa Tentang Visi Nuklear?

Terdapat banyak dan banyak teknologi yang dilancarkan setiap hari, dan lebih sukar daripada sebelumnya untuk memberitahu yang harus dilaburkan. Walau bagaimanapun, selalu ada masalah setiap projek hebat diselesaikan.

Untuk Penglihatan Nukleus, ia cenderung sepenuhnya mengubah cara peniaga berinteraksi dengan pelanggan / pelanggan di kedai fizikal menggunakan Internet Perkara teknologi.

Platform ini juga menggunakan kaedah membuat transaksi kewangan yang lebih cepat dan pantas untuk pengalaman runcit moden dengan token nCash.

Bagaimana ia berfungsi

Prosesnya dijelaskan dalam 5 langkah mudah:

  • Peranti sensor ION dipasang di kedai runcit.
  • Pelanggan dikenali melalui sensor dalam jarak 200 meter ke outlet di mana peranti dipasang.
  • Lapisan orbit yang selamat melindungi data yang dipindahkan antara sensor ION dan peranti pelanggan.
  • Maklumat masa nyata pelanggan dikongsi dengan outlet setelah diluluskan.
  • Pelanggan menerima tawaran dan potongan cadangan sebagai pemberitahuan.

Dengan Platform Nukleus Visi, pemilik kedai boleh menetapkan apa yang dipanggil ION di kedai mereka. Ini adalah peranti yang cukup unik. Ia dapat mengambil identiti individu dengan menggunakan isyarat telefon yang unik ketika mereka menghampiri, dalam jarak 200 meter dari peranti tanpa memerlukan Bluetooth, wifi, atau pengenalan wajah.

Ketika pelanggan berbelanja, data mengenai pengalaman berbelanja mereka disediakan dan direkodkan dalam ekosistem global yang disebut NEURON. Data yang dikumpulkan oleh peranti ION dikumpulkan dan dapat dijual kepada pihak ketiga untuk tujuan tertentu di platform. Mengenai privasi, setiap pelanggan memilih sama ada untuk berkongsi maklumat mereka atau tidak yang mereka teruskan dengan proses pembayaran – mereka boleh tetap tidak dikenali jika mereka mahu. Kelebihan platform ini kepada pelanggan adalah mereka mendapat ganjaran dalam token nCash kerana berkongsi pengalaman membeli-belah. Setelah pelanggan berada di luar jarak 200 meter ke kedai, pengguna akan terputus kerana peranti tidak menjejaki orang secara geografi.

Tidak seperti banyak penemuan blockchain lain untuk industri produk runcit, the Penglihatan Nukleus projek ini mempunyai produk yang berfungsi dan sudah mula digunakan di 10 kedai runcit pada masa ini. Pasukan ingin meningkatkan publisiti dan berharap dapat menggunakan 250 peranti mereka di lebih banyak kedai yang mengumpulkan maklumat dari lebih dari 250 ribu pembeli pada akhir suku kedua. Menjelang akhir tahun, sasarannya adalah untuk memiliki 5,000 peranti ION aktif di kedai runcit di seluruh dunia.

Bagaimana Peranti Berinteraksi Dengan Pelanggan

  • Peranti sensor ION kedai mengenali pelanggan dalam julat pratetap.
  • Sensor memberikan ID pelanggan ke ekosistem Nucleus.
  • Terdapat teks yang dihantar; ini juga boleh menjadi pemberitahuan untuk pengguna telefon pintar dengan tawaran untuk nCash untuk persetujuan data mereka.
  • Setelah diluluskan, pelanggan dikreditkan dengan token yang telah ditetapkan pada akaun nCash mereka. NCash boleh, pada gilirannya, dipindahkan ke dompet yang serasi dengan ERC20.
  • Nucleus Vision dengan selamat memindahkan data peribadi dan membeli-belah pelanggan ke blockchain.
  • Platform ini kemudian menggunakan data yang dipindahkan untuk mengenal pasti peristiwa yang berkaitan pada masa akan datang.
  • Sekiranya tidak ada catatan pelanggan sebelumnya di gerai runcit, pemilik kedai mungkin meminta lebih banyak data di rangkaian, yang memberi hak istimewa kepada peruncit untuk melihat pembelian yang dilakukan sebelumnya di kedai lain.
  • Terakhir, pemilik kedai mempunyai pilihan untuk menawarkan nCash kepada pelanggan untuk lawatan berulang ke kedai mereka.

Pembatalan ICO

The Pasukan Nukleus Visi membatalkan tawaran duit syiling awal seperti nCash seperti yang dijadualkan sebelumnya. Ini disebabkan oleh harga Token Ethereum pada masa itu. Untuk bersikap telus, mereka memanggil ICO dan dihantarkan kepada anggota masyarakat.

Walaupun itu adalah keputusan yang jujur, mungkin itu adalah keputusan yang mudah untuk diambil. Visi Nukleus telah mengumpulkan lebih dari $ 40 juta dari pelabur awal, sebelum penjualan awam.

Di Mana Dan Bagaimana Membeli Token nCash

nCash baru sahaja disenaraikan di bursa dan telah berjalan dengan baik sejak penyenaraiannya.

Pada masa penulisan, nCash hanya boleh dibeli di dua platform pertukaran cryptocurrency; Binance dan IDEX.

Satu-satunya cara yang ada untuk mendapatkan beberapa token nCash, selain mengunjungi kedai yang sudah menggunakan teknologi atau mendapatkan beberapa token token nCash oleh titisan udara adalah untuk menukar beberapa bitcoin, eter, atau token binance (di platform pertukaran Binance) untuknya.

Terdapat beberapa platform yang membolehkan anda membeli duit syiling nCash. Salah satunya adalah Huobi Global, melalui dua pasangan perdagangan yang berbeza, termasuk NCASH / BTC dan NCASH / ETH. Kedua pasangan perdagangan ini mewakili lebih dari 54% daripada jumlah dagangan aset digital ini. 

Binance juga mempunyai tiga pasangan perdagangan yang berbeza untuk nCash, termasuk NCASH / ETH, NCASH / BTC dan NCASH / BNB. Ketiga pasangan perdagangan ini merangkumi 23% daripada jumlah dagangan cryptocurrency ini. Binance, Huobi Global dan MXC menyumbang hampir 99% daripada jumlah dagangan mata wang digital ini walaupun terdapat lebih daripada 20 pasangan perdagangan di pasaran dan pertukaran yang berbeza menyokongnya. 

Binance adalah salah satu platform cryptocurrency yang paling dikenali untuk peniaga cryptocurrency. Secara umum, Binance mempunyai kecairan yang besar bukan hanya untuk mata wang maya utama yang diperdagangkan di pasaran tetapi juga untuk altcoin. Walaupun begitu, nCash mewakili 0.01% daripada jumlah dagangan di Binance. 

Untuk membeli nCash melalui Binance, pengguna perlu menghantar ETH, BTC atau BNB ke Binance melalui pertukaran lain. Ini agak tidak selesa bagi banyak pengguna kerana itu memerlukan individu untuk mempunyai akaun berdaftar di platform lain. Walau bagaimanapun, pertukaran mata wang cryptocurrency Binance telah menerapkan sistem baru yang membolehkan pengguna membeli atau menjual aset digital menggunakan kad kredit. Walaupun tidak termasuk semua mata wang maya, pengguna boleh membeli BTC, ETH atau BNB dan menukarnya dengan nCash sebaik sahaja dana dikreditkan ke akaun mereka. 

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, semakin besar kecairan dalam platform pertukaran, semakin baik untuk menangani altcoin. Selepas membeli nCash, perkara terbaik yang perlu dilakukan ialah menyimpan dana ini di luar pertukaran cryptocurrency. 

Sekiranya anda ingin mengetahui cara memperdagangkan beberapa Ether untuk nCash, baca panduan langkah demi langkah kami untuk membeli nCash di Binance Exchange.

Token nCash Dan Dompetnya yang Sesuai

NCASH adalah Token ERC-20 yang berfungsi sebagai token rasmi di Nukleus Visi blockchain sebagai insentif kepada pelanggan dan juga alat untuk membeli maklumat berharga mengenai ekosistem.

Sebagai token ERC-20, NCASH serasi dengan semua dompet serasi token ERC-20.

Sekiranya anda mempunyai wang tunai tambahan, maka gunakan dompet perkakasan seperti Trezor atau lejar akan menjadi pilihan yang lebih baik.

Pertukaran cryptocurrency selalu membolehkan pengguna menyimpan aset digital mereka di atasnya. Walaupun ini adalah sesuatu yang positif bagi mereka yang biasa melakukan perdagangan biasa di pasaran, tidak selamat menyimpan cryptocurrency di bursa. Kenapa? Kerana dua sebab utama. 

Sebab pertama mengapa tidak menyimpan cryptocurrency di bursa adalah berkaitan dengan fakta bahawa mereka biasanya digodam dan diserang oleh pihak jahat. Sekiranya serangan berkesan, ini akhirnya boleh mengakibatkan kerugian berjuta-juta dolar aset digital pengguna. Ini berlaku pada masa lalu dengan Mt. Gox, Coincheck atau bahkan Binance, yang kehilangan 7,000 BTC setelah penggodaman awal tahun ini. 

Sebab kedua mengapa pengguna tidak mempercayai pertukaran adalah kerana platform ini cenderung menjaga aset anda. Ini bermaksud bahawa anda bukan pemilik sebenar mata wang maya ini. Sekiranya anda tidak memiliki kunci peribadi anda, anda bukan pemilik sebenar aset digital anda. Sesungguhnya, platform crypto hanya dapat membekukan dana anda dan anda mungkin tidak akan melihatnya lagi jika mereka menganggap anda tidak mengikut terma dan syarat. 

Kedua-dua sebab ini berlaku untuk nCash juga. Maksudnya, kaedah terbaik untuk menyimpan nCash adalah dalam dompet cryptocurrency dari mana anda memiliki kunci peribadi, yang mewakili pemilikan. Salah satu kaedah terbaik untuk menyimpan nCash adalah melalui MyEtherWallet, yang merupakan dompet yang serasi dengan ERC-20. 

Melalui MyEtherWallet, anda akan menyimpan kunci peribadi anda dan ini membolehkan anda mengawal sepenuhnya dana anda. Lebih-lebih lagi, nCash anda tidak akan berisiko dicuri dari bursa. Walaupun MyEtherWallet bukanlah dompet paling selamat di pasaran, ia jelas dapat membantu anda mengurangkan risiko memegang mata wang maya. 

Sekiranya anda ingin meningkatkan keselamatan, anda boleh menggunakan dompet perkakasan seperti Trezor atau Ledger Nano S. Walaupun ini adalah dompet cryptocurrency berbayar, mereka memberikan keselamatan terbaik di pasaran crypto. 

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai kedua dompet ini, anda boleh membaca panduan kami mengenai Trezor dan Ledger Nano S. 

Pilihan lain untuk dompet perisian yang memberi anda kawalan sepenuhnya terhadap token anda MyEtherWallet, MetaMask, Kabus, Pariti, dan Amanah Dompet Ethereum ERC-20.

Pasukan Di Sebalik Visi Nukleus

Penglihatan Nukleus diketuai oleh CEO dan pengasas, Abhishek Pitti, adalah lulusan Harvard School of Business. Terdapat juga anggota pasukan penting yang lain, termasuk Avinash Pitti, siapa CTO, Bryan Lemster, Pembangun Blockchain Utama, dan Brooks Atwood, Pengarah Kreatif.

Mereka juga mempunyai pelabur tinggi yang menyokong projek seperti Tim Draper, Darshan Patel, dan Sriram Viswanathan.

Syarikat teknologi yang menyokong projek ini juga merangkumi Intel, Rangkaian Alpha, Radisys, dan Vodafone.

Kesimpulannya

Dengan Penglihatan Nukleus Sistem pengenalan tanpa sentuh berasaskan IoT, peruncit diberi kuasa untuk melayani pelanggan mereka dengan lebih baik dan juga mendapatkan maklumat yang berkaitan dengan keperluan pelanggan. Nucleus merapatkan jurang antara dunia runcit dalam talian dan luar talian sambil memanfaatkan teknologi blockchain Ethereums.

Menjadi peranti pertama yang dilaksanakan di pasaran dunia nyata, dan orang di belakangnya, pasti akan mengubah industri runcit dan juga menjadi panggilan bangun untuk projek lain seperti ini.

Walaupun begitu, kerana terdapat pasaran beruang cryptocurrency yang sangat kuat pada tahun 2018, sangat penting bagi pemaju dan peminat untuk terus mengusahakan projek tersebut dan terus bertahan. Keadaannya pasti sukar tetapi projek yang terus berjalan dan mengembangkan idea mereka akhirnya akan melonjak di masa hadapan. 

Pada masa ini, mata wang maya ini hampir dengan kedudukan ke-340 dalam pasaran cryptocurrency dari segi cap pasaran. Dengan pasukan pemaju yang tahu bagaimana menyediakan perkhidmatan, tujuannya adalah untuk bergerak di atas 300 dan tetap dekat dengan 200 aset digital. Jatuh di bawah tahap semasa boleh menjadi bencana untuk masa depan projek ini dan cryptocurrency. 

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map