Apa itu Lisk Cryptocurrency (LSK)? Semua Yang Anda Perlu Tahu

Apa itu Lisk?

Kerugian adalah platform blockchain sumber terbuka yang dikuasakan oleh Token Lisk (LSK) yang membolehkan pembangun kod aplikasi terdesentralisasi (dApps) dalam bahasa pengaturcaraan JavaScript. Dengan Lisk, pembangun dapat membina aplikasi di rantai sisi mereka yang dihubungkan ke Lisk Network, dan juga dengan token tersuai mereka.

Dalam pengertian itu, Lisk serupa dengan blockchain Ethereum. Walau bagaimanapun, platform Lisk belum dibina untuk membuat kontrak pintar, tetapi untuk mengembangkan pelbagai aplikasi dan fungsi menggunakan Rangka kerja LISK AppSDK.

Dengan tujuan untuk menjadikan pembangunan blockchain mudah diakses, Lisk dikeluarkan dari Crypti oleh Max Kordex dan Oliver Beddows pada bulan Mei 2016.

Dengan Lisk App SDK, pembangun dapat mengembangkan aplikasi backend dan juga front end. Kemudian dapat juga membina fungsi untuk aplikasi mereka dan antara muka pengguna dengan Lisk App SDK. Ini membolehkan pembangun membuat aplikasi blockchain dengan mudah dalam pakej yang boleh dimuat turun. Bahagian depan aplikasi ini diakses dengan cara yang terdesentralisasi, yang merupakan ciri unik dalam industri blockchain seperti pada masa ini.

Apa yang Membuat Risiko Unik?

Terdapat beberapa toolkit pembangun dan platform blockchain di luar sana, tetapi Lisk berharap dapat berbeza dengan aksesibilitasnya oleh Kit Pengembangan Perisiannya yang ditulis menggunakan JavaScript. Dengan Lisk, pembangun juga dapat memberi tumpuan kepada pengalaman pengguna, tidak seperti platform lain.

Rantai utama memberikan keselamatan dan kestabilan. Juga, rantai sampingan membenarkan fleksibiliti tanpa had. Lisk memberi peluang kepada pembangun untuk membuat rangkaian blockchain mereka sendiri, yang berada di bawah kawalan penuh mereka.

Pembangun juga dapat membuat rangkaian mereka dalam bentuk rantai sampingan tanpa melakukan terlalu banyak usaha dan masa untuk membina blockchain sepenuhnya dari bawah. Kerugian menjadikannya lebih pantas.

Bagaimana Aplikasi SDK Lisk Boleh Digunakan?

Kemungkinan menggunakan Kit Pembangunan Perisian tidak terhad. Adalah mungkin untuk mengembangkan rangkaian sosial, permainan, utusan, dan semua aplikasi bebas platform lain yang terdesentralisasi. Bahagian yang baik ialah pembangun tidak akan mengalami kesulitan mengikuti protokol rangkaian peer-to-peer atau mengembangkan algoritma konsensus.

Bagaimana Memulakan Dengan Kerugian?

Ke memanfaatkan Lisk dengan kemampuan sepenuhnya, anda mulakan dengan membuat akaun dan memuat turun Dompet kerugian, kemudian lancarkan aplikasi. Selepas ini, anda akan memperoleh beberapa token LSK, yang boleh dibeli di pelbagai pertukaran cryptocurrency. Token diperlukan untuk setiap tindakan yang diselesaikan di platform Lisk, jadi memperoleh LSK bukanlah pilihan.

Kini anda dapat menyesuaikan ciri pada akaun anda sesuka anda, termasuk pilihan untuk menambah frasa laluan kedua untuk keselamatan tambahan. Kini anda sudah bersedia untuk meneroka alat dalam Lisk Blockchain Explorer. Untuk berita yang paling penting dari Komuniti Lisk anda harus menyemak Majalah Lisk.

Pembangunan Aplikasi Desentralisasi pada Risiko

Aplikasi desentralisasi / aplikasi Blockchain adalah apa yang dipanggil. Aplikasi yang berjalan di beberapa pelayan, memberikan keselamatan dan waktu operasi yang tersembunyi, dan juga menghadirkan model perniagaan yang baru. Salah satu ciri Lisk yang hebat adalah kemampuannya untuk menggunakan, mengurus dan menyebarkan aplikasi terdesentralisasi semuanya di satu tempat dengan pengalaman pengguna yang lancar.

Aplikasi desentralisasi merangkumi pakej depan dan belakang. Sebaliknya, kontrak pintar hanyalah proses backend. Dengan kata lain, mengembangkan aplikasi yang terdesentralisasi pada kontrak pintar bermaksud anda harus bergantung pada sistem pihak ketiga untuk tujuan depan.

Pasukan Lisk mempermudah dan menyeronokkan bagi pemula dan profesional untuk memahami platform Lisk dengan jelas dokumentasi mengenai cara menghantar dan menerima LSK, memuat turun aplikasi dan sebagainya tanpa menjadi pakar teknikal.

Menyiapkan Dompet Untuk Kerugian

The Kalah Nano adalah dompet rasmi untuk token LSK. Ia membolehkan pengguna menerima dan menghantar transaksi di Lisk Network. Ia juga menyediakan UI ringkas untuk ciri yang lebih maju seperti perwakilan yang mengundi atau mendaftarkan frasa laluan kedua.

Dengan Lisk Nano, penyegerakan blockchain tidak diperlukan kerana dompet menghubungkan dengan simpul Lisk rasmi yang dihoskan oleh Lisk foundation.

Cara Membeli Risiko

Lisk telah disenaraikan di beberapa bursa. Ini telah memberikan banyak pilihan kepada pelabur untuk membeli token Lisk (LSK). LSK boleh dibeli menggunakan fiat dan juga boleh ditukar dengan cryptocurrency lain. Pertukaran cryptocurrency yang menyenaraikan token LSK termasuk Binance, YoBit, Telur Duit Syiling, Upbit, Bit-Z, Bittrex, BitBay, Poloniex, Huobi, HitBTC, Livecoin, ChaoEX, Lebihan, Bilik Duit Syiling, Gerbang.io, dan LiteBit.eu. Anda juga boleh menukar / membeli Risiko dengan cryptocurrency dan fiat melalui Changelly pelantar.

Pasukan Di Sebalik Risiko

Sebilangan orang berusaha dengan mudah untuk memastikan projek ini berjaya, tetapi berikut adalah dua orang terkenal yang harus anda ketahui.

Max Kordek – Presiden dan Pengasas

Kordek adalah usahawan yang berminat dengan teknologi yang mengganggu. Memiliki pengalaman luas dalam teknologi blockchain dan melihat banyak potensi aplikasi blockchain, dia bersama Lisk.

Oliver Beddows – Naib Presiden / Pengasas

Beddows adalah pembangun timbunan penuh dengan pengalaman kerja lebih dari 15 tahun dalam membina aplikasi perusahaan. Dia bersama-sama mengasaskan Lisk dengan tujuan untuk memberi inspirasi dan membolehkan pemaju membina aplikasi impian mereka yang terdesentralisasi.

Sebagai fokus Lisk pada desentralisasi, Lisk Foundation bekerjasama dengan kontraktor di seluruh dunia dari lokasi seperti New York, Berlin, dan Zug. Pasukan teras berpusat di Berlin.

Kesimpulannya

Lisk adalah alat berharga untuk pemaju dalam mencari cara mudah untuk membina platform yang terdesentralisasi. Dengan kit Lisk SDK, waktu pemaju dikurangkan, yang membolehkan mereka fokus untuk menyempurnakan aplikasinya dan bukannya mementingkan perincian blockchain utama.

Lisk (LSK) juga merupakan cryptocurrency yang sangat baik untuk dipegang kerana orang diberi penghargaan oleh sistem perwakilan memegang beberapa token LSK di dompet mereka.

Pautan Berguna

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map