Apa itu Bitmex: Yang Perlu Anda Ketahui

Dalam artikel ini, kami akan menerangkan apa itu pertukaran BitMex, cara kerjanya, dan apa risiko dan faedah menggunakan platform. Selain itu, kami juga akan menerangkan bagaimana kontrak kontrak niaga hadapan berfungsi, bagaimana membuka kontrak niaga hadapan ini di platform, perdagangan leverage apa, dan risiko dan faedah alat perdagangan ini.

Apa itu Bitmex?

Bitmex adalah pertukaran cryptocurrency yang dilancarkan pada tahun 2014 dan menawarkan produk kewangan yang berbeza. Di antara produk ini, kami menjumpai perdagangan margin cryptocurrency untuk Bitcoin, Ethereum dan Litecoin sehingga 100x untuk Bitcoin. Sebagai tambahan, pertukaran menawarkan derivatif cryptocurrency dan produk kewangan lain untuk pelabur profesional.

apa itu bitmex

Ini bukan platform untuk pemula kerana menawarkan pilihan dan perkhidmatan perdagangan yang maju. Sebagai contoh, perdagangan margin harus diberi perhatian yang serius kerana pasaran cryptocurrency sangat tidak stabil dan ramalan harga kadang-kadang sukar dilakukan.

Bitmex menawarkan kontrak niaga hadapan Bitcoin dan cryptocurrency lain dan perdagangan leverage. Mari kita fahami apa perkhidmatan ini dan bagaimana ia mempengaruhi pelabur.

Apa itu Kontrak Niaga Hadapan?

Ini adalah produk derivatif yang merupakan perjanjian untuk membeli atau menjual aset tertentu pada harga yang telah ditentukan pada waktu yang ditentukan pada masa akan datang. Bitmex menawarkan kontrak niaga hadapan yang diselesaikan secara tunai untuk beberapa produk yang ditawarkannya.

Kontrak niaga hadapan melibatkan pelbagai mekanik yang perlu diketahui oleh pengguna sebelum melabur. Penting untuk mengetahui berapa nilai satu kontrak, penandaan kedudukan kontrak niaga hadapan, tahap margin yang menentukan seberapa banyak leverage yang dapat diperdagangkan dengan dan pada ketika pembubaran berlaku, bagaimana dan bila kontrak niaga hadapan berakhir atau selesai, dan premium atau diskaun yang diperdagangkan oleh kontrak niaga hadapan jika dibandingkan dengan harga tempat yang mendasari.

Bagaimana Memulakan Kontrak Niaga Hadapan?

Untuk memulakan kontrak niaga hadapan, perlu masuk. Platform ini tidak memerlukan dokumentasi khusus untuk pengesahan. Setelah pengguna masuk dalam platform, ia dapat membuat deposit pertama yang akan tersedia hanya dalam beberapa jam. Setelah diproses orang itu boleh mula berniaga pelbagai jenis kontrak yang ditawarkan.

Platform ini menawarkan pelbagai cakerawala untuk setiap produk. Sebahagian daripadanya mempunyai kontrak harian dan mingguan. Setelah pelabur memutuskan kontrak mana yang akan dipilih, dia hanya perlu membuatnya.

Tujuan utama kontrak niaga hadapan adalah untuk menguruskan pendedahan risiko. Sebagai contoh, jika syarikat membayar pekerjanya dalam Bitcoin, maka ia mungkin ingin mempunyai kontrak dengan harga Bitcoin yang stabil daripada membuat spekulasi dengan harga masa depannya.

Apa itu Perdagangan Leverage?

Perdagangan leverage membolehkan pelabur mempunyai jumlah wang yang lebih besar untuk melabur dalam aset tertentu. Sebagai contoh, broker atau pertukaran boleh memberikan kepada pelabur 2, 10, 50 dan hingga 100 kali jumlah wang yang dimiliki oleh pelabur. Dengan cara ini, jika pelabur cukup yakin tentang bagaimana aset tertentu akan bergerak, maka dia boleh meminta sejumlah wang ini dan meletakkan taruhan.


Dalam kes Bitmex, ia menawarkan 100x leverage pada beberapa produknya. Ini bermaksud bahawa pelabur dapat membeli 100 kali lebih banyak kontrak daripada apa yang dia mampu bayar. Tetapi banyak pakar menyebut kaedah perdagangan ini sebagai ‘pedang bermata dua’, dan kami akan menerangkan mengapa.

Risiko dan Faedah Menggunakan Bitmex

Manfaat utama perdagangan kontrak niaga hadapan dengan cryptocurrency adalah bahawa ia menawarkan kemungkinan untuk memanfaatkan. Pelabur dapat berniaga dengan jumlah wang yang lebih besar dan memperoleh keuntungan yang lebih besar daripada dengan modal awalnya. Tetapi seperti yang telah kita sebutkan sebelumnya, ada beberapa risiko yang harus kita pertimbangkan.

Alat ini tidak semudah digunakan untuk pemula seperti perdagangan biasa. Penting untuk mempunyai pengalaman dalam memanfaatkan dan mengendalikan kontrak niaga hadapan. Pelabur mesti cukup berpengalaman untuk mengelakkan margin yang berlebihan dari modal sendiri dan membuat pelaburan berisiko pendek dan menengah dengan leverage.

Sekiranya pelabur yang tidak berpengalaman meletakkan sejumlah wang yang penting dan memutuskan untuk beroperasi dengan leverage, maka ia berpeluang tinggi untuk kehilangan semua modalnya dan membayar yuran yang tinggi kepada pertukaran wang yang dipinjam. Bitmex menawarkan yuran berbeza bergantung pada aset. Sebagai contoh, leveraj 100x Bitcoin mempunyai yuran pembuat -0,0250 peratus, yuran pengambil 0.0750 persen dan yuran penyelesaian 0.05 peratus.

Kesimpulan mengenai Apa itu Bitmex

Bitfinex adalah pertukaran cryptocurrency selamat yang tinggi. Ia mempunyai lapisan keselamatan penting yang menjadikannya pertukaran yang sangat sukar untuk digodam. Sehingga hari ini, Bitmex tidak pernah diretas. Banyak pertukaran cryptocurrency penting lain telah diretas beberapa kali sebelumnya. Contohnya, MtGox adalah kes yang paling terkenal. Ia adalah pertukaran cryptocurrency terbesar pada masa ini dan ketika ia digodam harga Bitcoin mengalami kemalangan dan jangka masa yang lama.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map