10 Syarikat Teratas yang Menerima Bitcoin sebagai Kaedah Pembayaran

Bitcoin adalah mata wang digital yang terbesar dan paling terkenal. Sebenarnya, ia menguasai pasaran cryptocurrency semasa. Anda tidak akan salah mengatakan bahawa tidak lama lagi cryptocurrency akan mengambil alih urus niaga kewangan di seluruh dunia. Walau bagaimanapun, soalan yang diajukan adalah dua; “yang menerima Bitcoin?“Atau sekadar”di mana seseorang boleh menggunakan bitcoin?Artikel ini adalah senarai 10 syarikat teratas yang menerima Bitcoin. Ketahui di mana anda boleh menghabiskan Bitcoin berharga anda dan apa yang boleh anda dapatkan dengan mereka.

Syarikat yang Menerima Bitcoin

Terdapat anggapan yang salah di antara kita bahawa kita melihat bitcoin sebagai komoditi walaupun ia adalah mata wang. Sebab utama adalah kerana tidak banyak pengetahuan mengenai pelbagai perniagaan dan syarikat yang menerima bitcoin sebagai kaedah pembayaran.

syarikat yang menerima bitcoin

Jawapan untuk tanggapan itu salah kerana banyak syarikat menerima cryptocurrency sebagai bentuk dana mereka yang sah.

Oleh itu, jika anda adalah salah seorang yang mengajukan pertanyaan “siapa atau di mana” mengenai bitcoin, maka saya pasti ini adalah siaran yang anda cari.

Berikut adalah syarikat teratas di seluruh dunia yang menerima Bitcoin sebagai kaedah pembayaran:

1. Overstock.com

Overstock adalah kedai peruncit dan salah satu syarikat dalam talian besar yang menerima bitcoin sejak Januari 2014 sebagai kaedah pembayaran. Pelanggan dibenarkan menggunakan bitcoin untuk membuat pembelian pelbagai barang dari produk rumah, pakaian, barang bayi, perabot, dan lain-lain.

Syarikat ini juga menjual barang-barang tiket besar dengan harga lebih rendah kerana terlalu banyak stok. Lama kelamaan Overstock telah berkembang dan pada masa ini, dan bersama Bitcoin, ia menerima mata wang utama lain yang merangkumi Litecoin, Moreno, wang tunai bitcoin, dan Ethereum.

Untuk menggunakan mata wang di overstock, anda hanya memilih kripto yang paling sesuai untuk menyelesaikan pembelian. Sistem kemudian menukar mata wang anda kepada bitcoin yang menyelesaikan pembelian.

2. EGifter

EGifter adalah salah satu aplikasi mudah alih laman web kad hadiah terkenal di dunia yang membolehkan pengguna membuat pembelian kad hadiah untuk pelbagai tempat seperti Sephora, Amazon, Kohl, dan Home Depot.

Selepas itu, EGifter bekerjasama dengan Coinbase sebagai rakan kongsi Bitcoin. Perkara terbaik di sini ialah, pengguna boleh menggunakan bitcoin untuk membeli kad hadiah untuk tempat-tempat yang tidak menerima bitcoin secara langsung.

3. Newegg

Berikut adalah berita baik untuk orang-orang aneh gadget! Newegg adalah antara peruncit alat yang paling banyak di seluruh dunia yang menerima bitcoin sebagai kaedah pembayaran.

Newegg bekerjasama dengan Bitpay sebagai rakan pemprosesan pembayaran untuk mata wang digital. Untuk membeli apa-apa dari Newegg menggunakan Bitcoin, anda hanya perlu memilih Bitcoin di bawah kaedah pembayaran dan menyelesaikan langkah seterusnya. Laman web ini menerima bitcoin untuk pembelian seperti pesanan langganan pra-pesanan, pesanan panggilan, dan item pasaran.

4. Microsoft

Akhir bulan Disember 2014, Microsoft menjadi salah satu syarikat yang menerima bitcoin sebagai salah satu kaedah pembayaran yang diterima. Anda boleh memasukkan dana menggunakan bitcoin ke dalam Microsoft akaun yang hanya dapat digunakan untuk membeli filem, permainan, dan aplikasi di kedai Xbox dan Windows – tidak ada dari kedai dalam talian Microsoft.

Harap maklum, semua deposit bitcoin Microsoft tidak akan dikembalikan.

5. Expedia

Expedia.com bergabung dengan Coinbase untuk menambahkan kaedah pembayaran crypto ke agensi tempahan perjalanan dalam talian terbesar di dunia. Hasilnya, pengguna sejak Jun 2014 telah menggunakan bitcoin untuk membuat tempahan hotel mereka.

Walau bagaimanapun, harap maklum bahawa pembayaran bitcoin hanya diterima untuk tempahan hotel pada masa ini – masih, syarikat itu bertujuan mengembangkannya untuk pembayaran lain seperti aktiviti, penerbangan dan banyak lagi.

6. PayPal

PayPal, seperti yang anda ketahui, menyediakan platform dalam talian yang selamat untuk transaksi eCommerce. PayPal menerima bitcoin sebagai salah satu kaedah pembayarannya dan melalui pemproses pembayaran seperti Coinbase, GoCoin, dan BitPay untuk BTC.

Kerjasama mereka baru-baru ini dengan Braintree telah membolehkan berjuta-juta pengguna membeli, menjual dan memindahkan dana mereka menggunakan bitcoin. Raksasa pembayaran eCommerce merancang untuk menambahkan Ethereum dan cryptocurrency lain juga pada masa akan datang.

7. Shopify

Melalui Shopify, anda hanya boleh mendirikan kedai dalam talian peribadi seperti yang anda mahukan melalui platform lain seperti Etsy dan eBay.

Pada awal tahun 2013, Shopify melangkah keluar sebagai salah satu syarikat popular untuk menerima bitcoin. Seperti rancangan crypto Paypal, pada masa akan datang, mereka mungkin membenarkan mata wang lain untuk pembayaran juga.

8. Galaksi Perawan

Galaksi Perawan adalah usaha penerbangan komersial yang dimiliki oleh Sir Richard Branson – seorang usahawan yang merupakan otak utama di sebalik beberapa syarikat seperti Syarikat Penerbangan Virgin dan Virgin Mobile – semua syarikat yang menerima bitcoin.

Virgin Galactic menerima bitcoin sebagai kaedah pembayaran dan oleh itu anda boleh membeli tiket anda untuk perjalanan angkasa melalui Bitcoin.

9. Hidangan

Rangkaian Hidangan adalah penyedia perkhidmatan internet dan televisyen satelit yang membuat pembayaran pertama bitcoin pada bulan Ogos 2014.

Rangkaian hidangan adalah antara syarikat terkenal terbesar yang telah menggunakan bitcoin dan juga penyedia berasaskan langganan pertama yang menerima bitcoin.

Pilihan untuk pelanggan membuat pembayaran hanya di mydish.com untuk pembayaran satu kali atau dalam talian menggunakan kad debit, kad kredit atau akaun bank.

10. Wikipedia

Wikipedia, seperti yang kita semua ketahui, adalah ensiklopedia sumber terbuka dalam talian. Tetapi yang tidak diketahui oleh kebanyakan orang, ia juga menerima bitcoin sebagai kaedah pembayaran – berkat perkongsian mereka dengan CoinJolt.

Kesimpulannya, jelas bahawa banyak syarikat terkemuka di seluruh dunia menerima perubahan ini – menggunakan bitcoin sebagai kaedah pembayaran, dengan banyak lagi yang bersiap sedia untuk memasukkan kaedah tersebut. Cepat atau lambat setiap syarikat dalam talian akan mempunyai bitcoin sebagai kaedah pembayaran mereka, siapa tahu?

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me