Perdagangan Bitcoin – Panduan Mudah untuk Rata-rata Orang

Sebagai pelabur yang berpengetahuan, anda harus mempunyai pemahaman yang tegas mengenai pelbagai strategi dan istilah perdagangan Bitcoin yang digunakan hari ini. Setiap hari ekonomi berjalan selangkah ke arah pendigitalan. Oleh itu, Bitcoin setiap hari menjadi komponen sistem kewangan antarabangsa yang lebih kritikal.

Yang penting, perdagangan Bitcoin boleh melibatkan banyak strategi. Untuk menentukan jenis peniaga yang paling sesuai dengan gaya hidup anda, anda perlu mempertimbangkan beberapa faktor penting. Sebagai contoh, apakah matlamat pelaburan anda secara keseluruhan? Adakah anda ingin berniaga untuk mendapatkan lebih banyak fiat, atau lebih banyak crypto, atau kedua-duanya?

Perdagangan Bitcoin vs Melabur

Ingat, perdagangan Bitcoin berbeza daripada melabur dengan banyak cara. Terutamanya, peniaga Bitcoin tidak menyimpan kripto mereka untuk jangka masa yang panjang seperti pelabur. Dalam banyak keadaan, pelabur hanya dapat mengumpulkan Bitcoin tanpa niat untuk menjual pegangan mereka. Strategi ini dikenali sebagai HODL (tunggu untuk Kehidupan yang dikasihi).

Perdagangan Bitcoin - Analisis melalui CoinMarketCap

Perdagangan Bitcoin – Analisis melalui CoinMarketCapBitcoin Trading – Analisis melalui CoinMarketCap

HODLers menggunakan Bitcoin sebagai nilai simpanan dan bukannya “sistem tunai elektronik.” Selain itu, HODLers menerima turun naik Bitcoin dan sebaliknya menumpukan perhatian pada keuntungan jangka panjang dan menukar mata wang revolusioner ini ke pasaran. Adalah lumrah bagi seseorang untuk HODL sejumlah Bitcoin dan berniaga dengan pegangan mereka yang lain.

Bagaimana Memulakan Dagangan Bitcoin

Sebagai peniaga Bitcoin, matlamat utama anda adalah membeli rendah dan menjual tinggi. Untuk melaksanakan tugas ini, anda perlu memantapkan kemahiran analisis pasaran anda. Tidak ada yang dapat menentukan pergerakan pasaran masa depan. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa petunjuk yang dapat menolong anda membuat tekaan yang tepat pada pergerakan pasaran masa depan.

Terdapat dua jenis analisis pasaran utama – Teknikal dan Fundamental. Bergantung pada pendekatan pelaburan anda, anda mungkin mendapati strategi yang paling sesuai dengan strategi anda berbanding yang lain. Dalam analisis teknikal, anda hanya melihat harga dan jumlah Bitcoin. Maklumat ini cukup untuk anda menentukan kemunculan tren.

Analisis teknikal berbeza dengan analisis asas dalam beberapa cara utama. Untuk satu, analisis fundamental mengambil kira sebarang faktor yang mempengaruhi nilai aset. Penganalisis fundamental meneliti spektrum data yang luas untuk menentukan nilai intrinsik Bitcoin. Strategi ini dapat mencakup mempertimbangkan berita terbaru, volume, harga saat ini, perkembangan masyarakat, dan juga, kemungkinan undang-undang yang dapat mempengaruhi pasar.

Teknik Dagangan Bitcoin

Setiap gaya perdagangan Bitcoin dapat disesuaikan untuk memenuhi keseluruhan tujuan pelaburan anda. Perkara utama yang perlu difahami ialah anda tidak terikat dengan satu jenis strategi perdagangan. Sebenarnya, adalah idea bijak untuk mempraktikkan semua teknik perdagangan ini untuk menentukan yang paling sesuai dengan anda. Berikut adalah strategi perdagangan Bitcoin yang paling biasa digunakan hari ini:

Perdagangan Hari


Peniaga harian adalah antara kelas perdagangan yang paling aktif di pasaran. Pelabur ini melakukan pelbagai perdagangan dalam sehari. Perdagangan ini berdasarkan ramalan harga jangka pendek. Kebanyakan peniaga menggunakan gabungan analisis pasaran tradisional dan asas untuk mengurangkan pendedahan risiko mereka. Selain itu, adalah biasa bagi peniaga hari ini untuk menutup semua perdagangan pada akhir hari

Melecur

Anda boleh menganggap scalping sebagai perdagangan hari menggunakan steroid. Pedagang sepenuh masa ini membuat banyak perdagangan berdasarkan turun naik harga mikro sepanjang hari. Mengejutkan. Scalper dapat membuat lebih dari 100 perdagangan sehari. Matlamat semua aktiviti ini adalah untuk memanfaatkan keuntungan sambil mengurangkan pendedahan kepada risiko. Sekiranya dilakukan dengan betul, scalping boleh menjadi kaedah yang berkesan untuk menumpuk Satoshi sedikit demi sedikit.

Perdagangan Swing

Pedagang swing mengambil pendekatan yang lebih sabar terhadap pasaran. Pedagang ini akan memantau corak jangka panjang di pasaran. Sebaik sahaja mereka mengenal pasti corak, mereka cuba memasukkan pada titik terendah dan menjual pada tahap tertinggi. Yang penting, peniaga swing jauh lebih aktif daripada peniaga hari atau penipu. Adalah biasa bagi peniaga swing untuk membuat satu perdagangan setiap beberapa minggu.

Terminologi Perdagangan Bitcoin

Sebagai pelabur yang berpendidikan, anda harus mempunyai pemahaman yang tegas mengenai terminologi perdagangan Bitcoin asas yang digunakan hari ini. Sebilangan besar syarat ini tidak eksklusif untuk cryptomarket. Oleh yang demikian, anda juga akan mendapat beberapa pandangan berharga mengenai terminologi perdagangan kelas aset lain juga.

Isipadu

Jumlah dagangan Bitcoin adalah jumlah keseluruhan Bitcoin yang diperdagangkan dalam jangka masa tertentu. Anda boleh menggunakan pergeseran jumlah untuk mengenal pasti kepentingan tren. Perubahan tajam dalam jumlah mewakili perubahan momentum pasaran. Yang penting, jumlah dagangan yang lebih banyak tidak semestinya harga Bitcoin naik, ini juga bermaksud sebaliknya. Jumlah itu mungkin hasil sekumpulan peniaga yang menjual pegangan mereka.

Pesanan Pasaran (atau Segera)

Pesanan pasaran adalah pesanan yang mengisi dengan serta-merta. Pesanan ini dipenuhi dengan harga yang mungkin. Pada dasarnya, apabila anda membuat pesanan pasaran, pertukaran anda akan memenuhi pesanan dengan penjual yang paling sesuai dengan permintaan harga anda. Adalah biasa bahawa pesanan anda tidak akan sepadan dengan satu pembeli atau penjual, melainkan oleh beberapa orang, dengan harga yang berbeza.

Untuk menggunakan pesanan pasaran adalah mudah. Anda hanya menetapkan jumlah Bitcoin yang anda ingin beli atau jual dan algoritma lanjutan platform perdagangan kegemaran anda selebihnya. Perdagangan pasaran anda selesai apabila terdapat cukup transaksi untuk memenuhi pesanan anda. Pesanan pasaran sangat sesuai apabila anda perlu menjual atau membeli Bitcoin dengan tergesa-gesa. Namun, anda akhirnya dapat membayar lebih banyak atau menjual dengan harga yang lebih rendah daripada yang anda inginkan menggunakan strategi ini.

Perintah Had 

Pesanan had lebih spesifik daripada pesanan pasaran. Pesanan had membolehkan anda membeli atau menjual pada harga tertentu, dan hanya pada harga tersebut. Oleh kerana strategi ini kurang fleksibel, anda mungkin mendapati pesanan anda tidak dapat dipenuhi. Apabila ini berlaku, ini bermakna tidak ada penjual yang cukup bersedia membayar harga permintaan anda pada masa ini. Pesanan had sangat sesuai untuk membuat pembelian yang tepat. Itu bukan kaedah yang baik untuk mengurangkan risiko kerana, pada masa turun naik pasaran, anda tidak mahu dibiarkan memegang beg anda.

Perintah Berhenti-rugi

Sekiranya anda ingin menjadi pedagang Bitcoin yang berjaya, anda perlu membiasakan diri dengan pesanan stop-loss. Stop-loss berlaku persis seperti namanya “stop loss”. Berhenti kerugian membolehkan anda menentukan harga di mana anda ingin mencairkan aset anda melalui pesanan pasaran. Pedagang yang cerdas akan menyesuaikan henti rugi sepanjang perdagangan mereka untuk memastikan bahawa mereka mengunci keuntungan mereka.

Platform / Pertukaran Dagangan Bitcoin

Platform perdagangan Bitcoin lebih popular berbanding sebelumnya. Laman-laman dalam talian ini adalah tempat pembeli dan penjual dapat bertemu dan bertukar Satoshi dengan selamat. Yang penting, kebanyakan platform perdagangan menggunakan protokol untuk memadankan pembeli dan penjual secara automatik. Platform perdagangan Bitcoin mudah disatukan dan dilayari. Oleh itu, mereka adalah kaedah paling popular untuk berdagang Bitcoin.

Broker

Broker Bitcoin berfungsi seperti pertukaran tetapi pada tahap yang lebih peribadi. Broker membenarkan pembeli dan penjual berkomunikasi secara langsung antara satu sama lain. Tidak seperti pertukaran yang terdesentralisasi, Broker akan menjual Bitcoin secara langsung dan dengan lebih banyak langkah privasi. Walau bagaimanapun, semua keperibadian dan keselamatan tambahan ini dikenakan dengan kos yuran transaksi yang lebih tinggi.

Pesan Pesanan melalui Coinbase PRO

Pesan Pesanan melalui Coinbase PRO

Buku Pesanan

Buku Pesanan adalah senarai lengkap semua pesanan beli dan pesanan jual di bursa. Metrik data masa nyata ini membolehkan anda memantau aktiviti pasaran dengan lebih baik. Dalam buku pesanan, pesanan beli disebut “tawaran”, dan pesanan jual disebut sebagai “meminta.” Sebilangan besar pertukaran menyimpan buku pesanan dalam tetingkap perdagangan utama.

Paus

Paus Bitcoin adalah seseorang yang mempunyai sejumlah besar pegangan Bitcoin. Individu ini mempunyai pengaruh luar biasa di pasaran. Oleh itu, adalah idea yang bijak untuk memantau pergerakan mereka melalui ikan paus pemantauan platform. Sebagai contoh, jika anda diberitahu ikan paus baru memindahkan 100 BTC dari penyimpanan sejuk ke bursa, adalah selamat untuk menganggap mereka merancang untuk membubarkan pegangan ini dalam beberapa hari mendatang. Pembubaran ini akan mengakibatkan turun naik harga.

Pertukaran Bitcoin untuk Digunakan

Perdagangan Bitcoin adalah seni yang memerlukan masa untuk dikuasai. Penting untuk mencari pertukaran yang bereputasi baik. Securities.io menawarkan senarai 5 Bursa Cryptocurrency Teratas. Anda boleh membaca ulasan pada mereka tetapi mereka berada dalam urutan ini:

  1. Binance (ID Rujukan: EE59L0QP untuk pulangan tunai 10% untuk semua yuran perdagangan.)
  2. KuCoin
  3. Bittrex
  4. Poloniex (Kod rujukan: P44N7LQZ untuk pulangan tunai 10% untuk semua yuran perdagangan.)
  5. Bitfinex
Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map