Yang perlu anda ketahui mengenai Aion cryptocurrency | Panduan Permulaan pada tahun 2018

Aion adalah platform blockchain pelbagai peringkat revolusioner yang telah dicipta untuk menyelesaikan masalah mendesak pengoperasian terhad antara blockchain yang ada sementara masih mampu menangani aplikasinya sendiri. Ia menyokong seni bina blockchain tersuai, dan memberikan interoperabiliti rentas rantai.

Projek Aion hadir pada masa yang sangat sesuai, pada masa di mana terdapat banyak rantaian yang semakin meningkat. Oleh itu, interoperabiliti lebih penting sekarang seperti sebelumnya. Interoperabilitas akan memperluas cakerawala pelbagai platform blockchain lain, belum lagi syarikat berorientasikan perusahaan.

Aion memasarkan dirinya sebagai blockchain terbuka generasi ketiga. Sekiranya konsep ini terdengar agak asing, mari kita lihat generasi blockchain yang lalu. Seperti yang kami pasti kebanyakan anda tahu, Bitcoin masih menjadi raja semua cryptocurrency, dan ia dianggap sebagai blockchain generasi pertama. Ethereum adalah contoh terbaik dari blockchain generasi kedua. Walaupun Bitcoin memperkenalkan keseluruhan konsep crypto ke dunia, Ethereum mengambil langkah lebih jauh dengan penciptaan kontrak pintar dan ekosistemnya yang serba boleh.

aion

Pasukan

Projek ini diketuai oleh Matthew Spoke, Ketua Pegawai Eksekutif Nuco dan ahli lembaga pengarah di EEA. Nama besar lain termasuk Jin Tu, CTO Nuco, yang berpengalaman lebih dari 15 tahun dalam bidang kejuruteraan perusahaan dan lebih dari empat tahun dalam industri blockchain, dan Peter Vessenes yang telah mengasaskan Yayasan Bitcoin.

pasukan

Bagaimana Aion berfungsi

Dengan Aion, pengguna atau hampir semua jenis blockchain dapat menyatukan, bercakap dan membuat skala. Istilah pertama merujuk kepada kemampuan Aion menjadikan komunikasi antara blockchain lebih mudah berkat sistem penghubung berorientasikan prestasi. Data dipindahkan melalui beberapa pengantin yang menghubungkan pelbagai pasangan rantai.

Untuk mengatasi masalah skala utama, Aion menawarkan mesin maya berprestasi tinggi yang menangani pelaksanaan dan kemampuan menyesuaikan diri. Aion juga membolehkan pengguna merancang blockchain, dengan algoritma konsensus dan mesin maya disertakan. Kelebihan utama adalah bahawa angka kebolehoperasian dengan rantaian blok lain tidak terjejas.

Inti projek Aion adalah Aion-1, blockchain generasi ketiga yang menguruskan aplikasi yang kuat dan menghubungkan blockchain lain.

Untuk meletakkannya sesederhana mungkin, Aion-1 adalah blockchain di belakang rangkaian Aion yang membolehkan apa-apa blockchain untuk memindahkan maklumat digital secara tidak terganggu ke entiti di luar rantai pusat dan ke rangkaian luaran. Komponen Aion-1 menyediakan infrastruktur yang diperlukan untuk mengembangkan aplikasi rentas rantai. Dengan bantuan komponen, pengguna dapat menyebarkan rangkaian khusus mereka.

aion2

Token AION

Token adalah sumber kuasa blockchain. Ia digunakan untuk mengamankan rangkaian, untuk membuat rantaian blok baru, dan juga untuk menjana wang jambatan antara rantai. Token AION sebenarnya adalah token ERC-20. Sebenarnya, token pertama kali ditawarkan sebagai token ERC-20 pada blockchain Ethereum, dan hanya dengan itu ia boleh ditukar menjadi token rangkaian rasmi AION. Apabila itu berlaku, token dapat mengalirkan secara bebas di antara dua blok block.


Perkara terbaik tentang ini adalah bahawa pelabur tidak diminta menukar token Aion Ethereum (ERC-20) untuk token Aion-1, kerana mereka selalu boleh ditukar ganti.

Keadaan pasaran

Token tersebut dikeluarkan setahun yang lalu, pada bulan Oktober 2017. Mata wang tersebut mencapai nilai puncaknya di sekitar Disember tahun lalu ketika harga duit syiling meningkat di suatu tempat melebihi tanda $ 10. Pada masa ini, AION berada di kedudukan ke-60 CoinMarketCap, dengan jumlah permodalan $ 181,932,474 dan bekalan beredar 167,480,575 AION daripada jumlah penawaran 465,934,587.

pasar

Dompet AION

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, token AION sebenarnya adalah token Ethereum. Itu bermakna ia boleh disimpan di mana-mana alamat Ethereum. Beberapa dompet terbaik untuk menyimpan token Aion adalah Lejar Nano S, Trezor, Mist Wallet, Jaxx, MyEtherWallet, MetaMask, dan imtoken.

Membeli Aion

Untuk membeli AION, anda perlu terlebih dahulu membeli cryptocurrency lain, lebih baik Bitcoin atau Ethereum. Nasib baik, AION disokong oleh beberapa pertukaran crypto yang sangat popular di luar sana seperti BitForex, Binance, Ethfinex, Liqui, dan Rangkaian Bancor. Lebih banyak maklumat terdapat di Bahagian pasaran di CoinMarketCap.

Peta Jalan dan masa depan

Menurut projek peta jalan, 2018 menandakan permulaan Fasa 1 yang merangkumi algoritma konsensus bukti kerja yang diubah suai, jambatan token yang berfungsi, komunikasi antara rantai, dan Mesin Maya dengan keserasian sumber EVMnya. Antara Tahap 1 dan Tahap dua, pasukan berharap dapat mengeluarkan Kertas Teknikal Mesin Maya Aion, Kertas Bukti Kecerdasan Aion, dan Kertas Merapatkan Aion. Fasa 2 kebanyakannya mengenai penghijrahan ke arah seni bina EVM yang diubah suai. Kertas Rangkaian Penyertaan Aion sepatutnya membungkus 2018 untuk pasukan.

Fasa 1

2019 dijangka menjadi tahun yang besar untuk platform Aion. Tahun ini akan dimulakan dengan Aion Network Economics Paper, diikuti dengan pelancaran Fasa 3 yang diharapkan dapat menandakan penyelesaian infrastruktur rangkaian. Perkembangan masa depan yang lain termasuk penciptaan AVM versi 2, sistem konsensus validator lengkap, dan penyambungan rangkaian yang berpartisipasi.

Fasa2

Pelaburan dan ramalan

Memandangkan jumlah rantaian blok yang terus meningkat, ada peluang yang baik bahawa Aion, dengan pendekatannya yang unik untuk menyelesaikan masalah interoperabilitas, menjadi suatu keperluan bagi cryptosfer dalam tempoh berikutnya. Inilah sebabnya mengapa duit syiling ini dapat menunjukkan salah satu kenaikan harga terbesar yang pernah dilihat oleh kriptosfera.

Rujukan berguna dan kehadiran media sosial

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai projek ini, pengguna dipersilakan untuk melihatnya laman web rasmi dan juga kertas putih. Rujukan berguna lain merangkumi bahagian blog rasmi, yang Repositori GitHub, dan juga Twitter, Facebook, Telegram, Tidak setuju, dan Youtube saluran.

Kesimpulannya

Tidak diragukan lagi Aion adalah projek cryptocurrency yang sangat menarik, kerana ia bertujuan untuk menyelesaikan salah satu masalah terbesar yang biasanya berkaitan dengan blockchain – interoperabiliti. Sudah tentu, lebih banyak kerja diperlukan sehingga projek Aion selesai. Namun, satu perkara yang pasti, akan menarik untuk melihat bagaimana Aion mencuba, dan semoga berjaya, untuk menjadikan interoperabilitas antara blockchain menjadi kenyataan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map