Semua yang Anda Perlu Tahu Mengenai Cryptocurrency Token Perhatian Asas | Panduan Permulaan pada tahun 2018

Token Perhatian Asas (BAT) adalah salah satu projek yang paling kontroversial dan juga yang paling bercita-cita tinggi dan patut dipuji di cryptosfera semasa.

Dibuat pada tahun 2016, Basic Attention Token mempunyai salah satu nama terbesar di belakangnya, iaitu Brendan Eich, pencipta JavaScript dan pengasas bersama legenda Mozilla. Ahli pasukan lain yang terkenal termasuk Brian Bondy, pembangun utama dan pengasas bersama Brave dan Scott Locklin, jurutera kanan, dan pengasas bersama Perisian Kerf.

pasukan

Apa itu Token Perhatian Asas?

Untuk meletakkannya semudah mungkin, Basic Attention Token adalah token asli yang memberi kuasa kepada ekosistem Berani. BAT adalah token ERC-20, yang bermaksud ia dibina di atas blockchain Ethereum. Token boleh digunakan secara bebas di ekosistem Berani yang bermaksud bahawa mereka dapat ditukar antara pengiklan, penerbit, dan pengguna Internet khas.

Matlamat utama projek Basic Attention Token (BAT) yang berpusat di San Francisco adalah untuk menyediakan penggunanya pertukaran iklan digital yang kuat berdasarkan teknologi blockchain. Ia dirancang untuk menangani dan meningkatkan sistem iklan digital yang agak tidak adil di mana banyak pengguna Internet diminta mengorbankan masa, privasi dan perhatian agar dapat menggunakannya secara percuma.

Struktur projek, bagaimana BAT berfungsi

Sekiranya nama tersebut di atas Berani Kedengarannya biasa, kerana Brave boleh dikatakan salah satu penyemak imbas terbaik yang muncul sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Brave adalah penyemak imbas web berasaskan Chromium yang menawarkan pengalaman penggunanya dalam talian yang lebih hebat dengan menyekat pelacak dan iklan, dengan itu, meningkatkan privasi dan kelajuan memuat halaman web.

Penyemak imbas Brave adalah bahagian penting dalam projek Basic Attention Token. Sudah tentu, pengguna tidak perlu menggunakan BAT ketika menggunakan Brave walaupun mereka dapat menggunakan token untuk membayar penerbit kandungan.

Berani

Oleh kerana projek ini pada dasarnya sedang mengembangkan model iklan digital jenis baru, pasti akan berhadapan dengan beberapa syarikat iklan terbesar di luar sana seperti Facebook, Twitter dan YouTube. Sistem baru yang dicadangkan oleh BAT mendorong syarikat perantara seperti yang disebutkan di atas. Daripada membayarnya, mata wang boleh dibayar terus dari pengiklan kepada pengguna yang menggunakan BAT. Ringkasnya, model periklanannya memungkinkan pengiklan membayar iklan menggunakan BAT dan pengguna yang melihat penambahan tersebut akan diberi penghargaan BAT.

Menurut Token Perhatian Asas kertas putih, Brave mempunyai peranan khas untuk dimainkan kerana ia digunakan untuk mengukur perhatian pengguna. Penyemak imbas menganalisis keterlibatan pengguna dengan tab tertentu dan memaparkan iklan yang relevan berdasarkan masa yang dihabiskan untuk menelusuri kandungan tertentu.

Setelah skor perhatian dikumpulkan, data dihantar ke sistem lejar Berani. Ia bertanggungjawab untuk membayar penerbit dan pengguna berdasarkan skor perhatian terakhir.

Gambar rajah

Prestasi pasaran


Token BAT telah dilancarkan melalui ICO khas. Yang paling mengagumkan mengenai ICO ini ialah hakikat bahawa syarikat berjaya mengumpulkan $ 35 juta dalam masa kurang dari 30 saat. Sehingga penulisan ini, BAT berharga $ 0.23 per token, tidak lebih banyak daripada ketika pertama kali dilancarkan pada bulan Jun 2017 ($ 0.17).

Jumlah permodalan pasaran BAT adalah $ 237,735,000 dengan bekalan beredar 100,000,000 BAT daripada jumlah penawaran 1,500,000,000 BAT. Pada masa ini, duit syiling berada pada kedudukan ke 51 CoinMarketCap, dan ia boleh diperdagangkan di beberapa pertukaran cryptocurrency paling popular di luar sana seperti Binance, LATOKEN, Huobi, ChaoEX, Bittrex, dan VeBitcoin. Untuk maklumat lebih lanjut, rujuk CoinMarketCap’s Bahagian pasaran.

Pasar

Menyimpan BAT

Oleh kerana token BAT adalah token ERC-20, token itu dapat disimpan di mana-mana dompet yang serasi dengan Ethereum. Beberapa dompet terbaik untuk menyimpan BAT adalah  Lejar Nano S, MyEtherWallet, dan Keluaran.

Pelaburan masa depan

Terdapat banyak yang percaya bahawa BAT adalah pelaburan jangka panjang yang sangat baik. Prinsip asas di sebalik projek ini adalah titik penjualan utama, pasukan ini terdiri dari banyak pemikiran yang cemerlang, dan penyemak imbas Brave kini digunakan sebagai permulaan untuk meningkatkan skala projek dengan menawarkan token percuma kepada sesiapa yang menggunakannya.

Masa depan tidak akan menjadi sesuatu yang mudah bagi BAT, terutamanya kerana projek ini menghadapi persaingan yang sangat sengit dari syarikat iklan gergasi lain seperti Google dan Facebook dan juga dari platform pengiklanan berasaskan blockchain lain yang serupa seperti Papirus dan Iklan. Nasib baik, kedua yang terakhir kebanyakannya tertumpu pada penerbit dan pengiklan, tidak termasuk pengguna sepenuhnya, satu perkara yang menjadikan BAT jauh lebih berharga. Pelabur masa depan harus meneruskan dengan berhati-hati dan melakukan penyelidikan yang komprehensif sebelum melakukan. Memeriksa projek peta jalan juga merupakan idea yang sangat baik.

Media sosial

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai projek tersebut, pengguna disarankan untuk mengunjungi projek tersebut laman web rasmi. Sumber berguna lain termasuk bahagian blog, projek itu Bahagian sederhana, itu Reddit, begitu juga Twitter dan Telegram saluran.

Kesimpulannya

Menurut buku putih projek, selain semua kos yang terlibat dalam caj data untuk memuatkan iklan, prestasi peranti juga dapat dipengaruhi. Dipercayai bahawa iklan dapat mengurangkan jangka hayat bateri telefon atau komputer riba anda sebanyak 21%. Walau bagaimanapun, pengguna sumber yang paling berharga kehilangan kerana iklan adalah masa lapang mereka.

Ia akan menjadi menarik untuk melihat bagaimana masa depan akan dicari untuk Basic Attention Token dan Brave browser. Walaupun ekosistem berasaskan token dan penyemak imbas penyekat iklannya adalah kedua-dua cadangan yang bagus, projek ini masih memerlukan kadar penggunaan yang lebih tinggi sehingga dengan yakin dapat melihat ke arah masa depan yang menguntungkan. Hanya masa yang akan memberi tahu apakah Basic Attention Token akan berjaya merevolusikan industri periklanan digital.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map