Panduan: Cara Membeli NEO Di Bittrex

Sekiranya anda berada di sini, maka anda mungkin ingin membeli Neo di Bittrex exchange. NEO digelar oleh banyak orang sebagai “Ethereum Cina”. Dan dengan Ethereum yang bergelut di seluruh pasaran beruang baru-baru ini, mungkin NEO dapat bergerak untuk menjadi platform kontrak pintar # 1 dalam bidang blockchain. Atau sekurang-kurangnya cryptocurrency kontrak pintar yang paling berharga.

Walaupun mempunyai kipas berprofil tinggi dan rabid, NEO tidak banyak tersedia seperti syiling topi besar yang lain. Mungkin, jika anda tahu ke mana hendak pergi. Panduan ini akan membawa anda melalui proses langkah demi langkah untuk membeli NEO Pertukaran Bittrex.

Apa itu NEO?

NEO adalah platform kontrak pintar, seperti Ethereum, EOS atau Cardano. Idea mereka adalah untuk membolehkan orang membina aplikasi yang terdesentralisasi, untuk menyokong bidang seperti identiti digital dan penggunaan blockchain industri. Sudah ada sejumlah ICO dan projek blockchain yang berjaya dibangun di atas rangkaian NEO, oleh pangkalan pemaju NEO yang bersemangat.

Titik perbezaan terbesar untuk NEO berbanding platform lain adalah model tokennya. Sebagai permulaan, token NEO tidak boleh dibahagikan. Ini bermaksud anda hanya boleh memperdagangkan token keseluruhan – token tidak dapat dibahagikan kepada 0,5 atau 0,25 NEO, misalnya, seperti yang anda boleh dengan token seperti Bitcoin dan Ethereum.

Untuk membolehkan transaksi mikro di platform NEO, ia mempunyai token sekunder, GAS, yang digunakan untuk membayar perkara seperti yuran penggunaan (seperti ETH ada di Ethereum). Orang yang memegang NEO akan memperoleh GAS secara berterusan berbanding dengan pegangan NEO mereka, membuat pelaburan NEO juga merupakan cara untuk memperoleh pendapatan crypto pasif.

Daripada bekalan token yang selalu meningkat, seperti mata wang perlombongan seperti Bitcoin, NEO mempunyai bekalan tetap 100 juta token. Oleh itu, apabila rangkaian berkembang dan melihat penggunaan lebih banyak, token secara semula jadi akan meningkat kerana kekurangan wang.

Sekarang, mari kita lihat bagaimana memulakan pelaburan di NEO.

Langkah 1: Daftar di Bittrex

Sekiranya belum melakukannya, anda perlu mendaftar untuk akaun Bittrex. Klik “Daftar” di laman utama mereka untuk memulakan.

bittrex 1

Langkah 2: Sahkan akaun anda

Sebelum anda dapat memulakan perdagangan, Bittrex meminta anda mengesahkan akaun anda.

Anda perlu membuat profil, termasuk nama, tarikh lahir dan alamat tempat tinggal anda. Anda juga perlu mengemukakan satu borang pengenalan diri (pasport, lesen memandu atau kad pengenalan nasional) dan selfie terkini.

Prosesnya biasanya sangat pendek, dan hanya memerlukan beberapa minit untuk berjaya disahkan. Walaupun laman web ini mengatakan, ia memerlukan masa hingga 24 jam dalam beberapa kes.

Langkah 3: Deposit Bitcoin atau Ethereum

Beberapa tempat membolehkan anda membeli NEO untuk mata wang Fiat seperti USD atau EUR, dan itu termasuk Bittrex. Oleh itu, anda mesti membeli Bitcoin atau Ethereum terlebih dahulu, dan kemudian berniaga untuk NEO di Bittrex.

Sekiranya anda tidak mempunyai salah satu daripada syiling ini, orang dari kebanyakan tempat di dunia boleh membeli dengan kad kredit atau debit Coinmama, Changelly atau Pangkalan Wang Syiling.

Setelah anda mempunyai Bitcoin atau Ethereum, anda perlu memindahkan duit syiling anda ke akaun Bittrex anda. Untuk melakukan ini, klik pada “Dompet” di bar navigasi atas.

Halaman seterusnya akan menunjukkan semua baki dompet individu anda di Bittrex. Cari duit syiling yang ingin anda depositkan (misalnya, BTC). Klik ikon hijau di sebelah nama duit syiling untuk membuat deposit.

bittrex 2

Sekiranya ini pertama kalinya anda memasukkan duit syiling jenis ini, anda perlu membuat alamat dompet. Klik “Alamat Baru”, dan tunggu sebentar kerana Bittrex membuat dompet baru untuk anda. Setelah selesai, salin alamat dompet sebagai alamat pengirim Bitcoin / Ethereum anda.

bittrex 3

Bergantung pada beban rangkaian, anda mungkin perlu menunggu beberapa saat untuk melihat duit syiling di dompet Bittrex anda.

Langkah 4: Cari pasangan BTC atau ETH Untuk NEO di Bittrex Exchange

Setelah deposit anda selesai, anda boleh berniaga NEO di Bittrex exchange.

Klik “Markets” untuk pergi ke skrin pertukaran.

bittrex 5

Duit syiling dengan pasangan USD akan disenaraikan di bahagian atas. Tatal ke bawah ke bahagian “Pasaran Bitcoin” (atau “Pasar Ethereum”, jika anda berdagang dengan Ethereum). Masukkan “NEO” di bar carian, dan sepasang untuk NEO akan muncul.

bittrex neo

Klik pada BTC / NEO atau ETH / NEO untuk memaparkan skrin pesanan NEO.

Langkah 5: Pilih berapa banyak NEO yang hendak dibeli

Dari skrin perdagangan, tatal ke bawah ke tempat yang menunjukkan pilihan untuk membeli atau menjual NEO di Bittrex. Pastikan “Beli” dipilih.

bittrex neo 2

Anda akan mempunyai beberapa pilihan pesanan. Pilihan lalai adalah “Had” – anda memasukkan berapa banyak NEO yang ingin anda beli, untuk berapa, dan Bittrex akan berusaha untuk melakukan perdagangan tersebut. Sebagai alternatif, anda boleh memilih pesanan “Bersyarat”. Ini bermakna anda memilih berapa banyak NEO yang hendak dibeli, dan memberitahu Bittrex hanya untuk melakukan perdagangan jika harganya lebih rendah daripada / lebih besar daripada harga yang anda tentukan.

Untuk Pesanan Had:

  • Tetapkan jumlah NEO yang ingin anda beli
  • Tetapkan “Harga Tawaran” anda – kos dalam BTC / ETH tempat anda ingin membeli (pilih “Terakhir” untuk mengambil harga terbaru)
  • Periksa jumlah BTC / ETH yang akan dikenakan oleh pesanan anda (bahawa anda mempunyai dana yang mencukupi untuk menampung pesanan)
  • Pilih berapa lama anda mahu Bittrex mencuba dan membuat pesanan anda. Mereka hanya akan dapat membuat perdagangan anda jika orang lain berniaga ke arah lain (iaitu NEO-BTC atau NEO-ETH). Pilihan lalai bermaksud Bittrex akan terus berusaha mencari rakan dagang sehingga jumlah pesanan anda selesai, atau anda membatalkan pesanan. Jika tidak, anda boleh memilih untuk membatalkan pesanan jika pesanan itu tidak dapat diselesaikan dengan segera.

Pesanan bersyarat berfungsi dengan cara yang sama. Satu-satunya perbezaan adalah memilih keadaan anda (Lebih Besar Dari Atau Sama Dengan, atau Kurang Dari Atau Sama Dengan).

Ketahuilah bahawa Bittrex mempunyai yuran pengeluaran 0.025 NEO. Oleh kerana NEO adalah cryptocurrency yang tidak dapat dibahagi, anda hanya akan dapat memperoleh bilangan bulat. Sekiranya anda memegang 100 NEO, misalnya, ia akan menjadi 99.975 NEO dengan yuran transaksi, yang tidak akan dapat anda keluarkan.

Ingatlah ini, tambahkan 0,025 pada jumlah NEO yang ingin anda beli, untuk memastikan anda dapat mengeluarkan jumlah keseluruhan dalam dompet anda kemudian.

Langkah 6: Beli NEO!

Setelah anda menyelesaikan syarat perdagangan anda, klik “Beli NEO”. Dan anda sudah selesai! Bittrex akan memberitahu anda setelah perdagangan anda berjaya diselesaikan.

Langkah 7: Tarik token NEO anda ke dompet NEO yang selamat (dan mula dapatkan GAS!)

Amalan terbaik dalam crypto adalah dengan menyimpan duit syiling anda dalam dompet yang selamat, di bursa, ketika tidak berdagang. Ini lebih penting lagi untuk NEO, kerana ia membolehkan anda memperoleh GAS (wang percuma !!!) hanya dengan memegang NEO.

Untuk mengeluarkan duit syiling anda, anda memerlukan dompet yang menyokong NEO (dan GAS). Pilihan yang paling selamat adalah dompet perkakasan seperti Lejar Nano S. Pilihan yang lebih murah adalah Dompet NEON, dompet desktop untuk Windows, Mac dan Linux, yang dibuat oleh kumpulan pemaju NEO City of Zion.

Untuk membuat pengeluaran dari Bittrex, klik pada “Dompet”. Sekarang cari NEO – dompet harus menunjukkan baki baru dengan syiling NEO yang baru anda beli. Klik simbol merah untuk menarik diri.

bittrex neo 3

Dari skrin seterusnya, masukkan jumlah NEO yang ingin anda keluarkan (ingat hanya jumlah keseluruhan), dan alamat tujuan (dari dompet NEO anda). Periksa alamat yang betul, dan klik “Tarik NEO” untuk menyelesaikan.

bittrex neo menarik diri

Jadi itu sahaja! Sekarang anda tahu bagaimana membeli NEO di Bittrex salah satu pertukaran cryptocurrency yang paling popular. Lihat sini untuk panduan kami membeli NEO dari Pertukaran Binance.

Andrew adalah penulis dan pemasar digital dari New Zealand, kini berpusat di Asia Tenggara. Seiring dengan karyanya di banyak bidang ruang e-dagang, Andrew mempunyai minat yang mendalam terhadap cryptocurrency, terutamanya altcoin dan projek yang tertumpu pada penggunaan crypto arus perdana

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map