Panduan: Cara Membeli ICON (ICX) di Binance

“Hyperconnect the world” – di laman web ICON, itulah yang ingin dicapai oleh startup blockchain yang berpangkalan di Korea Selatan ini. Mereka mempunyai tujuan yang ambisius untuk menghubungkan semua rangkaian blockchain dan infrastruktur tradisional dunia, yang telah melihat ICX, token asli mereka, menerima banyak gembar-gembur. Dalam masa kurang dari satu tahun sejak penawaran syiling awal mereka, ICX kini merupakan yang ke-34 terbesar di pasaran, dengan nilai lebih dari US $ 260 juta.

Sebagai cryptocurrency muda, ICX masih sedikit yang tidak diketahui, tetapi juga menunjukkan potensi pertumbuhan yang signifikan. Panduan ini akan memberitahu anda bagaimana untuk mengambil tindakan dan melabur di ICON.

Walaupun terdapat banyak pesaing untuk ICON di pasaran, ini adalah salah satu rangkaian blockchain yang paling berjaya pada hari ini, memandangkan terdapat lebih dari 2 ribu altcoin di dunia.

Apa itu ICON?

Dengan banyak platform kontrak pintar yang terkenal, persoalan mengenai kebolehoperasian muncul. Bagaimana aplikasi NEO dapat berkomunikasi dengan aplikasi Ethereum atau Cardano? Inilah yang diharapkan oleh ICON untuk diselesaikan. Platform mereka akan bertujuan untuk membolehkan rangkaian blockchain yang berbeza dapat berfungsi antara satu sama lain, dan juga membolehkan pertukaran antara cryptocurrency yang berbeza.

Ini adalah projek yang bercita-cita tinggi dengan kes penggunaan akhir yang ketara, tetapi masih dalam tahap awal pembangunan. Walau bagaimanapun, dengan pelancaran mainnet mereka pada tahun 2018, ICON bersedia untuk melihat pertumbuhan yang ketara – sehingga Oktober 2018, rangkaian tersebut telah melayani sekitar 1000 transaksi setiap hari. Ia juga bekerjasama dengan syarikat telekomunikasi terbesar di Korea Selatan, SK.

Sangat sukar untuk mencari tempat untuk membeli ICX dengan mata wang Fiat pada tahap ini. Oleh itu panduan kami akan menunjukkan kepada anda cara memperdagangkan Bitcoin, Ethereum, Binance Coin atau Tether untuk ICX di salah satu bursa terbesar di dunia, Binance.

Beberapa pesaing yang dimiliki oleh mata wang digital pada masa ini termasuk Cardano (ADA) dan Cosmos (ATOM). Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai kedua-dua projek ini, kami telah membuat panduan mendalam mengenai mereka.

Langkah 1: Daftar di Binance

Binance adalah salah satu pertukaran crypto yang paling popular dan dikenali di dunia. Menurut CoinMarketCap, Binance adalah pertukaran crypto ke-10 terbesar dengan permodalan pasaran $ 685 juta dalam 24 jam terakhir. 

Pengguna cenderung memilih platform perdagangan crypto ini kerana ia mempunyai kecairan yang besar untuk altcoin dan kerana telah beroperasi di pasaran selama lebih dari dua tahun sebagai peneraju dalam ruang tersebut. Pelabur yang berminat untuk membeli ICON dapat melakukannya melalui empat pasangan perdagangan yang berbeza, termasuk ICX / BNB, ICX / BTC, ICX / ETH dan ICX / USDT. ICON pada masa ini mewakili 0.22% daripada jumlah dagangan di platform ini. 

Perkhidmatan yang ditawarkan oleh pertukaran crypto ini berdaya saing dan berada di barisan hadapan industri.

Sekiranya anda belum mendaftar, anda perlu mendaftarkan akaun di Binance. Proses pendaftaran harus cepat, dengan antara muka mesra pengguna Binance.

daftar binari 3

Langkah 2: Sahkan akaun anda

Binance menghendaki anda menyerahkan beberapa dokumen pengesahan sebelum anda dapat memulakan perdagangan. Anda juga perlu menetapkan langkah keselamatan dan Pengesahan 2-Faktor untuk melindungi akaun anda.

Langkah 3: Hantar BTC, ETH, BNB atau USDT ke Akaun Binance Anda

Setelah akaun anda diluluskan, anda perlu menghantar beberapa Bitcoin, Ethereum, Binance Coin atau Tether ke akaun anda di Binance. Sekiranya anda belum memegang salah satu duit syiling ini, orang dari kebanyakan tempat di dunia boleh membeli dengan kad kredit atau debit dari laman web seperti Coinmama, Changelly atau Pangkalan Wang Syiling.

Untuk melakukan ini, pergi ke bar atas dan pilih “Dana”, kemudian “Deposit”. Klik pada menu dropdown dan pilih duit syiling mana yang ingin anda hantar.

Pada skrin seterusnya, anda akan diberi alamat dompet untuk menghantar dana anda. Pastikan anda hanya menghantar jenis duit syiling yang dipilih ke alamat ini – iaitu. hanya Bitcoin ke alamat Bitcoin. Sekiranya anda menghantar duit syiling lain ke dompet ini, deposit anda mungkin akan hilang.

wang simpanan 3

Langkah 4: Tunggu pengesahan

Anda mungkin perlu meluangkan masa untuk melakukan transaksi, bergantung pada tahap aktiviti di rangkaian. Bersabar dan pastikan deposit anda telah habis sebelum maju.

Langkah 5: Cari dan pilih Pasangan BTC, ETH, BNB atau USDT

Sekarang anda telah membuat deposit, sudah tiba masanya untuk masuk ke bahagian pertukaran Binance.

Pada menu atas, pilih “Pertukaran”, kemudian “Asas”. Ini akan memaparkan skrin perdagangan.

Di sebelah kanan akan terdapat kotak yang menunjukkan pasangan BTC, ETH, BNB, dan USDT. Pilih duit syiling yang anda simpan lebih awal, dan cari ICX. Klik pada pasangan (ICX / BTC, ICX / ETH, ICX / BNB atau ICX / USDT).

Binance ICX

Pilihan: Gunakan alat canggih Binance untuk membeli pada masa yang tepat

Walaupun dalam pertukaran Asas mereka, Binance menawarkan beberapa cara untuk membantu pengguna membeli rendah, dan menjual tinggi. Ini termasuk sejarah harga dan pesanan yang komprehensif untuk pasangan pilihan anda, serta had pesanan. Pesanan had membolehkan anda memilih harga tertentu di mana anda ingin membeli atau menjual. Oleh itu, apabila ICX mencapai harga yang anda masukkan, Binance akan melakukan perdagangan secara automatik untuk anda. Sebagai pilihan, anda boleh memilih untuk membeli pada harga pasaran semasa – ini semestinya baik untuk peniaga baru.

Dengan alat canggih yang disediakan oleh Binance, pengguna dapat meningkatkan aktiviti perdagangan mereka dan mencari harga yang lebih baik untuk mata wang digital yang ingin mereka beli atau jual. Dalam kes ini, dengan menggunakan pesanan had, pelabur akan memiliki kemungkinan untuk mengurangkan yuran perdagangan mereka dan juga memilih harga yang lebih baik.

icance binance 2

Langkah 6: Pilih jumlah ICX yang ingin anda beli

Sekarang pilih berapa banyak yang anda mahu beli. Anda boleh memilih sejumlah ICX, atau menghabiskan 25%, 50%, 75% atau 100% duit syiling di dompet BTC / ETH / BNB atau USDT anda.

Langkah 7: Beli ICON!

Klik “Beli ICX” untuk menyelesaikan pesanan anda. Setelah pengesahan rangkaian selesai, anda selesai!

Langkah 8: Pindahkan duit syiling anda ke dompet ICON yang selamat

Amalan terbaik dalam mata wang kripto adalah menyimpan duit syiling anda dalam dompet selamat yang anda kendalikan. Ini bermaksud mengeluarkan syiling anda dari bursa apabila anda selesai berniaga.

Dompet perkakasan biasanya merupakan kaedah terbaik untuk menyimpan cryptocurrency. Mereka akan membolehkan anda melindungi dana anda setiap saat dan bebas dari serangan atau peretasan. Walaupun begitu, memiliki salah satu dompet ini tidak percuma.

Kerana baru sahaja dipindahkan dari placeholder ERC-20 ke token pada blockchain ICON, belum ada pelbagai dompet yang menyokong ICX. Pilihan yang paling selamat adalah menggunakan dompet perkakasan seperti Ledger Nano S atau Trezor (kedua-duanya menyokong ICX). Sebagai alternatif, ICONex adalah dompet ICX berbilang platform percuma yang dibangunkan oleh pasukan ICON sendiri.

Untuk mengeluarkan duit syiling anda dari Binance, pilih “Dana” kemudian “Pengeluaran”.

Pilih “ICX” dari menu lungsur.

icance binance 3

Ini akan meminta anda alamat dompet untuk menarik balik duit syiling anda. Tambahkan alamat dari dompet ICX anda di sini, klik “Kirim”. Tunggu beberapa saat untuk pengesahan dari Binance bahawa pengeluaran telah selesai.

icance binance 4

Ringkasnya, Binance mempunyai kecairan yang besar untuk altcoin, yang bagus untuk aktiviti penemuan dan perdagangan yang prive. Lebih-lebih lagi, mungkin juga memperoleh aset digital di platform ini menggunakan kad kredit. Walaupun begitu, tidak semua pasangan perdagangan tersedia untuk pembelian kad kredit. Di masa depan, ICON dapat ditambahkan ke pilihan ini.

Jadi itu sahaja! Sekarang anda sudah tahu bagaimana untuk mula melabur dalam ICX, tanda di sebalik rangkaian desentralisasi masa depan yang sangat berkaitan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me