Jutawan Crypto Terkenal Di Bawah 40 Tahun

Tidak lama dahulu, mata wang kripto bukan sahaja diketepikan oleh pelbagai ahli perniagaan dan penganalisis kewangan, tetapi juga banyak lelucon dari pelbagai individu. Walau bagaimanapun, perniagaan kripto bukanlah lelucon untuk beberapa individu yang cemerlang dan berfokus pada masa depan yang, pada masa penulisan ini, adalah jutawan / jutawan.

2017 adalah titik perubahan besar bagi dunia crypto, dan membawa peningkatan jumlah perdagangan yang luar biasa, serta kenaikan meteor BitcoinHarga (mencapai tahap tertinggi sepanjang masa sekitar $ 19,535 pada bulan Disember) serta inovasi menarik lain.

Perniagaan kripto telah berkembang begitu banyak sehingga, menurut Rezeki, salah satu penerbitan paling berprestij dengan fokus pada dunia kewangan, 5 dari “40 di bawah 40”Jutawan terkaya pada tahun 2018 secara langsung berkaitan dengan dunia crypto.

Di bawah ini, kami telah membuat senarai kripto-jutawan paling terkenal di bawah usia 40 tahun:

Vitalik Buterin

Dengan kemasyhuran hanya ditandingi oleh Satoshi Nakamoto yang misterius, Vitalik Buterin adalah nama yang begitu terkenal dalam bidang crypto sehingga tidak memerlukan pengenalan apa-apa. Bagi mereka yang tidak tahu, Vitalik Buterin adalah pencipta Ethereum, cryptocurrency kedua paling berharga di planet ini.

Vitalik sememangnya salah satu minda paling terang generasi kita. Dilahirkan berhampiran Moscow, kanak-kanak itu tertanya-tanya pindah ke Kanada pada usia enam tahun bersama dengan sebahagian besar keluarganya. Di sekolah, Vitalik menunjukkan bakat matematik yang sangat menjanjikan. Di suatu tempat sekitar lima tahun yang lalu, sama seperti

Kegilaan Bitcoin mula berlaku, Buterin mengasaskan majalah mengenai Bitcoin dan crypto. Dia mula menghadiri University of Waterloo setelah menerima Tiel Fellowship (geran pendidikan $ 100,000), tetapi tidak lama lagi berhenti bekerja untuk perkara yang lebih penting, iaitu membina Ethereum.

Pada masa ini, Vitalik Buterin yang berusia 24 tahun dianggarkan bernilai bersih crypto antara $ 400- $ 500 juta, menjadikannya jutawan crypto termuda, dan satu-satunya yang berusia di bawah 30 tahun.

800px VitalikButerinProfile

Sumber: Wikipedia

Charles Hoskinson

Charles Hoskinson adalah individu kripto lain yang terkenal dengan kisah menarik di sebalik kejayaannya. Kembali pada tahun 2013, dia tiba-tiba memutuskan untuk berhenti berunding dan memulakan sekolah dalam talian yang disebut “Bitcoin Education Project.” Begitulah cara dia bertemu Buterin dan, bersama enam anggota yang lain, mereka mengembangkan Ethereum. Charles meninggalkan projek ini kerana pelbagai perbezaan kreatif dan terus memulakannya IOHK. Hoskinson juga merupakan pengasas Cardano, projek di mana dia meletakkan banyak kerja. Pada usia 30 tahun, anggaran nilai kripto sekitar $ 500-600 juta.

Charles hoskinson

Sumber: Wikipedia


Brendan Blumer

Brendan memulakan kerjaya perniagaannya dengan menjual senjata dan rumah di Dunia Warcraft ekosistem. Ketika syarikatnya, Gamecliff, diambil alih oleh IGE, dia pindah ke Hong Kong untuk menjalankan operasi. Pada tahun 2007, ia menjadi berita utama dengan penciptaan sebuah syarikat yang memfokuskan pada penjualan avatar dalam permainan yang menghasilkan keuntungan lebih dari $ 1 juta sebulan. Brendan Blumer kini menjadi CEO Sekat Satu, dan anggaran nilai bersih crypto adalah sekitar $ 600- $ 700 juta.

Baiju Bhatt dan Vlad Tenev

Vlad Tenev (31 tahun) dan Baiju Bhatt (33 tahun) adalah yang seterusnya dalam senarai Crypto-Billionaires Terkenal di Bawah 40 Tahun. Kedua-duanya mencipta Robin Hood, jenis pertukaran yang berbeza yang membolehkan pengguna membeli dan menjual stok dengan bayaran sifar. Pertukaran segera menjadi salah satu yang paling popular di luar sana, dan pada masa ini mempunyai nilai sekitar $ 5,6 bilion.

Pavel Durov

Kisah bagaimana Pavel Durov (33 tahun) menjadi jutawan bermula dengan penubuhan Vkontakte (VK.com), sebuah Facebook klon yang menjadi sangat berjaya di Rusia dan Eropah Timur. Sebenarnya, platform ini begitu berjaya sehingga menggantikan Facebook sebagai rangkaian sosial nombor 1 di wilayah tersebut. Pavel kemudian menjual syarikat itu kerana tekanan politik dari Kremlin dan terus memulakannya Telegram, WhatsAppPesaing utama. Syarikat berjaya mengumpulkan $ 1,7 bilion dalam perjanjian persendirian untuk memulakan Telegram Open Network.

Potret duduk Pavel Durov

Sumber: Wikipedia

Dan Larimer

Pada usia 35 tahun, nilai bersih crypto Dan Larimer adalah sekitar $ 600- $ 700 juta. Jalan menuju kejayaan tidak mudah bagi Dan Larimer. Kembali pada tahun 2007, dia memutuskan bahawa dia tidak mahu membuat senjata (salah satu pekerjaannya yang dulu) dan apa yang sebenarnya dia mahukan adalah membuat sistem yang dapat membantu meningkatkan kehidupan. Pengaturcara komputer terkenal kerana membuat pertukaran crypto yang dipanggil BitShares, dan juga untuk penciptaan Steemit, rangkaian sosial berasaskan blockchain. Juga perlu diperhatikan adalah hakikat bahawa dia adalah CTO permulaan cryptocurrency Sekat Satu.

Brian Armstrong

Brian Armstrong adalah CEO dari Pangkalan Wang Syiling dan antara orang terkaya dalam senarai kami dengan anggaran nilai bersih crypto $ 900 juta – $ 1,1 Billion. Pada masa ini berusia 35 tahun, Armstrong adalah salah satu orang pertama yang mempercayai cryptocurrency dan tidak teragak-agak untuk membuat Coinbase dengan ibu pejabat di San Francisco pada tahun 2012 ketika semua orang meragui potensi crypto. Kini, Coinbase adalah salah satu daripada beberapa pertukaran yang mematuhi semua parameter peraturan yang diperlukan untuk dijalankan di benua Amerika Utara.

Cameron dan Tyler Winklevoss

Mungkin kembar paling terkenal di dalam crypto-sphere, mereka menjadi terkenal pada tahun 2013, ketika mereka mendapat penyelesaian $ 65 juta yang mereka dapat dari tuntutan mahkamah dengan Mark Zuckerberg dan melaburkannya ke Bitcoin. Seperti sejarah, keputusan mereka sangat berjaya. Si kembar juga memiliki pertukaran cryptocurrency yang berpusat di New York yang dipanggil Gemini. Kedua-dua Cameron dan Tyler kini berusia 36 tahun, dan anggaran nilai crypto mereka sekitar $ 1,1 bilion.

Song Chi-Hyung

Song Chi-Hyung, berusia 38 tahun, baru-baru ini dilancarkan Upbit, yang dengan pantas menjadi pertukaran cryptocurrency terbesar di Korea Selatan. Anggaran nilai crypto Song Chi-Hyung adalah antara $ 350- $ 500 juta.

Siapa jutawan / jutawan crypto kegemaran anda dan mengapa? Beritahu kami lebih banyak di bahagian komen di bawah.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map