Dompet Zcash (ZEC) Terbaik Untuk Digunakan Pada 2019 | Dompet iOS & Android ZEC

Zcash adalah salah satu altcoin popular yang memfokuskan pada privasi dan tanpa nama. Sebaik sahaja anda memperoleh sejumlah wang syiling ZEC, anda memerlukan dompet yang selamat dan selamat untuk menyimpannya. Dompet digital adalah kemudahan terpilih untuk penyimpanan cryptocurrency. Mereka menyimpan wang anda dengan selamat, selamat, dan di bawah kawalan anda.

Binance (Masih) Pertukaran yang Disarankan Kami Untuk Membeli ZCash. Ketahui cara membeli ZEC di sini!

Untuk duit syiling ZEC, disarankan untuk menggunakan dompet Zcash terbaik untuk memastikannya selamat sepanjang masa. Selain itu, mencari dompet terbaik bukan hanya mengenai cryptocurrency. Anda perlu mempertimbangkan kemudahan penggunaan, kos, dan peranti yang disokongnya. Hanya dengan itu, anda dapat memilih dompet terbaik Zcash.

Dengan pelbagai dompet digital di pasaran, memilih yang terbaik mungkin sedikit membingungkan. Panduan ini mengkaji dengan teliti sejumlah dompet Zcash, yang boleh anda pertimbangkan untuk menghantar, menerima dan menyimpan duit syiling ZEC anda.

gambar4 4

Sumber: tokenclub.io

Lejar Nano S

Laman web dompet: https://www.ledger.com/products/ledger-nano-s

Jenis dompet: Perkakasan; Sokongan berbilang mata wang

Kemudahan penggunaan: Mudah; menyokong Windows, Linux, dan OS Chrome

Selamat: Sangat selamat

Kos: Dibayar

Ledger Nano S adalah dompet perkakasan yang paling popular di pasaran. Ia menawarkan tahap keselamatan yang tinggi, mudah ditubuhkan dan digunakan, dan menyimpan pelbagai cryptocurrency, termasuk Zcash. Satu-satunya kelemahan dompet ini ialah harganya mahal – walaupun harganya kompetitif. Penting juga untuk diperhatikan bahawa tidak serasi dengan mudah alih.

Dompet ini sangat sesuai untuk pengguna yang mempertimbangkan keselamatan dana mereka terlebih dahulu sebelum perkara lain. Dompet perkakasan seperti Ledger Nano S menyediakan simpanan dana anda di luar talian sehingga anda sentiasa dapat mengawal dana anda setiap saat.

Dompetnya kecil, mudah alih, dan dapat disambungkan ke komputer anda melalui port USB. Dengan dompet ini, kunci peribadi anda tetap berada dalam simpanan luar talian yang dilindungi PIN, selamat. Dompet Nano S dilengkapi dengan paparan OLED bawaan dengan dua butang di setiap sisi peranti. Dengan dompet ini, anda dapat mengesahkan transaksi anda secara manual. Di samping itu, dompet ini dapat memuatkan lebih daripada 1000 syiling dan token crypto, termasuk ZEC.

gambar6 3

Sumber: unsashed.com

Dompet Jaxx

Laman web dompet: https://jaxx.io/

Jenis dompet: Desktop / Mudah Alih

Kemudahan penggunaan: Mudah; menyokong Windows, Linux, dan OS Chrome

Selamat: Tidak cukup

Kos: Percuma

Jaxx sangat sesuai dengan pengguna yang mementingkan kemudahan penggunaan dan akses. Dompet ini menghiasi antara muka mesra pengguna yang mudah diakses. Pengguna dapat mengaksesnya di berbagai platform, termasuk pelanjutan penyemak imbas, telefon bimbit Android dan iOS, dan tablet, Windows, OS X, dan juga desktop Linux. Tahap keserasian yang luas bersama dengan pengalaman mesra pengguna menjadikannya salah satu dompet terbaik Zcash.

Dengan dompet ini, anda dapat menyimpan banyak aset digital dan, dengan integrasi ShapeShift, mudah menerima dan memindahkan pelbagai aset di bawah satu bumbung. Cryptocurrency utama yang diliputi termasuk Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Ethereum Classic, Litecoin, Zcash, Dash, dan banyak lagi. Dompet ini dilengkapi dengan pilihan utama 12 perkataan dengan pengguna dapat menguruskan kunci peribadi mereka.

Pada sisi negatifnya, Jaxx rentan terhadap serangan peretasan, seperti yang disahkan oleh kejadian kerentanan sebelumnya di mana keselamatannya terganggu.

Namun, dompet tersebut telah menerapkan langkah-langkah keselamatan yang mencukupi untuk memastikan dana pengguna tetap selamat. Langkah-langkah tersebut termasuk pengenalan Jaxx Liberty, yang merupakan dompet baru dengan ciri-ciri keselamatan dan keselamatan UI yang lebih baik.

Yang penting, pengguna perlu memahami bahawa keselamatan dompet bukanlah tanggungjawab syarikat sepenuhnya. Pengguna juga perlu mengamalkan amalan terbaik terutama dengan dompet panas seperti Jaxx.

gambar5 5

Sumber: cryptocoinzone.com

Dompet Guarda

Laman web dompet: https://guarda.co/

Jenis dompet: Desktop, Mudah Alih, Laman Web

Kemudahan penggunaan: Mudah

Selamat: Selamat

Kos: Percuma

Guarda adalah salah satu dompet terbaik di pasaran untuk menyimpan Zcash (ZEC). Dompet ini telah dibangunkan memikirkan bagaimana untuk menawarkan kemungkinan pengguna untuk berurusan dengan sebilangan besar cryptocurrency melalui banyak platform yang berbeza. Pada masa ini, terdapat lebih daripada 40 aset digital yang berbeza yang disokong, termasuk duit syiling ERC-20. 

Selain ZEC, beberapa syiling yang disokong oleh Guarda termasuk Waves (WAVES), Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC), Qtum (QTUM), Tron (TRX), XRP, Ethereum (ETH), Bitcoin Cash (BCH), Binance Syiling (BNB) dan banyak lagi. 

Pengguna boleh membeli, menghantar, menerima, menukar dan menahan mata wang maya menggunakan Guarda, melalui produk bukan kustodiannya. Salah satu ciri utama dompet ini ialah menyokong banyak platform yang berbeza, termasuk desktop, web dan mudah alih. 

Pada masa yang sama, dompet ini telah dikenali oleh Yayasan yang berlainan di pasaran cryptocurrency dan mendapat sokongan daripada tokoh-tokoh popular di industri ini. Sebagai contoh, mengenai Zcash, Guarda mengembangkan dompet Zcash mudah alih untuk Android yang akan disesuaikan untuk Zcash di UX dan kemampuan. 

Changpeng Zhao, Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas pertukaran cryptocurrency Binance, menyebut bahawa dompet ini menyokong BNB sejak awal. 

Oleh itu, dompet ini memberikan perkhidmatan yang fleksibel kepada individu dan pelabur yang ingin menyimpan atau mengendalikan cryptocurrency Zcash mereka. Walaupun dompet ini bukan peranti perkakasan, ia percuma untuk pengguna dan boleh digunakan di banyak platform dan peranti yang berbeza. 

Dompet Atom

Dompet Atom

Atom adalah desentralisasi Dompet Zcash yang ditubuhkan pada tahun 2018. Ini telah menjadi salah satu penyelesaian popular untuk menguruskan ZCash, Bitcoin, Ethereum, Polkadot, Litecoin, dan lebih dari 500+ token yang lain. Dompet mempunyai lebih daripada 500,000 muat turun di semua OS desktop utama yang disokong, Android & iOS. Ciri-ciri dompet menjadikan Atomic salah satu dompet perisian terkemuka di pasaran. 

Di tempat pertama, Atomic adalah dompet pelbagai mata wang yang membolehkan anda mengurus, menukar, mempertaruhkan, dan membeli semua cryptocurrency teratas di antara 500+ token hanya dalam satu antara muka yang selamat. Lebih-lebih lagi, tukar 60+ pasangan kripto tanpa nama dan dapatkan wang tunai mendaftar untuk program keahlian Atomic Wallet. 

Selain itu, anda tidak perlu mengambil risiko memperdagangkan aset digital di bursa kerana Atomic menawarkan pilihan kripto beli terpasang yang selamat. Ia menyokong kad bank lebih dari 17 mata wang fiat tempatan di seluruh dunia. Bukan hanya ini, tetapi anda juga dapat mempertaruhkan 10 (dan menghitung) cryptocurrency dengan ATOM, XTZ, ZIL, dan lain-lain dengan 5-23% APR mendapatkan ganjaran secara langsung dari pengesah dan menyokong desentralisasi rangkaian. 

Akhirnya, tiada siapa kecuali anda yang mengawal dana anda kerana kunci peribadi dari dompet disulitkan pada peranti anda dan tidak pernah meninggalkannya. Selain itu, anda boleh terus dikenali tanpa nama kerana anda tidak perlu membuat akaun untuk menggunakan Atomic atau lulus KYC untuk ciri asas dompet. Sekiranya anda keliru, perkhidmatan pelanggan yang sangat baik sedia membantu dengan tindak balas yang cekap dan pantas 24/7.

Dompet Cryptonator 

Laman web dompet: https://www.cryptonator.com

Jenis dompet: Web / Mudah Alih

Kemudahan penggunaan: Mudah

SelamatYa

Kos: Percuma

Cryptonator adalah dompet web yang menawarkan keselamatan bertaraf bank dan juga perlindungan akaun tingkat atas. Ia dilengkapi dengan IP yang dipercayai, sambungan SSL yang disulitkan, dan pengesahan dua faktor. Ciri-ciri ini dan lain-lain menjadikannya dompet Zcash yang bagus untuk pencinta Zcash baru dan veteran. Dompet menyokong transaksi ZEC dan juga cryptocurrency lain.

Dengan ciri terbina dalam yang membolehkan pertukaran kripto segera, pengguna Cryptonator dapat menukar, menyimpan, dan memindahkan duit syiling ZEC mereka dengan mudah. Keamanan bertaraf bank dan sambungan SSL yang disulitkan bersama pengesahan dua langkah memberi ketenangan kepada pengguna mengetahui bahawa mereka berurusan dengan peranti yang boleh dipercayai dan dipercayai.

Selain itu, akaun Cryptonator adalah percuma dan dapat diakses 24/7 di pelbagai platform, termasuk desktop, komputer riba dan peranti mudah alih. Ini menjadikannya salah satu dompet Zcash terbaik untuk digunakan semasa dalam perjalanan. Keupayaannya untuk menerima pelbagai mata wang maya menjadikannya lebih baik, membolehkan pengguna menguruskan aset mereka dalam satu akaun. Dengan dompet Cryptonator, mereka dapat menyimpan, menghantar, dan menerima cryptocurrency berikut:

  • Zcash
  • Sengkang
  • Bitcoin
  • Tunai Bitcoin
  • Ethereum
  • Litecoin dan banyak lagi

Oleh kerana ia dilengkapi dengan ciri pertukaran bawaan, dompet ini menyediakan penyimpanan selamat, transaksi mudah, dan pertukaran mata wang kripto berbeza yang disokongnya – semuanya dalam satu akaun peribadi. Selain transaksi dari orang ke orang, mungkin juga membayar invois, meminta, atau mengirim pembayaran melalui e-mel menggunakan dompet ini.gambar2 2

Sumber: finder.com

Pelanggan Zcash Rasmi 

Laman web dompet: https://z.cash/download

Jenis dompet: Pelanggan Desktop rasmi

Kemudahan penggunaan: Tidak mudah untuk pemula

SelamatYa

Kos: Percuma

Pelanggan Zcash rasmi adalah dompet GUI desktop yang paling sesuai untuk pengguna berpengalaman, terutama mereka yang menumpukan perhatian pada perlombongan ZEC. Dompet ini dirancang untuk sistem operasi Linux, tetapi pengguna juga dapat memperoleh versi Mac dan Windows dari Komuniti Zcash. Dompet ini membolehkan sesiapa sahaja menjalankan pelanggan tunai di komputer, dan memerlukan simpul rangkaian penuh. Setelah memuat turun pelanggan, pengguna dapat menghantar dana ZEC ke alamat peribadi. Walau bagaimanapun, dompet ini memerlukan RAM minimum 2 GB untuk memudahkan transaksi terlindung. Oleh itu, dompet ini tidak boleh dianggap berguna tanpa ruang cakera keras yang mencukupi.

Untuk memastikan privasi transaksi yang optimum, pengguna disarankan untuk menggunakan alamat yang telus, yang serasi dengan Bitcoin dan mudah digunakan. Mereka juga harus menggunakan alamat terlindung yang menggunakan pilihan biaya standar sesuai dompet. Alamat ini juga sesuai untuk privasi yang lebih baik.

Zcash mempunyai kedua-dua jenis alamat. Alamat telus diawali dengan “t” sementara alamat terlindung diawali dengan “z”. Alamat telus kelihatan di blockchain dan tidak menawarkan privasi yang kuat.

gambar3 3

Dompet iBITcome

Laman web Wallet: https://www.ibitcome.com/

Jenis dompet: Mudah Alih

Kemudahan penggunaan: Mudah untuk digunakan

SelamatYa

Kos: Percuma

iBitcome adalah platform sehenti yang menyatukan penyimpanan token, perdagangan, dApp, dan feed berita pasaran. Platform ini memberi tumpuan kepada menyediakan transaksi yang selamat dan mudah dan membawa dimensi baru dalam ekosistem perdagangan mudah alih, merangkumi ciri yang paling selamat dan mesra pengguna.

Dompet iBitcome adalah peranti berbilang mata wang yang menyokong Bitcoin dan altcoin. Ia juga menyokong semua token ERC-20 yang beroperasi di blockchain Ethereum. Ciri-ciri utama merangkumi yang berikut:

  • Keselamatan: dijamin dengan algoritma penyulitan AES-128-CTR;
  • Privasi: terdesentralisasi dan tidak menyimpan kunci peribadi pengguna;
  • MPORT: pengguna boleh mengimport frasa benih, kunci peribadi, dan kedai kunci.

Di samping itu, dompet tersebut merangkumi pertukaran desentralisasi asli (DEX), yang membolehkan pengguna menyelesaikan transaksi mereka di blockchain, menjadikannya selamat dan telus. Pengalaman perdagangan mudah alih ditingkatkan dengan membolehkan pengguna mengakses bursa secara langsung dari dompet. iBitcome juga menggunakan mekanisme Replayed-On-Chain (ROC), yang mewujudkan transaksi segera.

Dengan penyemak imbas dApp, dompet ini membolehkan pengguna mengakses dApp kegemaran mereka di hujung jari mereka. Untuk pembangun aplikasi, mereka dapat menggunakan dApp SDK untuk membuat salah satu pilihan mereka.

Pemikiran Akhir

Zcash menggunakan teknologi peringkat tinggi yang menjadikannya melebihi aset digital lain. Pengguna dapat mengawal maklumat yang mereka kongsi. Dengan dompet yang disebutkan dalam bahagian ini, pengguna dapat mencari pilihan dompet Zcash terbaik untuk melindungi koin ZEC mereka.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me