Dompet Cryptocurrency DASH Terbaik Pada 2019 | Cara Menjaga DASH Anda Selamat

Dash adalah salah satu rangkaian digital yang popular dengan ciri-ciri yang menyerupai Bitcoin, tetapi mereka lebih maju. Ia menawarkan urus tadbir desentralisasi, transaksi segera dan swasta. Dash memberi kebebasan kepada pengguna untuk memindahkan wang di dompet Dash mereka mengikut kehendak mereka. Sekiranya anda ingin mengambil secawan kopi, bayar bil telefon anda, atau pecahkan cek, cukup akses ke dompet Dash anda dan anda boleh melakukannya kapan saja, di mana sahaja di seluruh dunia.

Sertailah masa depan cryptocurrency dan jual syiling kegemaran anda seperti DASH on Binance!

Paling baik, perkhidmatan DASH murah, tetapi berkualiti. Ia menikmati penerimaan di seluruh dunia, yang digunakan oleh individu dan perniagaan. Sebilangan ciri penting yang menjadikannya kaedah pembayaran yang disukai adalah yuran rendah dan masa transaksi segera. Panduan ini adalah mengenai dompet terbaik Dash, yang boleh anda gunakan untuk menyimpan duit syiling anda.

gambar3 4

Sumber: docs.dash.org

Dash Core (disyorkan di antara DASH Dompet)

Laman web DASH Wallet: https://www.dash.org/

Jenis DASH Dompet: Desktop

Kemudahan penggunaan: Mudah untuk digunakan

Selamat: Sangat selamat

Kos: Percuma

Sekiranya anda mencari dompet Dash yang hebat, Dash Core adalah salah satu pilihan yang perlu dipertimbangkan. Dompet ini adalah pelanggan P2P yang lengkap, dengan ciri seperti InstantSend, PrivateSend, serta pengurusan dan pengurusan masternode. Dash Core membolehkan pengguna mempunyai kawalan penuh terhadap duit syiling Dash mereka dan dengan mudah mengesahkan kod sumber dan binari. Yang penting, ia disertakan dengan pengesahan penuh tanpa perlu mempercayai sama ada urus niaga dilakukan dengan cekap. Dash Core adalah dompet desktop yang paling selamat tetapi memerlukan banyak ruang cakera.

Dash dirancang untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh cryptocurrency lain, seperti yuran transaksi yang lebih tinggi atau masa pemprosesan yang lebih lama. Dompet ini intuitif dan selamat, memberikan pengguna kawalan penuh ke atas wang digital mereka. Ini menghubungkan ke rangkaian Dash secara langsung, jadi ini bermaksud cara yang sangat selamat untuk mengirim, menerima, dan menyimpan duit syiling Dash. Ciri-ciri yang luar biasa termasuk:

  • Menghantar dan menerima pembayaran Dash dalam beberapa saat, dalam talian dan luar talian;
  • Pembayaran dengan cepat dengan pengenalan ID Wajah;
  • Frasa pemulihan ringkas yang dapat membantu mendapatkan semula dana sekiranya tiada peranti;
  • Penyulitan perkakasan terbina dalam untuk penyimpanan yang selamat dan selamat.

Secara keseluruhan, dompet Core Dash adalah sumber terbuka dan percuma, yang bermaksud pengguna tidak dikenakan bayaran atau kos tambahan untuk menggunakannya.

gambar4 4

Sumber: finder.com

DASH Guarda Wallet 

Laman web Guarda Wallet: https://guarda.co/

Jenis Guarda Wallet: Sambungan Desktop, Mudah Alih, Google Chrome Web

Kemudahan penggunaan: Mudah untuk digunakan

Selamat: Selamat

Kos: Percuma

Pengguna DASH yang ingin memasukkan dana mereka di pasaran cryptocurrency dapat melakukannya dengan mengetahui bahawa aset mereka dapat dilindungi dengan betul dari serangan hacks dan serangan. Dengan menggunakan dompet Guarda DASH, pengguna akan dapat menyimpan, menukar, mengirim dan menerima duit syiling DASH dengan cara yang cepat dan mudah. 

Guarda adalah dompet multi-crypto, multi-platform dan non-custodial yang dikenali yang membolehkan pengguna berurusan dengan mata wang maya mereka. Pada masa ini, dompet ini tidak hanya menyokong DASH tetapi juga banyak aset digital lain, termasuk Binance Coin (BNB), Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC), Ethereum (ETH), Ethereum Classic (ETC), dan Bitcoin Gold (BTG ), dalam kalangan yang lain. Terdapat lebih daripada 40 aset berbeza yang terdapat di platform ini. 

Dompet juga dapat digunakan dalam berbagai platform. Ini sangat positif kerana membantu pengguna menangani aset digital mereka melalui mana-mana peranti. Dompet Guarda dapat digunakan melalui laman web, aplikasi mudah alih, sambungan Google Chrome atau desktop. 

Pertukaran telah dipengaruhi oleh sejumlah besar serangan dan peretasan yang merosakkan reputasi mereka selama beberapa tahun terakhir. Perkara terbaik yang harus dilakukan untuk pengguna DASH adalah memindahkan duit syiling mereka dari pertukaran crypto. Guarda akan membolehkan mereka bukan sahaja menguruskan dana mereka tetapi juga mengendalikan sebahagian besar aset crypto mereka yang lain hanya dalam satu platform. 

Dompet Atom

Dompet Atom

Dilancarkan pada tahun 2018, Atomic telah menjadi popular Dash dash menawarkan pelbagai ciri, perkhidmatan sokongan yang sangat baik, dan aksesibilitas dari semua OS utama, termasuk iOS dan Android. 

Atomic adalah dompet perisian pelbagai mata wang yang terdesentralisasi yang membolehkan anda mengurus DASH seperti BTC, ETH, XMR, LTC, XRP, dan cryptocurrency teratas lain dengan 500+ token. Anda boleh membeli, menukar, dan mempertaruhkan mereka agar tidak meninggalkan aplikasi, dengan cara yang mudah dan selamat. Juga, beberapa ciri seperti pertukaran memberi anda wang tunai untuk setiap aset yang ditukar secara anonim jika anda menyertai program kesetiaan dompet. 

Untuk memperluas DASH atau portfolio lain, anda boleh membeli crypto di dalam dompet. Ia menyokong kad bank 17 mata wang fiat tempatan dengan USD, PDB, EUR, RUB, JPN, dan lain-lain di seluruh dunia. Untuk mendapatkan pendapatan crypto pasif, anda boleh melihat saham terdesentralisasi yang sudah memiliki 10 aset PoS yang popular. APR adalah 5-23% bergantung pada setiap aset. 

Akhirnya, Atomic Wallet adalah aplikasi yang selamat dan boleh dipercayai yang dihargai oleh lebih daripada 500,000 pengguna di seluruh dunia. Kunci peribadi anda disulitkan pada peranti anda, dan hanya anda yang mempunyai kawalan penuh ke atasnya dan dana anda. Juga, tidak dikenali kerana tiada pengesahan, KYC, atau pembuatan akaun diperlukan untuk mula menggunakan dompet dengan fungsi asasnya. Lagipun, perkhidmatan pelanggan Atomic sentiasa ada untuk anda, bersedia memberikan respons yang membantu dan cepat 24/7.

Dompet Coinomi DASH

Laman web DASH Wallet: https://coinomi.com/

Jenis DASH Dompet: Mudah Alih

Kemudahan penggunaan: Mudah untuk digunakan

Selamat: Sedang

Kos: Percuma

Coinomi adalah salah satu dompet terbaik Dash, sesuai untuk penyimpanan pelbagai mata wang. Dompet ini dilengkapi tanpa birokrasi KYC, yang bermaksud anda boleh mengakses dana anda pada bila-bila masa tanpa sekatan. Tidak ada persatuan IP, tidak ada penjejakan transaksi, dan tidak ada penghubung identiti.

Dengan menyembunyikan IP mereka, pelayan dompet membuat permintaan pengguna tidak dikenali sehingga mereka dapat bertransaksi tanpa risau. Selain itu, pengguna berpeluang melakukan pertukaran altcoin silang secara langsung dan peribadi di dalam dompet. Ini dimungkinkan melalui penyatuan rakan pertukaran strategik, seperti Changelly dan ShapeShift.

Dalam soal keselamatan, dompet menggunakan protokol Hierarchical Deterministic Wallet (BIP44), yang memungkinkan untuk memastikan semuanya dapat diakses dan selamat, dengan satu frasa laluan kuat yang hanya memerlukan sandaran sekali sahaja.

Begitu juga, dompet tidak menyambung terus ke rangkaian Dash, jadi pengguna harus mempercayai pelayan vendor untuk memastikan pembayaran dihantar atau diterima. Pengguna juga disarankan untuk memastikan bahawa dompet tidak mengandungi kod jahat semasa memuat turun, yang boleh menjejaskan integriti peranti. Penting untuk diperhatikan bahawa Coinomi sentiasa berinovasi dan dompetnya sesuai untuk pemula dan pengguna crypto berpengalaman.

gambar6 6

Sumber: unsashed.com

Dompet Jaxx Liberty DASH

Laman web DASH Wallet: https://jaxx.io/support.html

Jenis DASH Dompet: Desktop / Mudah Alih

Kemudahan penggunaan: Mudah untuk digunakan

Selamat: Sangat selamat

Kos: Percuma

Jaxx adalah salah satu dompet hebat Dash, sesuai untuk pengguna crypto yang menginginkan peranti berbilang duit syiling yang melayani aplikasi desktop dan mudah alih. Dompet Jaxx Liberty adalah produk dari Desentral, sebuah firma yang berpangkalan di Kanada. Pada masa ini ia menampung lebih dari sepuluh cryptocurrency, dan senarai itu terus berkembang. Dengan dompet ini, pemegang duit syiling Dash dapat mengembalikan dana mereka dengan mudah menggunakan kunci benih sandaran 12 perkataan.

Paling baik, Jaxx membolehkan pengguna mengawal kunci peribadi mereka dan mengeksport atau mengimport kunci pada bila-bila masa. Dompet dilengkapi dengan komuniti pemaju yang aktif yang memberikannya antara muka yang mudah digunakan. Dengan integrasi ShapeShift, pengguna dapat menukar cryptocurrency dalam dompet dengan mudah.

Walaupun Jaxx tidak menyokong ciri DASH InstantSend atau PrivateSend, ia berfungsi dengan baik dengan pelbagai sistem operasi untuk kedua-dua peranti desktop dan mudah alih. Pengguna di Linux, Windows, dan Mac dapat menggunakan dompet seperti mereka yang menggunakan peranti Android dan iOS. Untuk pengguna pelanjutan penyemak imbas, dompet ini serasi dengan Chrome dan Firefox.

Walau bagaimanapun, dompet ini dilengkapi dengan dua kelemahan utama; anda harus mempercayai pelayan vendor untuk menghantar atau menerima pembayaran. Anda juga harus memastikan bahawa dompet tidak disertakan dengan kod jahat semasa memuat turun.

gambar1 8

Sumber: toshitimes.com

TREZOR

Laman web DASH Wallet: https://trezor.io/

Jenis DASH Dompet: Perkakasan

Kemudahan penggunaan: Sedang

Selamat: Sangat selamat

Kos: Dibayar

Trezor adalah syarikat yang diakui yang mengembangkan dompet perkakasan sumber terbuka, dengan akses langsung ke rangkaian P2P. Seni bina dompet membolehkannya menyimpan kunci peribadi kriptografi dan melakukan transaksi yang selamat tanpa mendedahkan kunci peribadi pengguna. Oleh itu, pengguna mempunyai kawalan penuh terhadap duit syiling DASH mereka. Ia menawarkan Pengesahan Pembayaran Mudah, yang bermaksud pengguna dapat mengesahkan dengan kepercayaan minimum, sama ada pembayaran dihantar atau diterima.

Dibangunkan pada tahun 2013 oleh SatoshiLabs yang berpangkalan di Czech, dompet Trezor adalah peranti mudah alih dengan plastik dan badan aluminium yang kuat dan tahan lama. Untuk variasi estetik, dompet tersedia dalam tiga warna – hitam, putih, dan kelabu. Selain itu, skrin OLED-nya membolehkan pengguna melihat dengan jelas kod 9-digit dan frasa laluan 24-kata. Oleh itu, pengguna dapat memastikan dana mereka selamat dan terjamin dalam persekitaran luar talian.

Trezor adalah dompet berbilang mata wang dan menyokong pelbagai cryptocurrency arus perdana, termasuk Bitcoin, Ethereum, Ethereum Classic, DASH, Litecoin, dan Zcash antara lain. Walaupun tidak menyokong fitur InstantSend atau PrivateSend, dompet Trezor sangat terkenal, menjadikannya salah satu dompet terbaik DASH untuk dipertimbangkan.

gambar5 1

Sumber: tokenclub.co

Lejar Nano S

Laman web DASH Wallet: https://www.ledger.com/products/ledger-nano-s

Jenis DASH Dompet: Perkakasan

Kemudahan penggunaan: Mudah

Selamat: Sangat selamat

Kos: Dibayar

Selain dompet Trezor, dompet perkakasan lain yang perlu dipertimbangkan adalah Ledger Nano S, yang merupakan dompet perkakasan yang paling popular di pasaran. Dompet ini sesuai untuk pengguna yang berurusan dengan sejumlah besar duit syiling DASH. Ini membolehkan mereka menyimpan duit syiling DASH mereka dengan selamat di samping syiling dan token digital yang lain. Nano S adalah dompet berbilang mata wang.

Untuk memulakan, dompet ini menyediakan parafrasa kepada pengguna kali pertama, yang mereka gunakan untuk membuat kunci peribadi individu. Oleh kerana pengguna memiliki kunci peribadi mereka, dompetnya sangat selamat sehingga mereka dapat menggunakannya pada peranti yang diretas. Untuk menggunakan dompet untuk mengirim DASH ke alamat lain, pengguna harus menyambungkan dompet ke dompet lejar versi web.

Dengan skrin OLED yang kecil, ia membolehkan pengguna mengawal transaksi mereka. Secara keseluruhan, ia cukup mudah digunakan walaupun untuk pemula, dan dompetnya sangat terkenal dan serasi dengan web. Ia hanya mempunyai dua butang untuk kawalan mudah. Penyediaannya mudah dan memakan masa lebih kurang 3 minit. Setelah dompet disiapkan, pengguna harus memasang Ledger Live – aplikasi desktop yang membolehkan pengguna berhubung dengan peranti untuk mengirim atau menerima pembayaran.

gambar2 6

Sumber: Captainaltcoin.com

EXODUS

Laman web dompet: https://www.exodus.io/

Jenis dompet: Desktop

Kemudahan penggunaan: Mudah

Selamat: Sangat selamat

Kos: Percuma

Exodus adalah dompet berbilang duit syiling yang sesuai dengan fungsi pertukaran terbina dalam. Dompet memberikan penyulitan penuh untuk data transaksi dan kunci peribadi anda, jadi anda satu-satunya orang yang mempunyai akses ke dana anda. Tidak ada akaun, tidak ada perkongsian maklumat, dan tidak ada pelayan pihak ketiga. Peranti desktop ini serasi dengan sistem operasi Windows, Linux, dan Mac — menjadikannya pilihan menarik di antara dompet Dash.

Perkara pertama yang disukai ramai orang tentang dompet Keluaran adalah bahawa ia sangat mudah digunakan. Bagi pengguna yang baru memulakan dan mungkin menghantar atau menerima buat pertama kalinya, penting untuk menguasai langkah-langkah asas. Ini memerlukan peranti dengan antara muka pengguna yang mudah difahami dan dilayari.

Exodus dilengkapi dengan UI yang indah yang memberi pengguna perincian penuh portfolio mereka. Yang paling penting, pengguna tidak perlu berpisah dengan wang untuk mendapatkan dompet – ia benar-benar percuma dan sedia dimuat turun pada bila-bila masa. Sebagai tambahan kepada DASH, dompet itu menyokong cryptocurrency arus perdana lain termasuk Bitcoin, Ethereum, Litecoin, dan banyak lagi. Exodus adalah dompet pertama yang mengintegrasikan ShapeShift untuk pertukaran cryptocurrency dengan mudah di dalam peranti. Fungsi ini membolehkan pengguna menukar duit syiling mereka satu sama lain dengan selamat dalam beberapa saat.

Pemikiran Akhir

Ruang crypto berkembang, dan banyak faktor mempengaruhi pilihan dompet digital. Nasib baik, DASH sudah matang, dan pengguna mempunyai cukup pilihan ketika memilih antara dompet Dash. Dompet perkakasan, seperti Trezor atau Ledger Nano S sangat sesuai untuk pengguna yang ingin menyimpan sejumlah besar DASH untuk masa yang lama. Dompet perkakasan, walaupun agak mahal, menyediakan simpanan yang selamat dan selamat.

Untuk pemegang DASH dalam jumlah yang kecil untuk jangka masa pendek, dompet mudah alih seperti Coinomi akan menjadi ideal. Dompet seperti itu selamat dan selamat tetapi mungkin menimbulkan cabaran sekiranya anda mengalami kerosakan atau kehilangan telefon anda.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map