Cara Membeli Monero (XMR) di Binance

Mungkin “koin privasi” yang paling terkenal dan sangat dihormati, Monero telah membuat ceruk di pasaran kripto yang telah banyak mengasyikkan. Ini menunjukkan apa yang awalnya dirancang untuk crypto: kebebasan dari penapisan atau kawalan luar, dengan kemampuan untuk ditransaksikan dengan serta-merta dan melintasi sempadan.

Baca lebih awal untuk mengetahui cara membeli token Monero, dengan membelinya di Pertukaran Binance.

Apa itu Monero?

Monero (dikenali dengan simbol ticker XMR), adalah duit syiling yang dibuat untuk kegunaan transaksi, yang jelas untuk transaksi peribadi. Untuk duit syiling seperti Bitcoin, semuanya dapat dijejaki di lejar umum, dari transaksi hingga alamat dompet. Walaupun ketelusan ini disambut baik di beberapa kalangan, ini menjadi perhatian serius pihak lain.

Monero menangani masalah privasi dalam crypto dengan beberapa ciri yang mengagumkan. Ini termasuk penyamaran jumlah transaksi dan tujuan, dan “alamat rahsia”, yang menyembunyikan alamat sebenarnya dari kedua sisi transaksi. Dengan demikian, pengguna dapat menghantar dan menerima Monero tanpa perlu dikesan.

Di samping ciri privasi mereka, yang disebut-sebut sebagai yang terbaik di pasaran, Monero baru-baru ini memperkenalkan kemas kini baru, yang secara drastik mengurangkan biaya yang dikenakan dalam transaksi XMR. Ini bermaksud, selain privasi, Monero menawarkan cara yang lebih murah dan lebih efisien bagi sesiapa sahaja untuk bertransaksi dengan crypto.

Sekarang mari kita lihat bagaimana anda boleh membeli duit syiling Monero.

Langkah 1: Daftar untuk akaun di Binance

Seperti banyak duit syiling sekarang, membeli Monero dengan kad kredit atau debit, atau melalui pindahan wang melalui bank, sukar. Oleh itu, untuk tujuan panduan ini, kami akan menunjukkan kepada anda cara membeli XMR dengan Bitcoin atau Ethereum.

Langkah pertama, jika anda belum melakukannya, adalah membuka akaun dengan Binance. Prosesnya umumnya cepat dan mudah, dan terbuka untuk pengguna hampir di mana sahaja di dunia.

daftar binance

Langkah 2: Sahkan akaun anda

Sebelum anda memulakan perdagangan, anda perlu menyerahkan beberapa dokumen pengesahan kepada pasukan Binance. Selain itu, pastikan anda menyediakan Autentikasi 2-Faktor untuk melindungi akaun anda.

Langkah 3: Hantar BTC atau ETH ke akaun Binance anda

Setelah menyelesaikan langkah pengesahan, anda memerlukan BTC atau ETH di dompet Binance anda.


Sekiranya anda belum memegang salah satu daripada syiling ini, anda boleh membeli dengan kad kredit atau debit di laman web seperti Coinmama atau Changelly, atau di pertukaran fiat seperti Pangkalan Wang Syiling.

Untuk menghantar duit syiling ke dompet Binance anda, pergi ke platform Binance dan pilih “Dana”, kemudian “Deposit”. Pilih duit syiling yang ingin anda hantar dari menu lungsur.

wang simpanan

Anda akan ditunjukkan alamat dompet untuk menghantar duit syiling. Pastikan anda hanya menghantar duit syiling yang ditentukan ke alamat ini (iaitu BTC ke dompet BTC, atau ETH ke dompet ETH). Sebarang jenis duit syiling yang dihantar di sini mungkin akan hilang.

Langkah 4: Tunggu pengesahan

Tunggu Binance untuk mengesahkan deposit anda. Urus niaga sering diselesaikan dengan sangat cepat, tetapi bergantung pada beban rangkaian, mungkin memerlukan beberapa jam.

Langkah 5: Cari dan pilih pasangan BTC atau ETH

Apabila deposit anda telah selesai, anda boleh berpindah ke bahagian pertukaran laman web ini. Lakukan dengan memilih “Pertukaran”, lalu “Asas”.

Pergi ke kotak carian di sebelah kanan. Pilih duit syiling yang anda jual, dan cari “XMR”. Pilih pasangan yang muncul (iaitu XMR / BTC atau XMR / ETH).

Binari XMR 1

Pilihan: Gunakan alat canggih Binance untuk membeli pada masa yang tepat

Binance menawarkan data seperti grafik masa nyata dan sejarah pesanan, untuk membantu anda mengesan prestasi duit syiling dan membeli pada waktu terbaik.

Pertukaran ini juga membolehkan anda menetapkan had beli atau jual. Ini bermakna anda boleh memilih harga (dalam BTC atau ETH) yang anda mahu beli. Setelah harga mencapai tahap itu, pertukaran akan membuat perdagangan anda secara automatik.

Langkah 6: Pilih jumlah XMR yang akan dibeli

Pilih harga yang anda ingin beli XMR, atau pilih “Market” untuk dibeli pada harga semasa (ini baik untuk peniaga pemula / pemula). Kemudian masukkan jumlah XMR yang akan dibeli. Anda boleh memilih jumlah XMR tertentu, atau 25%, 50%, 75% atau 100% syiling BTC / ETH di dompet Binance anda.

Binari XMR 2

Langkah 7: Beli Monero!

Tekan butang “Beli XMR” hijau, dan setelah Binance mengesahkan transaksi anda, anda sudah selesai!

Langkah 8: Pindahkan duit syiling anda ke dompet Monero yang selamat

Amalan terbaik dalam kripto adalah menjauhkan duit syiling anda ketika anda tidak berniaga, dalam dompet selamat yang anda kendalikan. Dengan cara ini, anda mempunyai kawalan penuh terhadap keselamatan token anda, dan anda tidak mempercayai prosedur keselamatan pertukaran.

Untuk melakukannya, anda memerlukan dompet yang menyokong Monero. Untuk tahap keselamatan tertinggi, dompet perkakasan seperti Trezor Model T atau Lejar Nano S disyorkan. Alternatif dari komuniti dev XMR termasuk Dompet GUI untuk Desktop, atau MyMonero dompet dalam talian.

Setelah anda menyediakan dompet XMR dan siap, anda boleh mengeluarkan wang anda dari pertukaran Binance. Lakukan ini dengan pergi ke menu di bahagian atas laman web, dan pilih “Dana” kemudian “Pengeluaran”.

Pilih XMR dari menu lungsur.

Binari XMR 3

Tambahkan alamat dari dompet Monero anda, dan jumlah Monero yang ingin anda tarik keluar. Periksa semula alamat yang betul, kemudian tekan “Kirim”. Periksa pengesahan bahawa transaksi anda telah berjaya diselesaikan.

… dan itu sahaja! Itu sahaja yang perlu anda ketahui untuk membeli Monero (XMR) Binance.

Ketahui Lebih Lanjut

Monero adalah salah satu projek blockchain dan cryptocurrency yang paling menarik di luar sana. Seperti yang kami tulis, Monero XMR adalah koin privasi terbaik di pasaran sekarang. Anda boleh membaca mengenai kemas kini peluru Monero dan artikel Ramalan Harga Monero XMR kami juga. Terakhir, ketahui cara menyimpan XMR di Ledger.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map