Buku Cryptocurrency Terbaik Untuk Mula Belajar Dari

Tanpa sumber yang tersedia untuk belajar mengenai cryptocurrency, buku boleh menjadi kaedah terbaik untuk mendapatkan pemahaman yang mendalam mengenai teknologi dan peluang yang ada. Sudah tentu, maklumat boleh menjadi cepat usang. Namun, buku-buku ini menyajikan kebenaran dan sejarah asas yang menghadapi ujian masa lebih baik daripada yang lain.

1. Cryptoassets: Panduan Pelabur Inovatif untuk Bitcoin dan Beyond oleh Chris Burniske dan Jack Tatar

Chris Burniske, rakan kongsi di firma modal teroka crypto Placeholder Capital, dan Jack Tatar, pengarang terkenal mengenai kewangan peribadi, bergabung untuk mengeluarkan panduan “bagaimana” ini untuk melabur dalam bitcoin dan aset digital lain. Mereka Buku 2017 merangkumi subjek seperti penilaian cryptocurrency, masa pelaburan, dan “petua untuk menavigasi gelembung dan mania yang tidak dapat dielakkan,” seperti yang dinyatakan di laman web buku.

Mengenai buku itu, Arthur Laffer, anggota Lembaga Penasihat Dasar Ekonomi bekas Presiden Ronald Reagan, mengatakan yang berikut: “Berinformasi dan dapat ditindaklanjuti, Cryptoassets adalah yang mesti dibaca untuk peminat kripto dan pelabur pasaran modal.”

cryptoassets

Sumber: books.google.com

2. Revolusi Blockchain oleh Don Tapscott dan Alex Tapscott

Dalam buku 2016 ini, pakar blockchain Don Tapscott dan Alex Tapscott meneroka bagaimana teknologi itu dapat mempengaruhi sistem pada skala global.

“Don Tapscott, pengarang Wikinomics terlaris, bersama-sama dengan anaknya, Alex, menyampaikan kajian yang cemerlang, buku yang sangat mudah dibaca dan penting yang meneroka bagaimana teknologi ini dapat mempengaruhi masa depan ekonomi. “

Salah satu teknologi asas yang diliputi secara meluas dalam semua buku cryptocurrency ini adalah blockchain. Seperti yang telah diperhatikan oleh banyak pihak, blockchain dapat menggunakan dan aplikasi lain selain dari cryptocurrency. The Tapscotts mendekati topik seperti model perniagaan baru yang mungkin dikembangkan, apa yang mungkin mereka lakukan untuk hak artis dalam muzik, dan penggunaan blockchain dalam pengundian dan demokrasi yang lebih langsung. Buku ini memberikan gambaran luas mengenai apa yang mungkin berlaku pada masa depan teknologi.

Bapa dan anak itu adalah pengasas bersama Blockchain Research Institute, sebuah badan pemikir Kanada yang disokong oleh syarikat seperti Microsoft, IBM, FedEx, dan PepsiCo. Don Tapscott dinobatkan oleh Forbes “pemikir perniagaan kedua paling berpengaruh pada tahun 2017.”

Clayton Christensen, seorang profesor Harvard Business School mengatakan bahawa “The Tapscotts telah menulis buku ini, secara harfiah, tentang bagaimana bertahan dan berkembang dalam gelombang gangguan teknologi yang seterusnya. Mungkin menjadi salah satu buku ikonik zaman kita, “.

buku revolusi blockchain

Sumber: Amazon UK

3. Piawaian Bitcoin oleh Saifedeen Ammous

Pandangan sebenar mengenai kepraktisan Bitcoin melalui lensa ahli ekonomi. Ammous mengesan bagaimana Bitcoin mungkin sesuai dengan konsep falsafah mata wang dan wang dan bagaimana ia dapat diposisikan di masa depan dengan munculnya era digital.

Kedudukannya adalah bahawa Bitcoin boleh menjadi simpanan nilai dalam sistem kewangan antarabangsa yang semakin kompleks. Buku semacam ini adalah untuk pemikir yang serius – satu gambaran bagaimana sifat ekonomi boleh berubah dalam beberapa dekad dan abad yang akan datang dan bahagian mata wang digital seperti Bitcoin dapat dimainkan sebagai standard perdagangan masa depan.

4. Zaman Cryptocurrency oleh Paul Vigna dan Michael J. Casey

Wartawan Wall Street Journal, Paul Vigna dan Michael J. Casey, berupaya mengemukakan perbezaan antara dunia yang menggunakan wang digital dan sistem wang tunai, bank, buku cek, emas dan kad kredit hari ini.

Buku 2015 mereka dibuka dengan anekdot mengenai wanita di Afghanistan yang tidak mempunyai akaun bank, dan yang mengakses wang melalui penggunaan cryptocurrency (serupa dengan cerita ini). Mereka berusaha untuk menunjukkan jenis perubahan yang dapat dibawa oleh teknologi ini, menurut kajian yang dibuat oleh Fortune.

“Buku Vigna dan Casey yang teliti, tepat waktu dan berwarna-warni adalah tempat yang bermanfaat untuk mempelajari semuanya,” kata The New York Times dalam ulasannya.

5. Bitcoin & Teknologi Cryptocurrencys – Arvind Narayanan, Joseph Bonneau, Edward Felten, Andrew Miller, Steven Goldfeder

Seorang penolong profesor di Princeton University, Narayana, bersama dengan empat pengarangnya mendekati topik crypto dan blockchain secara menyeluruh, dengan cara akademik yang khas. Buku ini menyentuh subjek secara mendalam, jadi anda mungkin ingin mengambil banyak catatan, terutamanya ketika membahas mekanisme kripto. Topik seperti fungsi hash dan kriptografi dijelaskan secara panjang lebar.

Buku ini juga mengandungi gambar rajah untuk membantu pembaca memahami sesuatu dengan lebih mudah. Harus diingat bahawa penulis juga telah mengembangkan keseluruhan kursus dalam talian mengenai teknologi crypto yang merangkumi video instruksional untuk setiap bab, masalah pekerjaan rumah, tugas pengaturcaraan, dan slaid kuliah, yang dapat diakses secara bebas di Coursera.

Sama ada anda pelajar, pembangun perisian, usahawan teknologi, atau penyelidik dalam bidang sains komputer, buku yang berwibawa dan lengkap ini memberitahu anda semua yang perlu anda ketahui mengenai wang global baru untuk zaman Internet.

Buku ini dimulakan dengan memperluas sejarah dan perkembangan Bitcoin dan cryptocurrency dan diteruskan dengan asas konsep dan praktikal yang diperlukan untuk membuat perisian selamat yang berinteraksi dengan rangkaian Bitcoin serta bagaimana anda dapat menerapkan idea dari Bitcoin ke dalam projek anda sendiri. Subjek yang dibincangkan adalah desentralisasi, proses perlombongan, politik Bitcoin, altcoin dan persekitaran cryptocurrency, masa depan Bitcoin, dan banyak lagi yang lain.

Bitcoin & Teknologi Cryptocurrency“Dapat dilihat sebagai pengenalan penting untuk teknologi baru mata wang digital.

buku blockchain

Sumber: Princeton University Press

 6. Menguasai Bitcoin oleh Andreas Antonopoulos

Antonopoulos adalah pengusaha Bitcoin yang telah mengasaskan tiga perniagaan Bitcoin dan melancarkan sejumlah projek sumber terbuka masyarakat. Dia juga menulis artikel dan catatan blog di Bitcoin, menjadi tuan rumah podcast “Let’s Talk Bitcoin” yang popular dan merupakan penceramah awam penting di acara crypto. Andreas juga berfungsi sebagai penasihat kepada beberapa startup Bitcoin.

Ini adalah buku yang bagus untuk memulakan mempelajari terminologi rumit yang ada di balik Bitcoin, dan pengalaman luas penulis mengenai topik ini benar-benar ditunjukkan dalam penjelasannya yang jelas kepada pembaca.

Menguasai Bitcoin akan membimbing anda melalui dunia kripto no.1 yang nampaknya rumit hingga kini, memberikan anda pengetahuan yang anda perlukan untuk mengambil bahagian dalam pasaran wang digital. Sama ada anda mengembangkan aplikasi baru, melabur dalam permulaan, atau anda baru mempelajari lebih lanjut mengenai teknologi ini, buku ini memberikan pandangan dan panduan penting yang akan membantu anda memulakan perjalanan pembelajaran anda.

Buku ini akan membantu anda membiasakan asas bagaimana Bitcoin berfungsi dan bergerak melalui pelbagai jenis urus niaga dan mengapa ia digunakan; ia juga akan memberi anda maklumat mengenai dompet pelbagai tanda dan aspek teknikal asas duit syiling yang lain.

Ciri bonus lain yang terdapat dalam buku ini adalah gambar rajah yang dapat difahami, yang mudah difahami. Versi baru dikeluarkan secara berkala untuk memastikan buku ini sentiasa dikemas kini dengan perkembangan Bitcoin yang pantas.

menguasai bitcoin

Sumber: Amazon

Kesimpulannya

Peminat crypto sebenar mengetahui barangnya. Buku-buku ini akan membantu idea “malar hijau” di sebalik Bitcoin dan blockchain. Walaupun pakar lain mengejar berita dan harga duit syiling, ini akan membantu anda menjadi dalang konsep blockchain, dapat merangkumi projek terbaik.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me