Bagaimana Membeli Ethereum dengan Kad Kredit?

Terdapat banyak cara untuk membeli Ethereum dengan kad kredit. Walau bagaimanapun, cabaran utama adalah mencari platform yang betul untuk melakukannya. Inilah sebabnya mengapa kami membuat catatan ini. Kami akan memberitahu anda cara membeli Ethereum dengan kad kredit. Selain itu, anda juga akan mengetahui di mana untuk membeli Ethereum dengan kad kredit. 

Ini akan membantu anda mempunyai idea yang jelas tentang bagaimana mendapatkan pendedahan kepada cryptocurrency kedua terbesar di dunia. Di samping itu, anda juga akan mengetahui platform mana yang terbaik yang menawarkan akses kepada mata wang maya dengan kad kredit.

Apa itu Ethereum?

Ethereum adalah salah satu cryptocurrency terbesar di dunia. Pada masa kini, cryptocurrency ETH boleh digunakan di platform Ethereum untuk pelbagai perkara. Pengguna juga dapat menggunakannya di pasar Decentralized Finance (DeFi). Ini adalah salah satu rangkaian pertama yang melaksanakan kontrak pintar.

ETH menjadi cryptocurrency kedua terbesar di dunia dan ia kekal di tempat kedua selama bertahun-tahun. Pada masa ini, ETH mempunyai permodalan pasaran lebih dari $ 100 bilion. Kes penggunaan dan penyelesaian yang berbeza yang diberikan oleh Ethereum meningkatkan permintaan untuk mata wang maya ETH.

Atas sebab-sebab ini, terdapat beberapa pelabur yang ingin mendapatkan pendedahan kepada ekosistem Ethereum. Walaupun ada kemungkinan untuk mendapatkan akses dan pendedahan kepada Ethereum menggunakan pelbagai kaedah pembayaran, kad kredit adalah antara penyelesaian termudah yang tersedia.

Ethereum belum dicabar oleh mata wang maya yang lain. Cryptocurrency ketiga terbesar adalah stablecoin yang mempunyai penilaian pasaran hampir $ 100 bilion lebih kecil daripada Ethereum. Selain itu, rangkaian blockchain lain seperti EOS atau Tron (TRX) tidak dapat mencapai 3 tempat teratas dalam beberapa tahun terakhir.

Cara Membeli Ethereum dengan Kad Kredit

Untuk membeli Ethereum dengan kad kredit, anda perlu mencari platform yang betul untuk melakukannya. Platform yang anda gunakan bergantung pada pelbagai perkara. Sebagai contoh, anda perlu memeriksa sama ada pertukaran cryptocurrency yang menerima kad kredit terdapat di wilayah anda.

Tempat Membeli Ethereum dengan Kad Kredit

Untuk membeli Ethereum dengan kad kredit, anda perlu memilih pertukaran cryptocurrency. Platform ini membolehkan pengguna membeli Ethereum dan juga mata wang maya lain seperti Bitcoin atau Litecoin.

Walaupun begitu, setiap pertukaran ini akan menawarkan penyelesaian yang berbeza. Inilah sebabnya mengapa sangat mustahak untuk mengetahui platform mana yang menawarkan sokongan kad kredit. Selain itu, beberapa pertukaran ini mungkin tidak tersedia di wilayah anda. Oleh itu, anda perlu membuat kajian sendiri mengenai platform yang boleh anda gunakan.

Tambahan lagi, mungkin ada peluang kecil untuk mencari orang yang dapat menerima kad kredit. Di platform P2P ini boleh menjadi pilihan yang baik jika anda tidak mahu menggunakan pertukaran. Walaupun begitu, ini sukar dijumpai di wilayah anda.

Beli Ethereum Dengan Coinbase

Coinbase adalah, seperti yang mungkin anda ketahui, salah satu platform perdagangan yang paling popular di pasaran. Pengguna baru dan berpengalaman berdagang dengannya. Perkara yang baik ialah anda dapat membeli Ethereum dengan kad kredit dengan mudah.


Platform menjadikannya sangat mudah dan mudah bagi pengguna untuk melakukannya. Coinbase akan membimbing anda sepanjang keseluruhan proses. Sekiranya anda baru memasuki pasaran crypto, ini akan menjadi platform yang tepat untuk digunakan.

Coinbase akan membolehkan anda bukan sahaja membeli Ethereum tetapi juga mata wang maya yang lain. Lebih-lebih lagi, anda berpeluang untuk berpartisipasi dalam rangkaian rangkaian blockchain dengan pelbagai perkhidmatan mereka.

logo coinbase dengan latar belakang biru. Dalam pertukaran ini anda boleh membeli Ethereum dengan Kad Kredit

Platform Crypto Cex.io

CEX.io adalah antara platform perdagangan yang paling berkesan dalam industri crypto. Pengguna boleh mendapatkan akses ke pelbagai mata wang maya, termasuk ETH, hanya dalam beberapa saat. Di samping itu, platform ini telah dibina agar pengguna mendapat pengalaman yang lancar.

Pengguna boleh membeli Ethereum dengan kad kredit VISA atau Mastercard menggunakan platform CEX.io. Anda boleh membayar dalam mata wang yang berbeza, termasuk USD, EUR dan GBP. Ini bergantung pada negara tempat anda berada atau mata wang rasmi kad anda.

Prosesnya akan menjadi sangat mudah. Anda perlu memasukkan butiran kad anda dan menyelesaikan pembelian. Beberapa maklumat yang perlu anda berikan termasuk nama, nombor kad, tarikh luput dan kod CVV, antara lain.

logo lutsinar cex.io

Binance Support ETH Pembelian dengan Kad Kredit

Binance adalah platform lain yang menawarkan pengguna kemungkinan untuk mendapatkan akses ke ETH dan aset digital lain. Ini tentunya boleh menjadi kaedah terbaik untuk membeli Ethereum dengan kad kredit. Ini bergantung pada ketersediaan platform ini di wilayah anda. Tambahan pula, jika anda ingin membeli Ethereum dengan kad kredit tanpa pengesahan, ini bukan pilihan yang tepat. 

Pengguna di platform ini perlu mendaftar untuk membeli ETH. Anda juga akan lulus pengesahan ID yang mematuhi semua peraturan KYC dan AML yang pertukarannya ikuti. Setelah anda mengikuti semua langkah, anda akan dapat mengakses mata wang maya ini dengan kad kredit.

Perlu dinyatakan bahawa Binance juga menawarkan kaedah lain untuk pengguna mendapatkan akses ke ETH. Inilah sebabnya, jika kaedah kad kredit tidak tersedia di wilayah anda, anda pasti dapat mencuba beberapa penyelesaian lain yang ditawarkan oleh pertukaran ini.

Logo dan cogan kata Binance

Poloniex: Pertukaran Alternatif untuk Membeli Ethereum dengan Kad Kredit

Poloniex adalah salah satu pertukaran tertua di pasaran. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, ia telah kehilangan kedudukannya daripada platform lain seperti Binance atau Coinbase. Walau bagaimanapun, Poloniex adalah antara platform yang membolehkan pengguna membeli Ethereum dengan kad kredit.

Seperti yang sudah anda ketahui, anda perlu membuat akaun di bursa. Setelah melakukannya, anda akan dapat akses ke pilihan yang membolehkan anda membeli Ethereum dengan kad kredit.

Di mana sahaja untuk membeli Ethereum dengan kad kredit, termasuk Poloniex, Binance atau Coinbase, anda memerlukan anda untuk berkongsi maklumat peribadi anda. Seperti yang kami sebutkan di atas, ini disebabkan oleh fakta bahawa peraturan KYC sekarang diperlukan untuk pertukaran crypto.

Oleh itu, jika anda mencari privasi, ini mungkin bukan kaedah terbaik untuk membeli Ethereum dengan kad kredit.

logo poloniex

Amanah Dompet: Gunakan Dompet Anda untuk Membeli ETH Menggunakan Kad Kredit

Dompet Amanah adalah kaedah yang berbeza untuk membeli Ethereum dengan kad kredit. Platform ini berfungsi dengan cara yang berbeza. Perbezaan utama dengan platform lain adalah bahawa Trust Wallet hanyalah dompet cryptocurrency. Coinbase, Poloniex dan Binance adalah pertukaran.

Walaupun begitu, dompet Trust membolehkan anda membeli aset digital. Ini adalah salah satu kaedah terbaik untuk membeli ethereum dengan kad kredit yang sedang dibincangkan oleh pengguna Reddit jika anda tidak mahu menggunakan pertukaran.

Anda hanya perlu memuat turun Trust Wallet untuk Android atau iOS, ketuk butang “Beli” yang mereka letakkan di aplikasi, dan bagikan data kad kredit untuk memproses pembayaran. Ini hanya memerlukan beberapa saat dan keseluruhan prosesnya sangat mudah dan pantas.

Anda kemudian boleh menyimpan ETH anda di Trust Wallet dengan selamat. Itu akan memudahkan anda membeli dan menahan ETH daripada membeli dan bimbang di mana menyimpan aset digital ini. Oleh kerana harganya terus meningkat, mungkin cara yang baik bagi anda untuk menyimpan ETH anda di luar bursa.

Perhatikan bahawa terdapat banyak pertukaran lain di seluruh dunia. Platform ini akan membolehkan anda membeli Ethereum dengan kad kredit. Tujuannya adalah untuk mencari platform terbaik yang sesuai dengan keperluan anda untuk melakukannya.

Kelebihan Membeli Ethereum dengan Kad Kredit

Salah satu perkara positif untuk membeli Ethereum dengan Kad Kredit ialah anda lupa mengendalikan wang tunai atau pindahan wang melalui bank. Anda hanya memasukkan jumlah ETH yang anda mahukan, maklumat kad kredit anda dan itu sahaja. Ini adalah salah satu kaedah terbaik untuk membeli mata wang maya.

Lebih-lebih lagi, keseluruhan proses akan menjadi lebih cepat daripada lambat. Pembayaran kad kredit dapat diproses hanya dalam beberapa saat. Ini bermaksud bahawa platform crypto mungkin menambahkan dana ke akaun anda hanya dalam beberapa jam atau bahkan beberapa minit.

Satu lagi perkara positif mengenai membeli Ethereum dengan kad kredit ialah anda tidak perlu menggunakan cryptocurrency lain. Salah satu kaedah untuk membeli Ethereum adalah dengan melakukannya dengan BTC. Pasangan perdagangan BTC / ETH mempunyai kecairan yang besar. Walaupun begitu, mungkin tidak selesa bagi pengguna untuk membeli BTC terlebih dahulu dan kemudian memperoleh ETH.

Pertukaran dan platform crypto biasanya menjadikan pengguna sangat mudah untuk mengakses cryptocurrency. Lebih-lebih lagi apabila anda menggunakan kad kredit anda, anda tidak perlu risau untuk menukar mata wang anda. Sistem akan memproses pembayaran anda dalam mata wang asing (atau dalam mata wang tempatan anda) tanpa anda menyedarinya.

Pengguna tidak memerlukan pengetahuan atau kemahiran khusus untuk membeli Ethereum dengan kad kredit. Sesungguhnya, pembelian ini akan kelihatan seperti pembelian dalam talian lain yang memerlukan pengguna berkongsi maklumat kad kredit.

Kekurangan Membeli Ethereum dengan Kad Kredit

Terdapat juga beberapa titik negatif membeli Ethereum dengan kad kredit. Contohnya, anda perlu berkongsi maklumat kad kredit anda dengan pertukaran cryptocurrency. Ini adalah sesuatu yang sangat negatif untuk privasi anda.

Sekiranya platform cryptocurrency di mana anda memutuskan untuk membeli Ethereum dengan kad kredit digodam, maklumat anda mungkin akan dibocorkan. Ini boleh merosakkan secara kewangan. Banyak pertukaran pada masa lalu mengalami peretasan dan pelanggaran data.

Tambahan pula, pemindahan kad kredit mungkin merangkumi beberapa bayaran yang lebih tinggi daripada pindahan wang melalui bank. Anda perlu memikirkan sama ada anda lebih suka kepantasan berbanding bayaran. Transfer bank mungkin lebih perlahan tetapi mungkin lebih murah. Walau bagaimanapun, ini adalah sesuatu yang berubah mengikut platform yang akan anda gunakan untuk membeli Ethereum dengan kad kredit.

Cara Membeli Ethereum Dengan Kad Kredit Tanpa Pengesahan?

Sekiranya anda ingin membeli Ethereum dengan kad kredit tanpa pengesahan, perkara akan menjadi lebih rumit. Memang mustahil untuk melakukannya. Pertukaran memerlukan anda mengesahkan identiti anda. Ini disebabkan oleh peningkatan peraturan KYC dan AML yang dilaksanakan oleh pemerintah dari seluruh dunia.

Salah satu cara untuk membeli Ethereum dengan kad kredit tanpa pengesahan adalah dengan menggunakan penyelesaian secara peribadi. Ini bermaksud bahawa anda harus bertemu dengan orang yang bersedia menerima pembayaran kad kredit atau kad debit.

Ini mungkin tidak begitu mudah dilakukan. Pertimbangkan bahawa terdapat beberapa platform dalam talian yang menawarkan pengguna kemungkinan untuk membeli cryptocurrency tanpa pengesahan ID. Walaupun begitu, kebanyakan dari mereka adalah penipuan. Inilah sebabnya mengapa anda harus menjauhkan diri daripada syarikat yang menjanjikan ini kepada anda.

Perkara terbaik yang perlu dilakukan adalah sentiasa dekat dengan platform perdagangan crypto terbesar di pasaran. Dengan cara ini, anda akan dapat memastikan bahawa dana anda dilindungi. Berkongsi maklumat kad kredit anda atau menghantar dana ke platform dalam talian tanpa reputasi boleh membahayakan.

Sekiranya anda ingin membeli Ethereum dengan kad kredit tanpa pengesahan, anda mungkin perlu berfikir dua kali sebelum menggunakan platform yang teduh.

Perkataan Akhir Membeli Ethereum dengan Kad Kredit

Sekiranya anda ingin mengetahui di mana untuk membeli Ethereum dengan kad kredit, siaran ini telah berkongsi dengan anda jawapannya. Pertukaran cryptocurrency adalah kaedah terbaik untuk membeli Ethereum dengan kad kredit. Namun, ada platform lain yang juga membolehkan anda melakukannya. Salah satu platform ini adalah dompet cryptocurrency yang disebut Trust Wallet.

Sekiranya anda ingin membeli Ethereum dengan kad kredit tanpa pengesahan ID, mungkin agak sukar. Inilah sebabnya mengapa anda harus berhati-hati dengan platform yang anda gunakan. Perkara terbaik yang perlu dilakukan ialah menggunakan platform yang paling popular dan dikenali di pasaran crypto.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map