Apa itu SiaCoin (SC) – Yang Perlu Anda Ketahui

APA ITU SIACOIN?

Cryptocurrency dengan cepat menjadi popular setiap hari. Alasan untuk pertumbuhan yang sangat besar itu tidak tepat dan diharapkan, walaupun teknologi baru terus berkembang. Pada masa ini, terdapat lebih daripada 1500 cryptocurrency di pasaran, dan jumlahnya terus meningkat. Sementara itu, tidak semua cryptocurrency layak dilaburkan kerana kebanyakannya tidak menghadapi ujian masa. Ini mungkin disebabkan oleh satu sebab atau sebab yang lain kerana beberapa faktor mempengaruhi kelangsungan wang syiling, seperti dulu. Sehubungan dengan itu, setelah melakukan perkara yang diperlukan, kami mempersembahkan kepada anda, SiaCoin, SC yang patut dilaburkan dan yang paling ketara kerana tawarannya.

SiaCoin adalah platform penyimpanan awan yang diedarkan, yang membebaskan ruang penyimpanan yang tidak digunakan. Ia bersaing dengan pesaing warisan terpusat seperti Dropbox, Amazon, epal, dan Microsoft. Ia adalah platform penyimpanan terdesentralisasi yang dijamin oleh teknologi blockchain. Platform penyimpanan menggunakan kapasiti cakera keras yang tidak digunakan di seluruh dunia untuk mewujudkan pasaran penyimpanan data yang lebih dipercayai dan dengan kos yang lebih rendah daripada penyedia storan tradisional yang ada. Idea SiaCoin membolehkan sesiapa sahaja di seluruh dunia menyewakan ruang simpanan mereka dan sebagai gantinya, memberi ganjaran kepada mereka atas sumbangan mereka. Selain itu, perkhidmatan penyimpanan sejuk kini terdesentralisasi, dan data disimpan pada pelayan pihak ketiga. SiaCoin membolehkan penyimpanan terdesentralisasi kerana semua pengguna menyumbang semua sumber. Menggunakan SiaCoin menjadikan fail anda benar-benar peribadi kerana Sia menyulitkan dan menyebarkan fail ke seluruh sistem yang terdesentralisasi. Sebenarnya, semua pengguna dapat mengawal kunci penyulitan peribadi mereka, dan mereka memiliki data mereka.

BAGAIMANA SIA BERFUNGSI

Seperti yang telah disebutkan, Sia adalah platform penyimpanan awan seperti Google Drive, Dropbox, dan Amazon Cloud. Apa yang membezakan Sia dari penyedia storan awan tradisional yang lain adalah bahawa ia adalah sistem penyimpanan awan sumber terbuka, berasaskan blockchain, yang terdesentralisasi. Sia menawarkan pengguna ekosistem penyimpanan peer-to-peer yang membolehkan sesiapa sahaja di seluruh dunia menyewa atau memanfaatkan ruang cakera keras yang ada. Sia memberi ganjaran kepada sesiapa sahaja di rangkaian dengan SiaCoin, dan itu adalah sesuatu yang paling tidak dapat dilupakan. Semua urus niaga dalam rangkaian dijamin melalui kontrak pemfailan dan bukti penyimpanan. Juga, Sia tidak menerima pembayaran daripada pelanggan tetapi membenarkan pembayaran dilakukan di platformnya. Ini boleh menjadi permulaan hosting masa depan di mana ia tidak hanya berdasarkan pada server pusat lagi.

EKOSISTEM PENYIMPANAN

Ekosistem memungkinkan untuk pilihan penyimpanan yang fleksibel. Pelanggan dan penyedia melakukan transaksi dalam sistem. Penyedia juga dikenali sebagai host yang menyediakan ruang penyimpanan untuk pelanggan, dan mereka dibayar di Sia. Penyedia boleh menetapkan harga, iklan, dan standard penalti. Pelanggan juga mempunyai pilihan untuk menetapkan standard mereka, dan mereka dapat memilih untuk memberikan insentif kepada penyedia berdasarkan kualitas layanan yang ditawarkan.

KONTRAK FILE

Apabila transaksi perniagaan dilakukan antara pelanggan dan penyedia, kontrak yang difailkan ditulis oleh kedua-dua pihak, dan ini disimpan di blockchain Sia. Ini membenarkan penalti sekiranya salah satu pihak gagal. Kontrak fail tidak hanya memastikan tahap keselamatan dalam rangkaian. Apabila kontrak yang diajukan dibuat oleh pelanggan, dia memasukkan baki SiaCoin ke dalam kontrak yang akan digunakan pada waktu kemudian ketika transaksi dilakukan. Kontrak fail ini pada blockchain Sia memastikan bahawa host dan pengguna sama-sama berpuas hati.

BUKTI PENYIMPANAN

Tindakan penipuan dicegah dalam ekosistem kerana terdapat bukti penyimpanan yang wajib disediakan oleh penyedia. Bukti penyimpanan mesti diberikan oleh penyedia sebelum pembayaran dapat diterima, dan ini bermaksud, jika penyedia tidak memberikan bukti penyimpanan dalam jangka masa tertentu, kontrak akan ditamatkan.

KEBAIKAN SIA

Sebagai perbandingan dengan sistem penyimpanan tradisional, SiaCoin mempunyai kelebihan dengan kelebihan berikut:

Privasi: Semua data yang diproses di rangkaian Sia dijamin selamat, dan penyedia tidak dapat mengaksesnya. Kunci peribadi yang hanya diketahui pengguna akan diperlukan untuk mengakses storan. Ini jauh lebih baik daripada model tradisional kerana syarikat penyimpanan awan host mempunyai akses ke fail.

Keselamatan: Sia melindungi data Pelanggan dari satu titik kegagalan, dan ini dapat dicapai melalui sistem desentralisasi yang juga memungkinkan untuk membelah dokumen yang dimuat naik di antara penyedia yang berbeza.

Harga yang berpatutan: Harga di Sia fleksibel dan dipacu oleh pasaran. Walaupun harganya sangat rendah jika dibandingkan dengan model tradisional, pelanggan menawar ruang penyimpanan yang mengarah ke harga serendah mungkin, dan mereka membayar dengan SiaCoin yang dapat ditambang atau diperdagangkan.

SEJARAH PERDAGANGAN

Sia dilancarkan ke ruang Cryptocurrency pada 7 Jun 2015, dan ia mula diperdagangkan pada $ 0,000046 per SiaCoin. Namun, Siacoin mengalami letupan antara bulan November – Disember 2017 dengan harga sekitar $ 0.09. Ia kini diperdagangkan pada $ 0,017, dan berada di kedudukan ke-37 di coinmarketcap.

DI MANA MEMBELI DAN MENYIMPAN SIACOIN

SiaCoin boleh dibeli di Bittrex, Upbit atau Poloniex dengan mana-mana Bitcoin atau Ethereum. Bittrex dan Upbit mempunyai peratusan SC yang lebih tinggi berbanding Poloniex. Upbit dan Bittrex mengambil Bitcoin dan Ethereum sementara Poloniex hanya mengambil Bitcoin. Untuk membeli SiaCoin, anda mesti mempunyai bitcoin atau ethereum, selepas itu anda boleh menukar bitcoin atau Ethereum anda ke Siacoin di mana-mana pertukaran. Langkah seterusnya adalah menyimpan SiaCoin anda di dompet Sia. Sia hanya menyokong dompet desktop di platform Linux, Mac, dan Windows.

PETA JALAN DAN APA YANG DATANG

Perkhidmatan di Sia sentiasa diperbaiki. Mereka merancang untuk melaksanakan streaming video, menskalakan perkhidmatan untuk menyokong fail yang melebihi 10 TB pada satu masa, membolehkan pengguna berkongsi fail dengan platform di luar Sia, dan menerapkan sokongan pelanggan dan mudah alih ringan, bersaing dengan platform penyimpanan awan seperti Dropbox, Google Pandu, dan OneDrive. Pada masa akan datang, ped dua hala akan dilaksanakan untuk menyambungkan Bitcoin dan SiaCoin Blockchains secara kewangan.

Di ruang blockchain, pesaing langsung Sia adalah Storj dan MaidSafe, tetapi Sia mendakwa lebih baik dengan penyulitan dan desentralisasi. Keperluan untuk keselamatan data, privasi dan desentralisasi sangat tinggi pada masa ini, dan dapat dikatakan Sia telah datang pada waktu yang paling tepat. Masa depan memang menjanjikan untuk SiaCoin!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map