Apa itu Augur (REP) – Yang Perlu Anda Ketahui

Augur (REP) adalah platform pasaran ramalan terdesentralisasi yang dibina di atas Ethereum blockchain. Matlamat utama platform adalah untuk meramalkan hasil dari setiap acara berdasarkan kaedah yang disebut “kebijaksanaan orang ramai”.

Berkat teknologi blockchainnya, platform memberikan aksesibilitas yang lebih besar dan ketepatan yang lebih baik daripada kebanyakan pasaran lain. Maklumat dikumpulkan dari orang ramai dan kemudian diproses untuk dianggap sebagai hasil yang paling realistik dan paling mungkin.

Prinsipnya mudah: semakin kecil kemungkinan peristiwa itu berlaku, semakin besar ganjaran yang dapat anda peroleh dengan meramalkan kejayaannya. Walaupun ramalan yang betul dihargai oleh rangkaian, namun ramalan yang salah dikenakan penalti dan ini, seterusnya, memastikan kebenaran semua orang di platform.

Oleh kerana ia adalah platform yang terdesentralisasi, ia tidak dapat dikawal atau dilarang oleh institusi atau bahkan pemerintah yang mengaitkan jenis ramalan ini dengan aktiviti lain yang umumnya menyalahi undang-undang, seperti perjudian.

Augur menggunakan proses membuat keputusan secara konsensus yang mana yang dipaparkan sekarang oleh Ethereum. Pada masa ini ia merangkumi PoW dan PoS tetapi pada masa depan ia hanya boleh menjadi PoS.

Mengapa

Memahami Augur

Secara sederhana, platform sumber terbuka yang terdesentralisasi ini membolehkan anda membuat ramalan mengenai apa sahaja. Pengguna lain di rangkaian dapat membeli atau menjual saham dalam ramalan khusus itu, berdasarkan pendapat subjektif dan peribadi mereka.

Pengguna kemudian melaporkan hasilnya, dan ini memberikan reputasi kepada mereka. Secara sederhana, jumlah reputasi yang dimiliki pengguna sesuai dengan ketepatan laporan hasilnya.

Terdapat dua tindakan utama yang berkaitan dengan Augur: mewujudkan pasaran dan saham acara perdagangan.

Ke mewujudkan pasaran, anda mesti menetapkan pengambil dan bayaran pembuat. Yang pertama mestilah antara 1.0% dan 12.5%, sementara yang pertama harus selalu di bawah separuh dari yang pertama. Ada kemungkinan juga dalam masa terdekat, yuran pembuat dan pengambil akan dihapus daripada bayaran pencipta, yang diambil dari ganjaran peniaga yang memegang jawatan sebagai pemenang.

Sejauh perdagangan saham acara berjalan, anda boleh membeli dan memperdagangkan saham. Saham-saham ini mewakili kemungkinan peristiwa itu akan berlaku. Sebagai peniaga, anda boleh mendapatkan wang dengan meramalkan peristiwa dengan betul dan dengan memegang saham ketika pasaran ditutup. Kaedah lain yang berkesan untuk mendapatkan wang adalah dengan membeli posisi dengan kos rendah dan menjualnya lebih tinggi seiring arus berubah.

bagaimana

Token Reputasi (REP)

Walaupun Token reputasi secara teknikal berada di tengah-tengah Augur, sesiapa sahaja boleh menggunakan Augur tanpa perlu dan memiliki REP. Sebagai contoh, sesiapa sahaja boleh membuat pertaruhan di platform dengan menggunakan Ether, atau mata wang berasaskan Ethereum yang lain.

Token reputasi pada dasarnya adalah aset yang boleh diperdagangkan terhad kepada jumlah tetap 11.000.000. Permintaan untuk token wujud kerana pemilikannya adalah satu-satunya cara untuk mendapatkan hampir separuh daripada yuran di platform Augur.

Anda diminta melaporkan semua pasaran yang diberikan kepada anda sebelum akhir tempoh 30 hari. Gagal melaporkan di beberapa pasaran yang ditetapkan sebelum akhir 30 hari biasanya akan dikenakan denda yang boleh menambah sebanyak 20% reputasi anda.

Proses ini diikuti dengan tempoh pendedahan selama 29 hari di mana anda perlu log masuk sekurang-kurangnya sekali. Jika tidak, reputasi anda akan dipindahkan ke keadaan tidak aktif. Setelah ini berlaku, reputasi anda tidak dapat melaporkan dan tidak dapat memperoleh bayaran perdagangan.

Reputasi anda dapat meningkat, menurun, atau tidak aktif berdasarkan keputusan anda. Sebagai contoh, reputasi dapat meningkat jika anda mendapat hasil akhir dari pasaran dengan tepat. Melaporkan pasaran yang ditentukan ketika pengguna lain tidak, memposting dan memenangi bon garpu, dan menerima reputasi dari alamat lain semuanya dapat menyebabkan peningkatan reputasi anda.

Sebaliknya, memilih hasil yang tidak sesuai dengan hasil akhir pasar, gagal melaporkan pasar yang ditentukan, membeli bon garpu, dan mengirim reputasi ke alamat lain semuanya dapat menyebabkan penurunan reputasi.

REP perdagangan

Hampir sahaja 8.8 juta token REP diedarkan semasa ICO pada bulan Ogos 2015. REP diperdagangkan di antara $ 1.50 hingga $ 2.00 sejurus ICOnya, dan bernilai $ 41.83 pada masa penulisan ini. Token telah mengalami kenaikan harga yang ketara dalam sejarahnya. Yang pertama berlaku tepat selepas pelepasan Beta, pada Mac 2016. Yang kedua adalah pada Oktober 2016, dan yang ketiga dan terbesar pada 19 Disember. Pada masa itu, harga naik menjadi lebih dari $ 100 sebelum menetapkan harga sekitar $ 90.

Membeli REP

REP boleh dibeli dari beberapa pertukaran crypto paling popular di luar sana seperti Bittrex, BinanceKraken, Poloniex, dan ChaoEX.Kepala ke CoinMarketCap untuk maklumat lebih lanjut mengenai perkara ini.

Menyimpan REP anda

Walaupun Augur tidak mempunyai dompet rasmi untuk tokennya, terdapat pelbagai pilihan yang boleh dipercayai di luar sana. Sudah tentu, anda disyorkan untuk menyimpan REP anda dalam dompet perkakasan luar talian. Pilihan yang popular termasuk Lejar Nano S, Trezor, Jaxx, dan Keluaran.

Ramalan Harga

Augur mempunyai trend jelas yang bergerak ke atas. Mungkin tidak secepat Bitcoin dan mata wang maya yang lain, tetapi ia adalah pergerakan yang sangat ketara. Ia bermula pada Januari 2016 dengan harga $ 2 dolar, dan kini diperdagangkan lebih dari $ 37 dolar.

Lebih-lebih lagi, pada saat turun naik yang tinggi, harganya mencecah $ 100 dolar, yang cukup mengagumkan. Dari tempat kita sekarang, masih ada tempat untuk berkembang pada masa akan datang.

Sekiranya pasaran mata wang maya mengekalkan trend positifnya, Augur akan dapat maju di persekitaran. Tetapi, seperti kebanyakan cryptocurrency lain, ia harus memperhatikan pembalikan harga yang cenderung berlaku secara tidak dijangka di pasaran.

Dalam satu tahun kita boleh mengatakan bahawa Augur mudah diperdagangkan lebih dari $ 60 dolar.

Pasukan

Memandangkan fakta bahawa Augur adalah salah satu platform pertama yang dibina di Ethereum, tidak menghairankan bahawa Vitalik Buterin sendiri adalah salah seorang penasihat projek tersebut. Pasukan 13 orang diketuai oleh Jack Peterson dan Joey Krug.

Kedua-dua individu berpengalaman dalam dunia crypto, menjadi pencipta Sidecoin, garpu Bitcoin yang terkenal.

pasukan

Kesimpulannya

Augur adalah salah satu platform pertama yang dibina di atas Ethereum pada tahun 2015 dan, walaupun terdapat banyak kenaikan, pandangan keseluruhan untuk masa depannya adalah optimis. Ini menggunakan “kebijaksanaan orang banyak” untuk mengumpulkan data ramalan dan melaporkan hasil peristiwa.

Walaupun tidak menjadi sebahagian daripada kehidupan seharian kami, potensi penggunaan dan manfaat platform seperti itu praktis tidak terbatas, walaupun terdapat persaingan yang nyata dari platform serupa yang disebut Gnosis.

Kenalan Augur dan Maklumat tambahan:

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map