Apa itu Airdrop – 5 Airdrops Terbaik Sepanjang Masa

Sebilangan besar komuniti crypto tahu atau paling tidak pernah mendengar istilah “airdrop”. Airdrop adalah ketika pencipta projek blockchain memberikan koin cryptocurrency atau token platform percuma kepada penggunanya jika mereka memenuhi keperluan airdrop mereka.

Untuk menerima duit syiling percuma, anda sering memerlukan sejumlah token atau token platform yang sebenar dan menyimpannya dalam dompet yang ditentukan. Sebilangan besar platform udara juga memerlukan anda melanggan, menyiarkan atau berkongsi sesuatu mengenainya di platform media sosial, tetapi berbeza dari projek ke projek.

Pemberian hadiah Airdrop biasanya berlaku seperti ini: pada tarikh yang tepat yang akan diumumkan, projek akan mengambil gambaran ringkas mengenai blockchain, yang akan menunjukkan akaun dan baki mereka pada masa itu. Pemegang token kemudian akan diberi sejumlah wang syiling / token seperti yang diumumkan. Airdrops ini diedarkan di beberapa blockchain, tetapi Ethereum mempunyai sebahagian besar projek crypto yang ada berdasarkan blockchainnya, dan terkenal untuk mengatur airdrops.

Hydro Airdrop

Titik udara hidrogen

Hydro adalah projek yang dibangunkan oleh Hidrogen syarikat, platform teknologi untuk pemaju dan perusahaan dalam perkhidmatan kewangan, yang diciptakan untuk membiarkan sistem swasta berinteraksi dengan blockchain awam.

Hibrid antara model swasta dan awam ini membolehkan platform perkhidmatan kewangan mengawal dinamika lejar awam yang diedarkan, telus, dan tidak dapat dicabar. Projek ini memberi penekanan pada bidang-bidang tertentu di mana peningkatan diperlukan, seperti pengesahan, pengurusan identiti, keselamatan dokumen, transaksi, dan kecerdasan buatan.

Hydro menyelesaikan pameran udara mereka pada 16 Februari, mengedarkan sejumlah 2,632,330,741.57. 25,000 pemaju pertama yang mengambil bahagian dalam tempoh pelancaran layak untuk menerima minimum 222,222 token HYDRO. Tidak seperti kebanyakan projek, tidak ada token HYDRO yang ada yang boleh dibeli secara jualan. Pengedaran token ini adalah muktamad, kerana pasukan tersebut menyatakan mereka tidak akan lagi mengadakan airdrops.

Inilah harinya! Pendaftaran berakhir malam ini pada 11:59 malam EST, selepas itu akan dimulakan dengan Pengedaran Token #Airdrop. #blockchain #fintech #pembangun https://t.co/i5NSLyFFun pic.twitter.com/wusMT8DeZj

– Hidrogen (@HydrogenAPI) 16 Februari 2018

Polymath

Polymath adalah platform berasaskan blockchain yang bertujuan untuk berfungsi sebagai antara muka antara sekuriti kewangan tradisional dan teknologi blockchain. Koin dan platform dirancang untuk mempermudah proses undang-undang membuat dan menjual token keselamatan. Standard token patuh pemerintah baru mereka, ST20, hanya dapat dimiliki dan dimiliki oleh senarai pelabur yang sah.

Pada 31 Januari, Polymath berjaya mengagihkan sejumlah 9,556,000 token POLY ke 38, 224 dompet.

POLY Airdrop secara rasmi lengkap!

Kami berjaya mengedarkan 9,556,000 POLY ke 38,224 alamat.

Terima kasih yang tidak terhingga kepada komuniti kami kerana telah mengambil bahagian dan berkongsi semua pesanan mereka dengan kami. Ini hanya permulaan…

Biarkan pergaduhan bermula. pic.twitter.com/hCLWnFxTQ8

– Polymath (@PolymathNetwork) 1 Februari 2018

Kerana minat pengguna yang belum pernah terjadi sebelumnya yang ditunjukkan untuk Polymath Airdrop (40,000+ aplikasi dari seluruh dunia), mereka telah meningkatkan jumlah token yang pada awalnya mereka rancangkan untuk memberikan.

Untuk memastikan bahawa jalan udara ini berjalan dengan adil, mereka mensyaratkan setiap peserta menyelesaikan proses Kenali Pelanggan Anda dan Anti Pencucian Wang (KYC / AML). Dengan cara ini, mereka mengesahkan bahawa hanya pengguna platform Polymath sebenar yang menerima token mereka (bukannya bot) yang seterusnya membolehkan mereka mengedarkan jumlah yang lebih besar kepada pelabur mereka.

Proses pendaftaran Airdrop berakhir pada 10 Januari, di mana pengguna awal disahkan menerima token POLY. Jumlah token yang diterima oleh pengguna awal semasa tayangan udara ialah 250 Token POLY.

Dihuraikan

Decred (DCR) adalah platform berasaskan blockchain yang bertujuan untuk mengutamakan pemerintahan yang terdesentralisasi dan membuat cryptocurrency yang berjalan secara autonomi.

Airdrop dimulakan dengan pengumuman umum Decred pada 15 Disember 2015 dan kempen berakhir pada 18 Januari 2016. Secara keseluruhan, 3,244 pemohon berjaya menyelesaikan proses pengesahan airdrop dengan mengemukakanDecred alamat.

Pendaftaran airdrop tersedia selama 34 hari dan peserta dari 99 negara berbeza terlibat dalam proses ini. Setiap peserta yang berjaya menerima kira-kira 258.93958076 Decred ketika mereka memperkenalkan benih yang mereka hasilkan (dan disimpan) ke dalam dompet.

E-mel jemputan bermula 8 Jan 2016. Pendaftaran Airdrop akan dibuka sehingga 18 Januari. Aplikasi diproses sehingga pelancaran mainnet! #diturunkan

– Dihancurkan (@decredproject) 7 Januari 2016

Pengesahan juga ditegakkan untuk menyiasat kesamaan alamat IP dan alamat e-mel di seluruh entri – proses ini juga dilakukan secara manual. Walaupun tidak ada sistem penilaian yang sempurna, mereka melakukan banyak usaha untuk membayar setiap pemohon sebanyak mungkin waktu.

Namun, untuk menenangkan keprihatinan masyarakat, projek tersebut memutuskan untuk melakukan satu lagi (dan terakhir) pangkalan data untuk mengesahkan integriti dan menghilangkan pemohon yang bermasalah yang diakui sebagai penipuan. Hasil pemeriksaan ini menunjukkan bahawa setiap peserta yang berjaya mendapat sedikit lebih banyak syiling daripada yang ditentukan – tetapi tidak kurang dari jumlah yang dimaksudkan iaitu 258.93958076.

eBTC

eBTC adalah versi Bitcoin yang serasi dengan ERC20 yang dibuat pada blockchain Ethereum. Duit syiling ini diciptakan untuk menggabungkan ciri terbaik dari dua mata wang teratas, dengan had 21 juta, serasi dengan kontrak pintar dan mempunyai masa transaksi yang lebih pantas.

Pendaftaran airdrop ditutup pada 29 September jam 3:00 petang EST, dan token diedarkan pada 30 September. Mereka memberikan 95% (19,950,000) eBTC mereka dalam kempen udara mereka, yang diedarkan secara sama rata di antara alamat-alamat yang diserahkan untuk penyertaan. Duit syiling ini diperdagangkan pada sekitar $ 0,03 USD ketika airdrop berakhir.

Tempoh pendaftaran untuk $ EBTC airdrop sudah habis! Terima kasih kepada semua yang mendaftar, token akan diedarkan esok. #eBTC #ETH

– eBTC (@ebtctoken) 29 September 2017

Ontologi Airdrop

Ontology (ONT) adalah rangkaian lejar blockchain dan diedarkan yang direka untuk menjadi tuan rumah dApps dan platform kontrak pintar.

Pada 7 Mac 2018, Ontology menyempurnakan tayangan perdana pertama mereka kepada mereka yang melanggan buletin mereka dan menghadiri NEO DevCon. Orang-orang yang melanggan untuk mendapatkan Buletin Ontologi pada Januari 2018 mendapat 1,000 token Ontologi (ONT), dan peserta NEO DevCon menerima 500 token ONT. ONT bernilai sekitar $ 10 pada masa itu, menurut Coinmarketcap.

Ontology Selesai Mengedarkan ONT untuk Langganan Buletin dan NEO DevCon Airdrops! https://t.co/ypu43oCJle $ SAHAJA

– Ontologi (@OntologyNetwork) 7 Mac 2018

Ringkasan dari blockchain NEO diambil pada ketinggian blok 1,974,823, yang berlaku pada 09:15:33 pagi (UTC +8) pada 28 Februari 2018.

Untuk setiap NEO yang diadakan, token 0,2 ONT diturunkan ke setiap dompet NEO. 0.1 ONT disediakan serta-merta dan 0.1 ONT yang lain diedarkan ketika Ontology melancarkan mainnetnya. Ontologi boleh dibeli dari Pertukaran Binance.

Baca lebih lanjut:

  • EOS Airdrops dan Cara Menuntut Token Percuma Anda
  • EOS Airdrop: Token eosDAC percuma
  • ETC Callisto Airdrop (CLO) – Yang Perlu Anda Ketahui

Kesimpulannya

Dengan menyebarkan token kepada komuniti, ICO dan projek membolehkan crypto mereka memasuki fasa pembangunan seterusnya. Menjadikan altcoin lebih mudah diakses oleh lebih banyak orang selalu menjadi cabaran, tetapi kempen airdrops nampaknya menjadikan prosesnya lebih mudah.

Adakah pemegang ini akan menyimpan token ini atau tidak kerana mereka benar-benar mempercayai potensinya atau menukarnya dengan segera di platform perdagangan masih belum dapat dilihat.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me