8 Dompet XRP Terbaik Pada 2019 – Cara Menyimpan Ripple Anda dengan Selamat

Dalam panduan dompet XRP terbaik pada tahun 2019 ini, kami akan melalui tujuh dompet crypto di mana pengguna boleh menyimpan XRP mereka. Namun, penting untuk diperhatikan bahawa tidak seperti dompet Bitcoin, yang biasanya percuma, dompet Ripple menghendaki pengguna mempunyai 20 XRP untuk menempah alamat dompet mereka. Inilah sebabnya mengapa sangat penting untuk memilih dompet yang tepat pada kali pertama untuk mengelakkan perbelanjaan 20 XRP pada beberapa alamat.

Dompet riak tergolong dalam empat kategori. Kami mempunyai dompet perisian yang merangkumi dompet mudah alih dan dompet desktop. Kemudian ada dompet perkakasan, dompet kertas, dan akhirnya, pertukaran dompet yang ditawarkan di mana pengguna dapat membeli dan menyimpan XRP di platform. Tanpa banyak basa-basi, mari kita mulakan.

Cara Membeli Ripple (XRP)

XRP telah disenaraikan di banyak bursa dan boleh dibeli menggunakan mata wang fiat dan juga ditukar dengan mana-mana cryptocurrency yang penting.

Di antara banyak pilihan yang ada untuk membeli XRP, Binance, Changelly dan ShapeShift adalah beberapa pertukaran cryptocurrency teratas di mana anda boleh membeli Ripple dengan cryptocurrency lain dengan mudah. Tidak seperti pertukaran lain, menukar satu koin dengan yang lain di Changelly atau shapeshift tidak memerlukan anda mengirim dana ke platform, atau mendaftarkan akaun untuk menggunakan platform. Yang diperlukan hanyalah menghantar (ke alamat yang dihasilkan oleh platform ini) duit syiling / token dari dompet di mana anda mempunyai duit syiling yang ingin anda tukar dengan XRP (boleh jadi Ether atau Bitcoin) dan kemudian anda memasukkan dompet Ripple anda di mana anda mahu XRP anda disimpan. Wang syiling akan segera dipindahkan ke. Tanpa tindakan selanjutnya, anda harus mendapatkan syiling Ripple anda pada jangka masa yang ditentukan.

Kami sebelum ini telah menulis artikel mengenai Tempat Terbaik Untuk Membeli Ripple; anda mungkin mahu melihatnya.

Sekiranya anda mendaftar di bursa Binance, lihat artikel kami mengenai Cara Membeli XRP Dari Binance.

Dompet XRP Terbaik

Berikut adalah pilihan utama untuk dompet Ripple tanpa urutan tertentu:

The Ledger Nano S

Peranti Ledger Nano S adalah dompet cryptocurrency perkakasan untuk pelbagai cryptocurrency – termasuk Ripple (XRP). Apa yang menjadikan Ledger sebagai dompet sempurna adalah hakikat bahawa ia memberikan pengguna kawalan sepenuhnya terhadap aset cryptocurrency mereka. Bukan hanya memberi anda akses ke kunci peribadi anda tetapi juga menyimpan frasa kunci yang digunakan untuk mengakses dompet anda dienkripsi tepat pada peranti. Tidak ada yang dapat mengakses kunci tersebut melainkan anda memberitahu mereka.

Ditambah dengan fakta bahawa kunci peribadi anda dijamin, terdapat tambahan ciri keselamatan yang menjadikan Ledger sesuai untuk menyimpan duit syiling Ripple anda.

Urus niaga pada peranti memerlukan pengesahan fizikal dengan menekan butang pada peranti sebelum dimulakan. Yang bermaksud tidak ada yang dapat memindahkan mata wang kripto anda jika tidak menggunakan dompet anda secara fizikal. Itu memberi anda jaminan keselamatan dalam kes di mana penyerang siber telah merosakkan komputer anda.

Memiliki Lejar bukan hanya untuk menyimpan Ripple, tetapi juga banyak cryptocurrency lain. Bermakna membeli Lejar adalah kos efektif kerana anda tidak perlu membeli lebih banyak dompet untuk menyimpan cryptocurrency lain.


Dompet Toast

Dompet Roti adalah dompet perisian Ripple XRP sumber terbuka percuma untuk iOS, Android, Tingkap, Mac dan peranti Linux.

Toast mudah digunakan, dan pemula dan pemula dapat dengan mudah mencari jalan melalui aplikasi dengan mudah. Dompet ini juga memberi anda akses ke kunci peribadi anda yang memberi anda kawalan sepenuhnya terhadap pelaburan anda. Dompet Toast juga tersedia untuk Penyemak imbas Chrome.

Dompet Guarda

Dompet Guarda adalah salah satu dompet yang paling maju dan dikenali untuk menyimpan bukan sahaja XRP tetapi juga sebilangan besar aset digital di pasaran cryptocurrency. Guarda adalah dompet berbilang mata wang berasaskan web yang membolehkan individu menerima, menyimpan, menghantar dan menukar cryptocurrency. 

Oleh kerana XRP digunakan secara meluas di seluruh dunia oleh syarikat dan pengguna, Guarda berusaha agar dapat menawarkan penyelesaian terbaik kepada pengguna yang meminta perkhidmatan untuk XRP. Salah satu kelebihan utama yang dimiliki oleh dompet ini ialah anda dapat menyimpan mata wang digital lain dan bukan hanya XRP. Dengan menggunakan antara muka yang sederhana, dompet Guarda membantu pelabur menguruskan dana mereka dalam mata wang maya. 

Dompet ini tersedia untuk pengguna desktop dan mudah alih. Melalui penyelesaian bukan kustodian ini, pengguna berpeluang menyimpan aset digital mereka dengan selamat dan dilindungi daripada serangan dan penggodam pihak ketiga. Pertukaran cryptocurrency terdedah kepada isu-isu ini dan perkara terbaik yang harus dilakukan untuk pemegang XRP adalah membeli duit syiling yang dikehendaki dan menghantarnya ke dompet crypto secepat mungkin. 

Beberapa cryptocurrency yang tersedia untuk pengguna menyimpan di aset digital Guarda termasuk Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), XRP, Litecoin (LTC), Ethereum Classic (ETC), Bitcoin Gold (BTG) dan banyak lagi. 

Lebih-lebih lagi, dompet itu telah bekerjasama dengan asas yang berbeza, termasuk Ethereum Classic, Zcash (ZEC), Binance dan Bitcoin Gold, antara lain. Walaupun pemegang XRP akan menganggap dompet ini sangat berguna, ada kemungkinan untuk menyimpan pelbagai jenis aset crypto. 

Dompet XRP Terbaik: Dompet Penyemak Imbas Exarpy

Tidak semua dompet web selamat, tetapi dengan ciri-ciri Exarpy memberikan, pasti kelihatan selamat jika anda mengikuti semua peraturan yang dinyatakan. Tidak begitu banyak dompet web, walaupun dapat diakses menggunakan penyemak imbas web, fitur dompet ini masih dapat diakses ketika terputus dari internet.

The Exarpy adalah dompet Ripple yang tidak dihoskan yang digunakan untuk menyimpan, menghantar, dan menerima sejumlah wang syiling Ripple tanpa penglibatan pihak ketiga.

Harap maklum bahawa menggunakan dompet ini dikenakan biaya, kerana mengenakan 0.025 Ripples untuk setiap transaksi dan ini termasuk biaya untuk jaringan Ripple juga.

Pertukaran Gate.io

Mengapa kita sebutkan, yang Gerbang.io adalah kerana kemudahan penggunaannya. Penting untuk diperhatikan bahawa menyimpan cryptocurrency anda di bursa bukanlah idea terbaik. Anda harus menggunakan bursa untuk membeli atau menjual sambil menyimpan duit syiling / token anda di dompet yang anda kendalikan sepenuhnya. Sekiranya anda akan menggunakan pertukaran untuk menjaga Ripple, pastikan jumlahnya tidak banyak; satu yang anda mampu kehilangan.

Pertukaran Gate.io menawarkan a aplikasi mudah alih di samping platform web yang memudahkan untuk menghantar dan menerima duit syiling Ripple pada semua peranti.

Dompet XRP Terbaik: Binance

Binance adalah pertukaran lain, seperti Gate.io. Ini adalah salah satu pertukaran yang dipercayai di luar sana membuat rancangan untuk tidak terdesentralisasi.

Binance adalah pertukaran yang berkembang pesat yang dilancarkan pada tahun 2017 dan menarik perhatian berjuta-juta pengguna cryptocurrency di seluruh dunia.

Beli XRP di Binance hari ini!

Menyimpan XRP (Ripple) anda di Binance memberi anda kelebihan menukar duit syiling anda kepada cryptocurrency lain dan kembali dengan mudah. Walau bagaimanapun, anda tidak boleh menyimpan terlalu banyak duit syiling Ripple anda di bursa; anda sentiasa boleh memindahkan ke dompet perkakasan atau perisian yang anda kendalikan sepenuhnya.

Lihat panduan ini mengenai cara membeli XRP di Binance

Dompet atom

Dompet XRP terbaik

Ini adalah percuma tanpa jagaan dompet desktop yang menyokong XRP dan beberapa koin crypto 300+ yang lain. Dompet ini bukan sahaja membolehkan pengguna menguruskan XRP, tetapi juga membantu mereka menukar mata wang melalui enjin pertukaran dalaman yang dikuasakan oleh Changelly. Juga, pengguna boleh membeli XRP menggunakan kad kredit.

Ciri-ciri ditawarkan dalam antara muka sederhana yang disediakan oleh benih mnemonik. Kali pertama Pengguna melancarkan aplikasi, benih dihasilkan, dan mereka diminta menyimpannya dengan selamat. Perkara hebat mengenai dompet ini adalah pengguna mengawal sepenuhnya dana mereka dan kunci peribadi mereka disulitkan pada peranti.

Dompet kertas

Dompet XRP terbaik

Walaupun dompet kertas menunjukkan langkah mundur mengingat keberadaan dompet perkakasan, mereka setanding dengan mereka ketika menyimpan dana dengan selamat. Dompet kertas hanyalah sekeping kertas yang mengandungi kunci awam dan peribadi dompet yang dicetak di atasnya. Menariknya, kunci kebanyakan dihasilkan di luar talian, dan ini menyukarkan orang luar, terutama penggodam, untuk mengetahui keberadaannya.

Satu-satunya kelemahan utama mereka ialah sehelai kertas mudah tersasar, hilang, atau rosak akibat air atau api. Untuk melindunginya, pengguna boleh memesan dompet dengan meterai tahan perusak dan terus melaminasi kemudian menyimpannya di dalam peti simpanan atau bahkan menguburkannya di kebun mereka.

Kesimpulannya

Teliti semua dompet yang disebutkan di atas dengan teliti, dan anda mungkin ingin membuat kajian lebih lanjut mengenai bagaimana masing-masing berfungsi dengan menonton video di Youtube.

Seiring berjalannya waktu, harus ada lebih banyak dompet yang mengintegrasikan Ripple pada aplikasinya sehingga mudah diakses.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map