6 Tempat Terbaik untuk Membeli Litecoin dan Bagaimana

Litecoin (LTC) telah menjadi salah satu altcoin terkemuka di pasaran selama bertahun-tahun sekarang. Ini mungkin merupakan sebab utama mengapa anda mungkin ingin membeli Litecoin untuk portfolio anda. Yang benar adalah bahawa dengan lebih dari lima tahun sebagai salah satu pesaing utama Bitcoin, ramai yang tidak menganggapnya sebagai altcoin sama sekali. Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda bagaimana dan di mana untuk membeli Litecoin dengan cara yang terbaik agar anda dapat mula menggunakan mata wang digital masa depan.

Apa itu Litecoin?

Salah satu garpu Bitcoin terawal, Litecoin dirancang untuk membuat kaedah pembayaran alternatif yang lebih cepat dan lebih murah. Semasa berkongsi banyak butiran teknikal Bitcoin, proses rangkaian Litecoin menjadi lebih cepat. Akibatnya, ini mungkin lebih menarik untuk kes penggunaan komersial arus perdana. Seperti Bitcoin, Litecoin beroperasi melalui algoritma perlombongan Proof of Work. Dengan ini, pengguna di seluruh dunia mengekalkan rangkaian dengan memberikan kekuatan pengkomputeran.

Sejak dilancarkan pada tahun 2011, Litecoin telah menghabiskan sebahagian besar kewujudannya sebagai salah satu duit syiling yang paling berharga berdasarkan cap pasaran. Selama beberapa tahun, ia memegang tempat # 2 di belakang Bitcoin, sebelum Ethereum meningkat pada tahun 2016.

Hari ini, terdapat lebih daripada 58 juta Litecoin yang beredar. Lebih dari 200 perniagaan di seluruh dunia menerima Litecoin, menurut Yayasan Litecoin.

Pada lima Ogos, Litecoin mengalami penurunan di mana ganjaran yang diterima oleh pelombong untuk memproses transaksi dikurangkan dari 25 LTC per blok menjadi 12.5 LTC per blok. Ini sangat menaik untuk aset digital yang terus berkembang di seluruh dunia.

Di mana saya boleh menyimpan Litecoin saya?

Sebagai salah satu cryptocurrency paling lama, paling lama, hampir semua penyedia dompet terkemuka menyokong Litecoin.

Sekiranya anda semua menggunakan Litecoin, atau anda berminat untuk melombong Litecoin, kemungkinan besar anda ingin memuat turun rasmi Teras Litecoin dompet. Pilihan lain adalah Loafwallet, dompet Litecoin sumber terbuka yang berdiri sendiri yang dibina oleh pengasas Litecoin, Charlie Lee.

Untuk menyimpan Litecoin dan semua syiling anda yang lain di satu tempat, anda harus mendapatkan dompet berbilang mata wang yang selamat dan terkenal. Jaxx dan Coinomi menawarkan dompet hebat dan mesra pengguna untuk mudah alih atau desktop. Sementara dompet perkakasan seperti Lejar Nano S memberikan keselamatan tertinggi untuk crypto anda.

6 Tempat Terbaik untuk Membeli Litecoin

Melangkau orang tengah dan melombong Litecoin sendiri memerlukan banyak sumber dan pelaburan awal yang ketara. Sekiranya anda mesti menggunakan Litecoin dan mengambil bahagian dalam ekonomi digital sekarang, berikut adalah lima cara terbaik untuk memulakan.

Binance

Cara Membeli Litecoin di Binance Exchange

Binance adalah salah satu pertukaran terbesar dan paling popular di pasaran cryptocurrency dan membolehkan pengguna membeli Litecoin dan juga pelbagai mata wang maya. Platform ini menawarkan tujuh pasangan perdagangan yang berbeza untuk Litecoin, termasuk Tether (USDT), Bitcoin (BTC), Binance Coin (BNB), USD Coin (USDC), Ethereum (ETH), dan Paxos Standard (PAX). Litecoin menyumbang lebih daripada 5% daripada jumlah dagangan di bursa Binance.

Pertukaran cryptocurrency ini juga menawarkan platform perdagangan asas dan maju untuk membantu pengguna berurusan dengan aset digital mengikut keperluan mereka. Sebilangan besar pasangan perdagangan di bursa ini menjadikannya sangat berguna bagi pedagang yang ingin membeli Litecoin dan juga altcoin lain.


Setelah pengguna membeli mata wang maya, dia dapat mengirimkannya ke dompetnya setelah membayar sedikit pengeluaran.

Pangkalan Wang Syiling

Cara Membeli Litecoin di Coinbase

Salah satu pertukaran crypto terkemuka di dunia, Pangkalan Wang Syiling adalah pintu masuk terbaik untuk seseorang yang memulakan kripto dari tingkat bawah. Mereka menawarkan pengguna kemampuan untuk membeli beberapa cryptocurrency utama secara langsung dengan USD atau EUR. Ini termasuk Litecoin, Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash dan Ethereum Classic.

Walaupun ia tidak menawarkan seberapa banyak ciri seperti pertukaran crypto lain, kesederhanaan pengalaman pengguna mereka menjadikannya sangat mudah untuk pemula yang ingin membasahi kaki mereka. Coinbase juga menyimpan dana anda dalam dompet di platform mereka (yang tidak sesuai). Tetapi semua dana diinsuranskan oleh Coinbase terhadap ancaman keselamatan.

Kraken

Beli Litecoin di Kraken Exchange

Kraken adalah pertukaran canggih, yang membolehkan pengguna membeli Litecoin atau cryptocurrency lain, dan berdagang crypto secara marginal. Pengguna boleh membeli beberapa syiling secara langsung dengan Fiat, termasuk pasangan USD dan EUR untuk Litecoin.

Kraken juga menawarkan pasangan Bitcoin untuk Dolar Kanada, Pound Britain, dan Yen Jepun. Oleh itu pengguna mata wang ini dapat masuk ke Litecoin dengan membeli Bitcoin, dan kemudian berniaga untuk LTC pada platform yang sama.

Setem bit

Beli Litecoin di Kraken Exchange

Beroperasi sejak 2011, berpusat di Eropah Setem bit adalah platform yang diuji masa untuk pengguna yang ingin memperdagangkan syiling utama dengan mudah tunai yang tinggi. Pengguna Bitstamp boleh membayar dengan USD atau EUR untuk Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Ripple dan Litecoin.

Setelah anda membeli Litecoin, Bitstamp menawarkan pilihan peringkat tinggi untuk memperdagangkan semua syiling ini dengan BTC, termasuk pesanan had dan stop-loss (tetapan automatik untuk membeli / menjual apabila duit syiling mencecah harga tertentu). Walau bagaimanapun, jika anda ingin menukar Litecoin dengan altcoin lain, anda perlu beralih ke bursa lain, seperti Binance.

Coinmama

Beli Litecoin di Coinmama

Tidak seperti yang lain dalam senarai ini, Coinmama bukan pertukaran. Sebagai gantinya, ini adalah laman web yang mudah dan senang digunakan di mana orang boleh membeli Litecoin atau yang lain dengan kad kredit.

Anda perlu mencari pertukaran lain untuk memulakan perdagangan, atau jika anda ingin menukar mana-mana crypto anda kembali ke fiat. Tetapi kemudahan Coinmama menjadikannya tempat yang bagus untuk membeli crypto pertama anda.

Pada masa ini, pengguna Coinmama dapat membeli Litecoin, Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Ethereum Classic, Ripple, Qtum, dan Cardano.

Huobi

Beli Litecoin di Huobi Exchange

Huobi telah menjadi salah satu pertukaran crypto terkemuka di dunia selama beberapa tahun sekarang. Ditubuhkan di China pada tahun 2013, kini berpusat di Singapura, dengan pejabat di seluruh dunia. Huobi mempunyai pilihan web dan mudah alih, di mana kedua pengguna dapat membeli beberapa syiling melalui platform “Huobi OTC” mereka.

Buat masa ini, anda tidak boleh membeli Litecoin secara langsung dengan fiat. Syiling yang disokong untuk pembelian OTC adalah BTC, ETH, USDT, EOS dan HT, token asli Huobi. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli mana-mana syiling ini dengan mudah dan kemudian menukar dengan Litecoin di Huobi Pro, platform pertukaran kripto peringkat tinggi dan popular mereka.

Kelebihan besar Huobi adalah sebilangan besar syiling yang tersedia untuk diperdagangkan – hampir setiap cryptocurrency yang perlu diketahui, dari Bitcoin, Ethereum dan Litecoin hingga Neo, Tron, VeChain dan banyak lagi. Mereka juga membiarkan anda melindungi kedudukan semasa penurunan dengan menukar ke dan dari Tether.

Jadi Mengapa Tunggu?

Terdapat banyak cara mudah, selamat dan selamat untuk menggunakan Litecoin. Urus niaga murah dan pantas yang diberikan oleh Litecoin menjadikannya alternatif yang popular untuk Bitcoin selama bertahun-tahun. Walaupun persamaan dalam kod bermaksud ia mempunyai banyak positif yang sama.

Sekiranya anda ingin memasuki pasaran altcoin, atau anda bercadang untuk membayar dengan crypto dengan peniaga progresif di seluruh dunia, periksa laman web ini dan mulailah menggunakan Litecoin hari ini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map