6 Projek NEO Paling Menarik

Projek NEO baru-baru ini menghasilkan banyak kegembiraan di sekitarnya, terutamanya kerana ia telah diakui sebagai salah satu pesaing terbesar Ethereum. Pelabur dari seluruh dunia juga menunjukkan minat yang tinggi terhadap banyak projek yang dibangunkan di platform ini.

Dalam artikel kami, kami akan membahas 6 projek paling menjanjikan yang telah dibangunkan di platform NEO.

  1. Ontologi

Ontologi adalah platform awam yang direka untuk menyokong banyak blockchain atau projek IT tradisional. Ini menerapkan sekumpulan protokol yang memungkinkan pelbagai fungsi diterapkan. Contoh fungsi yang paling relevan adalah pengesahan identiti digital, kebenaran operasi yang berbeza, dan pertukaran data.

Objektif utama platform Ontologi adalah untuk mewujudkan “ekosistem kepercayaan” yang membolehkan penggunanya mengembangkan operasi perniagaan mereka.

Ontology telah mengumpulkan pasukan besar dan berbakat dengan banyak pengalaman dan pengetahuan crypto. Projek ini mempunyai banyak persamaan dengan NEO. Sebagai contoh, kedua-dua projek mempunyai pengasas bersama, syarikat pengembangan teknologi China, Onchain. Da Hong Fei, pengasas bersama NEO, juga merupakan CEO Onchain. Jun Ji, salah satu pengasas bersama Onchain juga merupakan salah seorang pengasas Ontology.

Setelah Ontology melengkapkan paparannya pada bulan Mac 2018 di mana ia mengedarkan 20 juta token secara percuma, harga token telah meroket bersama dengan publisiti keseluruhan projek ini.

Ontologi mempunyai peta jalan yang bercita-cita tinggi, dan sejauh ini, ia telah mencapai kejayaan demi kejayaan dalam kemajuan yang agak pesat. Dengan pasukan yang kuat menyokong projek ini, sokongan dari Onchain dan komuniti NEO, serta senarai rakan kongsi terkenal, Ontology kini berada di arah yang jelas menuju kejayaan.

Ontologi2

Kedua-dua NEO dan Ontologi mempunyai bergandingan untuk membina platform rantaian silang terbuka yang berfungsi untuk masa depan internet generasi akan datang. Kedua-dua rangkaian dan projek blockchain ini akan bekerjasama untuk menggunakan protokol interoperabiliti. Dengan cara ini, NEO akan fokus pada pengembangan protokol dan komponen sementara Ontologi akan membina kerangka identiti terdesentralisasi yang terbukti masa depan. 

Mengenai hal itu, Pengasas Ontologi Li Jun, mengulas:

“Dengan membangun sistem rentas rantai terbuka dan global, NEO dan Ontology akan mempromosikan pertukaran nilai rentas rantai serta kolaborasi perniagaan untuk mewujudkan infrastruktur asas untuk Internet generasi berikutnya.”

Dia juga telah menyebutkan bahawa mereka akan meningkatkan teknologi dan komuniti mereka untuk menyampaikan kes penggunaan dunia nyata untuk teknologi blockchain. 

Ontology (ONT) adalah cryptocurrency terbesar ke-25 di pasaran dan kini diperdagangkan sangat dekat dengan NEO, yang terbesar ke-20. Setiap duit syiling ONT boleh dibeli dengan harga $ 0,76 dan ia mempunyai permodalan pasaran $ 405 juta.

  1. NASH – (Bekas Pertukaran NEX)

Ini adalah projek yang menyebabkan banyak gembar-gembur dalam komuniti NEO. The BERIKUTNYA pertukaran dibuat oleh pasukan City of Zion (CoZ) bukan sahaja untuk menangani transaksi jual beli yang mudah tetapi juga transaksi yang lebih kompleks.

Menggabungkan kepantasan dan kemudahan keseluruhan pertukaran terpusat dengan keselamatan yang semestinya unggul yang disediakan oleh yang terdesentralisasi adalah matlamat utama platform ini.

Pertukaran ini mempunyai mesin pemadan luar rantai Dengan menggunakan model ini, pesanan akan ditandatangani dan dihantar dari pelbagai alamat pengguna, dipadankan dan kemudian ditandatangani di luar rangkaian. Selepas itu, pesanan akan dirujuk kembali ke akaun dengan blockchain. Ini membolehkan NEX mencapai kepantasan yang dimiliki oleh pertukaran terpusat sambil juga menegakkan model akaun pengguna yang terdesentralisasi.

NEX menyedari kemungkinan berlakunya konflik kepentingan yang boleh berlaku daripada urus niaga luar rantai. Untuk mengelakkan ini, semua perlawanan di luar rantai akan bertindak mengikut algoritma yang dapat dikesan secara terbuka. Ini memungkinkan sesiapa sahaja untuk memeriksa apakah pertukaran itu digunakan dengan adil.

BERIKUTNYA

Walaupun kami telah menulis mengenai NEX, pertukaran cryptocurrency sekarang dipanggil Pertukaran Nash. Platform ini diasaskan oleh Fabio Canesin dan mereka bertujuan untuk menawarkan pembiayaan yang diedarkan kepada khalayak ramai. 

Syarikat menganggap bahawa matlamat mereka dapat dicapai dengan menawarkan pengalaman crypto yang selamat dan mesra pengguna. 

Walaupun NEX berubah menjadi Nash, aset digital yang berkaitan dengan projek ini tetap disebut NEX. Reka bentuk logo baru mereka bertujuan untuk menunjukkan “pergerakan, kelajuan dan juga mudah didekati.” 

Nama penjenamaan semula ini berlaku pada awal tahun 2019 dan dimaklumkan melalui laporan suku tahunan yang dikeluarkan oleh syarikat. 

Canesin menjelaskan bahawa pertukaran itu juga akan menampilkan sistem “sepenuhnya bukan kustodian” yang menggunakan bukti pengetahuan sifar untuk menguruskan kunci pengguna tanpa perlu memiliki pengetahuan tentang kunci itu sendiri. Pada masa yang sama, pertukaran juga telah memperkenalkan perdagangan rentas rantai yang akan membolehkan pengguna menukar aset digital yang berbeza dengan cara yang cepat dan mudah. 

Beberapa mata wang digital yang ditawarkan oleh Nash termasuk Ethereum (ETH), NEO, dan USD Coin (USDC). Lebih-lebih lagi, akan ada pasangan perdagangan di pasaran yang berbeza seperti NEO, GAS, Ethereum Classic (ETC), USDC, Basic Attention Token (BAT), OmiseGO (OMG), 0x (ZRX), PHX, NOS, AVA, GUARD dan juga LX, antara lain. 

Matlamat platform ini adalah untuk membangun sistem yang dapat menangani semua jumlah dagangan yang mungkin dan memberi pengguna kelebihan mesin pencocokan “terbukti adil”. 

  1. DeepBrain

Rantai DeepBrain adalah platform neural terdesentralisasi yang dibina di atas blockchain NEO. Tujuan utamanya adalah untuk membekalkan kuasa komputasi AI kepada syarikat AI.

Buku putih projek dengan tepat menerangkan bahawa matlamat platform adalah untuk menawarkan “platform pengkomputeran kecerdasan buatan yang murah, peribadi, fleksibel, selamat, dan terdesentralisasi kepada produk kecerdasan buatan.”

AI

Syarikat AI masa kini mesti “mengajar” komputer mereka untuk memproses bagaimana mereka melakukan pengiraan rangkaian saraf. Ini adalah prosedur yang sukar yang memerlukan banyak masa dan sumber untuk membuat algoritma kecerdasan yang diperlukan.

DeepBrain mengurangkan kos pengkomputeran ini dengan ketara. Dengan menggunakan model perniagaan platform yang unik, setiap node menerima 70% pendapatannya dari perlombongan dan 30% dari yuran yang dibayar oleh syarikat yang ingin melatih komputer AI.

Mereka berencana untuk mewujudkan “rangkaian neural terdesentralisasi” di mana perbelanjaan komputasi yang dikenakan untuk pengujian algoritma dibahagi dengan nod di rangkaian.

Selain berkongsi kuasa pengkomputeran yang diperlukan untuk mengembangkan sistem AI, platform DBC juga akan berfungsi sebagai persekitaran perdagangan yang selamat dan terdesentralisasi. Sesiapa sahaja akan dibenarkan membeli dan menjual data di pasaran mereka, yang memberikan keselamatan yang kukuh.

Dalam

Selama beberapa bulan terakhir, ada kemajuan yang nyata di DeepBrain Chain. Firma itu mengeluarkan laporan di mana mereka memaklumkan mereka telah mengembangkan API untuk mengikat alamat e-mel untuk pelombong yang menyewa mesin mereka. 

Lebih-lebih lagi, anggota masyarakat dari China yang mengambil bahagian dalam pengujian DBChain telah memberikan maklum balas yang sangat berguna yang dapat digunakan untuk memperbaiki keseluruhan rangkaian. 

Di samping itu, mereka telah membina forum komuniti pengembang AI Cina di mana pembangun AI dapat menyiarkan artikel mereka dan mengadakan perbincangan mengenai perkembangan rangkaian semasa. Forumnya adalah www.dbctalk.org. Mereka juga telah menandatangani perjanjian yang berbeza dengan rangkaian dan syarikat lain. 

Mengenai rangkaian utama DeepBrain, mereka memaklumkan bahawa mereka telah menerapkan patch keselamatan yang berbeza. Pertaruhan dan demokrasi juga telah diperbaiki. Mengenai hal itu, ganjaran dan pembayaran untuk pemegang saham kini telah disediakan. Selepas itu, apabila sesi selesai, ganjaran dinilai berdasarkan ketepatan masa blok yang dihasilkan dalam tempoh yang telah ditentukan. 

Mengenai kemas kini Demokrasi, pasukan di belakang DeepBrain Chain memaklumkan bahawa ini akan menjadi ciri utama desentralisasi rangkaian. 

Langkah pertama datang dengan cadangan. Agar ia dapat dibuat, pencadang mengirimkan dana ke akaun penerima dan mungkin termasuk ‘set_code’ yang akan meningkatkan waktu proses. Kemudian referendum akan dilakukan, yang membolehkan cadangan itu mendapat suara. 

  1. Rantaian QLC

Rantaian QLC (sebelumnya Qlink) bertujuan untuk menjadi platform pertama di dunia untuk telekomunikasi yang diedarkan. Platform ini bertujuan untuk mewujudkan sistem yang membolehkan pengguna rangkaian QLC menjadi kumpulan telekomunikasi yang terdesentralisasi.

QLC

QLC menawarkan pengguna kemungkinan “menyewa” lebar jalur yang tidak digunakan kepada rakan sebaya lain di platform. Sebagai pertukaran untuk menawarkan lebar jalur mereka, penjual ini akan diberi hadiah dengan token QLC.

QLC menyediakan penggunanya dengan empat perkhidmatan utama: perkongsian Wi-Fi, akses data mudah alih, perkongsian kandungan, dan perkhidmatan SMS perusahaan-ke-rakan. Untuk mengaktifkannya, QLC akan menggunakan aplikasi mudah alih dan desktop. Dengan bantuan aplikasi mudah alih, pengguna dapat mengakses data mudah alih dan laman web melalui sambungan Wi-Fi.

Aplikasi desktop QLC pada dasarnya menawarkan ciri yang sama dengan aplikasi mudah alih. Selain itu, aplikasi desktop memungkinkan pengguna membeli SMS enterprise-to-peer (E2P) yang tidak digunakan, yang kemudian dapat digunakan untuk mengeluarkan konten melalui QLC.

Buat masa ini, tidak ada perniagaan yang berusaha melakukan perkara yang sama dengan QLC, menjadikan mereka pelopor dalam bidang khusus. Platform QLC membuka pintu untuk pasaran yang sama sekali baru yang menjadikan Wi-Fi lebih mudah diakses, lebih murah, dan jauh lebih mahir daripada apa yang ada pada masa ini.

QLC2

QLC Chain baru-baru ini diluluskan 23 pepijat dari karunia. Pada masa yang sama, mereka juga telah mengeluarkan laporan dua bulanan kedua mereka untuk bulan Julai di mana mereka memaklumkan mengenai perkembangan ujian beta perkakasan Confidant untuk QDEX dan juga banyak kemas kini ke Q-Wallet. 

Confidant adalah perkakasan yang menumpukan pada privasi dan yang membolehkan pengguna menjadi tuan rumah rangkaian sembang peribadi dan penyimpanan awan. Lebih-lebih lagi, QLC Chain baru-baru ini menjalankan ujian beta untuk platform e-mel yang sedang mereka kembangkan. 

Seperti mereka dimaklumkan, program Confidant bug bounty diakhiri dengan 37 bug yang dihantar oleh empat penyumbang. Peserta karunia dijangka menerima 70,000 QLC, yang akan dibahagikan kepada peserta karunia. 

Mengenai Q-Wallet, mereka kini menawarkan fungsi perdagangan OTC. Di samping itu, mereka ingin menjadikan cryptocurrency dan token mudah dibeli dan dijual untuk mata wang fiat, membolehkan pengguna mempertaruhkan token QLC dan meningkatkan pengalaman perkhidmatan telekomunikasi. 

QLC Chain juga mengundang 50 peserta untuk menguji beta aplikasi QDEX mereka dan bagaimana aplikasi ini berfungsi. 

Pada masa ini, QLC adalah 441 cryptocurrency terbesar di pasaran dengan penilaian $ 3.8 juta dan harga setiap duit syiling $ 0.0162. 

  1. Zeepin

Zeepin adalah platform yang dapat disesuaikan yang difokuskan pada desentralisasi dan perlindungan karya kreatif. Ringkasnya, misi utama Zeepin adalah untuk membolehkan seniman, penulis, dan pereka mengamankan karya mereka. Ini juga memberi pengguna cara mencari lokasi untuk dimainkan, merekrut bakat baru, dan membentuk usaha sama.

Zeepin2

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif, Zhu Fei, mempunyai pengalaman lebih dari 15 tahun dalam industri kreatif dan telah menjadi penyumbang aktif dalam banyak syarikat baru.

Proses semasa melindungi karya kreatif sukar dan rumit. Selalunya sukar untuk mencari siapa yang berhak cipta karya seni dan hampir mustahil untuk menunjukkan bahawa karya itu asli dan tidak diubah sama sekali.

Dengan Zeepin, pengguna akan memiliki kemampuan untuk terus melakukan pekerjaan mereka di blockchain dan menerima “Hak Cipta,” dari mana mereka kemudian dapat mengalokasikan “Pros Authorization,” yang secara berurutan akan memungkinkan penyampaian karya mereka dengan mudah. Ini akan menghilangkan risiko pekerjaan mereka diubah atau digunakan dengan cara yang tidak dibenarkan.

Zeepin juga akan membolehkan penyatuan institusi kewangan pihak ketiga untuk membolehkan penghantaran pembayaran secara automatik kepada pengarang / pencipta dengan kos rendah.

Zeepin

Menurut Zeepin, pihak Tujuan adalah sepenuhnya fokus pada “janji yang belum selesai untuk memberikan ZeeSeries dApp dan pemberdayaan industri budaya dan kreatif untuk menggemakan komitmen asalnya untuk semua.” 

Selain itu, mereka memberitahu bahawa sejak satu setengah tahun terakhir, mereka telah bekerja dengan CryptoGalaxy untuk mencuba dan menguji hal-hal baru. CryptoGalaxy adalah salah satu permainan maya pertama berdasarkan teknologi blockchain. 

Lebih-lebih lagi, Zeepin akan berusaha mempromosikan pelbagai projek untuk menjangkau bakal pengguna, pencipta dan pereka baru yang ingin menyokong pembangunan Zeepin.

      6. Pulse Merah Phoenix

Ini adalah projek lain yang berdasarkan pada rangkaian NEO dan bertujuan untuk mengumpulkan dan menganalisis perkhidmatan yang dibina di atas blockchain NEO. Seperti banyak projek lain, kebanyakan pengguna dan syarikat berasal dari pasar China. 

Red Pulse terkenal sebagai Penawaran Syiling Permulaan (ICO) pertama yang berdasarkan pada blockchain NEO. Firma ini terletak di Hong Kong dan mula mengusahakan projek itu pada tahun 2015. Setelah beberapa tahun perkembangan, Red Pulse dilancarkan di rangkaian NEO. Tujuannya adalah untuk merangkumi semua peristiwa pasar di pasaran China, termasuk syarikat, sektor dan seluruh ekonomi negara.

Dengan projek ini, tujuannya adalah untuk menawarkan semua data kewangan dan ekonomi yang diperlukan mengenai pasaran China. Ini diharapkan dapat menjadi jalan penyelesaian bagi banyak pelabur yang berusaha melabur dalam ekonomi yang sedang berkembang ini. 

Red Pulse menggunakan aset digital RPX yang menggerakkan projek di atas rangkaian NEO. Namun, keadaan berubah untuk projek ini yang berkembang menjadi Red Pulse Phoenix. Platform Phoenix baru adalah “evolusi seterusnya di Red Pulse, menghadirkan infrastruktur baru yang revolusioner dan token yang ditingkatkan.” Duit syiling baru ini kini dipanggil PHX. 

Sebagai dilapor oleh Binance exchange cryptocurrency yang diiktiraf, token PHX baru berpindah dari NEP5 ke BEP2, yang menyebut dirinya PHB. Ticker diubah untuk mewakili koin baru berdasarkan Binance Chain, sebuah rangkaian blockchain baru yang membolehkan syarikat dan individu menggunakan projek dan aset digital mereka. 

Pasangan perdagangan baru di bursa Binance merangkumi PHB / BNB, PHB / BTC, PHB / USDC dan PHB / PAX. Menurut CoinMarketCap, PHB diperdagangkan sebagai kripto 372 terbesar dengan permodalan pasaran $ 5.25 juta dan harga per syiling $ 0.00633. 

Ini adalah 6 projek paling menarik yang atau berdasarkan platform NEO. NEO kini sedang berusaha untuk melancarkan rangkaian blockchain NEO 3.0 dengan banyak peningkatan dalam cara kerjanya. Tujuan utama di belakangnya adalah untuk membuat rangkaian blockchain NEO siap digunakan oleh syarikat, institusi, kerajaan dan organisasi komersial. 

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai NEO, anda boleh membaca panduan pemula kami untuk NEO.

Anda boleh membeli NEO dari Pertukaran binance, salah satu pertukaran cryptocurrency terbaik pada tahun 2019.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map